Isovanhemmat jotka antavat lahjaksi roskaa?
Edellinen aloitukseni poistettiin ennen kuin olin ehtinyt lukea vastauksia.
Kyselin että onko muita kenen isovanhemmat antavat lapsenlapsille pelkkää roskaa lahjaksi, eikä kyse ole siitä olisivat jotenkin vähävaraisia tms vaan aivan päinvastoin. Rahaa ja omaisuutta on, mutta lahjaksi annetaan arvitonta roinaa jolla ei tee yhtään mitään. Koskaan ei kysytä lasten lahjatoiveita. Ja sitten odotetaan että ollaan kiitollisia näistä ”lahjoista”.
Kommentit (1535)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä he siis antoivat?
Rumia, huonolaatuisia, vääränkokoisia vaatteita. Jotain vasemmalla kädellä itsetehtyä ”taidetta” tai käsityötä, vaikka taitoja ei ole. Alekorista löytyneitä kirjoja jotka kiinnostavat lahjan antajaa, ei saajaa jne. T. Ap
Eli toisinsanoen isovanhemmat eivät ole ostaneet niitä kauhean kalliita erikoisia merkkivaatteita mitä sinä olisit halunnut vaan tavallisia käyttövaatteita ja yhtä kokoa isompana jotta on kasvunvaraa? Käsityönä villasukkia? Sekä lisäksi kirjoja?
Tuossa on lahjaa jo väkisin useita kymppejä ellei yli satasen. Mutta kun olisi pitänyt saada ainakin kolmellasataa, kun "isovanhemmilla on kyllä niitä eläkesäästöjä", niinkö? Kiittämätön nykyäiti.
Meillä toiset isovanhemmat antavat lapsille parikymppiä per nenä ja toiset ei yleensä mitään. Jos on kirpparilta löytänyt halpoja lankoja niin jälkimmäinen mummo voi kutoa villasukat. Nämäkin otetaan ilolla vastaan. Lahja on lahja ja itse voit ostaa mitä haluat. Ei isovanhemmat ole mikään nettikauppa, josta voi tilata mitä haluaa!
Nyt on taas luetun ymmärtäminen huipussaan. Se on sanottu jo sata kertaa, että monet ovat kertoneet lahjatoiveen olevan joku hyvin kohtuullinen max. 20 euron juttu. On myös sanottu, että sekin on ihan ok, jos ei anneta mitään.
En ihmettele enää yhtään miten tämä ei mene ymmärrykseen isovanhemmille, kun palstallakin vain humina kuuluu, kun pointti humahtaa ohi.
Mutta kun se on MINUN antama lahja. Teidän PITÄÄ olla kiitollisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistatan tämänkin ketjun jos ap ei vastaa kysymyksiin siitä mitä isovanhemmat ovat lapselle antaneet lahjaksi.
Älä jaksa. Eihän tänne edes uskalla kirjoittaa mitään oikeita yksityiskohtia siinä pelossa että löytää stoorinsa iltiksen lööpistä.
Juuri tulin tätä ketjua lukemaan suoraan Iltiksen etusivulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistatan tämänkin ketjun jos ap ei vastaa kysymyksiin siitä mitä isovanhemmat ovat lapselle antaneet lahjaksi.
Älä jaksa. Eihän tänne edes uskalla kirjoittaa mitään oikeita yksityiskohtia siinä pelossa että löytää stoorinsa iltiksen lööpistä.
Juuri tulin tätä ketjua lukemaan suoraan Iltiksen etusivulta.
Linkki?
Mun äitini kertoi silmät loistaen miten oli haalinut astiaston roskalavaryhmästä.
Sitten mun esikoinen sai sen samaisen astiaston puoli vuotta myöhemmin 18-vuotislahjaksi. Äiti ilmeisesti unohti kertonwensa siitä minulle.
Siis astiaston joka ei ollut kelvannut sille alkuperäiselle omisrajalle eikä äidilleni ja sitten se tungettiin meille.
Ei nykyteinit edes käytä mitään pieniä kahvikuppeja. Tämä ei edes juo kahvia.
Hän on lähdössä opiskelemaan joten täällä tuo astiasto nyt pyörii minun huushollissani varmaan viisi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini kertoi silmät loistaen miten oli haalinut astiaston roskalavaryhmästä.
Sitten mun esikoinen sai sen samaisen astiaston puoli vuotta myöhemmin 18-vuotislahjaksi. Äiti ilmeisesti unohti kertonwensa siitä minulle.
Siis astiaston joka ei ollut kelvannut sille alkuperäiselle omisrajalle eikä äidilleni ja sitten se tungettiin meille.
Hän on lähdössä opiskelemaan joten täällä tuo astiasto nyt pyörii minun huushollissani varmaan viisi vuotta.
Mikset anna roskalavaryhmässä eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Meillä se sama hömpötys ulottuu koiriinkin. Saadaan typeriä heti hajoavia vinkuleluja, lippalappeja.
Sitten kun sanon että jos jotain on ihan pakko tuoda niin vaikka pyyhkeitä (ihan saa olla käytettyjä ja kulahtaneitakin), kunnollista koiranruokaa tai punkkipihdit niin taaaaas alkaa se että sinähän ne koirat otit, sinun vastuulla.
Eli idea on ilmeisesti olla jokin viihdekeskus jonne tullaan rajatta hassuttelemaan?
Meillä myös! Voi apua, kun koirakin saa lahjoiksi kaikenlaista härpäkettä tai sellaisia herkkuja, joita se ei voi syödä (tämä tiedossa lahjan antajalla). Meillä on kaapissa kokonainen laatikko sitä turhaa koiran krääsää ja säännöllisesti sitä sitten siivoan tyhjäksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän minä sitä saanut, ei ole minun.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on taas luetun ymmärtäminen huipussaan. Se on sanottu jo sata kertaa, että monet ovat kertoneet lahjatoiveen olevan joku hyvin kohtuullinen max. 20 euron juttu. On myös sanottu, että sekin on ihan ok, jos ei anneta mitään.
En ihmettele enää yhtään miten tämä ei mene ymmärrykseen isovanhemmille, kun palstallakin vain humina kuuluu, kun pointti humahtaa ohi.
Jos haluat jotain, eikö kannattaisi itse ostaa, sen sijaan että delegoit kavereillesi tarvelistasi? Ja jos elämäsi on 20 eurosta kiinni, se ei ole kuin muutama siideripullo vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat jotain, eikö kannattaisi itse ostaa, sen sijaan että delegoit kavereillesi tarvelistasi? Ja jos elämäsi on 20 eurosta kiinni, se ei ole kuin muutama siideripullo vähemmän.
Sama lukihäiriö sen kus jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten on niin vaikeaa. Lahjaksi annetaan joko jotain toivottua tai ainakin kunnolla mietittyä tai sitten ei anneta mitään. Kukaan ei halua roskaa nurkkiinsa, eikä kenenkään kannata penniäkään sellaiseen ei-toivottuun roskaan investoida.
Pistäkää stoppi sille krääsän kantamiselle. Kantaja kyllä suuttuu ja tiukkana pitää olla, mutta elämä helpottuu huomattavasti.
Oma äitini on juuri tuollainen krääsän ja roskan kantaja. Tarkoittaa varmasti hyvää, mutta hommassa ei ole mitään järkeä. On vähävarainen, joten sen muutaman euron pistäminen roskaan, jota kukaan ei halua, on täysin järjetöntä. Meillä on pieni koti ja yritämme karsia turhaa kulutusta, joten ei täällä viitsi säilöä roskia.
Me otimme tiukan linjan ja kielsimme tuomasta yhtään mitään. Omaan kotiinsa ostakoon lapsille mitä huvittaa, mutta meille ei tuoda. Synttäreinä ja jouluna kerromme mitä lapsi on toivonut yleensä pari vaihtoehtoa josta valita tyyliin liukuri ja uno kortiti ym. Jotain kivaa, joka ei maksa paljon ja jolle olisi tarvetta. Muuten emme ota mitään vastaan vaan pistämme äitini mukaan takaisin. Muutama loukkaantumiskohtaus tästä saatiin aikaiseksi, mutta roskan kantaminen on loppunut.
Luulen että kun on joutunut kantamaan roskan omaan kotiinsa, niin on tajunnut ettei se ole kiva ja ei ne lapset niillä siellä mummolassakaan mitään tee.
