Mies sotkee koko ajan
Lapsen syntymän jälkeen miehestä on tullut kauhean sotkuinen eikä edes itse tunnu huomaavan muuttuneita tapojaan. Jättää aamupalan jälkeen leipäpussit ja leivänmurut pöydälle, samoin likaiset voiveitset. Jääkaapin sotkee eikä sieltä tahdo löytää mitään. Vessan hana aina hammastahnassa. Likaiset vaatteet heittää lattialle. Ulkovaatteet myös vain heittää kaappiin eikä esim. hanskoja tahdo enää löytää kun ne on sikin sokin eri hyllyillä. Tyhjät maitopurkit ja pullot ym. jää myös pöydille, ei vie niitä pois. Lapsen leluja ei siivoa lattioilta, koska lapsi kuulemma kohta ne taas sotkee. Lista on loputon.
Alan olemaan todella ärtynyt, kun kaikki aika menee toisten jälkien siivoamiseen. Miehen mielestä valitan turhasta. Onko muiden miehistä tullut sotkuisia lapsen syntymän jälkeen?
Kommentit (6)
Juuri tuon takia en enää halua porsasta kotiini. Haluan asua yksin siistissä kodissani. Ex-ukko oli varsinainen törkymöykky.
No,ei voi muuta sanoa kuin joopa joo....
Lisään vielä, että en tavoittele mitään super siistiä kotia lapsiperheessä. Mielestäni sotkua saa olla mutta lika ällöttää.
Älä siivoa toisen jälkiä, Usko mua, tein tuota kun olin lasten kanssa kotona ja tyhmänä jatkoin sen jälkeenkin monta vuotta. Pari vuotta sitten lopetin, enkä enää seuraa mihin on pudotettu hanskat, pipot, kaulaliinat, avaimet, kännykkä, kuulokkeet, tärkeät paperit tai lompakko. Kaippa tuo joku päivä oppii tavaroiden oikeiden paikkojen ja niiden helpon löytymisen välisen yhteyden? Tai jos ei siivoa leipää/voita/maitoa pois pöydiltä, sitten ei ole ko. ruokatarvikkeita seuraavalla kerralla ja voi ihan itse lähteä kaupasta hakemaan uusia. Sama koskee puhtaita astioita ja vaatteita. Opeta se lapsi kuintekin siivoamaan jälknesä, helpottaa hänen elämäänsä. Vaikka vaikeaahan se on, kun vieressä ei toinen vanhempi näytä mallia esimerkillään.
Siisteyskäsitys voi muuttua kun on lapsia.