Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nautitteko oikeasti ulkoilusta?

Vierailija
27.12.2021 |

Somessa kaikki hehkuttaa aina miten ihanaa nyt oli taas käydä ulkoilemassa hienojen kuvien kera. No kysyn nyt teiltä, onko ulkoilu teidänkin mielestä niin ihanaa? Vai onko toisenlaisia fiiliksiä?

Kommentit (339)

Vierailija
121/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin nautin. Mutta asunkin Espanjassa. En mä Suomessa siitä nauttisi muuta kuin aniharvoin.

Minä asun osan vuodesta Espanjassa. Yhtälailla nautin ulkoilusta pohjoisessa, itse asiassa Espanjan kesässä en niinkään, se menee löhöilyksi ja vähän voi välillä pulahtaa altaaseen.

Vierailija
122/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä ja lämpimällä säällä ihan jees, mutta talvella ja pakksilla en nauti yhtään. Sormet/varpaat paleltuu heti pakkasessa tai sit se saakelin liukkaus. Ei kiitos. Myös iho kuivuu ja kädet heti korput kun ilma viilenee.

Miksi et pukeudu sään mukaisesti? Ei talvella ole sen kylmempää ulkoilla kuin kesälläkään, kunhan on riittävästi vaatetta päällä.

Minä käyn ulkona lähes säässä kuin säässä, mutta mielestäni ei tarvitse valehdella, että kymmenen kerrosta vaatetta ja kommandopipopäässä tuntuu samalta kuin shortseissa ja t-paidassa. Joskun on niin kylmä, että silmäripsetkin jäätyy. Näkevä ihminen ei halua mennä ulos niin, että silmätkin on peitetty, mikä vaadittaisiin, ettei tuntuisi kylmemmältä kuin kesällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki niille, jotka valittavat kylmää pakkasella: lattakaa enemmän/lämpimämpää vaatetta päälle. Homman mielekkyys kasvaa heti rutkasti.

Jos kolme kertaa päivässä puen ensin itseni tönköksi, sitten laitan koiralle takin ja kaikkiin neljään tassuun töppöset, ja kotiin palattua riisun ne pois, niin en päivässä paljon muuta ehdi tehdäkään. V*tuttaa kuin pientä eläintä nämä pakkaset, kun joutuu pukemaan toppahousut ja -takin ja muut varusteet vain tehdäkseen parin kilometrin lenkin koiran kanssa. Ja kun se ei nimenomaan riitä, että pukee itsensä, kun koiran tassut jäätyvät.

Miksi ihmeessä olet ottanut lemmikiksesi koiran, jos tuo on niin kamalaa sinulle, kun varmaan hyvin olet tiennyt, että sen pitää tasapainoista elämää elääkseen ja ihan perustarpeidensa mukaisesti päästä lenkille useasti päivässä?

Ja vielä sellaisen koiran kiusaksesi otit, joka palelee pakkasella ja täytyy pukea.

Vierailija
124/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta teen sitä silti. Paras hetki on se, kun pääsee lenkiltä kotiin. En saa mitään sykähdyttäviä tuntemuksia metsässä tai rannalla, ihan sama. Kävelen yleensä saman lenkin. Kuuntelen musiikkia, se motivoi edes vähän lähtemään ulos.

Vierailija
125/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on hengittänyt purkki-ilmaa maskin läpi kahdeksan tuntia töissä niin on todella ihanaa olla ulkona ja tehdä pieni lenkki - hapettaa itsensä kunnolla. Päänsärky häviää ja olo paranee muutenkin eli suosittelen ulkoilua lämpimästi! Ulkoilen kyllä vapaalla ollessanikin...

Vierailija
126/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kun atlannin aallot lyö rantaan ja lämpöä mieluiten +30.

Vierailija
127/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tykkään olla ulkona kävelyllä tai puuhastelemassa jotain

Vierailija
128/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin kun atlannin aallot lyö rantaan ja lämpöä mieluiten +30.

Hyi helvetti 🤮 22 oon ehdoton maksimi.

Vierailija
129/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ketkä ne sitten valittavat koiranpaskoista, huonosta aurauksesta/hiekoituksesta, väärin kävelijöistä/pyöräilijöistä jne. Ulkoilijat?

Vierailija
130/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, käyn lähes säällä kuin säällä ulkona. Tänään lumisade piiskasi kohti mutta tarvoin silti tuolla. Teki hyvää, piristi! ja lämmin suihku päälle. Uni tulee paremmin, eikä päätäkään särje.

Vierailija
131/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kivaa mutta kivut rajoittavat pitkiä lenkkejä.

Vierailija
132/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin hengittää puhdasta, raitista suomalaisilmaa, tutkitusti maailman puhtainta!

Ja muistahan sinä alapeukuttaja taas käydä jakamassa omaa pahoinvointiasi muillekin...

Vierailija
133/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu ON IHANAA. En tajua yhtään miksi muka pitäisi olla koko päivä sisällä. Itse käyn joka päivä vähintään tunnin kävelyllä. Varmaan joku läski kehopositiivinen ämmä tahoisi lojua koko päivän sisällä konvehtirasian äärellä.

Vierailija
134/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta en tiedä kuinka paljon. Teltan osto mielessä ja sitten lähtö jonnekin kauas, aapasoille, tunturiin tai meren jäälle. Se tosiaan on vähän arvoitus että nautinko siitä enää ja tuntuuko ne talviretkien vaivat jo liian ikäviltä. 

Sen voin taata että elämä tuntuu pitkältä kun hiihdät tunti toisensa jälkeen ahkiota vetäen. 50min liikkeessä ja 10min tauko, 50min liikkeessä ja 10min tauko.... Jotkut iltapäivän tunnit tuntuneet joskus aivan loputtomilta.

Kovaa ja intensiivistä elämää se talviretkeily on

Meitä on moneksi ja onneksi ihmiset pitävät erilaisista asioista. Itsestäni tuo kuulostaa suoraan sanottuna aivan pelkältä kidutukselta enkä mitään pahempaa lomalleni ihan heti keksisi kuin jossain ahkio perässä hiihtely tunti toisensa jälkeen. 

Ei se suinkaan pelkkää kidutusta ole. Siinä pääsee täysin eroon kaikesta arkielämän p...sta ja joutuu vaan keskittymään siihen mitä tekee. Toisaalta pitkät hiihdot ovat yksitoikkoisuudessaan  jotenkin terapeuttisia ja sitten kun päivä on ohi ja kun pääset telttaan laittamaan ruokaa ja saat leirivaatteet päälle olo on hyvä. Ja aina retkimaastoissa jotain tapahtuu, jo se kuinka valitset reittisi ja suunnistat vaatii pientä jatkuvaa päätöksentekoa. Sää on aina uusi. Ahkion kanssa jaksat myös katsella ympärillesi toisin kuin raskaan rinkan.

Jos haluaa laihduttaa talviretkeily teltassa omavaraisena on erittäin tehokasta. Saat vielä syödäkin melko paljon sillä työpäivä liikkuen, leiriaskareet ja kylmyys kuluttavat paljon energiaa. Kerran erään viikon reissun jälkeen menin treeneihin niin yksi kaveri oli aidosti ihmeissään kun näki minut ilman paitaa että minä minä olen tehnyt, sixpakki todellakin näkyi

Vierailija
135/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin vain kylmästä säästä! Nyt kunnon lumimyräkkä, ihan parasta! Huppu päähän ja kunnon varusteet. On niin raikasta, ja rakastan pimeää!

Kesällä vihaan hyttysiä ja hiostavaa ilmaa.

Vierailija
136/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voi ulkoilla jossain kaupungin keskustassa. Inhoan luontoa, mökkeilyä ja maaseutua.

Vierailija
137/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä ja lämpimällä säällä ihan jees, mutta talvella ja pakksilla en nauti yhtään. Sormet/varpaat paleltuu heti pakkasessa tai sit se saakelin liukkaus. Ei kiitos. Myös iho kuivuu ja kädet heti korput kun ilma viilenee.

Miksi et pukeudu sään mukaisesti? Ei talvella ole sen kylmempää ulkoilla kuin kesälläkään, kunhan on riittävästi vaatetta päällä.

Suksikaa nyt jo kuuseen pukeutumisneuvoinenne.

Kyllä osataan laittaa vaatetta päälle. Siltikään ei tykätä ulkoilla kylmässä.

Vierailija
138/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin, jos sää on sellainen väliltä 2-27 astetta. Pakkanen vituttaa, lumi vituttaa ja helle vituttaa.

Vierailija
139/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin ulkoilussa siitä, että sen jälkeen on ihana kellahtaa sohvalle ja huokaista ylpeänä, että tulipahan ulkoiltua. Olen siis täysin kotihiiri, ulkoilu ei mitenkään vedä mua puoleensa.

Vierailija
140/339 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin, jos sää on sellainen väliltä 2-27 astetta. Pakkanen vituttaa, lumi vituttaa ja helle vituttaa.

Jes, kerrankin ihminen, joka ajattelee täsmälleen samoin kuin minä :D