Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut mainitsevat ikänsä sen perusteella, kuinka paljon täyttää kyseisen kalenterivuoden aikana?

Vierailija
28.09.2023 |

Eikö oikea tapa olisi mainita sen mukaan, kuinka paljon on viimeksi täyttänyt? Esim. vaikka täyttäisi kyseisen vuoden aikana 56, niin jos syntymäpäivää ei ole vielä ollut, niin silloin on vielä 55.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei kukaan luulisi nuoremmaksi ja syyttäisi huijaamisesta. :D Ehkä se on omanlaistaan vähättelyä.

Vierailija
2/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta laskutaidottomille lääkäreille ohjelma näyttää iän päivän mukaan: nainen 45-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Mitä ihmeen väliä tuolla asialla on...?

Vierailija
4/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ei kukaan luulisi nuoremmaksi ja syyttäisi huijaamisesta. :D Ehkä se on omanlaistaan vähättelyä.

Miksi kukaan luulisi nuoremmaksi jos kerrot oikean ikäsi?

Vierailija
5/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai aikuisen ihmisen tarkalla iällä ole kovin suurta merkitystä? Lapsilla ja teineillä on eri asia, silloin saattaa olla enemmän väliä sillä, onko vaikka 11 vai 12.

Vierailija
6/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ensi vuonna 58v ja ihan sama missä kuussa se tulee ihan täyteen. Se syntymä vuosi on tärkein eikä mikään kuukausi jolla ei ole mitään merkitystä.  😅 Minä en häpeä ikääni vaan olen ylpeä siitä. 😇

60v jos tulee täyteen niin voisi olla koko vuosi juhlavuosi kun niin pitkään ikään on päässyt. 🏆🥇🎖 Ja siitä eteenpäin.

Vierailija
7/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista tämänhetkistä ikääni, ellen erikseen laske ja tarkista. Jos joku pyytäisi tykin suusta sanomaan, luultavasti tulisi juuri se seuraava vuosi. Kun siihen on jo "orientoitunut", että seuraavaksi on sen ikäinen.

Vierailija
8/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan luulisi nuoremmaksi jos kerrot oikean ikäsi?

No mutta jos kukaan ei kysy sitä ikää ja päättelee vanhemmaksi mitä on niin onhan sekin aika nöyryyttävää. 🤣 Että on ennenaikaisesti rupsahtanut.

Vierailija
9/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain muistaisi, paljonko on viimeksi täyttänyt! Mulla on ollut suuria vaikeuksia muistaa tarkkaa ikääni, kun ei se nyt ole kovin merkityksellinen juttu. Enkä muutenkaan ole mikään haka numeroissa.

Vierailija
10/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama.

Vierailija
11/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivämäärä, kellonaika ja kuukausi on tärkeitä niille vain jotka uskovat satu horoskooppeihin.

Minä olen sen vuoden alusta sen ikäinen minä vuonna olen syntynyt ja sillä kuukaudella ei ole mitään merkitystä minä kuukautena, päivänä ja kellon aikaan sen vuoden aikana on tasan tarkkaan syntynyt.

Vierailija
12/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini muistaa aina kertoa, kuinka meni 6-vuotiaana kouluun. Hän on syntynyt syksyllä, eli sattui nyt vain vielä olemaan 6-vuotias juuri koulun alkaessa. Kertoo kuitenkin asian kuin olisi ollut meitä muita vuoden nuorempi koulun aloittaessaan. Kyse siis keski-ikäisestä henkilöstä, ei lapsesta. :)

Vierailija
13/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tarvitse muistella, menikö tämän vuoden toukokuu jo vai onko se vielä tulossa. Aika huristaa sitä nopeammin mitä enemmän tulee ikää, niin ettei sitä välttämättä tiedä ellei vartavasten mieti. Helpompaa on muuttaa ikä samalla kuin vuosilukukin.

Vierailija
14/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että siinä kyseenalaistetaan asian merkitys kysyjälle. Kaverit, jotka tietävät iän, hymyilevät sisäänpäin vieressä.

Vierailija
15/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää varmaan päälle lapsuudesta. Silloin on merkitystä syntymävuodella, koska se useimmiten kertoo, monennellako luokalla olet.

Vierailija
16/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kysynkin mieluummin vuosimallia. Olen itse loppuvuodesta syntynyt ja kyllä se jotenkin vaikuttaa käsitykseen omasta iästä, että "mun ikäiset" eli samaa vuosimallia olevat alkaa olla "mua vuotta vanhempia" siinä pitkin vuotta. Mutta kyllä todellakin kuitenkin siis sanon kysyttäessä sen iän, mitä olen viimeksi täyttänyt! Sekin on jo ihan liian vanha mielestäni, ei ole tarvetta enää liioitella vanhuutta. 

Vierailija
17/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en sano ikinä noin, koska olen joulukuussa syntynyt. Tuntuu myös näin aikuisena typerältä, kun yksi seuraavan vuoden tammikuun alussa syntynyt kaveri mainitsee aina muille olevansa mua vuoden nuorempi.  Todellisuudessa kun on vain pari viikkoa nuorempi. Esimerkiksi muutaman kerran kun joku on arvannut, että olen kaveriporukan nuorin, niin tämä kaveri on heti korjaamassa että ei kun hän on vuoden nuorempi. 

Vierailija
18/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en sano ikinä noin, koska olen joulukuussa syntynyt. Tuntuu myös näin aikuisena typerältä, kun yksi seuraavan vuoden tammikuun alussa syntynyt kaveri mainitsee aina muille olevansa mua vuoden nuorempi.  Todellisuudessa kun on vain pari viikkoa nuorempi. Esimerkiksi muutaman kerran kun joku on arvannut, että olen kaveriporukan nuorin, niin tämä kaveri on heti korjaamassa että ei kun hän on vuoden nuorempi. 

Niin ja ollaan siis jo pian keski-ikäisiä

Vierailija
19/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tänään synttärit, olen siis syntynyt melko loppuvuodesta.

Koko elämäni ajan minua on ärsyttänyt juuri tuo, että minusta yritetään tehdä vuoden vanhempaa mitä oikeasti olen!

Vierailija
20/33 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta 🤣. Jos ette ole alle 10v, niin tuo on naurettavan lapsellista.

Ja koko keskustelu on naurettava, nämä "täytän tänä vuonna X vuotta" sallittakoon vain alle 18-vuotiaille. Kaikki aikuiset ilmoittakoot ikänsä normaalisti, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme