Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka saatte ennen menkkoja raivokohtauksia? Miesystävä ei ymmärrä, että en voi niille mitään

Vierailija
27.12.2021 |

Kun hormoonit jyllää niin en tunnista itsekään itseäni. Mutta kumppani ei tajua, että se vika ei ole hänessä. Silti hän aina hermostuu takaisin ja sitten riitelemme.

Kommentit (286)

Vierailija
21/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on kyllä ihan helposti saatavat toimivat lääkkeet. Että tuon taakse on turha mennä.

Et taida muutenkaan kantaa vastuuta mistään ja kaikki on aina jonkun muun vika.

Vierailija
22/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen voi vaikuttaa itse. Jos kotikonstit eivät auta raivokohtausten tai mielialan hillitsemiseen, pitää hakea lääkäristä jotain lääkettä. Ei ole oikein, että muu perhe kärsii. Et itsekään hyväksyisi, että mies raivoaa, huutaa, haukkuu, paiskoo tavaroita, itkee ja mököttää puolet kuukaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun käyt vieraissa niin sekin on joteskin miehen vika.

Vierailija
24/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöt on kätevä kuitata kuukautisilla.

Mikä ihana tekosyy.

Muutenhan hakisit lääkkeet tuohon.

Vierailija
25/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee välillä menkkaraivoa. Mies osaa laskea kauanko aikaa on mennyt menkkojen loppumisen ja raivokohtauksen välillä ja osaa laskea yhteen 1+1 eikä paljoa hätkähdä, jos pimahdan yhtäkkiä. Pyydän sitten anteeksi riehumistani kun olen tasoittunut.

Kohdistatko raivosi myös työkavereihin, vai onko miehesi ainoa uhri?

Vierailija
26/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ollut raivoamista, mutta pohjatonta, lohduntonta surus kyllä. Siis parin päivän ajan aivan kaikki oli paskaa, en yksinkertaisesti pystynyt iloitsemaan mistään ja itkin vain yksin jossain pimeässä nurkassa.

Nykyään on menkat lääkkeillä pois enkä ole kokenut tuota surua 2,5 vuoteen. Ylipäätään menkkojen tauolla olo on parasta mitä mulle on tapahtunut - näinkö miehet saa elää aina, ilman että elämä pyörii kivun ja lähimmän vessan sijainnin ympärillä?

Eli jos tunteitaan ei hormonien takia pysty hallitsemaan, asiasta kannattaa puhua lääkärille. Itseltäni siis löytyi endometrioosi joka epänormaalit menkat aiheutti.

Aika vähällähän naiset pääsivät kun miettii sitä että kuinka hitonmoisen sotkun se aiheutti kun saatiin kenkää paratiisista sen omana episodin vuoksi.

Kenkää tuli kasvisten suosimisen takia. Jos A ja E olisivat sen sijaan popsineet sen käärmeen, oltaisiin edelleen paratiisissa. 

Torvet.

Vierailija
27/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen väkivaltainen alkoholisti. Mutta enhän minä sille mitään voi. Ajankin kohta taas vaimon kirves kädessä lumihankeen.

t. Pena

Vierailija
28/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulle siis sopisi laittaa menkat kokonaan pois? Mulle se oli ainut vaihtoehto. T. Ylempänä kirjoittanut endometrioosipotilas

Tarkoitatko hormonaalista ehkäisyä? Se ei valitettavasti auttanut, koska pms-oireet tulivat pillereistä huolimatta ja mieliala oli jatkuvasti huono. Tavallaan tilanne jopa paheni, koska tuntui kuin pms olisi päällä koko ajan. Olen kokeillut monia eri valmisteita yli 15 vuoden aikana.

Vierailija
29/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen on kyllä ihan helposti saatavat toimivat lääkkeet. Että tuon taakse on turha mennä.

Et taida muutenkaan kantaa vastuuta mistään ja kaikki on aina jonkun muun vika.

Kerro toki mitä ovat ne helposti saatavat ja toimivat lääkkeet? Olisin erittäin kiitollinen tästä tiedosta.

T. 13 joka ei ole löytänyt toimivaa lääkitystä epätoivoisesta etsinnästä huolimatta

Vierailija
30/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän nämä lääkkeet mahtaa olla?

Vierailija
31/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee välillä menkkaraivoa. Mies osaa laskea kauanko aikaa on mennyt menkkojen loppumisen ja raivokohtauksen välillä ja osaa laskea yhteen 1+1 eikä paljoa hätkähdä, jos pimahdan yhtäkkiä. Pyydän sitten anteeksi riehumistani kun olen tasoittunut.

Miksi ihmeessä miehesi alistuu toistuvaan henkiseen väkivaltaan? Mitä järkeä on olla tuollaisessa suhteessa?

Jos mä yhden kerran kuukaudessa raivoan, vaikka työpaikan Pirkosta hänelle tai siitä, että joku auto on pysäköity väärin niin onko se sitten henkistä väkivaltaa kun en häntä syytä asiasta vaan hän kuulee sen mun jupinan jostain mitättömistä asioista, joista en normaalisti raivoaisi?

Vierailija
32/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aikoinaan juuri ennen menkkoja niin kiukkuinen että olisin voinut tappaa vastaantulevan ihmisen.   onneksi kukaan ei soittanut suutaan silloin, säästivät ehkä henkensä.  Rauhoittu sitten kun ne alkoivat.

Vierailija
33/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain maissa kuukautiset ovat lieventävä asianhaara väkivalta rikoksissa.  Jos on todettu  vaikeat oireet kuukautisista johtuen.  Suomessa se ei ole rangaistusta lieventävä.

Vierailija
34/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii keltarauhashormonivalmiste eli esim desogestrel ratiopharm. Niitä syödään jatkuvasti ilman väliviikkoa. Ei tuu menkkoja ja mieliala on tasainen. Syön niitä kivuliaiden ja erittäin runsaiden kuukautisten vuoksi, mutta bonusta se ettei muutu menkkamonsteriksi. En nyt tiedä, kuka voi määritellä, missä menee normaalin raja, että kuinka voimakkaasti hormonit vaikuttavat mielialaan, kun täällä ollaan AP:ta leimaamassa pershäröksi yms. Siihen voi kuitenkin vaikuttaa, miten purkaa aggressionsa ja AP:lla on siinä varmasti hiottavaa.

Vierailija
35/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä miehesi alistuu toistuvaan henkiseen väkivaltaan? Mitä järkeä on olla tuollaisessa suhteessa?

Jos mä yhden kerran kuukaudessa raivoan, vaikka työpaikan Pirkosta hänelle tai siitä, että joku auto on pysäköity väärin niin onko se sitten henkistä väkivaltaa kun en häntä syytä asiasta vaan hän kuulee sen mun jupinan jostain mitättömistä asioista, joista en normaalisti raivoaisi?

Aivan samaa mieltä, ap. Yliherkiltä vaikuttavat nämä.

Vierailija
36/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehethän just tappelee, testoissaan. Tuskin tuntee edes syyllisyyttä.

Jos syön raakaa jauhelihaa, vedän naapuria turpaan ja paneskelen äijän kuoliaaksi, niin mikä ois erona?

Kesto. Vaan kesto. Pms:n verran.

Vierailija
37/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, äärimmäisen voimakkaat mielialan vaihtelut alkaa pian ovulaation jälkeen ja yllättää voimakkuudellaan melkein joka kerta. Mulla on lisäksi myös ahdistusta, levottomuutta ja unettomuutta. Aluksi luulin että olen jotenkin sekoamassa lopullisesti ennen kuin osasin yhdistää oireet hormoneihin ja kiertoon.

Tähän mennessä en ole löytänyt mitään oikeasti toimivaa keinoa hillitä oireilua eivätkä edes lääkärit ole osanneet auttaa - olen hakenut apua sekä psykiatrian että gynekologian puolelta. Monikaan ei tunnu tajuavan kuinka kokonaisvaltaisesti pms-oireet voivat vaikuttaa naisen elämään ja parisuhteeseen. Pahimmillaan oireet heikentävät elämänlaatua huomattavan paljon.

Näistä oireista pitkään kärsineenä tuntuu todella pahalta joka kerta, kun joku väittää että naiset käyttävät pms-oireita vain tekosyynä käyttäytyä huonosti. Miksi ihmeessä kukaan haluaisi huvikseen käyttäytyä ikävästi rakasta kumppaniaan ja läheisiään kohtaan?

Huvikseen ja huvikseen. Itse elin miehen kanssa, jonka pinna aina katkesi, jos verensokeri oli alhaalla ja tuli jokin ongelma eteen. Sitä raivoamista sain sitten kuunnella, vaikkei hällä ollut edes menkkoja.

Jälkikäteen mietin, että kyse oli kyllä myös siitä, että hän antoi itselleen luvan raivota. Jos puhelin vaikka soi kesken raivokohtauksen, hän vastasi siihen suorastaan liioitellun rauhallisesti. Eli sitä itsehillintää riitti kuitenkin sellaiseen tilanteeseen.

Jos pms-oireet tekevät naisesta henkisesti väkivaltaisen raivoajan, pitäisi mennä vihanhallintaterapiaan. Ja miettiä omaa ruokavaliotaan, voisiko sitä tuunaamalla vaikuttaa kehon kokonaisterveyteen ja menkkojen oireisiin. Esim. banaani, appelsiini, manteli ennen kuukautisia kuulema auttavat. Pahentavia ovat esim. sokeripitoiset tuotteet ja kahvi.

https://kotiliesi.fi/terveys/sairaudet-ja-oireet/pms-oireet-helpottuvat…

Ja sitten ihan sovellettu kuukautismaja-käytäntö: ottaa etäisyyttä niihin, joiden kanssa elää, on omissa oloissaan mahdollisimman paljon, karttaa läheisiä kontakteja.

Töissä varmaankaan tällainen överi-pms-tyyppi ei kumminkaan raivoa? Sitä itsehillintää löytyy töihin kumminkin?

Vierailija
38/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä eläin sinä olet? Ihminen joko käyttäytyy asiallisesti tai hakee lääkärinapua, ellei pysty. Ei selityksiä.

Vierailija
39/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasva aikuiseksi.

Tää on paras neuvo. Näin 50+ikäisenä menkkaraivot on laimenneet. Olen nyt lempeä ja kiltti 31 päivää kuukaudessa. Mutta ne menkkaraivot ovat siis aivan totta, eikä ihminen voi hormoneille mitään sörkkimättä niitä.

Vierailija
40/286 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo yli 60v. Minulla oli ennen kuukautisia kova siivousvimmaa. Siitä mieheni tiesi että on pian menkat alkaa.

Menkkojen aikana olin kovin hellyyden kipeä ja halipula vaivasi. (Ei seksipula) ei kiukuttelua

Menkat olivat 4-5/kertaa/vuodessa

Oonko ollut outo otus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän