Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä hyvät vuokralaiset?

Vierailija
07.03.2015 |

Pääkaupunkiseudulta? Onko ideoita? 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä välittäjää.

Vierailija
2/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjä välittää vaan itsestään. Parempi valita ne itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nygreenit

Vierailija
4/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:42"]

[/quote]

Perustelut väitteellesi, kiitos.

Vierailija
5/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras tapa on laittaa ilmoitus lehteen.Jos asunto isompi niin mieluusti perheelliselle pariskunnalle vuokralle.Kannattaa jättää ne yksinelävät sosiaalipummit pois listalta,heillä kun ei ole tulevaisuutta elämässään.Sosiaalipummin kaveripiiri voi olla myös sellaista vastuuntunnotonta porukkaa etten minä ainakaan haluaisi niitä pyörimään vuokra-asuntooni.

Vierailija
6/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:43"]

[/quote]

[/quote]

Kokemus on sen osoittanut ja henkilökemiakin pitää toimia. 

Vierailija
7/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:38"]

Pääkaupunkiseudulta? Onko ideoita? 

[/quote]

Vaikea tietää kuka on hyvä, vähän sama kun työhaastattelussa, kyllähän lähes kaikki osaa esittää "hyvää". Kannattaa vuokrata tutulle tai tutun tutulle jos voi edes vähän luottaa että on kunnollisia. Laita vaikka oikotiehen ja pidät esittelyn, pyydät että ihmiset täyttää etukäteen lomakkeen jossa kysytään työpaikkaa/koulua, tuloja, vaikka taustoja. Pyydät kolmen kuukauden vuokran takuuna, se on se verran suuri että kaiken maailman sekopäillä ei ole varaa. Pyydät että sinulle toimitetaan luottotiedot jos haluaa vuokralle.  Et vuokraa kenellekään kenellä on merkintä. Mutta lippujen lopuksi mutu tuntumalla mennään. Pääkaupunkisedulla on tuntua hyviin asuntoihin joten saat vapaasti valita sinusta parhaan ehdokkaan.  Varsinkin yksiöt ja kaksiot Helsingistä saa monia kymmeniä yhteydenottoja ensimmäisten tuntien aikana jos laitat nettiin ilmoituksen. Älä valitse ketään kenestä jää huono fiilis. 

Vierailija
8/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:47"]

paras tapa on laittaa ilmoitus lehteen.Jos asunto isompi niin mieluusti perheelliselle pariskunnalle vuokralle.Kannattaa jättää ne yksinelävät sosiaalipummit pois listalta,heillä kun ei ole tulevaisuutta elämässään.Sosiaalipummin kaveripiiri voi olla myös sellaista vastuuntunnotonta porukkaa etten minä ainakaan haluaisi niitä pyörimään vuokra-asuntooni.

[/quote] 

Noita minäkin pelkään. Siksi juuri mietin että pitäisikö viedä korkeakoulun ilmoitustaululle lapun? 

Vierailija
9/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pummi ja muutin yksityisen asuntoon ja asunto oli poismuuttoni jälkeen todella hyvässä kunnossa (omistaja ei tiennyt että olin sossupummi).. Uusi asukas oli taas työssäkäyvä ja normaalin oloinen mutta jo nyt kämppä aivan piloilla.. Parketit paskana ja vuokrat myöhässä yms. Eli ei kannata valita aina sitä työssä käyvää ;)

Vierailija
10/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus kannattaa myös tarkistuttaa alan ammattilaisella. Useinkin pulaan joudutaan huonon sopimuksen takia.

Vierailija
11/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:43"]

[/quote]

välittäjä voi olla sellainen,jolle käy mikä tahansa vuokralaisehdokas.Kannattaa ohjeistaa välittäjää siitä minkälainen ehdokas kelpuutetaan vuokralle,ettei nyt mitään huumehörhöjä pääse asuntoon muuttamaan.

[/quote]

Kokemus on sen osoittanut ja henkilökemiakin pitää toimia. 

[/quote]

Vierailija
12/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme itse ns. hyviä vuokralaisia. Rauhallisia, perheellisiä, talousasiat enemmän kuin kunnossa jne. Juuri vuokra-asunnon hankkineensa antaisin tältä puolelta pari vinkkiä. Älä ylihinnoittele vuokraa ja toimi itse asiallisesti ja ammattimaisesti. Kun sattuu kuulumaan siihen joukkoon kenelle moni muukin vuokrasi, on valinnanvaraa myös vuokranantajissa. Ei tarvitse tarttua asuntoon, jos vuokranantaja vaikuttaa rasittavalta niuholta tai epäilyttää huijaako takuuvuokran. Raha-asioissaan tarkka ja suunnitelmallinen on todennäköisemmin tarkka myös siinä paljonko haluaa maksaa vieraalle vuokriaan. Ihminen joka ei jakele rahojaan oikealle ja vasemmalle huolettomasti on varmempi vuokranmaksaja, mutta samalla se tarkoittaa, että hän sivuuttaa vähänkin ylihinnoitellut asunnot ja toisaalta tarttuu haukkana kohtuullisesti hinnoiteltuun. Näin ainakin minä teen.

Lisäksi tietenkin kannattaa pitää huolta, että asunto on siisti ja paikat ehjiä yms.

Vierailija
13/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ensimmäisen kerran otin yhteyttä ihmisiin, jotka olivat laittaneet hakuilmoituksen (maksullisen) lehteen. Pystyy itse jo siinä vaiheessa hieman katsomaan keneen on edes yhteydessä ja yleensä ne, joillla ei ole varaa maksaa vuokraa eivät myöskään hae tuota kautta asuntoa. Kaksi edellistä vuokralaista on löytynyt facebookin kautta - en itsekään suosittelisi kaverilleni vuokralaiseksi ihmistä, jonka tietäisin huonoksi vuokralaiseksi (oma mainehan siinä menisi) + itse tietää tutuistaan sen verran, että tietää kenelle ei edes asuntoaan vuokrasi. Kertaakaan ei ole ollut ongelmia näiden vuokralaisten kanssa. 

Vierailija
14/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä? :) Kysy vuokralaisilta suositus edelliseltä vuokranantajalta. Meillä on hyvät suositukset, raha-asiat kunnossa, huolehdimme asunnosta hyvin ja silti on vaikeata löytää perheasuntoa vuokralle.

Vierailija
15/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:52"]

Itse olin pummi ja muutin yksityisen asuntoon ja asunto oli poismuuttoni jälkeen todella hyvässä kunnossa (omistaja ei tiennyt että olin sossupummi).. Uusi asukas oli taas työssäkäyvä ja normaalin oloinen mutta jo nyt kämppä aivan piloilla.. Parketit paskana ja vuokrat myöhässä yms. Eli ei kannata valita aina sitä työssä käyvää ;)

[/quote]

Pummi on eri kuin sossupummi. Sossupummeissa on paljon hyvää porukkaa mutta pummeissa ei yhtään 

Vierailija
16/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajat on kuulemma parhaita, ku vaikka vanhempi ei ois töitä nähnykkää, ne saa paljo tukia kuulemma

Vierailija
17/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:52"]Itse olin pummi ja muutin yksityisen asuntoon ja asunto oli poismuuttoni jälkeen todella hyvässä kunnossa (omistaja ei tiennyt että olin sossupummi).. Uusi asukas oli taas työssäkäyvä ja normaalin oloinen mutta jo nyt kämppä aivan piloilla.. Parketit paskana ja vuokrat myöhässä yms. Eli ei kannata valita aina sitä työssä käyvää ;)
[/quote]
Mistä tiedät?

Vierailija
18/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on niin kovasti muuttunut siitä mitä se oli, joten vaara on iso nykyään. Hyviä ihmisiä on paljon jotka saa tukia ja taas ulkomaalaiselle kun vuokraat et tiedä kuka siellä asuu tai ketkä. 

Vierailija
19/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:57"]

Olemme itse ns. hyviä vuokralaisia. Rauhallisia, perheellisiä, talousasiat enemmän kuin kunnossa jne. Juuri vuokra-asunnon hankkineensa antaisin tältä puolelta pari vinkkiä. Älä ylihinnoittele vuokraa ja toimi itse asiallisesti ja ammattimaisesti. Kun sattuu kuulumaan siihen joukkoon kenelle moni muukin vuokrasi, on valinnanvaraa myös vuokranantajissa. Ei tarvitse tarttua asuntoon, jos vuokranantaja vaikuttaa rasittavalta niuholta tai epäilyttää huijaako takuuvuokran. Raha-asioissaan tarkka ja suunnitelmallinen on todennäköisemmin tarkka myös siinä paljonko haluaa maksaa vieraalle vuokriaan. Ihminen joka ei jakele rahojaan oikealle ja vasemmalle huolettomasti on varmempi vuokranmaksaja, mutta samalla se tarkoittaa, että hän sivuuttaa vähänkin ylihinnoitellut asunnot ja toisaalta tarttuu haukkana kohtuullisesti hinnoiteltuun. Näin ainakin minä teen. Lisäksi tietenkin kannattaa pitää huolta, että asunto on siisti ja paikat ehjiä yms.

[/quote]

Lisäisin vielä, että takuuvuokraa taas uskaltaa pyytää 2-3 kk ihan hyvin. Kunhan sen tekee vuokravakuustilinä: Sen ehdottaminen antaa hakijalle kuvan, että olet asiallisesti liikkeellä, etkä hukkaa takuuvuokria, kun niiden takaisinmaksun aika olisi.

t. 13

Vierailija
20/34 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:57"]

Olemme itse ns. hyviä vuokralaisia. Rauhallisia, perheellisiä, talousasiat enemmän kuin kunnossa jne. Juuri vuokra-asunnon hankkineensa antaisin tältä puolelta pari vinkkiä. Älä ylihinnoittele vuokraa ja toimi itse asiallisesti ja ammattimaisesti. Kun sattuu kuulumaan siihen joukkoon kenelle moni muukin vuokrasi, on valinnanvaraa myös vuokranantajissa. Ei tarvitse tarttua asuntoon, jos vuokranantaja vaikuttaa rasittavalta niuholta tai epäilyttää huijaako takuuvuokran. Raha-asioissaan tarkka ja suunnitelmallinen on todennäköisemmin tarkka myös siinä paljonko haluaa maksaa vieraalle vuokriaan. Ihminen joka ei jakele rahojaan oikealle ja vasemmalle huolettomasti on varmempi vuokranmaksaja, mutta samalla se tarkoittaa, että hän sivuuttaa vähänkin ylihinnoitellut asunnot ja toisaalta tarttuu haukkana kohtuullisesti hinnoiteltuun. Näin ainakin minä teen. Lisäksi tietenkin kannattaa pitää huolta, että asunto on siisti ja paikat ehjiä yms.

[/quote]

Lisäisin vielä, että takuuvuokraa taas uskaltaa pyytää 2-3 kk ihan hyvin. Kunhan sen tekee vuokravakuustilinä: Sen ehdottaminen antaa hakijalle kuvan, että olet asiallisesti liikkeellä, etkä hukkaa takuuvuokria, kun niiden takaisinmaksun aika olisi.

t. 13

[/quote] 

Ei noita takuuvuokriakaan tarttis periä kun vaan on henkilötakuu. Yleensä vanhemmat tekee sen lapsilleen jotka opiskelee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä