MTV: Synkkä arvio sähköautojen suosiosta, yli 60% ei halua sähköä nyt eikä tulevaisuudessa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/autokauppiaalta-synkka-arvio-sahkoa…
Kyselyn mukaan kaupungissa asuvista 60% ei halua täsyssähköä nyt eikä tulevaisuudessa. maaseudulla vastaava luku jopa 75%
Kommentit (943)
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä etten haluaisi muiden vaihtoehtojen puutteessa, muttei minulla ole koskaan ollut yli 500 euron autoa enkä usko että sähköautot tulee koskaan niin edullisiksi että voi niitä hankkia.
Enkä minä halua ostaa siihen muutaman satasen vehkeeseen esim renkaita. Tai, että sen takia sähkönkulutus nousee sen 5000kwh/vuodessa.
Aina voit kävellä tai pyöräillä töihin.
-vihreä-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa, kansalaiset, harasoo auto.
Tehtäisiinpä tällaisia autoja lisättynä tähän ilmastointi ja turvavarusteet. Ostaisin heti.
Sekä ohjaustehostin
Nää on koomisia. Palataan asiaan 10 vuoden päästä :) Kaivan sitten tämänkin ketjun esiin, missä epäillään henkilöauton sähköistymistä.
Se kun tulee tapahtumaan joka tapauksessa ja tilastot näyttävät jo nyt valtavaa kasvuvauhtia. Saatikka tulevaisuuden ennusteet.
Kai te olette nähneet uutiset, millä vauhdilla ja aikataululla kaikki suuret autovalmistajat luopuvat polttiksista.
Ei jaksa väitellä näin typerästä aiheesta, kaivetaan ketju esiin 10 vuoden päästä ja katsotaan, mitä on käynyt :)
Autotkin monasti koko perheen käytössä ja helposti huolettomampi esim nuorison edustaja ajanut tankin melko tyhjäksi ja aamulla pitäisi päästä 5 minuutin tankkauksella liikkeelle sitten töihin?
Vihdoin asiasta on alettu uutisoida ihan järkevin perustein. Volkkarin autoilla pitää ajaa kerran kuussa, muuten takuu ei korjaa akkuihin liittyneitä ongelmia. Siis pitää ajaa vaikka ei haluaisi!
Just tuttu kertoi että puol vuotta sitten pakasta vedetty hybridimersu hinattiin nyt kolmannen kerran pajalle. Toimintavarmuus, tai siis epävarmuus arveluttaa monia.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääköhän tuo prosenttimäärä etteivät he välttämättä aja sitten minkäänlaisella ajoneuvolla? Polttoaine ei tule enää halpenemaan ja sille kehitellään kokoanan haittaveroja kuten polttomoottoriautoillekkin tullaan tekemään.
Äänestän persuja. He ovat ehdottaneet polttoaineveron laskemista.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääköhän tuo prosenttimäärä etteivät he välttämättä aja sitten minkäänlaisella ajoneuvolla? Polttoaine ei tule enää halpenemaan ja sille kehitellään kokoanan haittaveroja kuten polttomoottoriautoillekkin tullaan tekemään.
Sähkön hinta halpenee? Eikä kehitetä mitään korvaavaa polttoaineveron tilalle, jos esim sähköautot yleistyy?
Vierailija kirjoitti:
-vihreä-
Joo, mulla on työmatka 114km/suunta.
-entinen vihreä-
Vierailija kirjoitti:
Miten perusduunari ostaa sähköauton kun 10v vanhana tuo on jo loppuunajettu? 15v vanha Volvo sen sijaan porskuttaa täysiään toisetkin 15 vuotta.
Tämä! Käytetty sähköauto ei ole ainakaan minulle vaihtoehto. Sitten niitä räjäytellään dynamiitilla kun akkujen vaihto maksaa saman kun uusi polttomoottorikäyttöinen ajokki.
Vierailija kirjoitti:
Nää on koomisia. Palataan asiaan 10 vuoden päästä :) Kaivan sitten tämänkin ketjun esiin, missä epäillään henkilöauton sähköistymistä.
Se kun tulee tapahtumaan joka tapauksessa ja tilastot näyttävät jo nyt valtavaa kasvuvauhtia. Saatikka tulevaisuuden ennusteet.
Kai te olette nähneet uutiset, millä vauhdilla ja aikataululla kaikki suuret autovalmistajat luopuvat polttiksista.
Ei jaksa väitellä näin typerästä aiheesta, kaivetaan ketju esiin 10 vuoden päästä ja katsotaan, mitä on käynyt :)
Pidetään tämä mielessä. Minä ostan sen sähköauton, jos sinä olet oikeassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-vihreä-
Joo, mulla on työmatka 114km/suunta.
-entinen vihreä-
No sitten vaihdat sähköautoon. Mikä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtäisiinpä tällaisia autoja lisättynä tähän ilmastointi ja turvavarusteet. Ostaisin heti.
Sekä ohjaustehostin
Ladojen varustelutasot:
Lada LS = Listat sivuilla
Lada GLS = Galvanoidut listat sivuilla
Sitten oli vielä Lada Kombi = farmari = Lada kartano (vrt Volvon kartanomallit)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä ohjaustehostin
Nuo ovat heikoille imperialisteille, jotka ovat todennäköisesti vihervasemmistolaisia homoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä etten haluaisi muiden vaihtoehtojen puutteessa, muttei minulla ole koskaan ollut yli 500 euron autoa enkä usko että sähköautot tulee koskaan niin edullisiksi että voi niitä hankkia.
Ei oo monella muullakaan. Ja ajosihan ovat vain huvia eikö vain? Lopeta se ja aloita polkupyöräily. Afrikassa kun ei ole edes ruokaa. Oletko nyt ilmastoahdistunu?
Työmatka-ajoa, eikä yksin elävänä tarvitse kiinnittää huomiota auton ikään ja ulkonäköön. Ei ole vara asua niin lähellä työpaikkaa että voisi mielekkäästi liikkua pyörällä.
Hyvä auto kahden auton perheeseen, jos löytyy pystyy lataamaan kotipihassa. Meillä 95% arkiajosta tehdään sähköautolla.
Mutta... mökkiautoksi sähköauto ei sovellu laisinkaan. Ja näillä pakkasilla ei tulisi mieleenkään lähteä joulua viettämään 500 km päähän mummolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä minä halua ostaa siihen muutaman satasen vehkeeseen esim renkaita. Tai, että sen takia sähkönkulutus nousee sen 5000kwh/vuodessa.
Eipä ole koskaan tarvinnut ostaa uusia renkaita kun ihmiset vaihdattaa vielä ihan ajettavia renkaita uusiiin.
Vierailija kirjoitti:
Ne yleistyvät sitten kun ovat riittävän edullisia ja vaivattomia. Keskiverto autonkäyttäjän näkökulmasta, sähköauto on edelleen huono ja kallis. Tämä on se ongelma mikä pitäisi ratkaista. Luuletko että autojen keski-ikä laskee ihan tosta noin vaan, vaikka sähköautot olisivat kilpailukykyisiä polttiksiin verrattuna? Perustele vähän.
kuitenkin suurin osa sähköautolla ajanut ostaa uudeksi autoksi myös sähkön.
Eli ap:n luvuista 58% ei ole omistanut sähköautoa, eikä siksi tiedä sitä haluavansa.