Mies valehteli ettei ole rahaa vaikka on, mitä hittoa!
Siis ihan kummallista taas. Me maksetaan asumismenot puoliksi ja itse olen muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa nyt kotona ja jonkun aikaa siis pois työelämästä ja silti maksan ihan mukisematta puolet niinkuin ennenkin. Mies ostaa melkein kaikki sapuskat tosin ja on aina ne ostanutkin avokätisesti. Siksi olenkin ihmeissäni kun nyt mies valitti kun jäi niin vähän rahaa laskujen yms. takia tässä kuussa vaikkei edes ollut mitään erityistä menoa...ja näin kun mies jemmasi muutaman tonnin vaatekaappinsa ja esitteli mulle vielä lompakkoaan että kato nyt kun ei jäänyt kuin muutama satku...
Tiedän ettei ole mulle ostamassa esim. jotain yllätystä eli siitä ei ole kyse. Ärsyttää ihan tosi paljon. En voi edes käräyttää miestä valehtelusta koska sitten selviäisi että olen nuuskinut kaapeilla :)
Mietin vaan että kuinkakohan paljon tuo ukko oikein valehtelee eri asioista kun se on noin helppoa...
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 01:01"]Miksi muuten kummastuttaa että kaapissa/kotona rahaa? Mä itse säästän joskus tilille ja joskus ollut itselläkin jossain kaapissa jokunen seteli muuten vain ja jossain vaiheessa vienyt niitä tilille. Vaikka sillon kun saa rahaa lahjaksi isovanhemmilta käteisenä ym. niin voi olla jokunen tonni kaapissa.
Mä en kuitenkaan pimitä raha-asioitani tai muita asioita ukolta...
-Ap
[/quote]
Siis saat MUUTAMAN TONNIN isovanhemmiltadi lahjaksi?? Mee nyt muualle lesoamaan rahoines. Luulen että kellään "normi" av-mammalla ei oo varaa heittää paria tonnia stringien sekaan!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 01:01"]Miksi muuten kummastuttaa että kaapissa/kotona rahaa? Mä itse säästän joskus tilille ja joskus ollut itselläkin jossain kaapissa jokunen seteli muuten vain ja jossain vaiheessa vienyt niitä tilille. Vaikka sillon kun saa rahaa lahjaksi isovanhemmilta käteisenä ym. niin voi olla jokunen tonni kaapissa.
Mä en kuitenkaan pimitä raha-asioitani tai muita asioita ukolta...
-Ap
[/quote]
Siis saat MUUTAMAN TONNIN isovanhemmiltadi lahjaksi?? Mee nyt muualle lesoamaan rahoines. Luulen että kellään "normi" av-mammalla ei oo varaa heittää paria tonnia stringien sekaan!
[/quote]
Aika yleistä ainakin meidän suvussa että isovanhemmat jakavat rahojansa jo eläessään lapsenlapsille.. Ainakin sen verran mitä saa ilman lahjaveroa antaa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 01:01"]Miksi muuten kummastuttaa että kaapissa/kotona rahaa? Mä itse säästän joskus tilille ja joskus ollut itselläkin jossain kaapissa jokunen seteli muuten vain ja jossain vaiheessa vienyt niitä tilille. Vaikka sillon kun saa rahaa lahjaksi isovanhemmilta käteisenä ym. niin voi olla jokunen tonni kaapissa. Mä en kuitenkaan pimitä raha-asioitani tai muita asioita ukolta... -Ap [/quote] Siis saat MUUTAMAN TONNIN isovanhemmiltadi lahjaksi?? Mee nyt muualle lesoamaan rahoines. Luulen että kellään "normi" av-mammalla ei oo varaa heittää paria tonnia stringien sekaan!
[/quote]
Täh, mähän olen köyhä duunari. Ei ole paljoa säästöjä tms. Täällähän aina puhutaan kuinka pitäisi säästää ja varmaan monilla av-mammoilla on kuitnkin omistusasunnot yms asioita joita mulla ei ole...
Jos niitä sukulaisia näkee kerran muutamassa vuodessa niin antaahan ne jo ihan häälahjaksi ja lapsen syntymän johdosta. Siellä Suomessa ne mummut varmaan ostelee muksuille jotain vähän väliä, eli ne rahat säästyy ja annetaan harvoin mutta kerralla isompi summa.
Joskus voisi koittaa ajatella että on muitakin tapoja kuin se 'meidän tapa'....
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:25"]
Siis ihan kummallista taas. Me maksetaan asumismenot puoliksi ja itse olen muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa nyt kotona ja jonkun aikaa siis pois työelämästä ja silti maksan ihan mukisematta puolet niinkuin ennenkin. Mies ostaa melkein kaikki sapuskat tosin ja on aina ne ostanutkin avokätisesti. Siksi olenkin ihmeissäni kun nyt mies valitti kun jäi niin vähän rahaa laskujen yms. takia tässä kuussa vaikkei edes ollut mitään erityistä menoa...ja näin kun mies jemmasi muutaman tonnin vaatekaappinsa ja esitteli mulle vielä lompakkoaan että kato nyt kun ei jäänyt kuin muutama satku...
Tiedän ettei ole mulle ostamassa esim. jotain yllätystä eli siitä ei ole kyse. Ärsyttää ihan tosi paljon. En voi edes käräyttää miestä valehtelusta koska sitten selviäisi että olen nuuskinut kaapeilla :)
Mietin vaan että kuinkakohan paljon tuo ukko oikein valehtelee eri asioista kun se on noin helppoa...
[/quote]
Mitä se sulle kelpaa paljon miehellä on rahaa?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:38"]
Missä euromaassa maksetaan vielä palkka käteisellä jostakin laillisesta työstä? Ehkä huono omatunto tuli juuri siitä, että se ei ollut rehellistä rahaa.
[/quote]
Naivia ajatella että jokaisessa EU-maassa asiat menee niin kuin Suomessa. Aika villiä menoa tullut nähtyä monessa paikassa, mitään sääntöjä noudateta.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 11:02"]
[/quote]
Mitä se sulle kelpaa paljon miehellä on rahaa?
[/quote]
No ei kelpaakaan eikä kiinnosta sen rahat vaan valehtelua ihmettelen. Mulla itsellä ei oo tapana valehdella. En mä sille edes puhunut mistään rahasta, itse se alko lompakkoaan esittelemään aivan puun takaa...
En voi edes käräyttää miestä valehtelusta koska sitten selviäisi että olen nuuskinut kaapeilla :)
[/quote]
Sinäkö et saa omassa kodissasi katsoa vaatekaappiin ilman, että se on nuuskimista?