Mies on liian hellyydenkipeä! Hermo menee!
Olen nyt vuoden verran seurustellut erään miehen kanssa, ja suurilta osin menee hyvin ja on mukavaa, mutta yksi asia on todella koetellut hermojani: mies on liian hellyydenkipeä!
En ole itse ihminen, joka haluaa koko ajan lääppiä ja olla lääpittävänä, haluan omaa tilaa ja rauhaa ja miehen kanssa ollessa en sitä saa. Mies siis haluaa koko ajan joko suukotella, silitellä, käpertyä minua vasten tai yrittää houkutella minua käpertymään häntä vasten. Jos makoilemme esimerkiksi sohvalla, hän suukottelee käsiäni, niskaani, päätäni ja kaikkea mihin yltää jatkuvasti, silittää aina kun olen sillä etäisyydellä, että yltää. Nukkuessa haluan omaa rauhaa nukahtaa rauhassa, mutta miespä haluaa aina lusikoida, saan aina hätistellä selästäni pois että saan nukuttua.
Tämä on nyt johtanut siihen, että olen kosketusetäisyydellä vain jos haluan myöskin hellitellä, muuten pysyn loitommalla. Jos vetäydyn pois koskettelusta ja halittelusta, mies loukkaantuu ja näyttää pettyneeltä. Ymmärrän kyllä, että näin lyhyen seurustelun jälkeen hellät tunteet on vielä vallassaan, mutta tuollainen yksipuolinen itsepintainen lääppiminen on minusta lähinnä epäkunnoittavaa. En vain tiedä, miten ottaa asia puheeksi.
Kommentit (65)
Toiset on sellasia jotka tykkää kosketella ja hipelöidä, joskus olen kuullut puhuttavan hipsuttajista :D se on kyllä rasittavaa sellaiselle, joka ei ole samanlainen itse. toisaalta tää hipsuttaja ei itse ymmärrä aina mitä tekee väärin, ja saattaa tietysti loukkaantua sitten, yleensä nää hipsuttajat kyllä tahtoo hipsuttaa ihan kaikkia ihmisiä jotka tarpeeksi lähelle päästää. itselläni on tällainen kaveri, joka muutamia kertoja on yrittänyt mm. omaa poikaystävääni hipelöidä josta olen joutunut sanomaan tiukasti et nyt loppu... anyways, pointti oli siis siinä että tiedän miten ärsyttävää voi olla jos joku kokoajan hiplaa. Oman miehenkin jatkuva hipellys ja suukottelu varmasti rasittaa, jos itse kaipaa ns. omaa tilaa eikä ole tottunut fyysiseen kontaktiin muutenkaan. siis sillä tavalla kuin jotkut jotka halaavat kaikkia tai parisuhtessa juurikin tykkäää kyöhnätä ja silitellä rakastaan. Mielestäni sun kannattanee keskustella asiasta miehelle. Eikä vetäytyä pois ja etääntyä, kyllähän siinä ihan normaalikin ihminen saattaa ihmetellä mikä on ja tuntea olonsa sitten torjutuksi. Toisaalta kun kerrot omat rajasi, niin normaali ihminen myös tajuaa ja ymmärtää, eli jos keskustelusta huolimatta sama liiallinen hiplaus ja roikkuminen/suukottelu ja halailu jatkuu, silloin hän ei kunnioita sun rajoja ja sanoisin että ette ole toisillenne sopiva pari, koska tuosta tulee jatkossa ongelmia jos sinua alkaa vaan ahdistaa lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Liika on liikaa. Ite myös tykkään että on läheisyyttä mut hitto kyl se raja vaan jossain menee. Just jouduin antamaan pakit kuukauden tapailun jälkeen miehelle kuka ensimmäisellä näkemisellä vaikutti lupaavalta. Ensimmäisen kerran ku pussattiin toisilla treffeillä tunki kielen suuhun samantien ja siitä se sit alko.. kokoajan pitäis olla kiinni toisessa. Sohvalle istuessa mies tulee kiehnäämään kiinni. Jos vaikka leffaa kattoo nii noin 5 min välein pussaamassa eikä siinä mitää et yhden pusun antais mut naama kiinni omaa naamaa ja tunkee kielen suuhun. Tuijottaa jatkuvasti mitä ikinä teenkää. Kävelee perässä, hiplaa hiuksia, yrittää pussailla jatkuvasti. Sitte yöllä ei saa nukuttua ku toinen jatkuvasti kiinni ja jos nousen vessaa nii ennen sitä pitäis pussailla hetki. Viestii tulee jatkuvasti. Kokoajan ruinataa koska nähää. Ihan sama mitä vastaa nii silti olis änkeemäs kylää. Ja siis yritin kuitenki antaa mahdollisuutta miehelle että jotain olis tullu. Sanoin pussatessa että ei tarvii tunkee kokoaikaa kieltä. Sanoin et haluun kattoo leffaa rauhassa. Sanoin että mulla on aikaa kyllä ei tarvii kaikkee heti. Sanoin että ahistaa vähän ku liikaa kaikkee. Mut vittuku ei tajuu nii ei. Et jos joku kaipaa tollasta iilimatoo nii yks semmonen on vapaa nyt
:D
Argh, kuulostaa ihan joltain eläimeltä, joka hormoonihuuruisena haluaa paritella. Aivot on tyhjäkäynnillä, kikkeli on ottanut ohjat. Ei mene puhe perille. Naarasta vaan jahtaa.
Suomalaiset naiset ovat pääosin epäromanttisia suorittajia. Romanttista ja hellittelyä kaipaavaa naista kannattaa hakea rajojen ulkopuolelta.
Miten olet selvinnyt hänen kanssaan vuoden, vai ajattelitko tuon käytöksen rauhoittuvan alun jälkeen? Ymmärrän ahdinkosi. Itsekään en saa lusikassa nukuttua silmällistäkään. Teillä on erilaiset läheisyydentarpeet. Minäkin kaipaan kyllä paljon fyysistä lähelläolemista, mutta jossakin se raja menee silti ja tuntuisi kauhukammiolta olla tuollaisen lääppijän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ronskit ja vahvat naiset ei varmaan tykkää tuosta niin. Pärjäävät ite, ja heille tärkeää on itsenäisyys ja riippumattomuus miehestä. Tunnen yhden, joka ei vaan tykkää ainakaan miesten fyysisestä läheisyydestä.
Kotikasvatus on myös selitys.
Ei minua ainakaan jatkuvassa koskettelussa, pussailussa ja muussa kuhertelussa häiritse mikään symbolinen merkitys, jota sinä ajat takaa, vaan ihan vain se, että ahdistaa olla koko ajan iho iholla. On mukavaa jakaa kumppanin kanssa vaikka se tv-ohjelma ja sänky, mutta olisi mukavaa myös pystyä keskittymään siihen tv-ohjelmaan ja nukkumiseen. Rajansa kaikella.
Mun eksä oli just tollainen. Siis lopulta tilanne eteni siihen että multa lähti kaikki halutkin sitä kohtaan kun yritin vaan pitää edes hetken loitolla.
Täällä monikaan ei taida tajuta miltä se tuntuu kun joku lääppii ja räplää KOKO ajan. Siis ei saa hetkenkään rauhaa.
Jos vaikka tvtä yrittää katsoa niin ei saa happeakaan kun toinen on siinä niin kiinni sussa eikä sitten näe edes mitään kun yrittää nuoleskella koko ajan.
Tottakai hellyyttä pitää ja saa olla, mutta ei niin että aikuinen mies roikkuu jatkuvasti kiinni kuin joku avuton vauva, kyllä siinä vähemmästäkin halut lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että teistä monet jotka eivät koskaan saa hellyyttä ajattelevat että tommonen apn tapaus olis ihanaa ja ap vain valittaa turhasta, mutta jos on yhtään itsenäinen ihminen, niin semmoinen jatkuva kyljessä nyhjäys ja jatkuva nypeltäminen on pidemmän päälle raskasta. Vaikka toista kuinka rakastaisi. Toki meitäkin on erilaisia.
Niinpä. Pidän noita alkupään kommentteja todella outoina, koska aloituksen luettuani mulle heräsi kyllä ahdistus. En tajua miten joku voi pitää ihanana sitä, ettei saa olla hetkeäkään rauhassa itsekseen ilman, että joku lääppii. Sitten kommentoijat vetää homman ihan toiseen ääripäähän, "rupea nunnaksi jos et kestä kosketusta", "parisuhteessa kuuluu koskettaa", ihan kuin eivät olisi koko aloitusta lukeneet vaan tulivat vain suoraan v*ttuilemaan.
Puit ajatukseni sanoiksi niin hyvin. Täydellisen koskettelemattomuuden ja alituisen lääppimisen väliin mahtuu aika lailla harmaan sävyjä.
Minulla on kokemusta tällaisesta jatkuvasta lääpiskelijästä/pusuttelijasta/puristelijasta/kourijasta. Edes kaupassa en olisi saanut katsella ostoslistan tavaroita rauhassa, vaan koko ajan oli tunkemassa iholle. Jos ilmaisin, että en nyt jaksa jatkuvaa koskettelua, niin suuttui tai vastaavasti rupesi käpälöimään kahta kovakouraisemmin. Oli muutenkin hyvin omistushaluinen ja aika pian paljastui, että petti minua seurustelumme aikana ja muu kanssakäymisensäkin vastakkaisen sukupuolen kanssa oli suurimmaksi osaksi seksuaalissävytteistä (puheet, eleet jne.). Tyypillinen kaksinaismoralistinen mustasukkatapaus.
Ihmisten läheisyyden tarve on erilainen mutta aika usein tällainen lääppijä ei lääpi rakkaudesta vaan kontrollinhalusta. Aidosti läheisyydestä pitävä osaa tarvittaessa antaa myös tilaa kumppanilleen eikä käpälöi epäsopivissa tilanteissa, esimerkiksi vaikkapa juuri tuo kaupassa käynti.
No tällasta en ole aiemmin kuullutkaan ja eikö yleensä naiset ole enemmän hellyyden kipeitä kuin miehet. Emmä ainakaan jaksais koko ajan kiehnätä toisessa kii. Sillon tällön menis mut ei koko ajan.
M34
Vierailija kirjoitti:
No tällasta en ole aiemmin kuullutkaan ja eikö yleensä naiset ole enemmän hellyyden kipeitä kuin miehet. Emmä ainakaan jaksais koko ajan kiehnätä toisessa kii. Sillon tällön menis mut ei koko ajan.
M34
Eipä niin. kummallisia miehiä.
mies50v
Vaikeaa on kun kaksi erilaista rakkaudenosoitustavoiltaan ja hellyydentarpeeltaan erilaista ihmistä on suhteessa keskenään, mutta tähänhän on kuitenkin ihan yksinkertaiset ratkaisut. Ensiksi puhut aisat halki, kerrot rehellisesti ettet kestä tätä läheisyyden astetta ja ettei se tarkoita, ettet välitä miehestä. Jos mies haluaa kertoa omat tuntonsa, kuuntele. Sitten mietitte yhdessä oletteko valmiita ymmärtämään toistenne tapoja ja tekemään paremmat kompromissit ollaksenne yhdessä, vai oletteko liian erilaisia tarpeiltanne pystyäksenne vakavaan parisuhteeseen.
Mulla on myös erittäin hellä mies. Nimenomaan ehkä niin, ettei hän ehkä ole erityisen hellyydenkipeä mutta haluaa jatkuvasti osoittaa hellyyttä minulle fyysisellä kosktetuksella. Onneksi se ei ole ollut iso ongelma minulle, vaikka vähän on vaatinut tottumista. Nukkumaanmenosta piti tehdä kompromissi: halitaan aina juuri ennen nukkumaanmenoa joku 5-20 min, sitten mennään erilleen että minäkin saan nukahdettua ja nukuttua.
Exäni oli tuollainen ja minua oikeasti AHDISTI se jatkuva lääppiminen. En voinut katsoa telkkaa, kun toinen kietoi kädet tiukasti ympärille kuin mustekala, päristi hiuksiin ja pussaili niskaa. Nukkumisesta ei tullut mitään, kun piti kuumissaan kyhjöttää lusikassa. Saunassakin tunki kylkeen kiinni, aivan kuin ei olisi muutenkin ollut tarpeeksi hiki!
ymmärrän aloittelijaa hyvin. mun aviomies on myös järjettömän hellyyden kipeä. kun tulee kotiin niin olen yleensä laittamassa ruokaa yms. siin pitää ain muistaa pussata. mut sit jää seisomaan siihen kulkuväylälle ja aina kun meen ohi niin koskee. seisoo ns tiellä ja sit narisee kun väistelen häntä. jos osutaan jääkaapille samaan aikaan niin halitaan. jos pysähdyn hellan ääreen niin pitää taas halia. eliparaskeino vältellä on olla jatkuvassa liikkeessä. yöt menee liimapaperissa. eli mies nukkuu keskellä sänkyä ja minä yritän mahtua laidalle. välillä seksin aikana tulee olo et tukehdun kun pitäis kokoajan olla naamat lähekkäin ja pussailla. HAPPEA!
ei siinä. tykkään läheisyydestä ja meillä on hyvä suhde. huumoria ja keskustelua ja hellyyttä. mut kun toinen roikkuu kiinni kuin merihädässä niin itse ei yhtään ehdi edes kaipaamaan kosketusta. tekeen aloitetta. pitään hyvänä toista.
Se on joku läheisriippuvainen, epävarma itsestään. Minulla oli tuollainen ja voi elämä sitä ahdistusta, kun minä olin viikon kipeänä. Mies ei tiennyt miten päin olisi. Tiuski ja mökötti. Minä halusin vain sairastaa rauhassa.
Siis avatkaa ne suunne ja sanokaa asiasta. Kukaan ei pakota olemaan ahdistavassa parisuhteessa, ei kukaan.
Tapailin kerran miestä, joka oli juuri tuollainen iholla olija. Ruokaillessakin olisi halunnut pitää kädestä. Alkoi ahdistamaan niin tuo juttu päättyi onneksi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Siis avatkaa ne suunne ja sanokaa asiasta. Kukaan ei pakota olemaan ahdistavassa parisuhteessa, ei kukaan.
Analysoinnin sijaan kannattaa erota, jos läheisyyden tai seksin tarpeet eroavat liikaa toisistaan. Siitä ei mitään hyvää pitkässä juoksussa seuraa, jos toisen toiminta ahdistaa.
Perinteinen neuvo on tässäkin tapauksessa paikallaan: Jätä se sika!!!!
Katsele sellainen jannu joka ei tykkää olla lähellä niin saat rauhan.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Liika on liikaa. Ite myös tykkään että on läheisyyttä mut hitto kyl se raja vaan jossain menee. Just jouduin antamaan pakit kuukauden tapailun jälkeen miehelle kuka ensimmäisellä näkemisellä vaikutti lupaavalta. Ensimmäisen kerran ku pussattiin toisilla treffeillä tunki kielen suuhun samantien ja siitä se sit alko.. kokoajan pitäis olla kiinni toisessa. Sohvalle istuessa mies tulee kiehnäämään kiinni. Jos vaikka leffaa kattoo nii noin 5 min välein pussaamassa eikä siinä mitää et yhden pusun antais mut naama kiinni omaa naamaa ja tunkee kielen suuhun. Tuijottaa jatkuvasti mitä ikinä teenkää. Kävelee perässä, hiplaa hiuksia, yrittää pussailla jatkuvasti. Sitte yöllä ei saa nukuttua ku toinen jatkuvasti kiinni ja jos nousen vessaa nii ennen sitä pitäis pussailla hetki. Viestii tulee jatkuvasti. Kokoajan ruinataa koska nähää. Ihan sama mitä vastaa nii silti olis änkeemäs kylää. Ja siis yritin kuitenki antaa mahdollisuutta miehelle että jotain olis tullu. Sanoin pussatessa että ei tarvii tunkee kokoaikaa kieltä. Sanoin et haluun kattoo leffaa rauhassa. Sanoin että mulla on aikaa kyllä ei tarvii kaikkee heti. Sanoin että ahistaa vähän ku liikaa kaikkee. Mut vittuku ei tajuu nii ei. Et jos joku kaipaa tollasta iilimatoo nii yks semmonen on vapaa nyt :D