Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat jotka antavat lahjaksi roskaa?

Vierailija
27.12.2021 |

Edellinen aloitukseni poistettiin ennen kuin olin ehtinyt lukea vastauksia.

Kyselin että onko muita kenen isovanhemmat antavat lapsenlapsille pelkkää roskaa lahjaksi, eikä kyse ole siitä olisivat jotenkin vähävaraisia tms vaan aivan päinvastoin. Rahaa ja omaisuutta on, mutta lahjaksi annetaan arvitonta roinaa jolla ei tee yhtään mitään. Koskaan ei kysytä lasten lahjatoiveita. Ja sitten odotetaan että ollaan kiitollisia näistä ”lahjoista”.

Kommentit (1535)

Vierailija
621/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roinaa roinaa enemmän roinaaaaa

Tavaraa tavaraa enemmän tavaraa

Maapallomme itkee😭😭😭😭😭

Vierailija
622/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhuutta kirjoitti:

Roinaa roinaa enemmän roinaaaaa

Tavaraa tavaraa enemmän tavaraa

Maapallomme itkee😭😭😭😭😭

Aamen. Ottakaa isovanhemmat myös hieman vastuuta siitä millaisen maapallon jätätte lapsenlapsillenne. Vai eikö tosiaan vaan jaksa kiinnostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tapana, että annamme aineettomia lahjoja. Tämä oli jo kun itse olin pieni ja ONNEKSI tämä perinne säilynyt.

Lapsillamme on onneksi hyvä itsetunto jota ei ole tarvinnut pönkittää sillä, että on samat vempeleet ym.kuin kavereilla.

Heillä on äärettömän hyvä mielikuvitus ja liikunnallisia mestareita. Myös koulussa pärjäävät hyvin kun ovat todella kovia lukemaan.

Kirjaston kirjat kovassa käytössä.

Puhelimet heillä on, mutta onneksi eivät viihdy niiden seurassa liikaa.

Tänä Jouluna oli ainoa lahjamme koko perheelle pieni vaellusreissu tuntureilla.

Voi että on taas ihanaa. Koko perhe nauttii, jopa murkut.

Vierailija
624/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä tunturilta kirjoitti:

Meillä on ollut tapana, että annamme aineettomia lahjoja. Tämä oli jo kun itse olin pieni ja ONNEKSI tämä perinne säilynyt.

Lapsillamme on onneksi hyvä itsetunto jota ei ole tarvinnut pönkittää sillä, että on samat vempeleet ym.kuin kavereilla.

Heillä on äärettömän hyvä mielikuvitus ja liikunnallisia mestareita. Myös koulussa pärjäävät hyvin kun ovat todella kovia lukemaan.

Isovahemmatko sen vaellusreossun järjestää vai miten tämä kaikki liittyy ketjun aiheeseen?

Vierailija
625/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista on roska?

Esimerkiksi leluja joilla ei voi leikkiä, leluja jotka ovat rikki käytännössä heti. Lelut jotka eivät anna tilaa leikkiä. Kaikenlaiset pienet kinder yllätyshärpäkkeet (näitä on saatu mm. muovikassillinen. En ymmärrä miksi)

Vaatteita joiden koko on sellainen että ne eivät mene minkäänkokoiselle lapselle koska esim housuissa pituus on 120, ja punttien halkaisija on 7cm - siis oikeasti, mitä hemmettiä, kuka noita suunnittelee? Yleensä näitä annetaan kymmeniä kerralla.

Kengät joita ostetaan kokeilematta, yleensä kymmeniä pareja kerralla. Ostettu kukaties mistä, eikä ole yllätys kenellekään ettei yksikään sovi.

Vaatteita jotka ovat jotain ihmeellistä sekoitekuituhässäkkää jossa suuri osa muovia. Lämpimällä hiostavia, hankaavia, ja kylmällä kylmiä. Ei voi pestä, haisevat mielenkiintoiselle. Ei tietenkään voi käyttää, mutta ei voi kierrättää eikä laittaa roskiin.

Kymmenet ja kymmenet pehmolelut joissa ei ole mitään ajatusta, ei ensimmäistäkään. Niitä vain ostetaan kymmeniä ja annetaan useita samalla kertaa. Ei mitään käsitystä miksi.

Yleensäkin kaikki missä mennään määrä edellä, kun halavalla sain.

Ainoa selitys on että lasta yritetään lahjoa tavaralla (ja karkeilla). En tosin ymmärrä miksi esim sen sijaan että kävisi lapsenlapsen luona, ja viettäisi tämän kanssa aikaa, vedotaan rahapulaan ja samalla käytetään käsittämättömiä summia rojun ostamiseen. En pysty ymmärtämään tätä logiikkaa.

Vierailija
626/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on loma, ei lahja. Kyllä lahjat ovat etenkin lapselle paikallaan, kun niitä ei ole liikaa ja ne ovat oikeasti toivottuja. 

Vierailija
627/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä nämä alapeukut.

Alkoiko omatuntoa kolottaa?

En ole ap mutta samaa mieltä kyllä ap.n kanssa kaikesta.

Aineeton lahja on parasta ja jää mieliin/ muistoihin parhaiten.

Vierailija
628/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovahemmatko sen vaellusreossun järjestää vai miten tämä kaikki liittyy ketjun aiheeseen?

vaellusreissun*

Vierailija
629/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on loma, ei lahja. Kyllä lahjat ovat etenkin lapselle paikallaan, kun niitä ei ole liikaa ja ne ovat oikeasti toivottuja. 

Lomareissu voi todellakin olla lahja.

Vierailija
630/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolassa käydään jos saadaan mieluisia lahjoja? Aika outoa. Voisko isovanhemmille ystävällisesti kertoa, että lahjoja ei tarvitse/kannata ollenkaan laittaa, koska se on niin hankalaa. Vanhemmat itse laittavat lahjansa.

Vierailija
631/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoo ken tahtoo.

Vierailija
632/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jänniä nämä alapeukut.

Alkoiko omatuntoa kolottaa?

En ole ap mutta samaa mieltä kyllä ap.n kanssa kaikesta.

Aineeton lahja on parasta ja jää mieliin/ muistoihin parhaiten.

Kolkuttaa mistä? Vai sillä 6 euron My Little Ponyllako teitte retken? 

Veikkaan ettei lapset ole yhtään niin onnellisia niistä pelkistä kirjaston kirjoista, vaan oikeasti pitävät teitä joko köyhinä, tai saitoina. Kyllä ne kivat lahjat ovat osa lapsen onnellista joulua , vaikkei tarvitse överiksi vetää. 

Vierailija
633/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iäkkäämmät eivät tajua välttämättä, että joku merkki on tosi tärkeä juttu. Ajatus voi olla, että onhan se kaksi yhden hinnalla tietysti parempi. Tai ei ole käsitystä, että kaupoista ei enää meinaa laatuvaatetta saada rahallakaan, saati pikkurahalla. Se voi olla nätti ostajan silmään, värikäs ja edullinen. Siis hyvä.

On se kurjaa kun on tunne, ettei toiveita kuulla, mutta kyllä se nyt vaan kuuluu ihmisyyteen ja aikuistumiseen, että jos saat lahjan, siitä edes yrittää olla kiitollinen. Yrittää edes nähdä antajan hyvän tarkoituksen. Koska ihan oikeasti, kaikensaaneet kultalusikkasuut, kyllä siellä sellainen on.

Jos se on niin tärkeää, että tulee ihan just se tietymerkkinen lelu tai vempain, niin sitten käydään ihan keskustelu lahjan ostajan kanssa etukäteen. Että tämä tuote nyt tilataan meidän Pirkolle tai Pertille, ja se on oltava juuri tämä, eikä mikään muu. Ihan sovitaan asiasta.

Vai ihanko meinaatte, että isovanhemmat ovat niin häijyjä, että ilkeyttään antavat tyhmiä lahjoja?

Tämä jokavuotinen hyvinvointimussujen tyytymättömyysvinku saa melkein menettämään uskon ihmiskunnan minkäänlaiseen tulevaisuuteen.

Ei se kermapersekortti auta nyt kun puhutaan siitä, että haluttaisiin päästä eroon turhasta kulutushysteriasta ja krääsästä, joka täyttää valtameret.

Jep, mitä kermaperseilyä on toivoa vähemmän tavaraa, mutta toivottua? Lapsi leikkii ehkä muutamalla pehmolla, ihan turha tuoda neljääkymmentä täyttämään huonetta. Silloin on väliä, että ne lahjat on juuri niitä toivottuja, eikä vähän sinnepäin.

Moni vanhempi yrittää opettaa laadun ja harkinnan merkitystä, mitä opettaa halpiskrääsä joka lentää roskiin melkein heti?

Kaikki eivät tajua laadun tai halpiskrääsän eroa. Se on sitäpaitsi usein vain mielipiteissä. Lahjan antaja ei ole ilmeisesti havahtunut tähän tavarapaniikkiin, hän ei puhu kulutushysteriasta ja valtameristä.

Hän halusi antaa tärkeälle ihmiselle jotain kivaa. Se on ollut hänelle jollain tavalla arvokasta, tai hyvä idea ainakin. Joku on rättiväsyneenä töistä joulunaluspaniikissa juossut kaupoissa etsimässä lahjoja, eikä ole jaksanut keksiä mitään kovin omaperäistä. Tai sitten toivottua asiaa ei löytynyt, eikä ollut aikaa tilata netistä. Ostettiin jotain sinnepäin. Ajatellaan, että ajatus on tärkeintä.

No ei ole. Kun ihmisillä on kaikkea, ei kelpaa enää läheisten lämpimät ajatukset, pitää saada parempaa.

Krääsä ei opeta lapselle mitään, vaan vanhempi, joka sitä tavaraa roskikseen mättää. Kannattaisi mielummin kierrättää tai keksiä muita käyttötarkoituksia turhalle tavaralle. Ellei laadun arvostus sitten tosiaan kasva sillä, että on varaa heitellä tavaroita roskiin. Samalla kasvaa varmaan myös toisten ihmistenkin arvostus. Kun heidän antamilleen lahjoille tehdään näin.

Vierailija
634/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatteko materialistit todella, että vain lahjapaketista kuorituva tavara voi olla ainoa lahja mitä ja mistä lapsi tykkää?

Hah hah. Väärässä olette tai sitten olette jo onnistuneet pilaamaan lapsennekin.

Vierailija
635/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi haluaa yhden asian, vain yhden, toive täytetään. mutta sitten esim jouluna osoittautuu että isovanhemmat ovatkin päättäneet että hankkivat - ei sitä mitä on toivottu koska maksaa liikaa, mutta sellaisia lähes samanlaisia kiinakopioita, eikä vain yhtä vaan viisi. 

Lapsi sitten vähän ihmettelee että okei, sain sen yhden jutun mitä toivoin mutta mitäs nämä muut oikein on?

Jostain syystä jos yksi asia maksaa vaikkapa 20€ se on aivan liian kallis, mutta jos viisi kappaletta ei-toivottua-lähes samanlaista rojua maksaa vaikkapa 150€ niin se ei sitten olekaan liian paljon.

Tai se että lapsi toivoo hyvin tarkasti määriteltyä lumilautaa, mutta saa muovisen läpyskän mallia minarit koska isovanhempien mielestä se on ihan samanlainen mutta paljon halvempi. Mitä näillä liikkuu päässä?

Vierailija
636/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ilmeisesti on mukana näitä vähän sinne päin lahjovia isovanhempia. Kertoisitteko, miksi ette voi toteuttaa lapsenlapsen kohtuuhintaista toivetta, vaikka saisitte vanhemmalta tarkat tiedot ja kuvan, ehkä jopa linkin verkkokauppaan? Voisi kuvitella, että lasta nimenomaan haluaisi ilahduttaa, ja siinä vieläpä pääsisi kaikkein helpoimmalla.

Ostatteko itse muille aina lahjaksi sen mitä vaaditaan?

Vierailija
637/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan lahjojen anto tyystin. Isovanhempien ei ole ollenkaan pakko eikä edes suotavaa ostaa enää lahjoja. Olkoon katoavaa kansanperinnettä. Lahjoja antakoon vankemmat lapsilleen , jos niin haluavat. Tietävätpähän lapsien tarpeet.

Vierailija
638/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan jättää lapsenlapsilleni maapallon.

En repeämäisillään olevaa kaatopaikkaa.

Vierailija
639/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmille osoitettu toive: Voisitteko leikkiä mun kanssa

Toteutunut: Helveltillinen kasa muoviroskaa jota lapsi sitten ihmettelee ja joka jaksaa kiinnostaa noin 5min.

Miksi?

Vierailija
640/1535 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Earth song kirjoitti:

Minä haluan jättää lapsenlapsilleni maapallon.

En repeämäisillään olevaa kaatopaikkaa.

I join to club

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi