Kokemuksia vatsan rasvaimusta? Olen epätoivoinen!
Onko joku teistä jo yli nelikymmpisistä mammoista käynyt vatsan rasvaimussa? Minä olen hyväkuntoinen vähän alle viisikymppinen lyhyt (160cm) nainen, ja vihaan vatsaani. Jokaikinen aamu kun herään, muistan, että minulla on tämä vatsa.
Oikeasti, minulla ei ole rasvaa missään muualla kuin mahassa. Se on ällöttävä, ja minulla on säästettynä tätä asiaa varten muutama tonni, vaikken mikään isotuloinen olekaan. Mutta minä haluan tämän ällön mahan pois. Äitini oli isomahainen, kaikki rasva on tuossa mahassa.
Onko teillä kokemusta, yksikin kokemustarina auttaisi.
Olen niin kyllästynyt tähän mahaan: olin kerran sängyssä, ja mies hiveli vatsaani ja huohki "onpa ihana perse" : se oli minun massuni, ei pylly.
Pliis kertokaa kaikki kokemuksenne. Älkää pliis myöskään tulko sanomaan, että et ole laihduttanut tarpeeksi, liiku jne. Niitä kaikkia minä olen tehnyt, mutta olisin täysin näätynyt, jos laihduttaisin enää. Oikeasti, tämä on sukuvika. Inhoan vetää mahaa sisään aina ja alituisesti.
Pyydän ymmärtämystä. Kertokaa (ei tietenkään sai mainostaa), onko asiasta kokemuksia, tai asiaa suunnittelevia <3
Kommentit (50)
Oletko sillä keinolla saanut pois omat vatsamakkarasi? :)
Kävin Plastiikkakirurgua W Tampereella. Edullinen, mulla 3500€, monta ”aluetta”. Tyytyväinen. Suosittelen.
Olen pari vuotta sitten käynyt Pärnussa, Villa Medicassa vatsanalueen rasvaimussa. Sain tasaisen vatsan ja kaikki meni hyvin. Mulla ei ollut edes kipuja, mustelmia tuli mutta ne vaaleni äkkiä. Ainut mitä harmittelin, että olis samalla vaivalla pitänyt ottaa myös reidet, mutta en uskaltanut kun aattelin että oon pitkän aikaa kipeä. Lääkärin nimi oli Eller ja oli ystävällinen mies.
Nainen, pian 50v kirjoitti:
"Koska elimistömme käyttää osan liukenevista rasvasoluista energian tuotantoon, on normaalia kokea ruokahalun alenemista muutaman viikon ajan hoitojen jälkeen. Efekti korostuu jos hoidettuja alueita on useampia." Lähde: http://ctnmedispa.fi/fi/usein-kysytty%C3%A4
Olisikohan tuo ruokahalun aleneminen muutaman viikon ajaksi yksi syy siihen, että rasvaa kehosta katoaa? Myös ruokavalio-ohjeet ja lisätty liikkuminen varmasti myös vaikuttavat.
Itselläni ei ole enää vara laihtua, sillä olen jo vähän liiankin laiha monesta kohdasta, paitsi vatsasta.
Varmaan jotkut saavat avun cryolipo-hoidosta, mutta en taida laittaa rahojani siihen, koska tulos on kuitenkin epävarma verrattuna rasvaimuun. Onhan hinta tosin paljon edullisempi, mutta pahimmassa tapauksessa, rahat menevät täysin hukkaan.
Rasvaimujen hinnat ovat kovasti nousseet viimeisen viiden vuoden aikana. Mielestäni on 4900 € vatsan rasvaimusta on aika kova hinta. Missähän sen saisi edullisemmin?
Jos hoito ei toimisi niin mistä syystä ruokahalu alenisi?
Mä jouduin kerran rasvaimuun. Poljin fillarilla kaikessa rauhassa kohti keskustaa keskellä kevyenliikenteenväylää. Yllättäen takavasemmalta ohitseni suhahti sähköfillarilla läskivuori, jonka jättöpyörteessä Alepan cityfillari alkoi heittelehtimään vaarallisesti!! Varokaa rasvaimuja, voi käydä huonosti!!!
Vierailija kirjoitti:
Nainen, pian 50 v. kirjoitti:
Varmaan joku väittää, että ei voi olla kovin iso vatsa, jos nainen painaa vain 45 kiloa, mutta kyllä voi, kun on lyhyt ja kaikki kehon rasva on vatsassa. Kehoni rasvaprosentti on mittauksen mukaan 20. Olen noin yleensä ottaen lähes laiha. Laihat rimppakintut, jopa lonkkaluut näkyy ja tuntuu, mutta voi sitä vatsamakkaroiden määrää. Aivan kuin olisi neljä paksua lenkkimakkaraa rintojen alta alkaen ja alavatsan loppuun.
Jos laihdutan itseni 42 kiloon, niin sittenkin on vielä vatsaa jäljellä, mutta rinnat katoaa ja kylkiluut ja lonkkaluut pönköttää tosi rumasti - kasvot myös menee kurjan näköiseksi.
Äitini painaa 75 kiloa ja pituutta on 160 cm. Hän näyttää siltä kuin olisi viimeisillään raskaana. Sukuvika tämä omenavartalo.
Käyn kuntosalilla, tanssin, joogaan ja lenkkeilen, mutta sitä ei ikinä uskoisi kun vatsaani katsoo. Syön myös tosi terveellisesti, hyvin kasvisvoittoisesti, mutta toki proteiineja myös. Sokeria ja vehnäjauhoa en käytä, eli pullat, keksit ja karkit eivät kuulu elämääni, kuten ei myöskään alkoholi.
Paljonko maksaa vatsan rasvaimu nukutuksessa v. 2017.
Kiitos vastauksista. :)
Ymmärrän tuskasi, ja vasta on naiselle yhtä herkkä alue kuin decoltee tai rinnat.
Oletko käynyt lääkärissä, ettei kyse ole mistään aineenvaihduntasairaudesta tai keliakiasta? Sen sijaan oletko miettinyt, että vatsasi lihakset voivat olla huonossa kunnossa tai niissä on erkauma, mikä vaatii erityistä liikuntaa? Mikäli tosiaan kaikki on kokeiltu, niin sitten kirurgin paikkeille.
Joka tapauksessa tuo vatsan alueen kiristysleikkaus ei ole maailman isoin tai vaikein operaatio. Suosittelen menemään lääkärin paikkeille, joka osaa tehdä arvion mitä kannattaa tehdä ja milloin. Myös budjetin saa neuvoteltua, jonka mukaan toimitaan. Saattaa myös olla, että ensin korjataan toinen asia ja myöhemmin säästöjen kerryttyä taas toinen osa. Ei kannata jäädä surkuttelemaan kohtaloaan, vaan mennä rohkeasti tulta päin. Kateelliset valittaa rohkeudesta tällä saralla ;)
Liikuntatottumuksesi kuullostavat ihailtavilta ja kadehdin kokoasi. Olisinpa edelleen samoissa mitoissa. T. Perheenäiti 30 vee, joka painoi 20-vuotiaana yhtä vähän kuin sinä.
Kiitos Perheenäiti 30 vee. Minulla on erinomaisen hyvät vatsalihakset, niin ylä- kuin alavatsa- sekä kylkienkin lihakset, eli ei johdu ainakaan heikoista vatsalihaksista läskikertymäni koko vatsan alueella, vaan on tosiaan sukuvika, omenavatsaisia kaikki naiset sekä äidin että isän puolella. Laihat jalat ja kädet, isot rinnat ja iso vatsa.
Vaikka laihduttaisin niin, että olisin reilusti alipainoinen, ja luut pönköttäisivät muualta kehosta ja kasvoista, niin vatsarasvaröllykkä on vielä sittenkin - pienempänä sentään sekin, mutta selvästi pullottamassa koko vatsan alueella.
Edelleen mietin, minne/kenelle plastiikkakirurgille kannattaisi mennä rasvan poistoon. Vinkkejä otetaan vastaan, kiitos. :)
Suosittelen coolsculptingia eli jäädytystä.
Ehdottomasti jäädytys eikä perinteinen rasvaimu. Jäädytys on vaaratonta ja maksaa reilusti vähemmän. Noin kuukauden kuluttua huomaat eron.
En tiedä missä näitä hoitoja tehdään Suomessa. Tämän voi kyllä helposti tehdä ulkomaillakin, menee pari tuntia, ei tarvitse mitään toipumisaikaa. Plus etukäteen konsultaatio 15 min.
Tarkoitettu just nimenomaan yhden ärsyttävän alueen tasoitteluun. Älä epäröi!
Syvät vatsalihakset vain tarvitsevat treeniä.
Olen 40 v nainen jaminulle tehtiin vatsan ja vyötärön rasvaimu Plastic Surgery Centerissä Helsingissä 2 vuotta sitten. KAtso nettisivut ja sieltä hinnat. Hyvä tuli ja vatsa on litteä ja vyötärökin tuli esiin. Suosittelen.
Ei kiitos jäädytystä, sillä ei tällaista määrää rasvaa saa pois - katsoin dokkarin aiheesta aiemmin. Jäädytys on mielestäni rahastusta - toimii ehkä hyvin pieneen rasvakerrokseen, ei mihinkään isompaan "rasvapatonkiin".
Syvät vatsalihakseni ovat varmasti hyvässä kunnossa, kiitos monipuolisen treenin, mm. joogan ja pilateksen monen muun lajin lisäksi.
Vesisuihkutekniikalla toteutettavaan rasvaimuun aion joskus mennä, mutta pitää vielä miettiä minen. Hilkka olisi paras, mutta tosi kallis nykyään, kun Tilkka ei ole enää Tilkka. Askollakin lienee kokemusta, mutta hänestä en ole lukenut niin paljon kehuja - vielä.
Kertokaa, kenelle kannattaa mennä - vaikka etu- ja sukunimen alkukirjaimin. Kiitos. :)
Tekeeköhän Tatu noita vatsan rasvaimuja?
Haluan löytää kokeneen tai taitavan lääkärin siihen hommaan. Kiitos vihjeistä.
Jäädytykset, eli cryohoidot, -lipot ym, aiheuttaneet useita kuolioita, ovat hyvin kivuliaita.
On rasvaa syöviä lipolysis ampulleita, (PPC eli phosphatidylcholine, aiheuttaa hallitun kuolion rasvakudokseen, huom, tekee tämän myös muuhun kudokseen eli pitää olla tarkkana kun injektoi, kivulias!
Jonkun verran rasvaa saa pois lipolasereilla, kaviataatiolla, tietyntyyppisillä radiofrekvenssilaitteilla, imurullauksella ja varsinkin näiden yhdistelmillä.
Sähköstimulaatiolaitteita on markkinoilla paljon, tuntuvat tehokkailta=sattuvat, ei toimi.
Rasvaimu on hyvä ja tehokas menetelmä kun ymmärtää riskit ja sen, minkälaisia tuloksia on odotettavissa.
Itse lapsena olin hieman pullea, teini-iässä hoikistuin normaalipainoon, silloin jo vatsa oli aina kuitenkin "edessä". Kolme lasta tehtyäni, vatsa oli kuin löysä ja paksu maantiekartta (terveydenhoitajalta kuultu lause...) Ja oma äitikin nähtyään vatsani, sanoi että onhan tuo kyllä tietenkin aika hurjan näköinen. Eli taikinaa ja raskausarpea. Monelle meille äideille tuttua juttua. Osa osaa olla hienosti ylpeä noista synnytysjäljistään, itse kyllä häpeilin lähes seuraavat 25 vuotta. Tuona aikana toki lenkkeillyt lähes koko ajan ja treenannut salilla 15 vuotta. Enkä ole mikään älytön syöppö, herkkuja kyllä välillä tullut syötyä liikaa, myönnän. Yhdessä kosmetologin hionnassa kävin aika pian lasten teon jälkeen, mikä hieman tasoittikin vatsaa. Yhdessä vaiheessa, tuolloin jo nelikymppinen, päätin laihduttaa sillä seurauksella että tuttavat kauhisteli liian laihtunutta olemusta... Siis läski lähtee ensiksi naamasta ja tisseistä ja toki vatsakin lopulta pieneni ihan ok, mutta kalorit oli niin minimissä että olin kuulemma ollut koko ajan kiukkuinen. (No ottaahan se hermoon kun kaikki herkut itseltään kieltää😅) ja eipä syömishäiriökään tainnut kovin kaukaa haettu diagnoosi tainnut tuolloin olla. No mutta, lopulta tänä vuonna hakeuduin rasvaimuun, enkä ole katunut. Nyt käsitelty sekä vatsa että kyljet. Rasvaimu myös tasoitti arpia, mikä tuli positiivisena lisänä. Eihän se litteä vatsa onnea tuo, sen tietää kaikki, mutta kaikki ne vaatteenistumisongelmat ja ettei kehtaa itseään peilistä katsoa, ei ole mitään mukavaa oloa, vaikka turhamaiselta monen mielestä kuulostaa. Toki sekin, että kaikissa operaatioissa on riskinsä, pelottaa varmasti jokaista. Itsekin paininut näiden asioiden kanssa yli 20-vuotta, niin ei todellakaan ollut mikään helppo päätös, mutta nyt onnellinen että tämän tein. Kaikki eivät varmastikaan ymmärrä tätä päätöstä, (eipä kyllä ole monelle tullut kerrottuakaan) mutta niinhän se on aina elämässä. Toiselle kumarrat niin toiselle pyllistät. Plastic Surgery Centerissä siis operaatiot tehty ja voin suositella kyllä ihan kaikin puolin paikkaa.
Onko kenelläkään kokemuksia Rovaniemellä tehdyistä vatsan alueen rasvaimuista tai muista menetelmistä?
Entä ketä plastiikkakirurgia suosittelette ihan valtakunnallisesti?
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Onko joku teistä jo yli nelikymmpisistä mammoista käynyt vatsan rasvaimussa? Minä olen hyväkuntoinen vähän alle viisikymppinen lyhyt (160cm) nainen, ja vihaan vatsaani. Jokaikinen aamu kun herään, muistan, että minulla on tämä vatsa.
Oikeasti, minulla ei ole rasvaa missään muualla kuin mahassa. Se on ällöttävä, ja minulla on säästettynä tätä asiaa varten muutama tonni, vaikken mikään isotuloinen olekaan. Mutta minä haluan tämän ällön mahan pois. Äitini oli isomahainen, kaikki rasva on tuossa mahassa.
Onko teillä kokemusta, yksikin kokemustarina auttaisi.
Olen niin kyllästynyt tähän mahaan: olin kerran sängyssä, ja mies hiveli vatsaani ja huohki "onpa ihana perse" : se oli minun massuni, ei pylly.
Pliis kertokaa kaikki kokemuksenne. Älkää pliis myöskään tulko sanomaan, että et ole laihduttanut tarpeeksi, liiku jne. Niitä kaikkia minä olen tehnyt, mutta olisin täysin näätynyt, jos laihduttaisin enää. Oikeasti, tämä on sukuvika. Inhoan vetää mahaa sisään aina ja alituisesti.
Pyydän ymmärtämystä. Kertokaa (ei tietenkään sai mainostaa), onko asiasta kokemuksia, tai asiaa suunnittelevia <3
Ikävä tiputtaa maan pinnalle, mutta ei se rasvaimu ihmeitä tee, eikä Suomessa sillä edes poisteta vatsaontelon rasvaa,
Vatsan alueen ihonalaisen rasvakerroksen saan kyllä siistiksi jos muutaman tuhannen euroa siihen sijoitat, mutta varaudu että olet sitten melkoisen kipeä aika pitkään sen jälkeen.
Ja kuten sanottu, "omenavatsaisuuteen" ei se auta yhtään mitään - rasvaimu ei ole mikään laihdutusleikkaus.
Jos todella timmiä kroppaa haluat, niin laihduta ensin ja sitten jos vielä katsot oikeasti tarpeelliseksi ja haluat sitä rasvaimua niin sitten voi olla sen aika.
Lopuksi, otathan vielä huomioon että vaikka rasvaimua mainostetaan päiväkirurgisena toimenpiteenä, koko vatsan alueen rasvaimu on varsin suuri operaatio ja siinäkin on riskinsä. Ihan pelkän päähänpiston takia ei riskiä kannata ottaa, vaikkei niin rahasta olisikaan väliä.
Mulla tehtiin juuri Tampereella ja jälki on pahempi kuin ennen mahan rasvaimua. En todellakaan suosittele. ”Korjauksesta” olisivat ottaneet vielä n 2000e. Osaa kohtaa mahasta imetty ja joitain kohtia ei, ihme imettyjä ”viivoja” pitkin mahaa. Voitte kuvitella miltä näyttää, kun sitä läskiä oli.
Rouva nro 45 kirjoitti:
Itse lapsena olin hieman pullea, teini-iässä hoikistuin normaalipainoon, silloin jo vatsa oli aina kuitenkin "edessä". Kolme lasta tehtyäni, vatsa oli kuin löysä ja paksu maantiekartta (terveydenhoitajalta kuultu lause...) Ja oma äitikin nähtyään vatsani, sanoi että onhan tuo kyllä tietenkin aika hurjan näköinen. Eli taikinaa ja raskausarpea. Monelle meille äideille tuttua juttua. Osa osaa olla hienosti ylpeä noista synnytysjäljistään, itse kyllä häpeilin lähes seuraavat 25 vuotta. Tuona aikana toki lenkkeillyt lähes koko ajan ja treenannut salilla 15 vuotta. Enkä ole mikään älytön syöppö, herkkuja kyllä välillä tullut syötyä liikaa, myönnän. Yhdessä kosmetologin hionnassa kävin aika pian lasten teon jälkeen, mikä hieman tasoittikin vatsaa. Yhdessä vaiheessa, tuolloin jo nelikymppinen, päätin laihduttaa sillä seurauksella että tuttavat kauhisteli liian laihtunutta olemusta... Siis läski lähtee ensiksi naamasta ja tisseistä ja toki vatsakin lopulta pieneni ihan ok, mutta kalorit oli niin minimissä että olin kuulemma ollut koko ajan kiukkuinen. (No ottaahan se hermoon kun kaikki herkut itseltään kieltää😅) ja eipä syömishäiriökään tainnut kovin kaukaa haettu diagnoosi tainnut tuolloin olla. No mutta, lopulta tänä vuonna hakeuduin rasvaimuun, enkä ole katunut. Nyt käsitelty sekä vatsa että kyljet. Rasvaimu myös tasoitti arpia, mikä tuli positiivisena lisänä. Eihän se litteä vatsa onnea tuo, sen tietää kaikki, mutta kaikki ne vaatteenistumisongelmat ja ettei kehtaa itseään peilistä katsoa, ei ole mitään mukavaa oloa, vaikka turhamaiselta monen mielestä kuulostaa. Toki sekin, että kaikissa operaatioissa on riskinsä, pelottaa varmasti jokaista. Itsekin paininut näiden asioiden kanssa yli 20-vuotta, niin ei todellakaan ollut mikään helppo päätös, mutta nyt onnellinen että tämän tein. Kaikki eivät varmastikaan ymmärrä tätä päätöstä, (eipä kyllä ole monelle tullut kerrottuakaan) mutta niinhän se on aina elämässä. Toiselle kumarrat niin toiselle pyllistät. Plastic Surgery Centerissä siis operaatiot tehty ja voin suositella kyllä ihan kaikin puolin paikkaa.
Olen 53 vuotias nainen 170cm/66kg /ei synnytyksiä
Ajattelin palkita itseni rasvaimulla (rahat 5000 eur säästetty)
Plastiikkagirurgi pudotti pommin.
Sanoi: sinulta pitää leikata nahka ja kudokset isolta alueelta pois.
Napa siirretään uuteen paikkaan
Muutuin hoikasta rasvaimupotilaasta roikkomaha 5o kymppiseksi
EN OLE OLLUT KOSKAAN TÄTÄ PAINAVAMPI.
Eli en saa koskaan kapeaa vyötäröä..mutta joku monen lapsen äiti saa PELKÄLLÄ RASVAIMULLA
PAHA MIELI
Onko ap varma ettei ole muuta vaivaa?
Eräs tuttu nainen valitti samaa ja siltä löydettiin valtava kasvain mahasta jonka poiston yhteydessä sitten poistettiin kaikkea muutakin ja kuoli parin vuoden päästä syöpään.
masturboi paljon, ainakin kahdesti päivässä. kiinteyttää. kotia saada mahdollisimman monipuolisia ja voimakkaita orkkuja. mitä enemmän parempi, litteä vatsa sillä!