Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies valehteli ettei ole rahaa vaikka on, mitä hittoa!

Vierailija
11.04.2015 |

Siis ihan kummallista taas. Me maksetaan asumismenot puoliksi ja itse olen muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa nyt kotona ja jonkun aikaa siis pois työelämästä ja silti maksan ihan mukisematta puolet niinkuin ennenkin. Mies ostaa melkein kaikki sapuskat tosin ja on aina ne ostanutkin avokätisesti. Siksi olenkin ihmeissäni kun nyt mies valitti kun jäi niin vähän rahaa laskujen yms. takia tässä kuussa vaikkei edes ollut mitään erityistä menoa...ja näin kun mies jemmasi muutaman tonnin vaatekaappinsa ja esitteli mulle vielä lompakkoaan että kato nyt kun ei jäänyt kuin muutama satku...

Tiedän ettei ole mulle ostamassa esim. jotain yllätystä eli siitä ei ole kyse. Ärsyttää ihan tosi paljon. En voi edes käräyttää miestä valehtelusta koska sitten selviäisi että olen nuuskinut kaapeilla :) 

Mietin vaan että kuinkakohan paljon tuo ukko oikein valehtelee eri asioista kun se on noin helppoa...

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole ihan normaalia, että pidetään eri tarkoituksiin liittyviä rahoja eri paikoissa; osa käteisenä, osa käyttelytilillä, osa säästötilillä jne?

Selvästikin ne muutamat tonnit ei ole tarkoitettu päivittäiseen käyttöön. Ehkä ovat jotain varakassaa tai sitten jotain muuta käyttöä varten.

Meilläkin mies pitää erillistä käteiskassaa vaikka ihan Suomessa asutaan. Jos työssä tai harrastuksissa liikutellaan käteistä, äkkiä kertyy tuollainen muutaman tuhannen vaatekaappikassa ja pankkiin talletellaan vasta suuremmat summat.

Vierailija
2/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä oikea arjen sankari. Että ihan erittäin harvinainen nainen kun ei tykkää shoppailusta! Eihän tuollaisia kultakimpaleita olekaan kuin saduissa, yleensä naiset ovat sellaisia menkkaraivossaan ja hormonihöyryissään kaikki rahat tuhlaavia hirviöitä. 

Ap:n miehen tulisi olla ikuisesti kiitollinen siitä että ap ei shoppaile!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä rahat parempaan piiloon. Sitten kun mies kysyy, kerrot vaan ihan rauhallisesti, että löysit rahat ja olit huolissasi, että noin huolimaton paikka, joten pistit paikkaan X. Tai ole löytävinäsi rahat nyt ja iloitse, että hei jeeeee. Sulla onkin rahaa, olitko unohtanut? Parast keino on kuitenkin kissan nostaminen pöydälle. Asiat kannattaa puhua läpi, eikä kasata salaisuuksia. 

Käteisestä: Kannattaa jemmata käteistä, koska pankit saattavat kaatua tilapäisesti useammaksikin päiväksi verkkohyökkäysten tai verkkojen kaatumisten vuoksi. 

Vierailija
4/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies aikoo vaihtaa autoa, tai ostaa käytettynä moottoripyörän?

Vierailija
5/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 11:27"]

Siirrä rahat parempaan piiloon. Sitten kun mies kysyy, kerrot vaan ihan rauhallisesti, että löysit rahat ja olit huolissasi, että noin huolimaton paikka, joten pistit paikkaan X. Tai ole löytävinäsi rahat nyt ja iloitse, että hei jeeeee. Sulla onkin rahaa, olitko unohtanut? Parast keino on kuitenkin kissan nostaminen pöydälle. Asiat kannattaa puhua läpi, eikä kasata salaisuuksia. 

Käteisestä: Kannattaa jemmata käteistä, koska pankit saattavat kaatua tilapäisesti useammaksikin päiväksi verkkohyökkäysten tai verkkojen kaatumisten vuoksi. 

[/quote]

Pakko se on asiasta jotenkin puhua, vaikka hankalaa se on koska rahat ovat miehen vaatekaapissa pienessä laukussa. Satuin näkemään kun tulin toisesta huoneesta kun hän käveli se laukku kädessä jotenkin oudon näköisenä (juurikin palkkapäivänään) ja tiedän ettei käytä sitä laukkua. Oli pakko tarkistaa mitä jemmaili sinne, lähinnä mietin jotain muuta kuin rahaa silloin, siis vaikkapa jonkun naisen valokuvaa tai kakkospuhelinta tai ihan mitä vaan. En todellakaan tutki hänen tavaroita yleensä, mutta kuten sanoin ilme oli erikoinen silloin. 

Ei mua tää asia edes kiinnostaisi muutoin kuin juurikin sen takia kun itse aloitti puhumaan rahasta ja vieläpä ettei sitä ole...

No, en voi kyllä sanoa että olen katsonut laukkuun, mutta aion vihjailla jotain epärehellisyydestä ja jos kysyy minkä asian suhteen niin sanon sitten että no vaikkapa raha-asioiden suhteen.

Sille arjen sankariksi kehuneelle, täälläpäin naiset todellakin ovat rahan ja shoppailun perään. Mua pidetään itseasiassa aivan todella erikoisena kun shoppailu ei kiinnosta.

Vierailija
6/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 11:28"]

Ehkä mies aikoo vaihtaa autoa, tai ostaa käytettynä moottoripyörän?

[/quote]

Eikö tuollaisista asioista puhuta ihan ääneen, ei tarvitse jemmailla mitään.

Vierailija
7/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä tuntuu olevan vielä tosi pitkä tie kuljettavana yhtenäiseksi perheeksi. Kun sinä olet hoitovapaalla, miehesi on perheen elättäjä, jonka kuuluu maksaa suurin osa perheen kuluista. Mutta teitte jo alkuunsa tyhmästi, kun rupesitte laskemaan, että molemmat maksavat sentilleen saman verran. Ymmärrän tämän jotenkin vielä avoparien kohdalla, jossa loppupeleissä kaikki on todistettava, onko sun vai mun. Vai onko teidänkin kohdalla kyse avosuhteesta.

Vierailija
8/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 01:27"]

No jos vaikka on saanut päähänsä että sun pitää ostaa enemmän ruokia? Ei halua enää ostaa suurinta osaa sapuskoista?

[/quote] jos näin on, niin tosi törppöä, kun naisen tulot kuitenkin huonommat, koska hoitaa heidän YHTEISTÄ lasta. Mun mielestä perheessä kaikki rahat yhteisiä, silloin kun kummatkin tekee osansa, eikä kumpikaan törsää vain omiin menoihinsa.

Vierailija
9/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sillä sun miehellä on kosinta mielessä ja sormus"rahasto" vaatekaapissa? :D

Hassulta kuulostaa koko tilanne ainakin omaan korvaan.

Vierailija
10/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän käteistä rahaa kotona, kaapissa ylimääräisessä kukkarossa, mutta ei siellä yli 500e ole. Pieni hätävara, mutta on sentään.

Vierailija
11/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jssap

Vierailija
12/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunnut että mälläät fyffet johonkin turhaan.

Vierailija
13/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:35"]

Ei halunnut että mälläät fyffet johonkin turhaan.

[/quote]

Kun oiskin noin. Olen erittäin harvinainen nainen koska vihaan shoppailua ja muutakin tuhlailua. Siis eniten nyt harmittaa ja ihmetyttää toi valehtelu.

-Ap

Vierailija
14/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh, tonneja vaatekaaapissa??

Vierailija
15/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä elokuvasta tuo oli ? Taitaa olla provo taas =D

Vierailija
16/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mies joku huumekauppias? Muutama tonni käteistä jemmaan kaappiin ja lompakkoon ei jääny ku pari satkua :D

Vierailija
17/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:54"]

Onko se mies joku huumekauppias? Muutama tonni käteistä jemmaan kaappiin ja lompakkoon ei jääny ku pari satkua :D

[/quote]

No tohonkin vois sanoa että voikun oiskin noin :) Palkasta jäi ylimääräistä, joskus tulee enemmän ja joskus vähemmän. Mutta siis mulle ei kertonut tuota, tiedän vaan että joskus menee noin. Mitä hittoa miks pitää esittää että ei oo rahaa, ei saakeli mikä ukko! Lopun alkua sanon minä!

-Ap

Vierailija
18/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten kummastuttaa että kaapissa/kotona rahaa? Mä itse säästän joskus tilille ja joskus ollut itselläkin jossain kaapissa jokunen seteli muuten vain ja jossain vaiheessa vienyt niitä tilille. Vaikka sillon kun saa rahaa lahjaksi isovanhemmilta käteisenä ym. niin voi olla jokunen tonni kaapissa. 

Mä en kuitenkaan pimitä raha-asioitani tai muita asioita ukolta...

-Ap

Vierailija
19/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mulkero mieheksi. Kato vaan, kohta se ei osta safkaakaan vaan jotain HK:n sinistä ja sitäkin vain 50% halvennuksesta kun viim. käyttöpäivä on huomena. Olet todella pulassa, harkitse tarkoin vaihtoa.

Kokemusta on.

Vierailija
20/47 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaikka on saanut päähänsä että sun pitää ostaa enemmän ruokia? Ei halua enää ostaa suurinta osaa sapuskoista?