Karmeimmat kiittämättömyystarinat jakoon!
Kertokaapas... aivan varmasti näitä AV:ltä löytyy ;) Eli oletko joskus kohdannut tai todistanut todella hämmentävän röyhkeää kiittämättömyyttä?
Kommentit (71)
Minä ainoana lapsettomana sain aina ystävien ja sukulaisten lapset hoitoon kun heillä oli jotain menoa. Lapsia siis yhteensä seitsemän. Välillä lapset olivat tunnin hoidossa ja välillä viikon. Itsekin olen heitä ihan pyytänyt luokseni ja vienyt leffaan Yms.. ja nämä ovatkin asia erikseen. Mutta se, että minulla oli heidän lapsia, heidän pyynnöstä hoidossa vähintään kerran kuukaudessa, ilman mitään korvausta niin oletin, että ehkä joskus saan takaisin päin. No oma lapseni on nyt kaksi vuotias ja kukaan ei edes tunne häntä. Enkä siis todellakaan tarvitse hoitajaa lapselleni mutta pahamieli ja pettymys valtaa aina mielen kun asiaa mietin. Tuntuu pahalta, että ketään ei kiinnosta tutustua lapseeni. Mietin sitäkin, että jos minulle sattuisi jotain niin lapsellani ei olisi ketään muuta läheistä. Minä olen kuitenkin sukulaislapsillekkin se kenelle soittavat jos on sattunut jotain tai kaipaavat juttu seuraa. Tämä on siis asia missä mielestäni muut ovat olleet kiittämättömiä ja katkeruus nostaa päätään.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:35"]minä kuljin työkaverini kyydissä yksittäisiä kertoja muutaman vuoden ajan ja tarjosin monta kertaa kahvit, ja kuulin jälkeenpäin, että hän saikin työnantajalta bensaraaa.
[/quote]
No jospa se oli kuitenkin kuskinpalkka eikä bensaraha. Oletettavasti hän loukkasi ja haki sut jostakin eli näki vaivaa kulkemisesi kanssa.
Lupasin kuskata siskoani vaikka tulin eri kaupungista. Tämä kilahti kun olin 5 min liian ajoissa eikä ehtinyt meikkaamaan nyt ihmettelee kun en vastaa puhelimeen enää ollenkaan
Ei ole tapahtunut itselleni vaan lehdestä olen lukenut. Tässä on mielestäni kiittämättömyys jalostunut äärimmilleen.
Vanha rouva oli saanut sydärin kadulla. Ambulanssi paikalle, rouvan sydänkin oli pysähtynyt ja alettiin elvyttämään. Tässä yhteydessä oli rouvan poplari jouduttu leikkaamaan. Lasku takista tuli ambulanssimiehille perästä...
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:50"]Lupasin kuskata siskoani vaikka tulin eri kaupungista. Tämä kilahti kun olin 5 min liian ajoissa eikä ehtinyt meikkaamaan nyt ihmettelee kun en vastaa puhelimeen enää ollenkaan
[/quote]
Pienestä kilahti, mutta on myös hyvin outoa että et voi vastata puhelimeen sen vuoksi!!!!
Aikuinen ihminen voisi selvittää asian puhumalla!! Mua oikeasti ärsyttää tuollaiset mielensäpahoittajat jotka ei saa suuta auki!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:55"]
Ei ole tapahtunut itselleni vaan lehdestä olen lukenut. Tässä on mielestäni kiittämättömyys jalostunut äärimmilleen. Vanha rouva oli saanut sydärin kadulla. Ambulanssi paikalle, rouvan sydänkin oli pysähtynyt ja alettiin elvyttämään. Tässä yhteydessä oli rouvan poplari jouduttu leikkaamaan. Lasku takista tuli ambulanssimiehille perästä...
[/quote]
Uskomatonta. Mahtaako olla urbaani legenda?
En vaan suostu uskomaan, että tuollaisia ihmisiä voisi olla olemassa!
Kaveri pyysia apuani pihanlaitossa ja suoraan pyysi joistain kasveista jakopaloja joita sitten hyvää hyvyyttäni annoin, vaikka itselläni niitä ei ollut yhtään liikaa. Tein ihan älyttömän homman ja saatiin piha nätiksi, sit selvisi että kaveri potkaisi miehensä ulos ja talo meni myyntiin. Kelpas kyl myydä kun just laitettu...
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:55"]
Ei ole tapahtunut itselleni vaan lehdestä olen lukenut. Tässä on mielestäni kiittämättömyys jalostunut äärimmilleen. Vanha rouva oli saanut sydärin kadulla. Ambulanssi paikalle, rouvan sydänkin oli pysähtynyt ja alettiin elvyttämään. Tässä yhteydessä oli rouvan poplari jouduttu leikkaamaan. Lasku takista tuli ambulanssimiehille perästä...
[/quote]
Uskomatonta. Mahtaako olla urbaani legenda?
En vaan suostu uskomaan, että tuollaisia ihmisiä voisi olla olemassa!
[/quote]
Oli muistaakseni Apu-lehti 15-20 vuotta sitten ja Helsingin pelastuslaitoksen tyyppejä haastateltu. Väittivät omaksi kokemuksekseen. Uskomattomalta se kuulostaakin. Toisaalta nykyään on käsittämättömän itsekkäitä ihmisiä.
Se poplarilasku ei ole voinut mennä ambulanssimiehille. Jos siitä on joku vaade mennyt, niin vakuutusyhtiölle. Multa leikattu takki päältä ambulanssissa ja kyllä sai paperin siitäkin mukaani. Ambulanssimiehet/sairaala eivät ole näistä vastuussa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:47"]I[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:44"]Veljeni puolesta erittäin usein. Jonkinsortin narsisti lienee...
Äitini teki aikoinaan KAIKEN hänen eteensä. Aivan kaiken. Pesi ja paijasi. Helli ja hoivasi. Valvoi yöt. Pesi pyykit, teki ruuat, maksoi tuhansien ja taas tuhansien eurojen sakot ja vahongonkorvaukset
[/quote]...
lähti liian aikaisin viestini...
Äiti sairastui vakavasti. Oli lopulta sänkypotilaana. Veli toi pokkana lapsensa äidille hoitoon ja lähti ryyppäämään. Lopulta,äidin ollessa jo sairaalassa ja joka päivä ääneen hoki että koskakohan se poika tulee katsomaan ja nyt on varmaan niin huonot ajokelit ettei siksi pääse katsomaan.
Minä tiesin ettei veljeä vittuakaan kiinnostanut. Äidistä ei ollut enää lapsenlikaksi eikä paitojen silittäjäksi. Mitä sitä turhaan enää sairaalaan katsomaan...
[/quote]
Aivan hirveän surullista. Mutta ei varmaan niin kauhean harvinaista.
Olen ollut ystäväni tukena koko (lyhyen) hänen musiikkiuransa ajan. Laitoin hiuksia, meikkasin, lainasin/muokkasin esiintymisvaatteita ja autoin tavaroiden roudaamisessa keikkapaikoille.
Viime viikonloppuna hänen bändillään oli ensimmäinen maksullinen keikka (20€, ei siis kovin iso raha) ja hän vaati minua maksamaan pääsymaksun päästäkseni klubille sisään. :D Itsehän siis olin monta tuntia väkertänyt hänelle kampausta ja auttanut meikin kanssa, tietenkään en maksua häneltä vaatinut.
Toinen on veljeni... Toimin ilmaisena lastenhoitajana (tietenkin vietän mielelläni aikaa veljenlasten kanssa), jolle lapset voi dumpata muutaman minuutin varoitusajalla. Koskaan en ole kiitoksen sanaa saanut.
Tein myös hänen yritykselleen opiskelijatyönä kotisivut (koodaamiseen käytin ~20h + valokuvaus yrityksen tiloissa ja kuvien muokkaaminen julkaisukuntoon). Veli tarjosi 10€, koska "pitäähän työstä vaivanpalkkaa saada".
Olen tehnyt useampia asiakastöitä ja muilta olen saanut 100-200€/projekti. Veli on pihi mies.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:50"]Lupasin kuskata siskoani vaikka tulin eri kaupungista. Tämä kilahti kun olin 5 min liian ajoissa eikä ehtinyt meikkaamaan nyt ihmettelee kun en vastaa puhelimeen enää ollenkaan
[/quote]
Pienestä kilahti, mutta on myös hyvin outoa että et voi vastata puhelimeen sen vuoksi!!!!
Aikuinen ihminen voisi selvittää asian puhumalla!! Mua oikeasti ärsyttää tuollaiset mielensäpahoittajat jotka ei saa suuta auki!
[/quote]
joo. No tossa ei ole kaikki. En jaksanut puhelimella kirjoitta, mutta siis oli perhetapaaminen tiedossa kun olisin hakenut, ja akka sitten päätti ettei tule ollenkaan kun kaikki ei tanssi hänen pillinsä mukaan. Ja toi ei ole ensimmäinen kerta. Yli 3kymppisen pitäisi osata jo vähän hillitä itseään, muttei osaa, eikä edes anteeksi pyytänyt. Siksi olen päättänyt katkaista välit, kun hänen kanssaan tekemisissä olemisesta ei seuraa koskaan mitään muuta kuin pahaa oloa.
Tein puoli-ilmaista työtä "harjoittelijana". Sairastuin keuhkokuumeeseen, ja tilalleni otettiin mitään ilmoittamatta toinen.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:44"]
Minä ainoana lapsettomana sain aina ystävien ja sukulaisten lapset hoitoon kun heillä oli jotain menoa. Lapsia siis yhteensä seitsemän. Välillä lapset olivat tunnin hoidossa ja välillä viikon. Itsekin olen heitä ihan pyytänyt luokseni ja vienyt leffaan Yms.. ja nämä ovatkin asia erikseen. Mutta se, että minulla oli heidän lapsia, heidän pyynnöstä hoidossa vähintään kerran kuukaudessa, ilman mitään korvausta niin oletin, että ehkä joskus saan takaisin päin. No oma lapseni on nyt kaksi vuotias ja kukaan ei edes tunne häntä. Enkä siis todellakaan tarvitse hoitajaa lapselleni mutta pahamieli ja pettymys valtaa aina mielen kun asiaa mietin. Tuntuu pahalta, että ketään ei kiinnosta tutustua lapseeni. Mietin sitäkin, että jos minulle sattuisi jotain niin lapsellani ei olisi ketään muuta läheistä. Minä olen kuitenkin sukulaislapsillekkin se kenelle soittavat jos on sattunut jotain tai kaipaavat juttu seuraa. Tämä on siis asia missä mielestäni muut ovat olleet kiittämättömiä ja katkeruus nostaa päätään.
[/quote]
ällöttävää käytöstä heiltä, kannattaa tutustua muihin vieraisiin lapsiperheisiin ja hommata sitä kautta uusia ystäviä ja unohtaa tuollaiset
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:39"]
Autottomat on kaikkein hankalimpia. Aina ruinaamassa kyytiä, ja tietenkin ilmaiseksi. Sitten kun sanoo, että hankkisi oman auton niin vastaus on joku "no mutku maksaa niin paljon". Siksipä ei oma auto enää liikahda metriäkään ilman kunnon korvausta.
Autollisia toki kyytsää vähemmälläkin, he kun ymmärtävät korvata kulut ihan oma-aloitteisesti, eivätkä ala ulisemaan jos ei joskus pääsekään kuskaamaan.
[/quote]
Oletko siis niitä ihmisiä jotka ottavat 20-100e korvauksen siitä että kuskaa paikasta A paikkaan B jonne on matkaa vain yhden bussipysäkin verran? minulla oli tällainen tuttava ja mieluummin kyllä maksaisin oikealle taxikuskille kun jollekin joka vain leikkii taxikuskia ja kiskoo suuria summia, mutta kukin tyylillään, ainiin tämä "kuski" pyysi myös maksamaan ruokansa kuskaamismaksun lisäksi että silleen.
Annoin siskolle ja hänen lapsilleen lahjoja joka joulu noin 7-14kpl pert henkilö ja mukana oli mm. dvd pelejä, kirjoja, herkkuja ja leluja. Omasta mielestäni oikein kivoja lahjoja ja hyvin pakattuina. Itse sain lahjaksi parhaimmillaan yhden suihkugeelin ja yhden suklaan jos sitäkään ja yleensä "pakattu" muovipussiin. Lopulta tuli vain pelkkiä saunasettejä, vaikka minä en pidä saunomisesta eikä minulla ollut edes saunaa. Sain myös alle 20 vuotiaana lahjaksi vanhusten jalkojenhoitosetin, otin sen jonkin asteisena v*ttuiluna. Mutta niin, nykyään olen onnellinen ja tyytyväinen ilman mitään lahjoja! Lahjomatta paras. On vaan vaikea käsittää mitä järkeä jos toinen saa runsaan määrän lahjoja niin antaa sitten toiselle jotain sellasta jonka tietää varmasti menevän roskiin
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:08"]
Annoin siskolle ja hänen lapsilleen lahjoja joka joulu noin 7-14kpl pert henkilö ja mukana oli mm. dvd pelejä, kirjoja, herkkuja ja leluja. Omasta mielestäni oikein kivoja lahjoja ja hyvin pakattuina. Itse sain lahjaksi parhaimmillaan yhden suihkugeelin ja yhden suklaan jos sitäkään ja yleensä "pakattu" muovipussiin. Lopulta tuli vain pelkkiä saunasettejä, vaikka minä en pidä saunomisesta eikä minulla ollut edes saunaa. Sain myös alle 20 vuotiaana lahjaksi vanhusten jalkojenhoitosetin, otin sen jonkin asteisena v*ttuiluna. Mutta niin, nykyään olen onnellinen ja tyytyväinen ilman mitään lahjoja! Lahjomatta paras. On vaan vaikea käsittää mitä järkeä jos toinen saa runsaan määrän lahjoja niin antaa sitten toiselle jotain sellasta jonka tietää varmasti menevän roskiin
[/quote]
niin ja mitään luksustuotelahjoja en edes odottanut vaan edes yhden ns. normaalin lasten lahjan. Mutta ei onhan se hei kivempaa antaa lapselle seniorilahja
Anoppi hoiti vuosia eläkeläismummoa, hoiti juoksevia asioita, käytti apteekissa ym. Ilman mitään vaivanpalkkaa. Mummo omisti satoja hehtaareita metsää. Sitten mummo otti ja kuoli, lähin hengissä oleva omainen oli veljenpoika joka tiesi mitä anoppi oli mummon eteen tehnyt. Palkinto: Antoi mummon jäämistöstä haarukoita ja veitsiä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:55"]Meitä on töissä neljän hengen porukka jotka lähdemme autolla ruokailemaan n.kahden km:n päähän päivittäin ruokatunnilla. Kolmella meistä on auto ja vuorottelemme, tämä autoton kulkee siis aina mukana. Tätä on jatkunut kolmisen vuotta. Hän ei ikinä ole korvannut matkoista mitään, kulkee siivellä. Meistä muista olisi kohteliasta että hän joskus vaikka tarjoaisi ruuan, mutta ei.. onko teidän mielestänne normaalia että yksi kulkee mukana osallistumatta kuluihin? Vai olenko niuhottaja? [/quote] Jäin ihan miettimään että paljonko tuo autoilu oikeasti kustantaa ja leväperäisellä laskennalla tulin siihen tulokseen että jos bensakulut jaetaan neljään ja tuo neljäs halutaan osallistaa lounaskorvauksella niin hänen pitäisi teille kerran vuodessa tai puolessatoista tarjota lounas.. On hyvä tapa tietysti huomioida muita ja voisin kuvitella huviksenikin tarjoavani joskus lounasseuralle lounaan (riippuen taloudellisesta tilanteesta) mutta saattaa olla että itsekin hieman liioittelette kustannuksia enkä ole varma onko kyräily töissä kannattavaa yhden vuosittaisen lounaan arvon vuoksi.
[/quote]
Auton kulut ei todellakaan ole pelkät bensakulut!!! Laskekaahan autolliset ja autottomat uudestaan. Esim. auton hankintahinta, auton arvon aleneminen, remontit, vakuutukset, renkaiden vaihdot ja viimeisenä se bensa.
Jos itse kuljen jonkun kyydissä niin todellakin pitää maksaa enemmän kuin bensat. Mutta kyydistä tutulle maksaminen on epämukavaa.. Mieluummin tosiaan tarjoaa vaikka kahvit pysähtyessä tai ensi kerralla mennään hänen autollaan. Yleensä en maksa enkä pyydä bensarahaa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:47"]
I[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:44"]Veljeni puolesta erittäin usein. Jonkinsortin narsisti lienee... Äitini teki aikoinaan KAIKEN hänen eteensä. Aivan kaiken. Pesi ja paijasi. Helli ja hoivasi. Valvoi yöt. Pesi pyykit, teki ruuat, maksoi tuhansien ja taas tuhansien eurojen sakot ja vahongonkorvaukset [/quote]... lähti liian aikaisin viestini... Äiti sairastui vakavasti. Oli lopulta sänkypotilaana. Veli toi pokkana lapsensa äidille hoitoon ja lähti ryyppäämään. Lopulta,äidin ollessa jo sairaalassa ja joka päivä ääneen hoki että koskakohan se poika tulee katsomaan ja nyt on varmaan niin huonot ajokelit ettei siksi pääse katsomaan. Minä tiesin ettei veljeä vittuakaan kiinnostanut. Äidistä ei ollut enää lapsenlikaksi eikä paitojen silittäjäksi. Mitä sitä turhaan enää sairaalaan katsomaan...
[/quote]
Eli kannattaa tehdä lapsia niin ei tarvi olla vanhana yksin ;D