Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä vesimelonikakut ei vaan mene mun jakeluun...

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4 lapsesta, 2 ei ole ikinä maistanut kakkua (ovst vasta 1,5v), 6vee inhoaa täytekakkua, vanhin syö vain mun trkemiä, eikä niistäkään niin hirveesti välitä..

Vierailija
42/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:30"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:12"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:06"] "Emme edelleenkään anna sokeriruokia Ebballe" " 2 prk kookosmaitoa (ei homogenoitua, mielellään karrageenitonta)". :DDDDD Voi lapsi rukkaa, kai nyt kerran vuoteen voisi oikeaa kakkua antaa VESIMELONIN sijasta :( [/quote] Mitä säälimistä on lapsessa, jolle ei sokeria syötetä? [/quote] Menee terveysintoilut jo hieman liiallisuuksiin jos ei syntymäpäivänä voi kakkua antaa, vaan pitää väkertää joku ihme vesimeloniversio [/quote] Sokerin välttäminen ei ole liiallista terveysintoilua. Sokeri aiheuttaa monia sairauksia. [/quote] Kerropa mikä sairaus lapselle tulee jos saa kerran vuodessa täytekakkua ja 364 päivää vuodessa noudattaa sokeritonta ruokavaliota? [/quote] Näin tyhmään kommenttiin ei kannata edes vastata. [/quote] Niin koska et enää tiedä mitä sanoa :D

[/quote]

Huutelen sivusta, mutta keskivertolapsen ruokavalio on kaikkea muuta kuin sokeriton. Vedetään sokerisia jogurtteja, muroja, mehuja, vanukkaita, kaakaota, pullaa, jäätelöä, piirakkaa ja vielä karkit päälle kun on syönyt edelliset niin reippaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuolla sokeriakin, tuo prinsessakakku:

Pohja
3 kananmunaa
3/4 dl sokeria
3/4 dl vehnäjauhoja
1/2 dl perunajauhoja
1 tl leivinjauhetta
Täyte
3 liivatelehteä
2 keltuaista
4 rkl sokeria
3 dl kuohukermaa
2 (reilua) rkl lemon curdia
1 dl mustikkahilloa (keitin 200g pussin pakastemustikkaa ja hillosokeria paketin ohjeen mukaan)
Kuorrutus
75 g pehmeää voita
1 1/4 dl tomusokeria
2 tl vanilliinisokeria
200 g marsipaania
1 dl tomusokeria

Vierailija
45/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:12"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:06"] "Emme edelleenkään anna sokeriruokia Ebballe" " 2 prk kookosmaitoa (ei homogenoitua, mielellään karrageenitonta)". :DDDDD Voi lapsi rukkaa, kai nyt kerran vuoteen voisi oikeaa kakkua antaa VESIMELONIN sijasta :( [/quote] Mitä säälimistä on lapsessa, jolle ei sokeria syötetä? [/quote] Menee terveysintoilut jo hieman liiallisuuksiin jos ei syntymäpäivänä voi kakkua antaa, vaan pitää väkertää joku ihme vesimeloniversio [/quote] Sokerin välttäminen ei ole liiallista terveysintoilua. Sokeri aiheuttaa monia sairauksia. [/quote] Kerropa mikä sairaus lapselle tulee jos saa kerran vuodessa täytekakkua ja 364 päivää vuodessa noudattaa sokeritonta ruokavaliota?

[/quote]

Näin tyhmään kommenttiin ei kannata edes vastata.

[/quote] Et tiennyt vastausta?
[/quote]

Ohimennen tässä sokeriaddiktina heitän, miksi pitäisi edes yhtenä pv:nä vuodessa päästä sokerinmakuun. Ei niitä herkkuja/sokereita kaipaa muut kuin me niihin tottuneet ja addictoituneet. Eihän teenjuojakaan kahvia kaipaa.

Vierailija
46/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha lapselle ei saa antaa sokeria mutta prunsessakakku oli ihan tavallinen jauhoista ja sokerista. entä jos synttärisankari sanoo että haluan palan tuota prinsessakakkua!
huutaako äiti että eeeeeei saa siinä on sokeria! se on aikuisten kakku!!!
xD
hirveetä.

Vierailija
47/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin pisti silmään, että vetääkö tuolla aikuiset surutta sokerikakkua naamaan, ja lapselle tehdään sitten vesimelonista oma versio, kun ei hänelle voi antaa grammaakaan sokeria? Vaikka ei edes ole mitään diabetesta tai muuta, vaan ihan huvikseen rajoitetaan lapsen syömistä? Kuulostaa jotenkin...oudolta. Ymmärtäisin, jos perheessä aikuisetkin välttäisivät sokeria ja noudattaisivat itsekin vesimelonikakku-ruokavaliota, mutta en todellakaan ymmärrä silloin jos lapsi on ainoa.

Vierailija
48/125 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se ongelma tässä on enemmän se, että tuo ei ole perinteisessä mielessä kakku. Tulee mieleen vesimelonista buffettien salaattipöydät.  No 3-vuotiaille ei tule tuollaisia mielleyhtymiä, joten ihan hyvä ja luova ratkaisu. Lapset eivät ole niin tiukkapipoisia kakkujen suhteen, kuin aikuiset. 10 vuotiaalla saattaisi vieraat jo ihmetellä, että mikä kakku tämä on. Ebban kaverit tosin ei ihmettele silloinkaan, kun on jo 7 vuotinen perinne takana.

Vierailija
49/125 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskat tarjoilut. Kelpaisi mulle kaikki! :D Olisi ihanaa päästä tuollaiseen pöytään rohmuamaan kaikkea.

Tuo karrageeni-mikälie-sokerinvälttely on kyllä vähän pelottavaa. Mitenköhän me vanhemmat ollaan hengissä vielä kun ei lapsuudessa kukaan osannut tuollaisia vältellä? Toki ymmärrän, että parempi olisi pitää sokerinkäyttö kohtuullisena mutta täysi kieltäminen alkaa lähestyä foliohattuilua.

Vesimelonikakku voi olla ihan hauska idea jollekin moniallergikolle. =)

Vierailija
50/125 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän paljon kookosta ruuanlaitossa mutta ajatus kookoksella kuorrutetudta vesimelonista on oksettava. Raikas makea vesimeloni ja siinä päällä tahmainen kookos. Eikö ketään töki juuri tuo tuossa? Vai onko kookodmaidoissa paljon eroja?

Vierailija
51/125 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki on jees, mutta eikö se vaahto lötsähdä pois? Entä jos sen melonin vaikka pyörittelisi digestivemuruissa?

t. skeptikko

Vierailija
52/125 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kalkkiksia täällä on? Jos ei syötä lapselle sokeria, ei sitä yksien synttäreiden takia kannata muuttaa. Tietenkin lapsi tykkää sokerista, jos pienestä pitäen totuttaa, mutta minä en esimerkiksi kaivannut sokeria, kun siihen ei totutettu. 

Minulla nimenomaan porkkanat ja muut maistui todella paljon paremmin. Kun makeita ei opeteltu kotona syömään, vaan aina oli tuoreita vihanneksia vaihtoehtona kun vieraatkin toivat karkkia, en halunnut karkkia vaikka olisin saanut.

Vierailija
53/125 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 01:30"]

Vinkki on jees, mutta eikö se vaahto lötsähdä pois? Entä jos sen melonin vaikka pyörittelisi digestivemuruissa?

t. skeptikko

[/quote]

Ei se tarvitse mitään, kun osaa käsitellä veistä:

http://www.vegetablefruitcarving.com/blog/wp-content/uploads/2013/07/rose-flores-watermelon-cake2.jpg

Asuin lapsuuteni maassa, jossa noita kasvaa ja aina vesimelonikautena joissain kaupoissa oli toinen toistaan hienompia vesimelonista tehtyjä veistoksia, mm. Kakun näköisinä.

Vierailija
54/125 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle vaan tollaiset tarjoilut kelpais ja vieläpä oikein hyvin!

Vierailija
55/125 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä.. xD oon jotenki luullu, et ne vauva.fi - palstajutut on vaa jotain huumoria. Mut näköjään täyttä totta. Mulla ei oo lapsia (oon sen verran nuori vielä) , että en täällä sivuilla hirveenä surffaile. Mut voi elämän kevät. :D Miks jotain haittaa jos lastenkutsuilla ei tarjota kermakakkua ja karkkia, sipsiä, limsaa plääplää... Lapset lihoo koko ajan ja mistähän se johtuu? Siitä et vanhemmat ei yhtään kato mitä ne syö!!!! Energiajuomia vaa kitaan ja karkkia naamariin... Kattokaa vähä mitä ne teijä lapset ostelee s-marketista koulun jälkeen. :D Siinä ne oppii tavat ja kun amikseen tai lukioon menee, niin sama jatkuu ja alkaa kerääntyä vyötäröllekki vähä jotain.... Sorry vaan. En oo ite sen kannalla, et ei sais koskaan herkutella. Mutta en aio omille lapsille, jos sellasia siunaantuu, niin opettaa pienestä pitäen, et VAIN kermakakuilla ja karkeilla voi herkutella. Vaan juurikin noin, että marjoja, hedelmiä ja niistä tehtyjä juttuja!! Niistä jää vielä hyvä olokin!!! :)

Vierailija
56/125 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:49"]

Eikö kukaan vielä ole puuttunut noiden juhlien epäekologisuuteen? Törkeästi kertakäyttökamaa. Eikö ne kipotkin olisi voinut olla pestäviä? Tuostahan tulee iso jätesäkillinen roskaa, yksistä ainoista synttäreistä.

[/quote]

No ei taida kyllä ympäristöarvot muutenkaan olla tärkeitä tuolle perheille, raaka-aineistahan on iso osa muualta lentokoneilla rahdattua. Tosin tavallaan ristiriitaista jos haluaa panostaa terveellisyyteen, tuontihedelmissä ja -marjoissa on usein myrkkyjä paljon enemmän kuin kotimaisissa, ja noissa tarjotuissa marjoissa myös ruokamyrkytysriski.

Vierailija
57/125 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerittomasti kasvattavilla vanhemmilla on yleensä itsellä ongelmia kohtuullisen herkkujen syömisen kanssa. Minä opetan mielummin sitä kohtuutta jo lapsille. Joku myös kauhisteli piilosokerin määrää ja siksi kieltäisi sokeriset herkut. Mun logiikka toimii juuri toisin päin. Pyrin mielummin välttämään piilosokereita, ei syödä muroja, ei sokeroituja jugurtteja (joskus kyllä, mutta ei todellakaan päivittäin), juodaan vettä ja jos tarjolla on mehua, niin laimennan sitä jne. Smoothiet teen itse, välipalat kaikki terveellisiä jne. Mutta herkut saa sitten olla ihan oikeita herkkuja! Jos leivotaan, niin silloin käytetään voita ja sokeria jne. Mitä järkeä syödä herkkuja, jos ne eivät maistu? Limuakin juodaan aina sokeriversiona - tämä on minusta ok, koska sitä juodaan harvoin ja vain lasillinen kerrallaan. Mitä vikaa sokerissa, jos sitä syö/juo kohtuudella?

Vierailija
58/125 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:48"]Omalle lapselle en syöttänyt sokeria ensimmäiseen kolmeen vuoteen, karkkia varsinkaan. Nyt on 9v ja ei edelleenkään tykkää karkista, suklaa ja jäde on ok. Ja oikeesti toi jutun 3v ei saa mitään traumoja tollasesta. Suomessa on ihmeellinen herkuilla- rakastamis- kulttuuri. Olet huono äiti/ isä jos et anna lapselle herkkuja.
[/quote]

Minä olen 36v. ja takuulla olen saanut lapsena vaikka mitä sokeria, silloin juotettiin (ulkomailla) vauvoillekin mehua jne. En tykkää minäkään erityisemmin karkista, en oikeastaan koskaan osta kaupasta. Suklaasta pidän ja pullasta, jätskiä syön vain kesällä irtojätskinä kioskilla. Minulta sokeria ei ole kielletty, siksi ei ole mitään tarvetta syödä sellaista makeaa, josta en pidä. Syön myös erittäin monipuolisesti ihan kaikkia ruokia. Mistä päättelet, että lapsesi ei syö karkkia, koska ei ole saanut sokeria pienenä? Ei ne kiellot ja rajoitukset ole ratkaisevia, vaan vanhempien esimerkki!

Vierailija
59/125 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 18:17"]

Koko tarjoilu vaikuttaa ällöttävältä, hanhenmaksassa tehtyjä poppareita!? Meneekö vähän yli.

[/quote]

Hahhahaha :DD

Vierailija
60/125 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kannata opettaa lasta ylimääräisiin sokereihin ja rasvoihin yms. Ei sitte tuu ylipainoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän