Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat jotka antavat lahjaksi roskaa?

Vierailija
27.12.2021 |

Edellinen aloitukseni poistettiin ennen kuin olin ehtinyt lukea vastauksia.

Kyselin että onko muita kenen isovanhemmat antavat lapsenlapsille pelkkää roskaa lahjaksi, eikä kyse ole siitä olisivat jotenkin vähävaraisia tms vaan aivan päinvastoin. Rahaa ja omaisuutta on, mutta lahjaksi annetaan arvitonta roinaa jolla ei tee yhtään mitään. Koskaan ei kysytä lasten lahjatoiveita. Ja sitten odotetaan että ollaan kiitollisia näistä ”lahjoista”.

Kommentit (1535)

Vierailija
681/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisinsanoen lahjan pitään olla aina yllätys kaikille, jotta lahjan antaja näyttäisi nokkelalta ja kekseliäältä. Eikä silloin mikään toivottu tietenkään voi olla yllätys. Toisekseen sillä lahjan antaja voi ilmaista itseään ja omia mielenkiinnon kohteita. Ne ovat tärkeämpiä kuin se, mistä lahjan saaja tykkää. Selvä peli.

Aika turhaa jankata tällaisten ihmisten kanssa yhtään mistään.

Vierailija
682/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle paras lahja on aina yllätys, en halua mitään toivomaani ( en kyllä toivokkaan). Lahja on aina yllätys. Lahjalistoja en ymmärrä ollenkaan.

Jos lapsen vanhempi välittää lahjan ostajalle lapsen koon, millä lapsi leikkii, mitä vaatetta tarvitaan jne ja antaja ostaa nåiden tietojen pohjalta niin onhan se lahja sille saajalle yllätys.

Mutta tuohan on kamalaa rajoittamista ja määräilyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ilmeisesti on mukana näitä vähän sinne päin lahjovia isovanhempia. Kertoisitteko, miksi ette voi toteuttaa lapsenlapsen kohtuuhintaista toivetta, vaikka saisitte vanhemmalta tarkat tiedot ja kuvan, ehkä jopa linkin verkkokauppaan? Voisi kuvitella, että lasta nimenomaan haluaisi ilahduttaa, ja siinä vieläpä pääsisi kaikkein helpoimmalla.

Ostatteko itse muille aina lahjaksi sen mitä vaaditaan?

En koe toivett vaatimukseksi. Olen näet terve päästäni.

Ja kyllä. Annan aina sitä mitä on toivottu tai rahaa.

Sieltähän se totuus paljastui, että todellisuudessa pelkkä raha kelpaa, ja varakkailta isovanhemmilta sitä on odotettu runsaasti.

Aican hyvin voi antaa 10-20 euroa kuten täällä on moneen kertaan jankutettu.

Myös esim. muutaman euron suklaarasia, parin euron kynttilä, nätti joulukortti jne. on ihan kivoja lahjoja (ainakin mulle).

Joku haluaa vain haluaa v äkisin v ääntää, että y h y y vain luxus kelpaa.

Vierailija
684/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuan kyllä. Anoppi toi kymmenen pinetä roinapakettia sen sijaan, että olisi tuonut jonkun yhden isomman. Toivetta en halunnut esittää, sillä se oli joskus aikaisemmin käännetty sen sävyiseksi, että ahnaana olisin vaatimassa lapselleni kallista lahjaa. Annoin asian siis olla. Painopiste oli anopin ilossa ostaa. 

Kyllä. Anopin ilo tärkein ilo, vaikka joulu on lasten juhla, eikun…

Vierailija
685/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iäkkäämmät

Kierrätä muovinkeräykseen sitten hyvä ihminen, jos se rikki menee, älä roskikseen. Sellaista se nyt vaan kuule usein on se lahjanhankinta monella, vaikka kukaan ei pakota. Tausta voi olla, ja tosi usein on tuo. Ei kun ihan kiusallaan ne nyt taas ostivat tuollaista roinaa. Kyllä sitä pahantahtoisuutta varmasti näkee joka puolella, jos niin haluaa.

Ehkä viesti ei vaikka ole mennyt perille, että jotain asiaa ei haluta. Ihmiset kommunikoivat eri tavalla.

Muovilelut ei kuulu muovinkeräykseen.

Vierailija
686/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuan kyllä. Anoppi toi kymmenen pinetä roinapakettia sen sijaan, että olisi tuonut jonkun yhden isomman. Toivetta en halunnut esittää, sillä se oli joskus aikaisemmin käännetty sen sävyiseksi, että ahnaana olisin vaatimassa lapselleni kallista lahjaa. Annoin asian siis olla. Painopiste oli anopin ilossa ostaa. 

Niin, osalle se tuntuu olevan kaikki kaikessa että lahjoja on paljon. Mun äiti on sanonut, että tykkää katsoa kun paketteja avataan. Mutta mikä järki jos niistä tulee toimimattomia puuvärejä ja alennuksesta ostettuja 2-laatu nilkkasukkia?

Vierailija
687/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle paras lahja on aina yllätys, en halua mitään toivomaani ( en kyllä toivokkaan). Lahja on aina yllätys. Lahjalistoja en ymmärrä ollenkaan.

Jos lapsen vanhempi välittää lahjan ostajalle lapsen koon, millä lapsi leikkii, mitä vaatetta tarvitaan jne ja antaja ostaa nåiden tietojen pohjalta niin onhan se lahja sille saajalle yllätys.

Mutta tuohan on kamalaa rajoittamista ja määräilyä!

Niih. Mieluummin se kuudes Tatun ja Patun Suomi tai viisi numeroa liian pienet sukat tai talvihaalari jota ei tarvita ja joka on malliltaan purje jossa jäätyy nilkat.

Mitä tahamsa muuta kuin määräilyä ja lapsen ilo

Vierailija
688/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ilmeisesti on mukana näitä vähän sinne päin lahjovia isovanhempia. Kertoisitteko, miksi ette voi toteuttaa lapsenlapsen kohtuuhintaista toivetta, vaikka saisitte vanhemmalta tarkat tiedot ja kuvan, ehkä jopa linkin verkkokauppaan? Voisi kuvitella, että lasta nimenomaan haluaisi ilahduttaa, ja siinä vieläpä pääsisi kaikkein helpoimmalla.

Sieltähän se totuus paljastui, että todellisuudessa pelkkä raha kelpaa, ja varakkailta isovanhemmilta sitä on odotettu runsaasti.

Myös esim. muutaman euron suklaarasia, parin euron kynttilä, nätti joulukortti jne. on ihan kivoja lahjoja (ainakin mulle).

Suklaarasia on aina kiva, vaikka olisi halpis. 

Mutta parin euron kynttilä on jo tosi persoonaton lahja. Tuttavalta sen hyväksyisin, perheenjäseneltä olisi melkein loukkaus, ettei ole sen persoonallisempaa. 

Ja missään tapauksessa tuollaisia lahjoja ei pidä antaa lapsille, jotka eivät varmasti osaa niitä arvostaa. Mieluummin vaikka sitä muovilelukrääsää, se on kuitenkin tehty lapsille.

Vierailija
689/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä noiden isovanhempien kanssa pitäisi tehdä, kun ei ole hyvä että jättäisivät lahjat kokonaan ostamatta (olen ehdottanut). Olen ehdottanut myös, että osallistuvat haluamallaan summalla ja me vanhemmat ostetaan toivelahjat, ei sovi. Olen kertonut toiveita, ei voinut ostaa koska x/y/z. Sen olen jo oppinut, että en jätä mitään pienintäkään tärkeää lahjaa isovanhempien varaan. Sieltä tulee mitä tulee, parhaassa tapauksessa lahja kiinnostaa edes vähän, huonoimmassa tapauksessa se pahoittaa mielen.

Vierailija
690/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätä muovinkeräykseen sitten hyvä ihminen, jos se rikki menee, älä roskikseen.

🤦‍♀️ Rikkinäiset muovilelut ovat sekajätettä, niitä ei voi laittaa muovinkeräykseen.

Vierailija
691/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suklaarasia on aina kiva, vaikka olisi halpis. 

Mutta parin euron kynttilä on jo tosi persoonaton lahja. Tuttavalta sen hyväksyisin, perheenjäseneltä olisi melkein loukkaus, ettei ole sen persoonallisempaa. 

Ja missään tapauksessa tuollaisia lahjoja ei pidä antaa lapsille, jotka eivät varmasti osaa niitä arvostaa. Mieluummin vaikka sitä muovilelukrääsää, se on kuitenkin tehty lapsille.

No juu. Mutta mä oonkin aikuinen. Se tavallinen (kivan värinen) kynttilä on paras. En raaski polttaa jos on joku 40e maksanut hieno viritys ja sitten se jää kaappiin pyörimään ja ärsyttämään.

edellinen

Vierailija
692/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lahjahevosen suuhun katsomista. Tämä etuon se ajatus.

Isovanhempien mielestä lahjan kuuluu olla yllätys. Ja se ei ole yllätys, jos ap on etukäteen määrännyt vaatteen koon, värin ja merkin.

Kannattaa nyt itse muuttaa asennoitumistaan ja miettiä etukäteen mitä kannattaa toivoa. Toivo jotakin sellaista, missä riittää ylimalkaisempi toive esim. suklaata, uusi yöpuku tai lapselle kylpypyyhe. Jos sun pitää kylpypyyhkeenkin väri ja kuviointi saada päättää itse, on aika höllätä. Muista, että lapset saattavat iloita siitä krääsästäkin. Ja itse tehtyjä käsitöitä älä ylenkatso.

Voi kun saisikin noin käytännöllisiä lahjoja! Koskaan ei ole kukaan saanut suklaata, kylpypyyhettä tai yöpukua. Enkä todellakaan tarkoita sitä että pitäisi saada väri tai kuvio päättää, mutta jos urheilullinen teinipoika saa lahjaksi ristipistotyöt-kirjan tai ekaluokkalainen tyttö jonkun järkyttävän myrkynvihreän mummojen villaliivin, joka ei ole edes oikeaa kokoa, niin ihan oikeasti, pitäiskö näistä lahjoista olla kiitollinen? Ärsyttää kun ei osaa tai välitä edes yksinkertaista kysymystä kysyä, kuten mistä lapsi pitää tai mitä lapsi tarvii? Tai ostaisi jotain turvallista ja käytännöllistä kuten villasukat ja suklaata tai juurikin sen kylpypyyhkeen, tai vaikka antaisi sen 3e rahana, mutta ei.. Miksi? Ja kyllä tästä asiasta astetta ärsyttävämpää tekee se, että isovanhemmilla on oikeasti rahaa ja omaisuutta, ja tosiaan kyllä mekin ollaan heille ihan hienoja lahjoja annettu, että ei todellakaan olla vaan käsi pitkällä, kuten täällä yritetään vääristää asiaa.

T. Ap

Villasukat olisivat olleet vääränkokoiset, suklaa väärää merkkiä, kylpypyyhe väärää materiaalia. Lapsesi olisivat pettyneet joka tapauksessa. Huono joulu ja huonot isovanhemmat.

No suklaat olisi ainakin tulleet syötyä, ja toki liian pienet villasukat olisivat menneet suoraan kierrätykseen, joten ei voi sanoa että sekään olisi ollut onnistunut lahja, oikeassa olet. Ja saako 3e kylpypyyhettä? Tuskin… T. Ap

Niin tai annetaan nuorille lapsille jotain aikuisen makuun sopivaa suklaata ja vielä vanhentunutta. Mistä lie kaapin perältä.

Vierailija
693/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lahjahevosen suuhun katsomista. Tämä etuon se ajatus.

Isovanhempien mielestä lahjan kuuluu olla yllätys. Ja se ei ole yllätys, jos ap on etukäteen määrännyt vaatteen koon, värin ja merkin.

Kannattaa nyt itse muuttaa asennoitumistaan ja miettiä etukäteen mitä kannattaa toivoa. Toivo jotakin sellaista, missä riittää ylimalkaisempi toive esim. suklaata, uusi yöpuku tai lapselle kylpypyyhe. Jos sun pitää kylpypyyhkeenkin väri ja kuviointi saada päättää itse, on aika höllätä. Muista, että lapset saattavat iloita siitä krääsästäkin. Ja itse tehtyjä käsitöitä älä ylenkatso.

Voi kun saisikin noin käytännöllisiä lahjoja! Koskaan ei ole kukaan saanut suklaata, kylpypyyhettä tai yöpukua. Enkä todellakaan tarkoita sitä että pitäisi saada väri tai kuvio päättää, mutta jos urheilullinen teinipoika saa lahjaksi ristipistotyöt-kirjan tai ekaluokkalainen tyttö jonkun järkyttävän myrkynvihreän mummojen villaliivin, joka ei ole edes oikeaa kokoa, niin ihan oikeasti, pitäiskö näistä lahjoista olla kiitollinen? Ärsyttää kun ei osaa tai välitä edes yksinkertaista kysymystä kysyä, kuten mistä lapsi pitää tai mitä lapsi tarvii? Tai ostaisi jotain turvallista ja käytännöllistä kuten villasukat ja suklaata tai juurikin sen kylpypyyhkeen, tai vaikka antaisi sen 3e rahana, mutta ei.. Miksi? Ja kyllä tästä asiasta astetta ärsyttävämpää tekee se, että isovanhemmilla on oikeasti rahaa ja omaisuutta, ja tosiaan kyllä mekin ollaan heille ihan hienoja lahjoja annettu, että ei todellakaan olla vaan käsi pitkällä, kuten täällä yritetään vääristää asiaa.

T. Ap

Villasukat olisivat olleet vääränkokoiset, suklaa väärää merkkiä, kylpypyyhe väärää materiaalia. Lapsesi olisivat pettyneet joka tapauksessa. Huono joulu ja huonot isovanhemmat.

No suklaat olisi ainakin tulleet syötyä, ja toki liian pienet villasukat olisivat menneet suoraan kierrätykseen, joten ei voi sanoa että sekään olisi ollut onnistunut lahja, oikeassa olet. Ja saako 3e kylpypyyhettä? Tuskin… T. Ap

Niin tai annetaan nuorille lapsille jotain aikuisen makuun sopivaa suklaata ja vielä vanhentunutta. Mistä lie kaapin perältä.

Joo, edellisenä vuonna lahjaksi saatu Juhlapöydån konvehteja, joka alkaa olla jo päiväysvanhaakin. 

Lapselle sopisi paremmin vaikka joku minisuklaalevy, jonka jaksaa itse syödä, ja on lasten makuun tehty. Kohvehdit ovat enemmän aikuisten herkkua, eikä lapsi voi niitä kovin montaa syödä. 

Vierailija
694/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KSML: JOKA KYMMENES suomalainen lukutaidoton

Suomessa jopa joka kymmenes 16-65 -vuotias lukee niin heikosti, että arkielämästä selviäminen on vaikeaa, kertoo sanomalehti Keskisuomalainen. Niin sanotusti toiminnallisesti lukutaidottomia kansalaisia on siis noin 360 000.

LÄHDE: YLE Uutiset

Vierailija
695/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin anopilla ärsyttävä tapa ostaa lahjaksi halpaa krääsää ja paljon. Kun enemmän iloa ja pitemmäksi aikaa toisi vaikka yksi tai kaksi harkittua ja vähän arvokkaampaa lahjaa. Minusta on jopa loukkaavaa että ostetaan alekorista hyvin halvalla leluja tietämättä yhtään mistä lapsi pitää tai ihan liian isoja vaatteita. Kunhan on halvalla löytynyt. Lähtee surutta kiertoon. Siis kaatopaikalle tai kirpputorille.

Vierailija
696/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi haluaa yhden asian, vain yhden, toive täytetään. mutta sitten esim jouluna osoittautuu että isovanhemmat ovatkin päättäneet että hankkivat - ei sitä mitä on toivottu koska maksaa liikaa, mutta sellaisia lähes samanlaisia kiinakopioita, eikä vain yhtä vaan viisi. 

Lapsi sitten vähän ihmettelee että okei, sain sen yhden jutun mitä toivoin mutta mitäs nämä muut oikein on?

Jostain syystä jos yksi asia maksaa vaikkapa 20€ se on aivan liian kallis, mutta jos viisi kappaletta ei-toivottua-lähes samanlaista rojua maksaa vaikkapa 150€ niin se ei sitten olekaan liian paljon.

Tai se että lapsi toivoo hyvin tarkasti määriteltyä lumilautaa, mutta saa muovisen läpyskän mallia minarit koska isovanhempien mielestä se on ihan samanlainen mutta paljon halvempi. Mitä näillä liikkuu päässä?

Meillä on yritetty panostaa laatuun määrän sijasta mutta mummo ei pysty sisäistämään tätä. Esim. Pyydetään laadukkaita Suomessa tehtyjä housuja (29 €) niin saadaan 3 housut henkkamaukalta (tms) 30 €. Toivottiin, että eivät osta jotain lasten (lelu)soittimia, kun ne ei kestä tai edes soi ja meillä on oikeita soittimia... No saatiin leluhaitari, 20 cm pitkä kitara ja 2 huuliharppua. No ne hajosi tosi nopeasti. En vain voi ymmärtää.

Itse olen tätinä kiitollinen kun saan listan mistä voin valita mitä ostan, mutta nähtävästi kaikki ei ajatteli samalla lailla.

Vierailija
697/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mummo 70v.Anna joululahjarahan jokaiselle kahdeksalle lapsenlapselleni.Pienemmille vanhempiensa tilille(ostavat tarpeellista),isommille kirjekuoressa suoraan käteen.Toimii🤗👍

Vierailija
698/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistatan tämänkin ketjun jos ap ei vastaa kysymyksiin siitä mitä isovanhemmat ovat lapselle antaneet lahjaksi.

Älä jaksa. Eihän tänne edes uskalla kirjoittaa mitään oikeita yksityiskohtia siinä pelossa että löytää stoorinsa iltiksen lööpistä.

No kyllä nyt voi kirjoittaa esimerkin mikä on vastaavaa "roskaa" ilman, että täytyy tunnistettavasti luetella joulun lahjat.

Ei tästä ole mitään mieltä keskustella, jos ei tiedä mitä on AP:n mielestä roska.

Minä voin luetella mitä roskaa omat lapseni ovat saaneet vuosien myötä:

- aikaisemmin mainitsemani leikkimeikkisetti

- halpoja harja+pelisettejä

- sotaleluja ja leikkiaseita, jotka heti rikki

- koriste-esineitä, kynttilänjalkoja ja tuikkukippoja

- pehmoleluja, paljon...

- muovisia pihapelileluja, keiloja jotka eivät pysy pystyssä jne

Lapset nykyään 6 ja 8 vuotta.

-itsetehtyjä vaatteita ja neuleita jotka liian pieniä

- ostovaatteita jotka liian pieniä

- kymmeniä värityskirjoja

- kymmeniä kyniä

- erilaisia rihkamaleluja jotka ei tpimi jos yksikin osa puuttuu ja jotka avataan ilman vanhempaa heti niin että se osa häviää enneb kuin vanhempi ehtii edes nähdä lahjaa

- erilaisia möykkäleluja joiden pääasiallinen tarkoitus ob ärsyttää vanhempia. Sitä kiusaa hihitellään monta päivää.

- kilokaupalla halpaa suklaata/karkkai jotka jää nurkkiib pyörimään ja lentää juhannuksena roskiin

- sama kirja viisi kertaa

- palapeli josta puuttuu paloja

- sukkia, näitä on jäänyt kolme kassillista siivousräteiksi koska biitä tulee niin paljon

- koriste-esineitä

- eripariastioita

- rihkamakoruja

Kolmea viime mainuttua meni just kaksi kassillista roskiin

Mitä vikaa on värityskirjoissa ja kynissä?

Kukaan ei tarvitse kymmeniä värityskirjoja ja satoja kyniä. Eikä kaikki lapset väritä.

Se voisi olla ihan kehittävää toimintaa sen ainaisen kännykällä tai tabletilla pelaamisen vastapainoksi.

Mun lapsilla ei ole ollut tablettia. Saivat älypuhelimetkin vasta vitosella.

Toinen ei ole koskaan ollut kiinnostunut piirtämisestä tms.

Toinen taas on kuviskoulussa ja -luokalla ja tekee taidetta ihan tosissaan. Hänelle olisi aiba voinut ostaa piirustuslehtiöitä, yhden kunnon tussin tai abtaa kympin lahjakortin taidetarvikeliikkeeseen.

Tämän kaiken voisin kertoa jos joku viitsisi kuunnella.

Tämä. Jos lapsi (tai aikuinen) harrastaa jotain, siihen haluaa ja osaa arvostaa hyviä välineitä. Esim. puuvärejä myydään ihan luokattomia enkä niitä todellakaan haluaisi satoja nurkkiin pyörimään, mutta hyvälle setille löytyisi varmasti käyttöä. Taidetta harrastava osaa luultavasti itse paremmin ostaa niitä hyviä eli lahjakortti tai jonkun asiaa tuntevan suositus, mikä on hyvä merkki.

Vierailija
699/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mennään siihen  suuntaan, ettei mitään Hoosiannaa kirkoissa, eikä lasten kastamisia, koska se on lapsen henkistä pahoinpitelyä. Liittää nyt lapsi johonkin, ilman hänen lupaansa.

Joulupukki on erityisen paha ja tontut samoin, lasten kusetusta ja väärin. Onko siinä mitään järkeä,  että teini uskoo joulupukkiin ja tonttuihin ja saa sitten relkkää roinaa paketissa.

Tosipeli heti kehdossa lapselle, ettei ala turhiin hömpötyksiin uskomaan.  Heti vaan silmille, kuinka saastunut tämä pallo on, jonne sinä reppana ilman omaa tahtoasi tulit, mutta sait äidin kestämään helvetillisiä kipuja. tissitkin yritit venyttää napaan saakka. 

Jumalan kiitos, sain kastaa lapseni, sain lukea iltasadun ja sain kertoa pienelle joulupukista ja tontuista, kunnes hän matkalle lähtiessamme 3-vuotiaana  lentokoentällä  huomasi liian monta joulupukkia karkkisäkin kanssa. Huomasi,  että leikkihän tämä ja alkoi leikkiä mukana.

Mutta minähän en ole synnyttänyt, kuten nyt sanotaan. Hätäsektio pelasti meidät, oli se miinusverikin, kiitos Helsingin Naistenklinikkalle.

Vierailija
700/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks nää niitä isovanhempia jotka aina sitä vanhaa roinaa miniän huusholliin kantaa ja kulkevat omilla avaimillaan ja välillä järjestävät huushollin uusiksi. Jossain päin Suomessa ilmeisesti muotia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme