Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä vesimelonikakut ei vaan mene mun jakeluun...

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanaattisuus on sairasta, tässäkin asiassa. Ruokkii myöhemmän iän syömishäiriöitä kun kielletään syömästä sokeria, oikeaa kakkua, karkkia, keksejä, sipsejä ym. tavallisia synttärisyömisiä. 

Kyllä aina välillä pitäisi saada herkutellakin ja etenkin synttäreillä. Ei kait moni kuitenkaan sokeria kisko naamariin kaksin käsin ja päivittäin.

Vierailija
22/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:24"]Minähän en mitään voi mistään tietää kun olen lapseton, mutta jumankauta että voi jollain olla aikaa väsätä! Minulla ei ole koko elämäni aikana ollut varmaan noin hienoja synttärijuhlia ja erikoisia tarjottavia kuin tuolla kolmevuotiaalla sankarilla. Ketähän varten niistä tehdään noin hienot? Värimaailmakin melko "aikuismainen". Ymmärrän että mainostetaan yhteistyökumppania, mutta silti - ei se lapsi muista oliko tarjolla raakakakkua vai tavallista. Yritetäänkö tehdä vaikutus toisten lapsien vanhempiin, blogin lukijoihin tai sukulaisiin? Vai onko tuo väsääminen vain tämän bloggaajan harrastus? Ei se pikkulapsiaika taidakaan olla niin rankkaa ja väsyttävää ihan kaikille vanhemmille..
[/quote]

Kakusta en tiedä mutta kyllä minäkin tykkään laittaa synttärikutsuja. En bloggaa tai muutakaan vaan teen sen ihan omaksikin iloksi ja tottakai vieraatkin usein tykkäävät. Ei varmasti omat lapset muista niitä varhaisimpia synttäreitä mutta ei se minua haittaa. Onhan meillä kuvia ja hauskaa on ollut. Nyt ovat jo sen verran isoja että järkkäämme kutsuja yhdessä. Ja aikaa, niin no, onhan sitä jos sitä järjestää. Kivoille asioille usein löytää aikaa ja tämä on meillä ainakin lasten kanssa vietettyä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:30"]Aikuisetko söivät kaikkea, mutta lapselle vain melonikakkua?
[/quote] Miksi ei? Jos lapsi tykkää niin miksi pitäisi syöttää väkisin jotain sokerista?
[/quote]

en puhunut kyllä väkisin syöttämisestä.

Vierailija
24/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:24"]

Minähän en mitään voi mistään tietää kun olen lapseton, mutta jumankauta että voi jollain olla aikaa väsätä! Minulla ei ole koko elämäni aikana ollut varmaan noin hienoja synttärijuhlia ja erikoisia tarjottavia kuin tuolla kolmevuotiaalla sankarilla. Ketähän varten niistä tehdään noin hienot? Värimaailmakin melko "aikuismainen". Ymmärrän että mainostetaan yhteistyökumppania, mutta silti - ei se lapsi muista oliko tarjolla raakakakkua vai tavallista. Yritetäänkö tehdä vaikutus toisten lapsien vanhempiin, blogin lukijoihin tai sukulaisiin? Vai onko tuo väsääminen vain tämän bloggaajan harrastus? Ei se pikkulapsiaika taidakaan olla niin rankkaa ja väsyttävää ihan kaikille vanhemmille..

[/quote]

Jotkut saattavat pitää tuollaista väsäämistä harrastuksena. Silloin tekeminen on hauskaa ajanvietettä.

Vierailija
25/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tuo kookoskerma terveellistä, kovia rasvoja...?

Vierailija
26/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:12"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:06"] "Emme edelleenkään anna sokeriruokia Ebballe" " 2 prk kookosmaitoa (ei homogenoitua, mielellään karrageenitonta)". :DDDDD Voi lapsi rukkaa, kai nyt kerran vuoteen voisi oikeaa kakkua antaa VESIMELONIN sijasta :( [/quote] Mitä säälimistä on lapsessa, jolle ei sokeria syötetä? [/quote] Menee terveysintoilut jo hieman liiallisuuksiin jos ei syntymäpäivänä voi kakkua antaa, vaan pitää väkertää joku ihme vesimeloniversio [/quote] Sokerin välttäminen ei ole liiallista terveysintoilua. Sokeri aiheuttaa monia sairauksia. [/quote] Kerropa mikä sairaus lapselle tulee jos saa kerran vuodessa täytekakkua ja 364 päivää vuodessa noudattaa sokeritonta ruokavaliota?

[/quote]

Näin tyhmään kommenttiin ei kannata edes vastata.