Nykyisin äiti välillä laittaa kuvaviestejä saako ostaa/tuoda tämän tai tämän. Viestiin on helppo vastata että kiitos, mutta ei kiitos. Joskus harvoin ollaan annettu lupa, jos tavaralle on oikeasti käyttöä.
Kyse ei ole siitä, että haluttaisiin hienompia lahjoja vaan siitä ettei haluta tarpeetonta. Meillä on kyllä vara ostaa ne kalliit jutut itse. Joten kannattaa uskoa, että se "me ei tarvita mitään" tarkoittaa oikeasti juuri sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä kysyisin lapselta voiko sen pistää eteenpäin vai haluaako sen pitää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tämä asia tuntuu olevan eräille kovin vaikea=mahdoton ymmärtää.. Vaikka kuinka on väännetty rautalangasta. Ei rajoitu pelkästään lukihäiriöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei tiedä astiaston taustaa. Luulee raukka että se on jokin perintökalleus, ajatuksella annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei tiedä astiaston taustaa. Luulee raukka että se on jokin perintökalleus, ajatuksella annettu.
No ehkä kannattaa nyt vaan aikuiselle lapselle kertoa totuus, ettei sen takia väkisin säilöä itse koko ikäänsä kaapeissaan…
Mitenkäs ne lahjat menee sitten toisinpäin. Taitaa sieltä isovanhempien jäämistöstäkin sitten aikanaan löytyä käyttämätöntä hartiahuivia jos toistakin ja pörrösukkaa ja patalappua. Ei taideta toisinpäinkään oikein osata.
Harmi, kun täällä isovanhemmat ei mitään ketjuja kirjoittele. Olisi joskus mielenkiintoista kuulla heitäkin.
N.40 kirjoitti:
Mitenkäs ne lahjat menee sitten toisinpäin. Taitaa sieltä isovanhempien jäämistöstäkin sitten aikanaan löytyä käyttämätöntä hartiahuivia jos toistakin ja pörrösukkaa ja patalappua. Ei taideta toisinpäinkään oikein osata.
Harmi, kun täällä isovanhemmat ei mitään ketjuja kirjoittele. Olisi joskus mielenkiintoista kuulla heitäkin.
Hyvä pointti, montakohan kertaa nämä loukkaantuneet ovat kysyneet isovanhemmilta, mitä he todella haluaisivat lahjaksi? Aikaa, apua tms? Pata kattilaa soimaa palstalla.
N.40 kirjoitti:
Mitä eikö isovanhemmat rakastakaan sitä krääsää?
Eivaan, vaikka rakastaisivatkin niin kyllä nuoremmat ihmiset ostavat/antavat ensisijaisesti jotain kulutustavaraa lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
N.40 kirjoitti:
Harmi, kun täällä isovanhemmat ei mitään ketjuja kirjoittele. Olisi joskus mielenkiintoista kuulla heitäkin.Hyvä pointti, montakohan kertaa nämä loukkaantuneet ovat kysyneet isovanhemmilta, mitä he todella haluaisivat lahjaksi? Aikaa, apua tms? Pata kattilaa soimaa palstalla.
Minä olen maksanut isovanhemman velkoja moneen kertaan, koska ei hallitse rahankäyttöä.
Kantanut ruokaa, vienyt kodinkoneita, maksanut pesukoneen korjaajan.
Meidänkin äiti harrastaa tätä. Jos juttelen että haluaisin uusia olohuoneen maton mustaksi isoksi, niin äiti ryysii ovelle pinkki kynnysmatto, vihreä käytävämatto ja isomummon kapioarkku kainalossa. Sitten läväyttää tavarat eteiseen ja luikkii karkuun ennenkuin ehdin kissaa sanoa.
Käyttää meidän kämppää varastona niille tavaroille joita ei tarvitse, mutta joista ei raaski luopuakaan. En uskalla enää pyytää mitään tavaraa sieltä, kun aina tulee jotain ekstraa. Nytkin on koko vuoden yrittänyt tyrkyttää meille kolmatta ruokapöytään. En ihan tiedä mihin sen tässä kerrostaloneliössä enää muka tunkisi