Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV: Synkkä arvio sähköautojen suosiosta, yli 60% ei halua sähköä nyt eikä tulevaisuudessa

Vierailija
27.12.2021 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/autokauppiaalta-synkka-arvio-sahkoa…

Kyselyn mukaan kaupungissa asuvista 60% ei halua täsyssähköä nyt eikä tulevaisuudessa. maaseudulla vastaava luku jopa 75%

Kommentit (943)

Vierailija
41/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautolla mökille eli pitää vaihtaa koko sähköpääkeskus uusiksi, jotta lataus onnistuu. Ihanan kallista!

Vierailija
42/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä voidaan aina muokata, esim. nostamalla polttoaineiden hintaa, käyttömaksuja yms.

Nimimerkki: Vihreät ovat v***sta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä auto kahden auton perheeseen, jos löytyy pystyy lataamaan kotipihassa. Meillä 95% arkiajosta tehdään sähköautolla.

Mutta... mökkiautoksi sähköauto ei sovellu laisinkaan. Ja näillä pakkasilla ei tulisi mieleenkään lähteä joulua viettämään 500 km päähän mummolle.

Viikko sitten ajoin 450 km vähän lauhemmissa keleissä. Ei suurempia ongelmia, tosin Kariston pikalatureilla oli vähän ruuhkaa. Joutui ajelemaan muutaman kilsan toiseen paikkaan lataamaan.

Vierailija
44/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteitä voidaan aina muokata, esim. nostamalla polttoaineiden hintaa, käyttömaksuja yms.

Nimimerkki: Vihreät ovat v***sta

Valhallasta? Aika kova tunnustus Odinin soturilta.

Vierailija
45/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautolla mökille eli pitää vaihtaa koko sähköpääkeskus uusiksi, jotta lataus onnistuu. Ihanan kallista!

Elämä on, sinulla pitää olla todella vanha ja pieni sähkökeskus jos sieltä ei löydy tyhjää paikkaa  3X16A ryhmälle.

Vierailija
46/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkeily ei ole kenellekkään elämisen ehto.

Vierailija
47/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungeissa suurin syy todennäköisesti latausmahdollisuuksien puute kerros ja rivitaloissa. Kotilataus tietenin välttämätön, ja pitäisi olla niin tehokas että yössä saa täyteen. Maaseudulla heikot toimintamatkat, varsinkin talvella, rajoittaa suuresti.

Ja pakkanen vie loppujenkin halut, koska sähköauto ei toimi silloin murheitta.

Harva auto toimii kovissa pakkasissa murheetta.

Vierailija
48/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyvarojen on arvioitu loppuvan vuonna 2067. Eli pakko siirtyä muihin energiamuotoihin. Eiköhän bensan hinta tule raakaöljyn ehtymisen johdosta nousemaan koko ajan.

Vierailija
49/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääköhän tuo prosenttimäärä etteivät he välttämättä aja sitten minkäänlaisella ajoneuvolla? Polttoaine ei tule enää halpenemaan ja sille kehitellään kokoanan haittaveroja kuten polttomoottoriautoillekkin tullaan tekemään.

Vihreät ja vasemmistoliitto eivät ole hallituksessa ikuisesti. Hallitus ja media eivät halua ymmärtää, että kallis polttoaine vaikuttaa aivan kaikkeen. Yhtään sähkötoimista kaupallista rekkaa, laivaa tai lentokonetta ei vielä Suomessa toimi, eikä toimi vielä 10 vuoden päästäkään. 

No, onneksi Virosta ja Venäjältä saa halpaa polttoainetta nyt ja tulevaisuudessa, voi samalla hoitaa muutkin ostokset.

Vierailija
50/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungeissa suurin syy todennäköisesti latausmahdollisuuksien puute kerros ja rivitaloissa. Kotilataus tietenin välttämätön, ja pitäisi olla niin tehokas että yössä saa täyteen. Maaseudulla heikot toimintamatkat, varsinkin talvella, rajoittaa suuresti.

Eiköhän maaseudulla aika vähään jää he, jotka ajavat päivässä yli 200 kilometriä. Toki täyssähkö ei ylipäänsä ole kovin fiksu vaihtoehto, mutta ei kannata myös tyhjästä keksiä syitä kun aitojakin syitä löytyy.

Vierailija
51/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on, sinulla pitää olla todella vanha ja pieni sähkökeskus jos sieltä ei löydy tyhjää paikkaa  3X16A ryhmälle.

Tuollaista tarvitsee, jos mökillä ollaan max 5-8 h. Jos siellä ollaan vähintään yksi yö, yksi 10A sukorasia riittää. Turhaa nillitystä siis.

Vierailija
52/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauto ei ole luotettava saatikka kätevä. Omaa uutta, pienen kulutuksen autoa tankkaan max. kerran kuussa jatkuvan latauspisteen metsästyksen sijaan. Lisäksi asun kylmässä pohjolassa joka ei ole sähköautolle se ideaali vaihtoehto. Omakotitalossani ei ole latauspistettä ja sähkö kallistuu kokoajan. Sähköautojen akut on ongelmajätettä ja autoa ei voi viedä tutulle mekaanikolle huoltoon tai jopa hoitaa jotain perusjuttuja itse.