Vierailija
27/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesimelonikakkua kauheampi oli se prinsessakakku.. :D

Vierailija
28/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:37"]Onkos tuo kookoskerma terveellistä, kovia rasvoja...?
[/quote]

Eikö kermavaahdossa sitten ole...?

Vierailija
29/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Mun huippuallerginen lapsi täyttää kohta kaksi ja oon ollu ihan suruissani, kun toinen ei saa taaskaan mitään herkkuja itse syödä, mutta toi kakkuhan saattais sopia! Äkkiä testaamaan, miten kookos käy. Voi että, olispa ihanaa jos kävis. Kiitos ap, etpä arvannut miten paljon tämä blogi mua ilahdutti :)

Vierailija
30/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:37"]Onkos tuo kookoskerma terveellistä, kovia rasvoja...? [/quote] Eikö kermavaahdossa sitten ole...?

[/quote]

Ottakaa nyt vähän selvää rasvoista.

Vierailija
31/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:18"]

En tunne ketään pientä lasta joka täytekakkua söisi, joten varmaankin melko sama, millainen viritys olisi ollut tarjolla.

[/quote]

2-vuotias lapseni söi synttäreinään kokonaisen palan kakkua, tykkäsi kovasti. Itsekin tykkäsin lapsena.

Vierailija
32/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:12"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:06"] "Emme edelleenkään anna sokeriruokia Ebballe" " 2 prk kookosmaitoa (ei homogenoitua, mielellään karrageenitonta)". :DDDDD Voi lapsi rukkaa, kai nyt kerran vuoteen voisi oikeaa kakkua antaa VESIMELONIN sijasta :( [/quote] Mitä säälimistä on lapsessa, jolle ei sokeria syötetä? [/quote] Menee terveysintoilut jo hieman liiallisuuksiin jos ei syntymäpäivänä voi kakkua antaa, vaan pitää väkertää joku ihme vesimeloniversio [/quote] Sokerin välttäminen ei ole liiallista terveysintoilua. Sokeri aiheuttaa monia sairauksia. [/quote] Kerropa mikä sairaus lapselle tulee jos saa kerran vuodessa täytekakkua ja 364 päivää vuodessa noudattaa sokeritonta ruokavaliota?

[/quote]

[/quote] Et tiennyt vastausta?

Vierailija
33/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli mukavat tarjoilut, ja hyvä että jollain on noin paljon aikaa.

Minua on vain mietityttänyt, että miksi vieraille annetaan synttäreillä lahjoja? Luulin että päivänsankarille tuodaan lahjoja. Mistä lähtien lastenkutsuista on tullut yksi keino kilpailla muiden mammojen kanssa?

Vierailija
34/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:30"]

[/quote]

[/quote]

Niin koska et enää tiedä mitä sanoa :D

Vierailija
35/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tekee tyylillään ja tavallaan ihailenkin sitä, että Jollain on niin hyvä itsekuri ja jaksaa nähdä vaivaa elääkseen terveellisesti. Toisaalta taas en ymmärrä sitä, että miksi aika usein nykyään törmää tähän ääripäästä toiseen ilmiöön. Itse en näe mitään pahaa siinä jos lapsi omissa juhlissaan saa palan täytekakkua. Lisäksi vielä niin minä olisin kyllä mieluummin tarjonnut sitten tuon vesimelonin ihan vesimelonina.

Vierailija
36/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ois kyllä mun inhokkikakku, en tykkää melonista enkä kookoksesta :D Ja tämäkin tieto oli aivan pakko jakaa teille kaikille! :D

Vierailija
37/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:35"]

Fanaattisuus on sairasta, tässäkin asiassa. Ruokkii myöhemmän iän syömishäiriöitä kun kielletään syömästä sokeria, oikeaa kakkua, karkkia, keksejä, sipsejä ym. tavallisia synttärisyömisiä. 

Kyllä aina välillä pitäisi saada herkutellakin ja etenkin synttäreillä. Ei kait moni kuitenkaan sokeria kisko naamariin kaksin käsin ja päivittäin.

[/quote]

Mun syömisiä vahdittiin koko lapsuus, kaiken piti aina olla terveellistä. Kaikkea rajoitettiin ja säännösteltiin.

Kun muutin kotoa pois, aloitin syömään karkkia, enkä sen jälkeen juuri muuta olekaan syönyt. Terv. läski.

Vierailija
38/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hanhenrasvassa paistettu paukkumaissi"

Tämä oli jo ruokahifistelyn huippu...

Vierailija
39/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vesimeloni on parasta ihan sellaisenaan. En pitäisi kuorrutetusta melonista. Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
40/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rip ne jotka ei tykkää vesimelonista. Ite en kestä ees hajua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä