Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko jaksaisit kävellä yhteen putkeen?

Vierailija
02.05.2015 |

Sellaista normaalia kävelyvauhtia. Kauanko kunto kestäisi?

Unettoman yön vakavat pohdinnat, hehheh.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Pisimmillään olen kävellyt päivässä noin 40 kilometriä mutta tämä oli tietenkin maastossa ja taukoja pidettiin välissä.

Vierailija
2/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kovasti kävelemisestä. Normaali sunnuntaikävely on 10-15 km. 

Jos olisin esim pakenemassa sodan jaloista, kuten niin monet tänä päivänä ovat, jaksaisin kävellä varmaan niin kauan kuin tarvitsee että pääsisin turvaan. Toki silloin esim. lapset ja kantamukset vaikuttaisivat jaksamiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähemmäs 50kilsaa tuli intissä käveltyä. Eli aamusta iltaan ainakin jaksaisin, sitten pitäis nukkua välillä ennenkuin jatkaa.

Vierailija
4/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun ei tule testattua, mutta ainakin 7h putkeen jaksan kävellä rinkan kanssa :)

Vierailija
5/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kunnes väsymys voittaa, eli kävellessä saa juoda ja syödä niin ei mitään ongelmaa.

Vierailija
6/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20km menee yhtä kyytiä sujuvasti. Tuskin kuitenkaan monena päivänä peräkkäin.

Vierailija
7/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista normilenkkeilyvauhtia kaksi tuntia, elikä hiukan tavanomaista reippaampaa välillä kävelen. Uskoisin, että jos vesipullo on mukana ja jalat terveet, niin neljän tunnin kävelyn jälkeen pitäisin viimeistään tauon. Olen tosin jo 50, mutta hyväkuntoinen, toisaalta jalkavaivainen. 

Vierailija
8/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vielä raja vastaan, mutta jos ruoka- ja juomapuoli (ja vessatauot) olisi turvattu, niin koko päivän varmasti.

Vierailija
9/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää riippuu mistä roikkuu.. Jos tulee kauhia hiärtymä ni kävely loppuu siihen, ellei ole sota.

Vierailija
10/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tuntia menisi melko helposti. Sitten tarvitsisin tankkausta ja pienen lepohetken. Äärimmäisessä hädässä onnistuisi toki enemmänkin. Kävelen usein ystäväni kanssa 2 - 3 tuntia. 

Vierailija
11/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisin kävellä vaikka koko päivän. Sen sijaan voimani hupenisivat kahdessa minuutissa, jos pitäisi alkaa juoksemaan. Omituista.

Vierailija
12/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: Juoksetkohan liian kovaa vauhtia? Alussa juoksuvauhti eli ole paljon kävelyvauhtia nopeampaa.

Vierailija
13/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intissä tuli käveltyä 2 vuorokautta putkeen ilman lepoa. Että ainakin nyt sen verran.

Vierailija
14/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 07:43"]

12: Juoksetkohan liian kovaa vauhtia? Alussa juoksuvauhti eli ole paljon kävelyvauhtia nopeampaa.

[/quote]

Ei ole juoksijan fysiikka. Jalat alkaa kramppaamaan ja keuhkoihin sattuu. Mutta reipasta kävelyä kestän aamusta iltaan asti on tullut testattua.

Vierailija
15/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman juomista 15 km jälkeen olisin ihan loppu.

Hyvällä tankkauksella kävelen vaivatta 25 km. Pidempiä matkoja en ole koittanut.

Vierailija
16/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Television ja jääkaapin väli edestakaisin. Siten tarvisen ainakin 20 minuuttia lepoa, kunnes teen sen uudestaan.

t. AV-mamma

Vierailija
17/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 07:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 07:43"]

[/quote]

Ei ole juoksijan fysiikka. Jalat alkaa kramppaamaan ja keuhkoihin sattuu. Mutta reipasta kävelyä kestän aamusta iltaan asti on tullut testattua.

[/quote]

Sama vika kuin minulla mahdollinen, eli hapenottokyky ei ole hyvä ja siksi kovasykkeinen liikunta ei sovi. Minä jaksan juosta lyhyitä pyrähdyksiä, mutta pitkää matkaa en jaksa edes hölkätä. Kävellä voin kohtalaisen pitkään. 

Vierailija
18/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan eka päivä ei ole ongelma, vaikka oon aika huonossa kunnissa.  Seuraavana aamuna liikkeelle lähtö on tuskallista, ja onnistuu vain pakottamalla.

Vierailija
19/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistetusti 36 km/6 tuntia ilman vessataukoa kummempaa. Kantapäiden rakot oli kyllä jäätävän kokoiset, vaikka kengät olikin tutut ja turvalliset...

Minulla on kanssa sama fysiikka kuin moni on maininnut, jaksan kyllä kävellä pitkään matalalla teholla mutta juoksemiseen kovinkaan pitkään ei irtoa voimaa. Toki osa ihan harjoituksen puutetta mutta veikkaan että taustalla voi olla myös tavisten versio pika- vs pitkän matkan juoksijoiden eroista, eli kropan lihassolut ovat sopivampia tietynlaiseen toimintaan.

Vierailija
20/28 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan päivän tasaisella tahdilla ja nestetankkauksella jaksaisin. Seuraavana aamuna en pääsis vessaan. Mulla on joku luupiikin kaltainen kantapäässä ja kipeytyy pitkän kävelyn jälkeen.