Unohtamatta sitä että hintaluokassa 22-25k eur minulla on valittavanani erilaisia kunnollisia autoja vrt. sähköautojen valikoima tuossa hintaluokassa. Ei ole järkeä ostaa sähköautoa, temppuilla sen kanssa ja samalla vanha bensa-autoni menee Afrikkaan paikalliseksi autokannaksi. En näe sähköautoilussa mitään positiivisia puolia vaikka muuten olenkin esikaupungissa asuva, koulutettu ja ympäristötietoinen nuori aikuinen. Skodalla ajo on minulle hinta- sekä käytännöllisyyskysymys.

Vierailija
53/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä etten haluaisi muiden vaihtoehtojen puutteessa, muttei minulla ole koskaan ollut yli 500 euron autoa enkä usko että sähköautot tulee koskaan niin edullisiksi että voi niitä hankkia.

Enkä minä halua ostaa siihen muutaman satasen vehkeeseen esim renkaita. Tai, että sen takia sähkönkulutus nousee sen 5000kwh/vuodessa.

Eipä ole koskaan tarvinnut ostaa uusia renkaita kun ihmiset vaihdattaa vielä ihan ajettavia renkaita uusiiin.

Sähköautoissa ne renkaat kuluu nopeammin.

Vierailija
54/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköauto ei ole luotettava saatikka kätevä. Omaa uutta, pienen kulutuksen autoa tankkaan max. kerran kuussa jatkuvan latauspisteen metsästyksen sijaan. Lisäksi asun kylmässä pohjolassa joka ei ole sähköautolle se ideaali vaihtoehto. Omakotitalossani ei ole latauspistettä ja sähkö kallistuu kokoajan. Sähköautojen akut on ongelmajätettä ja autoa ei voi viedä tutulle mekaanikolle huoltoon tai jopa hoitaa jotain perusjuttuja itse.

Unohtamatta sitä että hintaluokassa 22-25k eur minulla on valittavanani erilaisia kunnollisia autoja vrt. sähköautojen valikoima tuossa hintaluokassa. Ei ole järkeä ostaa sähköautoa, temppuilla sen kanssa ja samalla vanha bensa-autoni menee Afrikkaan paikalliseksi autokannaksi. En näe sähköautoilussa mitään positiivisia puolia vaikka muuten olenkin esikaupungissa asuva, koulutettu ja ympäristötietoinen nuori aikuinen. Skodalla ajo on minulle hinta- sekä käytännöllisyyskysymys.

Onneksi olkoon. Oletan, ettet ole osallistumassa torvirotesteihin?

Vierailija
55/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä talvi aiheuttaa tässä maassa erityisiä haasteita, mutta tekniikka tulee senkin vielä ratkaisemaan. Maailmassa on paljon kylmiä maita joihin halutaan myydä autoja.

Vierailija
56/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että joku asuu vielä sähköttömässä omakotitalossa.

Vierailija
57/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen alusta asti ollut sitä mieltä että näitä ostaa innokkaimmat fanit ja vihreät joilla vähäinen auton tarve, jotkut toiset varmaan kakkosautoksi, mutta yli 50% suosioon voi olla vaikea ellei mahdoton päästä.

Mitä olen tässä nyt Pkseudulla takseja käyttänyt 1-4 kertaa viikottain tämän vuoden aikana, niin aika kivasti alkaa taksit olemaan sähköautoja. Lisäksi niihin on lonkkavikaisen helppo nousta ja poistua.  Eikä turvavyötäkään tarvii kaivella istuimen uumenista, niin kuin esim mersuista, joita taksarit myös suosii.

Kuskit ovat perustelleet sähköautonsa edullisuudella. Toki auto uutena ostettuna maksaa paljon, niin maksaa bensa autokin. MUTTA löpö alkaa olemaan niin kallista, että yhdellä latauksella pääsee kolme kertaa pidemmälle samalla hinnalla. Siinä maksaa äkkiä auton hinnan takaisin.

Latauspisteitä on vaan vielä niin vähän, mutta kunhan autoilu lisääntyisi, niin varmasti latauspisteitäkin saataisiin yhtä tiheesti kuin huoltoasemia.

Vierailija
58/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt joku maaseudun asukas voi laittaa vaikka 8000€ autoon.

No, autoon pitää mahtua perhe, sillä pitää voida vetää perävaunua, sen pitää toimia huonoissa tieoloissa ja sillointällöin vaikkapa pitää voida piipahtaa 70km päässä, vaikka pakkasta olisi 20 astetta.

Moni ihan keskiluokkainen perhe ajaa 3-4000€ hintaisella autolla.

Tuohon yhtälöön ei ihan heti mikään sähköauto sovi.

Vierailija
59/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi vähäisten ajojen vuoksi tuskin tarvitsisit autoa ollenkaan?

Vierailija
60/943 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.miksiköhän esim toyota ei ole tuonut juurikaan varteen otettavaa sähköautoa markkinoille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän