Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä vesimelonikakut ei vaan mene mun jakeluun...

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 16:47"]Miten te vältätte sitä sokeria alle 3v:n kanssa? Esimerkiksi hedelmät ja marjat ovat sokeripommeja eikä nuo mainostetut maissinaksutkaan ihan vaarattomia ole, hiilihydraattia suurin osa. Jos sokeria haluaa välttää, koostuu ruokavalio lihasta, kalasta ja kananmunista eikä suinkaan porkkanasta ja omenoista.

Nämä "kotona ei saa sokeria" -lapset on kaverisynttäreillä niitä, jotka istuu koko juhlan ajan kakun ääressä ahmimassa. Kun ei ole lapsena saanut edes maistaa, otetaan kaikki takaisin eskari-iässä.
[/quote]

Kai tämä oli vitsi? Ihan oikeasti. Kuka on niin ääliö että uskoo hedelmäsokerin olevan sama asia kuin prosessoitu sokeri. Nyt ihan oikeasti se järki käteen.

Vierailija
62/125 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 01:30"]

Vinkki on jees, mutta eikö se vaahto lötsähdä pois? Entä jos sen melonin vaikka pyörittelisi digestivemuruissa?

t. skeptikko

[/quote]

Digestive-kekseissä on sokeria. Ja varmaan myös karsinogeeneja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:24"]

Minähän en mitään voi mistään tietää kun olen lapseton, mutta jumankauta että voi jollain olla aikaa väsätä! Minulla ei ole koko elämäni aikana ollut varmaan noin hienoja synttärijuhlia ja erikoisia tarjottavia kuin tuolla kolmevuotiaalla sankarilla. Ketähän varten niistä tehdään noin hienot? Värimaailmakin melko "aikuismainen". Ymmärrän että mainostetaan yhteistyökumppania, mutta silti - ei se lapsi muista oliko tarjolla raakakakkua vai tavallista. Yritetäänkö tehdä vaikutus toisten lapsien vanhempiin, blogin lukijoihin tai sukulaisiin? Vai onko tuo väsääminen vain tämän bloggaajan harrastus? Ei se pikkulapsiaika taidakaan olla niin rankkaa ja väsyttävää ihan kaikille vanhemmille..

[/quote]

Hei! Tuo viimeinen lause on erinomainen. Tässä onkin loistava tapa syyllistää äitejä vähän lisää. Jos et ole väsynyt, niin et ole hyvä äiti!  

Vierailija
64/125 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:28"]

Ihan hieno ajatus ettei syötä pienelle sokeria, mutta liika on liikaa näinkin päin. Kyllä mun mielestä olisi voinut maistaa esimerkiksi sitten tuota raakakakkua tai mustikkapiirakkaa, pala tai kaksi kakkua kerran vuodessa ei tapa ketään :D

[/quote]

Ehkä tuota äitiä ei kiinnosta, mitä hänen lapsensa sun mielestä voisi syödä.

Vierailija
65/125 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja ideoitahan tuossa blogissa oli, vaikka pikkasen överiksi vetääkin jotkut asiat. Itsekin voisin harkita jonkinmoista meloni-/hedelmäkakkuversiota. Eihän 3-vuotias vielä tiedosta, että synttäreillä muka olisi pakko olla aina sokerikakku eikä siis pety jos vain hyvää on. Toisaalta taas vanhemman lapsen synttäreillä tuollainen voisi olla oikean kakun rinnalla tarjolla, sillä eihän kaikki muuten pidä täytekakusta ja vaihtelu nyt muutenkin on ihan kiva juttu.

Vierailija
66/125 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:35"]Fanaattisuus on sairasta, tässäkin asiassa. Ruokkii myöhemmän iän syömishäiriöitä kun kielletään syömästä sokeria, oikeaa kakkua, karkkia, keksejä, sipsejä ym. tavallisia synttärisyömisiä. 

Kyllä aina välillä pitäisi saada herkutellakin ja etenkin synttäreillä. Ei kait moni kuitenkaan sokeria kisko naamariin kaksin käsin ja päivittäin.
[/quote]
hei mut olihan siellä vihanneksia! Nam!

Vierailija
67/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yäk mitä shittiä lapsille tarjotaan!!!!

Vierailija
68/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan oikeasti ymmärrä, ettei edes synttäreillä voi syödä sokeripitoista. Siis en todellakaan tajua esim. noita vihannestikkuja. On kuin synttärivieraiden halveksimista. Nakerra porkkanaa... Voi vitjanderi.

Vierailija
69/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:18"]En tunne ketään pientä lasta joka täytekakkua söisi, joten varmaankin melko sama, millainen viritys olisi ollut tarjolla.

[/quote]

Mä en ymmärrä miksi aina saa kuulla tätä. Meidän 4 ja 6 v lapset rakastaa perinteistä mansikkatäytekakkua. Ja aina jos sellaista olen esim synttäreillä tarjonnut niin hyvin on uponnut muillekin vieraille.

Ehkä nykyään tehdään kakut liikaa ulkonäköä painottaen ja maku unohtuu ja siksi ne ei kelpaa

Vierailija
70/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:43"]

En kestä.. xD oon jotenki luullu, et ne vauva.fi - palstajutut on vaa jotain huumoria. Mut näköjään täyttä totta. Mulla ei oo lapsia (oon sen verran nuori vielä) , että en täällä sivuilla hirveenä surffaile. Mut voi elämän kevät. :D Miks jotain haittaa jos lastenkutsuilla ei tarjota kermakakkua ja karkkia, sipsiä, limsaa plääplää... Lapset lihoo koko ajan ja mistähän se johtuu? Siitä et vanhemmat ei yhtään kato mitä ne syö!!!! Energiajuomia vaa kitaan ja karkkia naamariin... Kattokaa vähä mitä ne teijä lapset ostelee s-marketista koulun jälkeen. :D Siinä ne oppii tavat ja kun amikseen tai lukioon menee, niin sama jatkuu ja alkaa kerääntyä vyötäröllekki vähä jotain.... Sorry vaan. En oo ite sen kannalla, et ei sais koskaan herkutella. Mutta en aio omille lapsille, jos sellasia siunaantuu, niin opettaa pienestä pitäen, et VAIN kermakakuilla ja karkeilla voi herkutella. Vaan juurikin noin, että marjoja, hedelmiä ja niistä tehtyjä juttuja!! Niistä jää vielä hyvä olokin!!! :)

[/quote]

Arvaapa vaan keitä ne lapset on, jotka välkällä hakee sääntöjä uhmaten kaupasta karkkia, leivoksia, limsaa yms. Ne on etupäässä niitä, joilla kotona EI näitä ole. Äiti hakee töiden jälkeen kasan kasviksia ja karppiruokaa ja kehuskelee perheen ruokavaliolla, ja teinit kasaa hihnan täydeltä hiilaria kesken koulupäivän...

kaupan täti

Vierailija
71/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään ihmettele tuota ajatusta, että hedelmät olisivat muka sokerittomia? 

Vierailija
72/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin lapset rakastavat täytekakkuja ja etenkin suklaakakut ovat mieleen. Syömme arkena terveellisesti, eivätkä lapsemme saa ollenkaan mehuja, muroja tai maustettuja jogurtteja. Maustetut jogurtit eivät itseasiassa edes maistu meidän luonnonjogurttiin ja marjoihin tottuneille lapsille. Mutta kun on juhlan aika, silloin syömme hyvällä omallatunnolla myös herkkuja. Varsinaisten juhlien lisäksi leivomme kotona välillä muutenkin (kerran pari kuukaudessa). Jokainen eläköön tavallaan, mutta meidän perheessä nautitaan terveellisen ruuan lisäksi välillä myös sokeriherkuista! 

Vierailija
73/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle nämä kutsut oli ? Lapsille vai vanhemmille? Blogisti oli nimikoinut kaikki pillit, kuinka moni 3 v osaa lukea? Olisko eläintarra toiminut paremmin, lapsia olis muistanut. Ja miksi kaikissa oli tuoteseloste, jos vieraat oli lapsia?

eikö lapset saanut näitä mustikkapiirakkaa ja suklaakakkua? En ymmärrä! Ja miksi hehkuttaa lemon curdia, sehän on lähinnä vain sokeria ja rasvaa.

Vierailija
74/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa kukaan lapsi nyt oikeasti tarvitsee sokeria, eli ei kait siinä mitään suurta ihmisoikeusrikettä tapahdu, jos lapselle ei kakkua anneta. Raaka-kakutkin ovat monesti ihan hyviä kieltämättä (joskin ihan hullun kalliita valmistaa!). Mutta toi kyseinen kakku ei kyllä kuulosta kovinkaan hyvältä :D Tossa postauksessa oleva raakasuklaakakku kuulostaa ihan hyvältä. Ja itseasiassa eihän toi mustikkapaistoskaan nyt mikään äärimmäisen epäterveellinen olisi syödä, vaikka siinä sokeria olikin. Lapselle se ankein tarjottava...

Vierailija
75/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E i s a a t a n a mitä hifistelyä 3vn synttäreillä XDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
76/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla luki että se lapsikin saa kyllä sokeria esim. Muiden synttäreillä. Mulla ei kotona ole koskaan säännöstelty sokeria yms. Olin ylipainoinen lapsi ja koulukiusattu. Sain 13v masennuslääkityksen. Voi perhana että oisin ollu onnellinen jos mulla olis ollu tollanen äiti joka ei anna sokeria kuin hyvin hyvin harvoin. Nyt äiti on pikkuhiljaa alkanut elää terveellistä elämää. Lapsilla on kerran viikossa karkkipäivä. Mutta sillon kun viimeksi olin käymässä kotona nii lapset ihan itse pyysivät että saisivat dipata vihanneksia, juustoa yms saisivat juomaksi sitruuna vissyä. Onko meidänkin äiti nyt huono äiti ku karkkipäivänä lapset ei saanutkaan karkkia.

Vierailija
77/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette päässeet iltalehteen. Taas. menkää toimittajat muualle.

Vierailija
78/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet syönyt sokeria joka päivä, niin kai sinä ihan itse sen söit. 

Ja on eri adia syödä päivittäin, kun että syö syntymäpäivänään. Se on kuiteskin vain kerran vuodessa! Ja hulluinta että aikuisille on sokerituotteita tarjolla mutta ei lapsille! Lapsen synttäreillä!

Vierailija
79/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa luki että kukaan lapsista ei saa syödä sokerillisia? Ootte vetäny kunnon överit tästä! Se ei ole teiltä pois jos jonkun lapsi ei saa syödä sokeria

Vierailija
80/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt taas upeasti suurimmalta osalta ohi se pointti, että 3-vuotiaat ja siitä nuoremmat ei tee sokerilla yhtään mitään! Piilosokeria tulee jo valmiiksi jogurteista, muroista, mehuista yms. niin miksi pitäisi lyödä 3v. lapselle vielä eteen järjetön lohkare sokerikakkua edes kerran vuodessa? Todella mahtava idea bloggaajalta tuo melonikakku :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi