Mies ei suostu eroamaan
Miten saan miehen tajuamaan, että yhteinen elämämme on loppu ja hänen täytyy muuttaa pois? Olemme olleet huonoissa väleissä jo pidempään ja nyt itselläni on mitta täysi. En vain henkisesti jaksa tätä enää.
Mies juo liikaa, on työtön ja muuttuu agresiivisemmaksi kokoajan. Löytyykö neuvoja että miten saisin hänet muuttamaan pois?
Kommentit (43)
Olen joutunut soittamaan kerran poliisit. Eivät vieneet häntä pois, koska ei ollut tapahtunut mitään fyysistä. Käskivät lähtemään vaan pois kotoa. Lähtihän se ja tuli takaisin tunnin kuluttua..
Ap
Sama juttu. Aikani yritin, nyt vaiheessa "tyydyn kohtalooni"
Ei kait siinä muuta kuin lähdet. Suunnittelet pakomatkan, pakkaat kamat pikavauhtia kun mies on poissa, puhelin kiinni, liittymä vaihtoon. Ei terroristien kanssa neuvotella.
No ei kai siinä kun eropaperit postiin vaan, ja muutat itse pois.
Onko jokin erityinen syy, että juuri miehen pitäisi muuttaa? Jos esim. asunto/talo on sinun maksama ja sinun nimissä, niin miehen ulos saantiin varmaan löytyy laillinen keino. Ja eroahan ei tosiaan tarvi hakea yhdessä.
En haluaisi joutua pakenemaan omasta kodistani tai siis vuokrasopimus on minun nimissäni, mies vain asuu siinä. Meillä on myös yhteisiä lapsia, joten heidänkin kannalta muutto on hankala.
Ap
Miehen vastaus kaikkeen on että hän ei halua erota. Sori vaan mutta jos minä haluan niin eikö sen pitäisi riittää?
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:31"]Miehen vastaus kaikkeen on että hän ei halua erota. Sori vaan mutta jos minä haluan niin eikö sen pitäisi riittää?
Ap
[/quote]
Muttakun minä haluan. Ootko joku vitun lapsi? Jos ahdistaa noin vitusti lähde meneen. Aina jonku muun pitäisi tehdä jotain. Oot varmaan työtönkin
Pitäisi. Tarvitset tähän jotain viranomaisapua, tai ainakin sellainen prosessi kannattaa laittaa käyntiin ja ilmoittaa miehelle - saattaa silloin tajuta lähteä.
Etsi uusi vuokra-asunto omiin nimiisi ja sitten muutat asunnosta pois. Mies voi sopia vuokrasopimuksen itselleen.
vähän vaivaa siitä tulee, mutta sitten saat pitää avaimet vain itselläsi.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:33"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:31"]Miehen vastaus kaikkeen on että hän ei halua erota. Sori vaan mutta jos minä haluan niin eikö sen pitäisi riittää? Ap [/quote] Muttakun minä haluan. Ootko joku vitun lapsi? Jos ahdistaa noin vitusti lähde meneen. Aina jonku muun pitäisi tehdä jotain. Oot varmaan työtönkin
[/quote]
Miten työtön liittyy tähän? Ja ei, en ole työtön vaan tällä hetkellä lasten kanssa kotona. Kysyin vaan neuvoja, että millä keinoin saisin miehen muuttamaan pois.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:33"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:31"]Miehen vastaus kaikkeen on että hän ei halua erota. Sori vaan mutta jos minä haluan niin eikö sen pitäisi riittää? Ap [/quote] Muttakun minä haluan. Ootko joku vitun lapsi? Jos ahdistaa noin vitusti lähde meneen. Aina jonku muun pitäisi tehdä jotain. Oot varmaan työtönkin
[/quote]
Miten työtön liittyy tähän? Ja ei, en ole työtön vaan tällä hetkellä lasten kanssa kotona. Kysyin vaan neuvoja, että millä keinoin saisin miehen muuttamaan pois.
[/quote]
No et saa siis muuta itse joo joo on vaikeaa mutta se on ainut vaihtoehto. Täällä on turha kysellä mitään
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:35"]
Etsi uusi vuokra-asunto omiin nimiisi ja sitten muutat asunnosta pois. Mies voi sopia vuokrasopimuksen itselleen.
vähän vaivaa siitä tulee, mutta sitten saat pitää avaimet vain itselläsi.
[/quote]
Nyt alkaa olla markkinoilla kesäkuun alusta vuokrattavia asuntoja. Meidän paikkakunnalla ei paljon ole perheelle sopivia asuntoja kun niitä olen tässä tutkaillut. Ja mietinkin että missä majailisin esim. kesäkuuhun asti kun saman katon alle emme sovi.
Ap
Ei ole paljon ympärillä tukiverkostoa ja ystävät eivät tiedä koko tilannetta. Heilläkin perheet, joten niihinkään nurkkiin en mahdu lasten kanssa majailemaan. Piti sitten aihe vapaan puoleen kun en tiennyt missä muualla voisin avautua..
Ap
Et tietenkään lähde omasta kodistasi. Onneksi, onneksi mies ei asu siellä virallisesti, nyt homman pitäisi olla suhteellisen yksinkertainen! Ihan varmaan paikallisella poliisiasemalla osaavat neuvoa. Asian voinee hoitaa ihan asiallisesti heidän avustuksellaan, jos tilanne menee niin pitkälle, että mies jotenkin protestiksi väkisin pysyy asunnossa. Sovit ennalta milloin lukiot tullaan vaihdetaan jos ei mies itse lähde, ja ilmoitat hyvissä ajoin miehelle jos vaikka järkiintyisi ja tajuaisi ja alkaisi hoitaa asioitaan kuntoon. Lapset jonnekin hoitoon, ja jos tilanne kärjistyy, soitat poliisit. Pakkaat miehen tavarat.
no heitä miehen kamat ulos ja vaihda lukot
Annat sille kuukauden aikaa,tietyn pvm mihin mennssä sen pitää häipyä. Ja sinä pvänä vaihdatat sitten lukot .
Ja suljet korvasi täysin miehen raivoamiselta tai syyllistämiseltä, kun olet ilmoittanut hänen lähtöpäivänsä! Kerro rauhallisesti, että soitat heti tarvittaessa poliisit, ja sitten tee niin. Älä kommentoi muuten.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:43"]
Et tietenkään lähde omasta kodistasi. Onneksi, onneksi mies ei asu siellä virallisesti, nyt homman pitäisi olla suhteellisen yksinkertainen! Ihan varmaan paikallisella poliisiasemalla osaavat neuvoa. Asian voinee hoitaa ihan asiallisesti heidän avustuksellaan, jos tilanne menee niin pitkälle, että mies jotenkin protestiksi väkisin pysyy asunnossa. Sovit ennalta milloin lukiot tullaan vaihdetaan jos ei mies itse lähde, ja ilmoitat hyvissä ajoin miehelle jos vaikka järkiintyisi ja tajuaisi ja alkaisi hoitaa asioitaan kuntoon. Lapset jonnekin hoitoon, ja jos tilanne kärjistyy, soitat poliisit. Pakkaat miehen tavarat.
[/quote]
Mies toki on kirjoilla asunnossa, minä olen vain allekirjoittanut vuokrasopimuksen. Mitäköhän tuo lukkojen vaihto maksaa? Kyseessä siis kerrostalo. Samalla avaimellahan pääsee kellariin yms. Ja vuokranantajan täytyy varmaan se vaihto tilata.
En tiedä miksi häpeän tilannetta. Olen vaan kokoajan toivonut, että ehkä hän ymmärtää myös ettei meillä ole hyvä olla.
Poliiisi, lähestymiskielto, siis jos hakkaa sinua?