Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä gurmeekeittiössäsi opiskeluaikoina tehtiin? Paljasta hitit ja hudit

Vierailija
15.08.2024 |

Huti oli vehnäjauhosta ja vedesta tehty ohut leipä joka paistettiin paistinpannulla margariinissa kun ei ollut rahaa eikä muita aineksia.

Hitti oli makaroni tonnikalalla pekoninrasvassa ja pekonissa paistettuna.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huti oli tehdä siideriä omenoista. Muuten onnistui, mutta kun aukaistiin ensimmäiset pullot, niin ne kuohusivat kattoon asti. muutenkin oli kiljumainen bugee.

Vierailija
2/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitti oli perunasipulisekoitus, maissia ja tonnikalaa pannulla paistettuna. Mausteeksi jäätävä määrä pippuria.

Huteja ei nyt tule mieleen. Niitäkin varmasti on ollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huteja oli ainakin itse kehitelty juuresvuoka. Perunaa, porkkanaa ja muistaakseni lanttua raastettuna, ne uunivuokaan ja sekaan munamaitoa. Hyi hemmetti.

Vierailija
4/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssibolognesea ja erilaisia papukastikkeita. Lisukkeina perunaa ja kasviksia enimmäkseen. 

Vierailija
5/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huteja oli ainakin itse kehitelty juuresvuoka. Perunaa, porkkanaa ja muistaakseni lanttua raastettuna, ne uunivuokaan ja sekaan munamaitoa. Hyi hemmetti.

Kuulostaapa harvinaisen kammottavalta, onnea! :D

Vierailija
6/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitti oli sienilasagne. Huti oli yrittää tehdä nötkötistä jotain kelvollista syötävää.

Vierailija
7/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa harvinaisen kammottavalta, onnea! :D

Kiitos :D Tarvitseeko mainitakaan, etten pystynyt syömään moneen vuoteen munamaitoon tehtyä makaronilaatikkoa?

Vierailija
8/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huti oli tehdä siideriä omenoista. Muuten onnistui, mutta kun aukaistiin ensimmäiset pullot, niin ne kuohusivat kattoon asti. muutenkin oli kiljumainen bugee.

🤣 Kiitos tästä, päivän naurut

Vierailija
9/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitti oli sienilasagne. Huti oli yrittää tehdä nötkötistä jotain kelvollista syötävää.

Nötkötti on samaa sarjaa jauhomakkaran kanssa, parasta kylmänä.

Vierailija
10/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppis söi kaurapuuroa nakeilla. Oli ilmeisesti hitti kun ei ollut ainutkertainen tapahtuma.

Vierailija
11/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normiruokaa.

Jokirapupastaa, lohikeittoa, bolognesea ja spaghettia, pulled-chickeniä, wokkeja. Alusta asti itse 1,5m2 keittiössä

Vierailija
12/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakoja munia sekoitettuna mehukkaisiin appelsiinilohkopaloihin. Niitä söin usein illalla ja hyvää oli. Päivällä oli toki syönyt koululla joskus jopa kahteen kertaan eli aamupäivällä ja illalla. Ateria taisi maksaa jotain kahden ja kolman markan välillä.

Vierailija
13/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tonnikalamakaronimössöjä silloin tuli syötyä paljon. Siinä ehkä hitti ja huti samassa. Huomaa kyllä taas miten vanha on, kun ei omana opiskeluaikana tainnut paljoakaan linssejä olla saatavilla tai sitten niitä ei ole osannut etsiä.

Vierailija
14/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin opiskelupaikassa päiväruuan ja illalla töissä iltaruuan. Opiskelukämpän gourmet-keittiöön jäi vain aamupala eli kaurapuuro. Parhaat lisukkeet olivat itsekerätyt mustikat, metsämansikat ja metsävadelmat sekä omatekoinen omenahillo ja ripaus kanelia. Pahin huti oli kun joku kehoitti laittamaan raejuustoa kaurapuuron, maistui ihan oksennukselta.

Vierailija
15/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonia ja tonnikalaa. Lohkoperunoita uunissa, syötiin raejuuston kanssa. Rakuunaporkkanat (keitettyjä porkkanoita, rutosti kuivattua rakuunaa ja vähän margariinia. Huteja en ainakaan muista. Yhtenä syksynä syötiin varmaan viikkoja borskeittoa, kun ainekset olivat niin halpoja. :)

Vierailija
16/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä haluaako kukaan kuulla mutta opiskeluaikaan tein itse iltaisin lämpimän ruoan. En käynyt koulussa syömässä, kauhea möly ja ruoka ei ollut kummoista, siitä piti myös maksaa. Pastaa, riisiä, joskus perunaa, kasviksia, juureksia, lihaa, kanaa, kalaa. Aamulla ruisleipää, juustoa, kinkkua, kurkkua, tomaattia, kahvia ja jugurttia. Tykkäsin myös paistaa lettuja. Mulla ei mennyt rahaa baareihin, alkoholiin tai tupakkaan enkä ostellut take-away kahveja. Loppujen lopuksi itse tehty kotiruoka tulee edulliseksi, jopa nyt kun hinnat ovat nousseet. Kannattaa käydä isossa kaupassa, ovat paljon halvempia. Välipalat ja valmisruoat ovat kalliita. Ajattelen edelleen niin että kannattaa huolehtia itsestään kun voi, sairauksien todennäköisyys pienenee joskaan ei kokonaan poistu. 

Vierailija
17/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö makaroni ja tonnikala kuuluu opiskelijoiden ruokavalioon? Halpaahan se ei enää vuosikymmeniin ole ollut.

Vierailija
18/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö makaroni ja tonnikala kuuluu opiskelijoiden ruokavalioon? Halpaahan se ei enää vuosikymmeniin ole ollut.

No ei ainakaan mun opiskeluaikana 2010-luvulla. Maukkaampaa ja ravintoarvoiltaan parempaakin ruokaa on

Vierailija
19/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ainakaan mun opiskeluaikana 2010-luvulla. Maukkaampaa ja ravintoarvoiltaan parempaakin ruokaa on

No taatusti. Parikymmentä vuotta aiemmin se oli edullisempaa, ja sen osasi kaikki tehdä.

Vierailija
20/40 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma nuoreni tekee joskus tonnikalapastaa, mutta ei kai kovin usein. Kallista on tosiaan tonnikala nykyään, toisin kuin silloin ysärillä.