Palkitseeko työnantaja työntekijää, joka ei saikuta?
Kommentit (11)
Olin 42 vuotta töissä ilman yhtään sairauspäivää tai sairaslomaa. Sitten sainkin potkut.
Olin ollut 9 vuotta töissä samassa firmassa, olematta kertaakaan saikulla tai muuten poissa työajalla.
Sitten sairastuin, olin 2 päivää saikulla. Palatessani töihin, sain kirjallisen varoituksen luvattomasta poissaolosta vaikka olin ilmoittanut työnantajalle heti kun itse tiesin ja mulla oli saikkutodistuskin.
Otin sen jälkeen lopputilin.
Kyllä ainakin meillä jo vuosia palkinnut.
Eihän siitä ole kuin vuosi-pari kun joku kauppajätti tätä yritti. Sai paljon negatiivista palstatilaa, joten tuskin kukaan muu haluaa yrittää.
Se valittaa sille paikalla olevalle ja pistää sen tekemään 2 edestä töitä, näin se meillä menee.
Ei mutta lusmut ovat suosiossa. Osaavat miellyttää johtoa tarpeen tullen.
Joo,palkitsee todellakin.saan nimittäin tehdä niitten jatkuvasti kaikilla olevien kuin työt ja tietysti pieni lisäksi ,heh-heh,näin meidän firmassa...
Palkitsee, mutta siitä ei kerrota muille, koska vähäinen poissaolojen määrä palkitsemiskriteerinä katsotaan syrjiväksi.
Ei palkitse päinvastoin saattaa antaa kiitokseksi potkut, ettei joudu vastuuseen siitä, että aiheutti burn outin tai antoi sairaana olenan tartuttaa muut työntekijät, eikä onnistunut passittamaan sairasta sairastamaan kottinsa.
Ei palkitse.