Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vatsan rasvaimusta? Olen epätoivoinen!

Vierailija
11.04.2015 |

Onko joku teistä jo yli nelikymmpisistä mammoista käynyt vatsan rasvaimussa? Minä olen hyväkuntoinen vähän alle viisikymppinen lyhyt (160cm) nainen, ja vihaan vatsaani. Jokaikinen aamu kun herään, muistan, että minulla on tämä vatsa.

Oikeasti, minulla ei ole rasvaa missään muualla kuin mahassa. Se on ällöttävä, ja minulla on säästettynä tätä asiaa varten muutama tonni, vaikken mikään isotuloinen olekaan. Mutta minä haluan tämän ällön mahan pois. Äitini oli isomahainen, kaikki rasva on tuossa mahassa.

Onko teillä kokemusta, yksikin kokemustarina auttaisi. 

Olen niin kyllästynyt tähän mahaan: olin kerran sängyssä, ja mies hiveli vatsaani ja huohki "onpa ihana perse" : se oli minun massuni, ei pylly.

Pliis kertokaa kaikki kokemuksenne. Älkää pliis myöskään tulko sanomaan, että et ole laihduttanut tarpeeksi, liiku jne. Niitä kaikkia minä olen tehnyt, mutta olisin täysin näätynyt, jos laihduttaisin enää. Oikeasti, tämä on sukuvika. Inhoan vetää mahaa sisään aina ja alituisesti. 

Pyydän ymmärtämystä. Kertokaa (ei tietenkään sai mainostaa), onko asiasta kokemuksia, tai asiaa suunnittelevia <3

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin herkillä tämän asian kanssa, että kyynel tirahti ihan vaan yhdestä yläpeukusta. <3

Vierailija
2/50 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samassa tilanteessa. Mulla vain on koko alavatsa täysin tunnoton ja löysä. Vihaan vatsaani.
Mä olen ajatellut rasvaimua ja kiristystä ja niihin tarvitaan hieman useampaa tonnia. Jos saisin rahat kasaan, menisin leikkaukseen heti huomenna.
Jos sulla on varaa, niin ota selvää kuka on hyvä lääkäri ja varaa aika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinäkin rahaa "sukanvarteen". Vaikka viiskymppinen kuukaudessa. Kiitos kun sanoit noin rohkaisevasti, että "varaa aika". Itkettää ihan!

Olet kultainen 3 !

Vierailija
4/50 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varmaan miestyyppinen vartalo, siinä mielessä että rasva kerääntyy mahaan. Se on ihan normaalia meille miehille. Ei muuta kuin treeniä ja rasvaprosenttia alas. Kyllä se siitä lähtee. Jos olet jo yrittänyt ja epäonnistunut, niin etsi parempaa tietoa asiasta. 

Sitten kun olet onnistunut niin tuhlaat sen muutaman tonnin vaikka matkailuun :D

Vierailija
5/50 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta riittääkö sulle pelkkä rasvaimu? Jääkö sitten ylimääräistä nahkaa?

Vierailija
6/50 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu Fitfarmin Bikini challange-ohjelmaan tai kokeile itseksesi vähähiilihydraattista ruokavaliota. Jos nekin olet jo kokeillut, niin pääseehän sinne leikkaukseen helposti. Vaikka Viroon jollekin hyvälle klinikalle.

Vierailija
7/50 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri.Rasva on tuossa navasta alaspäin irtonaisen oloisena mönttinä, kuin ranskanleipä poikittain. Laihdutus ja jumppa ei auta. Se on aivan kuin irtonaisena siinä lihasten päällä. Tämä on äidin perintö, hänellä oli samanlainen. 

Vierailija
8/50 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei jäänyt tästä mieleen mitään muuta kuin että millainen mies ei tiedä missä perse on jos mahaa siksi luulee..

Vierailija
9/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku väittää, että ei voi olla kovin iso vatsa, jos nainen painaa vain 45 kiloa, mutta kyllä voi, kun on lyhyt ja kaikki kehon rasva on vatsassa. Kehoni rasvaprosentti on mittauksen mukaan 20. Olen noin yleensä ottaen lähes laiha. Laihat rimppakintut, jopa lonkkaluut näkyy ja tuntuu, mutta voi sitä vatsamakkaroiden määrää. Aivan kuin olisi neljä paksua lenkkimakkaraa rintojen alta alkaen ja alavatsan loppuun.

Jos laihdutan itseni 42 kiloon, niin sittenkin on vielä vatsaa jäljellä, mutta rinnat katoaa ja kylkiluut ja lonkkaluut pönköttää tosi rumasti - kasvot myös menee kurjan näköiseksi.

Äitini painaa 75 kiloa ja pituutta on 160 cm. Hän näyttää siltä kuin olisi viimeisillään raskaana. Sukuvika tämä omenavartalo.

Käyn kuntosalilla, tanssin, joogaan ja lenkkeilen, mutta sitä ei ikinä uskoisi kun vatsaani katsoo. Syön myös tosi terveellisesti, hyvin kasvisvoittoisesti, mutta toki proteiineja myös. Sokeria ja vehnäjauhoa en käytä, eli pullat, keksit ja karkit eivät kuulu elämääni, kuten ei myöskään alkoholi.

Paljonko maksaa vatsan rasvaimu nukutuksessa v. 2017.

Kiitos vastauksista. :)

Vierailija
10/50 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut cryolipo-hoidosta, jota kosmetologit tekevät ja jossa rasvasolut jäädytetään, minkä jälkeen ne ajan kuluessa poistuvat itsekseen kehosta? Tuo olisi varmasti turvallisempi (ja halvempi) vaihtoehto kuin rasvaimu. Toisaalta cryolipon tulokset eivät ole niin varmoja kuin rasvaimun.

Googlettamalla löydät lisää tietoa :)

Vierailija
11/50 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä - googlettelen ja tulen sitten kertomaan, mitä ajatuksia hoidosta tuli mieleen. :)

Vierailija
12/50 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt varma, etti kyse ole sisärasvasta, jota ei voi rasvaimulla poistaa?

Laihdutus ja säännölliset vatsalihasliikkeet joka päivä n. 30 min kyllä kiinteyttävät päällisrasvan.

Vierailija
13/50 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska elimistömme käyttää osan liukenevista rasvasoluista energian tuotantoon, on normaalia kokea ruokahalun alenemista muutaman viikon ajan hoitojen jälkeen. Efekti korostuu jos hoidettuja alueita on useampia." Lähde: http://ctnmedispa.fi/fi/usein-kysytty%C3%A4

Olisikohan tuo ruokahalun aleneminen muutaman viikon ajaksi yksi syy siihen, että rasvaa kehosta katoaa? Myös ruokavalio-ohjeet ja lisätty liikkuminen varmasti myös vaikuttavat.

Itselläni ei ole enää  vara laihtua, sillä olen jo vähän liiankin laiha monesta kohdasta, paitsi vatsasta.

Varmaan jotkut saavat avun cryolipo-hoidosta, mutta en taida laittaa rahojani siihen, koska tulos on kuitenkin epävarma verrattuna rasvaimuun. Onhan hinta tosin paljon edullisempi, mutta pahimmassa tapauksessa, rahat menevät täysin hukkaan.

Rasvaimujen hinnat ovat kovasti nousseet viimeisen viiden vuoden aikana. Mielestäni on 4900 € vatsan rasvaimusta on aika kova hinta. Missähän sen saisi edullisemmin?

Vierailija
14/50 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa, mistä saisi alavatsan rasvapötkäleen pois muutamalla tonnilla. 

Olen kuntoillut, lenkkeillyt, tanssinut vuosikaudet monipuolisesti, mutta tuo pönöttävä iso vatsamakkara ei vain katoa minnekään. En halua laihtua enempää, ja syön terveellisesti.

Vierailija
15/50 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä saisi sen rasvaimun pois, ei mistä - se on jo liiankin hyvin tiedossa. :)

Vierailija
16/50 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit varata eri paikkoihin maksuttomia konsultaatioaikoja. Arvion tilanteesta ja budjetista tekee lääkäri ja hän osaa neuvoa miten isoon operaatioon kannattaa lähteä. Jos lääkäri on yhteistyökyvytön tällä saralla, niin tiedät vaihtaa klinikkaa. Viron puolella on useita hyviä paikkoja, joissa on asiansa osaavia kirurgeja. Sinulla on vielä monia hyviä vuosia edessä, miksi ei siis kannata tehdä pieniä säästöjä ja hakea vaikka lainaa että saat tuon häiritsevän asian pois päiväjärjestyksestä. 

Vierailija
17/50 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on varmaan miestyyppinen vartalo, siinä mielessä että rasva kerääntyy mahaan. Se on ihan normaalia meille miehille. Ei muuta kuin treeniä ja rasvaprosenttia alas. Kyllä se siitä lähtee. Jos olet jo yrittänyt ja epäonnistunut, niin etsi parempaa tietoa asiasta.

Sitten kun olet onnistunut niin tuhlaat sen muutaman tonnin vaikka matkailuun :D

Se ei ole miestyyppiä vaan miehen elämäntapa, josta nyt puhut. Iltaisin kaljaa ja sipsejä niin onpa ihme tuo maha. 

Vierailija
18/50 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bikini Challengella minulta lähti maha!

Valitettavasti se tuli aika pian takaisin :( Treenistä huolimatta. Ruokavaliosta kun ei saisi lipsua yhtään. Olen 171 cm /69 kg ja vyötärö on noin 86 cm. Olen googletellut rasvaimua, mutta käsitin, että tulos on yleensä aika ruma. Muhkurainen ja kuoppainen.

Vierailija
19/50 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, pian 50 v. kirjoitti:

Varmaan joku väittää, että ei voi olla kovin iso vatsa, jos nainen painaa vain 45 kiloa, mutta kyllä voi, kun on lyhyt ja kaikki kehon rasva on vatsassa. Kehoni rasvaprosentti on mittauksen mukaan 20. Olen noin yleensä ottaen lähes laiha. Laihat rimppakintut, jopa lonkkaluut näkyy ja tuntuu, mutta voi sitä vatsamakkaroiden määrää. Aivan kuin olisi neljä paksua lenkkimakkaraa rintojen alta alkaen ja alavatsan loppuun.

Jos laihdutan itseni 42 kiloon, niin sittenkin on vielä vatsaa jäljellä, mutta rinnat katoaa ja kylkiluut ja lonkkaluut pönköttää tosi rumasti - kasvot myös menee kurjan näköiseksi.

Äitini painaa 75 kiloa ja pituutta on 160 cm. Hän näyttää siltä kuin olisi viimeisillään raskaana. Sukuvika tämä omenavartalo.

Käyn kuntosalilla, tanssin, joogaan ja lenkkeilen, mutta sitä ei ikinä uskoisi kun vatsaani katsoo. Syön myös tosi terveellisesti, hyvin kasvisvoittoisesti, mutta toki proteiineja myös. Sokeria ja vehnäjauhoa en käytä, eli pullat, keksit ja karkit eivät kuulu elämääni, kuten ei myöskään alkoholi.

Paljonko maksaa vatsan rasvaimu nukutuksessa v. 2017.

Kiitos vastauksista. :)

Ymmärrän tuskasi, ja vasta on naiselle yhtä herkkä alue kuin decoltee tai rinnat. 

Oletko käynyt lääkärissä, ettei kyse ole mistään aineenvaihduntasairaudesta tai keliakiasta? Sen sijaan oletko miettinyt, että vatsasi lihakset voivat olla huonossa kunnossa tai niissä on erkauma, mikä vaatii erityistä liikuntaa? Mikäli tosiaan kaikki on kokeiltu, niin sitten kirurgin paikkeille. 

Joka tapauksessa tuo vatsan alueen kiristysleikkaus ei ole maailman isoin tai vaikein operaatio. Suosittelen menemään lääkärin paikkeille, joka osaa tehdä arvion mitä kannattaa tehdä ja milloin. Myös budjetin saa neuvoteltua, jonka mukaan toimitaan. Saattaa myös olla, että ensin korjataan toinen asia ja myöhemmin säästöjen kerryttyä taas toinen osa. Ei kannata jäädä surkuttelemaan kohtaloaan, vaan mennä rohkeasti tulta päin. Kateelliset valittaa rohkeudesta tällä saralla ;) 

Liikuntatottumuksesi kuullostavat ihailtavilta ja kadehdin kokoasi. Olisinpa edelleen samoissa mitoissa. T. Perheenäiti 30 vee, joka painoi 20-vuotiaana yhtä vähän kuin sinä. 

Vierailija
20/50 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt varma, etti kyse ole sisärasvasta, jota ei voi rasvaimulla poistaa?

Laihdutus ja säännölliset vatsalihasliikkeet joka päivä n. 30 min kyllä kiinteyttävät päällisrasvan.

Tuo kysymys sopii monille, myös minulle vastattavaksi:

Ei kannata laihduttaa enempää, jos on jo muualta kropasta liiankin laiha, ja  on vain vatsamakkara, joka ei tosiaan ole sisärasvaa, vaan on ihan "irtonainen" alavatsassa tai joillain ylävatsassakin. Pitää siis poistaa muulla tavalla tuo rasvakertymä, jos se haittaa.

Kun vatsarasvamakkaran laittaa käsiensä väliin, niin melkein tuntee sormenpäänsä peukaloiden vastapuolella - ei vaikuta sisärasvalta, eikä liian pitkältä suolistoltakaan. :)

Olen tehnyt tosi paljon vatsalihasliikkeitä ja liikkunut ja olen kiinteä kropaltani muuten, siis vain tuohon yhteen kohtaan ei muutosta tule. Tietty se vähän kasvaisi tai pienenisi, jos painoni muuttuisi.

Harmi tietysti on, että sitten rasvaimun jälkeen jää tyhjää nahkaa vatsaan roikkumaan, kun on koko iän ollut tuo rasvakertymä tuossa, mutta ei se näy vaatteiden alta niin kuin tuo pömpäkeulottuvuus.  Ja voisihan asiat olla paljon pahemminkin.