Onko kuusi kannettu jo ulos?
Meillä joulu loppu tänään! Kuusi on ulkona ja kotisteet laatikoissa. Olen jäänyt varmasti lasten tasolle, koska minun mielestä joulu oikeasti loppuu siihen kun saan avattua lahjat..
Kommentit (38)
Aattoon joulun lopettavat on sitä samaa jengiä, jotka ui altaissa mm-kullasta viikkotolkulla ja vieläkin jaksavat jauhaa kuinka juti veti ylämummoon v.-95. Hohhoijjaa.
Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois sen viepi. Joulukuusi kannetaan ulos nuutinpäivänä 13.1.
60-luvulla vierailin lapsena niin pienessä mummon ja papan tuvassa, että kuuselle ei ollut lattiatilaa. Pieni kuusi oli ripustettu kattoon ja se oli niin kaunis, että vieläkin muistan sen.
Nyt vasta pääsen nauttimaan kuusesta ja muista joulukoristeista rauhassa kun jouluvieraat lähteneet. Pidämme uuden vuoden yli.
Vierailija kirjoitti:
Nuuttina otan koristeet pois mutta kuusi saa olla valoineen vielä tammikuun loppuun asti. Silloin alkaa olla kivasti kerkkiä ja tulee mukava olo kun kuusi näyttää, että kyllä se uusi kevät ja kasvukausi taas tulevat.
Haemme yleensä kuusen suoraan metsästä, joten se on elinvoimainen kun tulee sisälle eikä ole kaadettu viikkoja ennen joulua. Kerran ostin kuusen myyntipaikalta ja siitä tippuivat neulaset jo ennen vuodenvaihdetta - oli siis ollut kauan kaadettuna.
Itselläni ei ole joulukuusta. Mutta tämä on niin kiva tarina, että tuli hyvä mieli. Etenkin tuo maininta keväästä ja uuden alusta.
Seitsemännen heitin pihalle just äsken
Aina ei auta kuusta varisemasta vaikka sitä kastelisi. Siihen pitäisi sahata uusi leikkupinta.
Vierailija kirjoitti:
60-luvulla vierailin lapsena niin pienessä mummon ja papan tuvassa, että kuuselle ei ollut lattiatilaa. Pieni kuusi oli ripustettu kattoon ja se oli niin kaunis, että vieläkin muistan sen.
Vanha perinne Saksanmaalta.
Kuuset olivat aluksi pieniä ja niitä ripustettiin kattoon tai pidettiin pöydillä. Niiden koristelu alkoi 1600-luvun alussa ja kynttilöitä alettiin käyttää 1600-luvun lopulla. Saksasta joulukuusi levisi Englantiin ja Pohjoismaiden aatelisten keskuuteen 1800-luvulla.
Nuutinpäivään saakka on kuusi ja koristeet. Tämä viikko vietetään ihan täysissä joulutunnelmissa jouluruokineen, lauluineen, ym.
Kuusen laitoin eilen kaappiin. Tänään sammutin ulkoa kausivalot ja keräsin loput koristeet laatikkoon. Ihana arki on jälleen.
Ihan turha edes hankkia kuusta jos sen nyt jo kantaa pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha perinne Saksanmaalta.
Kuuset olivat aluksi pieniä ja niitä ripustettiin kattoon tai pidettiin pöydillä. Niiden koristelu alkoi 1600-luvun alussa ja kynttilöitä alettiin käyttää 1600-luvun lopulla. Saksasta joulukuusi levisi Englantiin ja Pohjoismaiden aatelisten keskuuteen 1800-luvulla.
Uutta tietoa minulle. Kiitos tästä. 😊
Vierailija kirjoitti:
Mikä kauhea kiire teillä on arkeen? Ettekö saa sitä viettää tarpeeks muutenkin?
Nuuttiin saakka joulukuusi ja koristeet ja joulumusa. Tunnelma on rauhallinen ja ihana.
Just tää.
Kun päivät on vielä pimeitä niin koristeet, valot ja kuusi näyttää ihanalta ja tunnelmalliselta.
Me, jotka nautimme nyt jo jouluttomasta kodista, viihdymme arjessamme. En minä tarvitse koristeita tai lauluja, minulla on mukavaa arjessa. Mieheni on samalainen arjen rakastaja. Meillä oli kuusi pari päivää, nyt on jo kaikki kerätty pois, ulkovalot vain jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Me, jotka nautimme nyt jo jouluttomasta kodista, viihdymme arjessamme. En minä tarvitse koristeita tai lauluja, minulla on mukavaa arjessa. Mieheni on samalainen arjen rakastaja. Meillä oli kuusi pari päivää, nyt on jo kaikki kerätty pois, ulkovalot vain jäljellä.
Juuri näin. Elämä ei ole pelkkää juhlaa ja se arki on ihan parasta.
Ei todellakaan. Helmikuussa pitkin hampain luovun siitä.
Varisee niin paljon, että joutaa lähteä tänään. Tykkään fiilistellä koristeita yms ennen joulua, mutta joulun jälkeen en jaksa viikkoja katsella niitä.
Mikä kauhea kiire teillä on arkeen? Ettekö saa sitä viettää tarpeeks muutenkin?
Nuuttiin saakka joulukuusi ja koristeet ja joulumusa. Tunnelma on rauhallinen ja ihana.