Nämä vesimelonikakut ei vaan mene mun jakeluun...
Kommentit (125)
Mä en tykkää yhtään kermakakusta, varsinkaan mehulla kostutetusta. Yritän jättää vaivihkaa syömättä ja aina joku huomaa- ota nyt kakkua. Suomessa on usein vaikeaa kieltäytyä kohteliaasti kakusta. Hyvä että lapset saadaan kiinnostumaan kasvisten syönnistä. Herkut joita syödään synttäreillä vetää puoleensa myös arkena, kun ne nähdään positiivisessa valossa.
76 taitaa tarkoittaa niitä 3-vuotiaita ja siitä nuorempia...Vai tietääkö sun 3-vuotias tai alle lapsi että ohut siivu kakkua riittää? Voi elämä näitä mielensäpahoittajia :D
Miten te vältätte sitä sokeria alle 3v:n kanssa? Esimerkiksi hedelmät ja marjat ovat sokeripommeja eikä nuo mainostetut maissinaksutkaan ihan vaarattomia ole, hiilihydraattia suurin osa. Jos sokeria haluaa välttää, koostuu ruokavalio lihasta, kalasta ja kananmunista eikä suinkaan porkkanasta ja omenoista.
Nämä "kotona ei saa sokeria" -lapset on kaverisynttäreillä niitä, jotka istuu koko juhlan ajan kakun ääressä ahmimassa. Kun ei ole lapsena saanut edes maistaa, otetaan kaikki takaisin eskari-iässä.
Ei noissa tarjoiluissa minusta ole mitään vikaa. Jos päivänsankarin vanhemmat eivät halua syöttää lapselleen sokeria, sen pitäisi olla ok. Varmaan mukava sitten vanhempana, jos ei ole lapsuudesta opittua sokerin himoa aikuisiällä riesana. Vieraiden vanhemmat saavat syöttää kotonaan lapsilleen mitä haluavat.
Sitä en kiellä, että noilla kutsuilla saattaisi itselleen tulla vähän kiusallinen olo kun itse en kyllä jaksaisi väkertää noin.
Mun kyllä käy ihan kateeksi ja kyllä mulle maistuisi! Kauniisti kaikki esillä ja paljon nähty vaivaa.
Olen maistanut yhden kokin tekemää vesimelonikakkua, ja oli oikein hyvää. Ei maistunut mielestäni mitenkään "liian terveelliseltä", vaan oikeasti hyvältä.
En ymmärrä, mikä siinä on ongelmana, jos joku haluaa vältellä sokeria. Vaihtoehtoja ovat kaupat pullollaan. Synttärikuvien perusteella näyttäisi siltä, että lapsi saa kyllä herkkuja, mutta eihän niiden herkkujen ole pakko olla esim. juuri karkkia. En osaa nähdä tässä tapauksessa mitään överiksi menevää herkkukielteisyyttä, kun herkkuja ei edes ole kielletty. :)
FWP. Maailmanloppua odotellessa. Oksettavaa.
Hyi vittu, vesimelonia ja kookoskermaa.... Oksennusrefleksi..
Oh my sain ensimmäisen kerran karkkia alle yksi vuotiaana. Olen muutenkin saanut muroja, maustettuja jugurtteja ja muuta ah niin epätervellistä kotona, mutta silti olen terve normaalipainoinen aikuinen nykyään.
Mikä siinä sokerissa on niin pelottavaa?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 17:56"]Oh my sain ensimmäisen kerran karkkia alle yksi vuotiaana. Olen muutenkin saanut muroja, maustettuja jugurtteja ja muuta ah niin epätervellistä kotona, mutta silti olen terve normaalipainoinen aikuinen nykyään.
Mikä siinä sokerissa on niin pelottavaa?
[/quote]
sokeri pilaa hampaat ja aiheuttaa lihavuutta ja syöpää sekä addiktoi ja aiheuttaa diabetestä sekä näköongelmia ja makuaistin huonontumisen.
Ootte kyl kaikki aika idioottei ku jaksatte jonkun lapsen synttärikakusta tääl tapella! :'D Antakaa nyt herranjestas äitin ja isin tarjota omalle mussukalle ihan mitä ikinä tykkää.
Tuollaisen vesimelonikakun voisin tehdä hellepäivänä, varmastin ihanan raikas ja hyvää..
Kyllä on porukalla suuret ongelmat! Nähdä nyt vaivaa toisten juhlista ja niiden tarjottavista :D Eikö jokainen järkkää just sellaiset kun itse haluaa?
Ja nuo pikku kipot joissa on vihanneksia jne. on ihana idea! Otan ehdottomasti käyttöön.
Ai että sokerihöttöön koukuttaminen ja juhlamielialan liittäminen sokeriin on ihan ok, mutta terveellisiin herkkuihin ei lasta pitäisi johdatella? Joskus en kyllä tajua mammojen ajatuksenjuoksua.
Aika hauska ja ennenkaikkea helppo idea. Voisin joskus ihan aikuisten kemuissa tarjota vastaavaa. Kuka ei tykkää vesimelonista ja kermavaahdosta :D
En ymmärrä miksi toi vesimeloni pitää piilottaa kookoskerman alle. Vesimeloni on ihanaa, ja voi sen muutenkin tarjoilla hauskasti.
Mutta eniten ihmetyttää että miksi tuolla sitten oli myös sokerisia tuotteita tarjolla? Vai eikö lapset saaneet niitä?
Koko tarjoilu vaikuttaa ällöttävältä, hanhenmaksassa tehtyjä poppareita!? Meneekö vähän yli. Tuntuu että nämä juhlat on suunniteltu aikuisille, ok jos ei halua antaa lapselleen sokeria mutta hiukan yli nuo koko synttärit 3veelle!
Mutta miksi niitä pitää antaa aikuiille? Eihän ne niille ole yhtään tervellisempiä!,