Mies ei suostu eroamaan
Miten saan miehen tajuamaan, että yhteinen elämämme on loppu ja hänen täytyy muuttaa pois? Olemme olleet huonoissa väleissä jo pidempään ja nyt itselläni on mitta täysi. En vain henkisesti jaksa tätä enää.
Mies juo liikaa, on työtön ja muuttuu agresiivisemmaksi kokoajan. Löytyykö neuvoja että miten saisin hänet muuttamaan pois?
Kommentit (43)
Pakkohan sen on muuttaa jos ei virallisesti asu siellä. Ei munkaan himaan voi kukaan jäädä oleskelemaan, poliisit hakee pois.
Eli siis asuu kuitenkin virallisesti kämpässä? No sitten saattaa olla edessä käräjäoikeudet kautta haettu häätö miehelle. Mene neuvolaan ja ota asia puheeksi.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:31"] Sori vaan mutta jos minä haluan niin eikö sen pitäisi riittää?
Ap
[/quote]
Ei se riitä ongelmaihmiselle. Hän haluaa pitää vallan ja hallita sinua. Neuvon sinua muuttamaan salaa pois oman turvallisuutesi takia.
Tulee varmaan[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:48"]Poliisi teki lastensuojeluilmoituksen kun viimeeksi meillä kävivät koska lapset olivat kuitenkin kotona vaikka mitään fyysistä ei ollut tapahtunutkaan. Tuleeko joka kerrasta uusi ilmoitus jos joudun poliisit soittamaan?
Ap
[/quote]
Tulee varmaan, mutta siinä asia koskee nimenomaan miestäsi eikä sinua. Silloinhan se, että yrität hankkiutua miehestä eroon, on nimenomaan lastensuojeluviranomaistenkin mielestä hyvä juttu.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:23"]
En haluaisi joutua pakenemaan omasta kodistani tai siis vuokrasopimus on minun nimissäni, mies vain asuu siinä. Meillä on myös yhteisiä lapsia, joten heidänkin kannalta muutto on hankala.
Ap
[/quote]
Miksi miehen pitää muuttaa jos sinä haluat erota? Muuta sinä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:43"]
Et tietenkään lähde omasta kodistasi. Onneksi, onneksi mies ei asu siellä virallisesti, nyt homman pitäisi olla suhteellisen yksinkertainen! Ihan varmaan paikallisella poliisiasemalla osaavat neuvoa. Asian voinee hoitaa ihan asiallisesti heidän avustuksellaan, jos tilanne menee niin pitkälle, että mies jotenkin protestiksi väkisin pysyy asunnossa. Sovit ennalta milloin lukiot tullaan vaihdetaan jos ei mies itse lähde, ja ilmoitat hyvissä ajoin miehelle jos vaikka järkiintyisi ja tajuaisi ja alkaisi hoitaa asioitaan kuntoon. Lapset jonnekin hoitoon, ja jos tilanne kärjistyy, soitat poliisit. Pakkaat miehen tavarat.
[/quote]
Miten niin ei asu siellä virallisesti? Olen melko varma että mies asuu virallisesti samassa kodissa. Jos ei asuisi, niin voisi soittaa poliisin poistamaan miehen asunnosta, eikä tätä ongelmaa olisi.
Jos tilanne olis toisin päin että mies olisi heittämässä naista ulos asunnostaan, niin täällä olisi pikkusen eri ääni kellossa.
Hanki uusi mies. Tai "uusi mies". Käyt sen kanssa kahvilla ja kysyt voiko mies olla pois kotona, että saatte viettää yötä yhdessä.
Varmana häippäsee mies aika nopsaan ihan vaan, ettet pääsisi uutta miestä tapaamaan kahdestaan.
Onko kaupungin vuokra-asunto? Mene toimistoon ja pyydä asunnonvaihtoa ja tee vuokrasopimus omiin nimiisi. Selitä tilanne rehellisesti miksi tarvitset asunnonvaihdon.
Saat varmaankin muuttoavustuksen soskusta.
Valitan, et saa miestä muuttamaan pois mitenkään. Ainoa keinosi päästä hänestä eroon on muuttaa itse pois. Ensimmäinen askel on etsiä uusi asunto, muuttoon saat kyllä jostakin apua. Tsemppiä.
Miehesi on onneton työttömyytensä takia. Anna hänen ryypätä. Se varmasti ainoa asia joka tuo edes pikkasen iloa elämään.
Asunto on yksityiseltä vuokrattu. Huono tilanne löytää näin nopeasti sopiva vuokra-asunto. Enkä tiedä mihin menisin evakkoon vähäksi aikaa..
Mies on saanut kyllä ryypätä. Joka viikko, useita kertoja. Itse en juo joten nyt minulla on mitta täynnä.
Ap
Entäs vanhempasi? Etkö voi mennä niille asumaa väliaikaisesti, kun olet löytänyt uuden vuokra-asunnon?
Tuomioistuin voi erotilanteessa määrätä toisen muuttamaan, ja tarvittaessa silloin tehdään häätö. Ei mikään ihannetilanne tosiaankaan.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:46"]Mitäköhän tuo lukkojen vaihto maksaa? Kyseessä siis kerrostalo. Samalla avaimellahan pääsee kellariin yms. Ja vuokranantajan täytyy varmaan se vaihto tilata.
[/quote]
Kyllä sinä voit lukot sarjoittaa uudestaan kuten haluat, mutta ethän sinä voi noin vain estää miehen pääsyä kotiinsa. En kyllä tiedä miten täytyy menetellä jos toinen ei suostu muuttamaan pois. Pitääköhän toiselle hakea pakkomuuttoa käräjiltä tms.? Sossut varmasti osaa neuvoa sinua, heille tuo ei ole mikään uusi tilanne.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:43"]
no heitä miehen kamat ulos ja vaihda lukot
[/quote]
Just näin. Kai se joskus poistuu asunnosta?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:52"]
Tulee varmaan[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:48"]Poliisi teki lastensuojeluilmoituksen kun viimeeksi meillä kävivät koska lapset olivat kuitenkin kotona vaikka mitään fyysistä ei ollut tapahtunutkaan. Tuleeko joka kerrasta uusi ilmoitus jos joudun poliisit soittamaan? Ap [/quote] Tulee varmaan, mutta siinä asia koskee nimenomaan miestäsi eikä sinua. Silloinhan se, että yrität hankkiutua miehestä eroon, on nimenomaan lastensuojeluviranomaistenkin mielestä hyvä juttu.
[/quote]
Sinähän vaan voitat noilla poliisijutuilla lasten huoltajuuden. Anna palaa aina kun on aihetta!
Tietenkään mies ei lähde (kiusallaankaan) mihinkään, jos ei kerran halua eroa. Sinä olet se osapuoli, joka tahtoo erota, joten sinun on pakko lähteä itse.
Ei reilua eikä kiva tilanne, mutta niin se vain menee.
Itse ehkä tekisin näin:
Poistuisin lasten kanssa mitään ilmoittamatta viikoksi esim turvakotiin ja hoitaisin samalla tärkeimmät omat tavarat pienvarastoon johonkin. Laittaisin kirjeen miehelle, jossa sanoisin, että irtisanon asunnon vuokrasopimuksen. Älä kerro milloin palaat.
Anna hänen miettiä yksin ja itsekseen asiat ja kuvitella, että olet esim. löytänyt uuden miehen. Kun hänelle menee perille, että asunnossa ei voi pian enää asua, vaikka mikä olisi, niin olettaisin että hommaa uuden kodin.
Olen kyllä surullinen teidän kaikkien puolesta. Ja ei se mieskään saisi taivasalle joutua. Työtön on usein myös masentunut. Hänen voi olla todella vaikea saada asuntoa tuossa tilanteessa myös. Jos pystyt itse löytämään hänelle asumisratkaisun, niin se luultavasti olisi nopein vaihtoehto.
Poliisi teki lastensuojeluilmoituksen kun viimeeksi meillä kävivät koska lapset olivat kuitenkin kotona vaikka mitään fyysistä ei ollut tapahtunutkaan. Tuleeko joka kerrasta uusi ilmoitus jos joudun poliisit soittamaan?
Ap