Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis saavatko lääkärit kirjoittaa itselleen ja perheelleen reseptejä?

Vierailija
26.12.2021 |

Miehen kaverin uusi vaimo kertoi tämän kasuaalisti, samoin kuin miten "kolleegaa ei laskuteta" eli käy yksityiselläkin lääkärillä veloituksetta.
Voiko todella pitää paikkansa?

Kommentit (697)

Vierailija
161/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, elämä on. Kaikille ei ole samat kortit ja hyvä niin.

Jokainen voi myös omalla opiskelupaikan valinnalla vaikuttaa siihen, millaisia taitoja oppii ja millaisia valmiuksia ne antavat. Ei kukaan kiellä hakeutumasta ammattiin jota voi hyödyntää myös siviilissä. Kyllä minullakin käy kateeksi ihmiset joilla on perhepiirissä esim. putkari, sähkäri tai lakimies, mutta en minä silti ole kieltämässä näitä ihmisiä käyttämässä tietotaitoaan siviilissä. Se olisi minusta absurdia.

Vierailija
162/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on teillä syy olla kateellinen.

Miten ihmeessä tämä on teiltä pois?

Ai miten on pois muilta, että erikoissairaanhoidon lähetteet, maksuttomat yksityiskäynnit ja reseptit riippuvat kontakteista? Koko keskustelu on absurdi. Kyseessä on suurin etuoikeus mitä ihminen voi nauttia, ilmainen, jonoton terveydenhuolto.

Äitini olisi hengissä jos hän olisi saanut lähetteensä ajoissa. Mutta eipä saanut.

Tämä. Ja sitten kermaperseet saavat ne sukulaisilta/tuttaviltaan. ”Miksi olette kateellisia!”

Hävetkää saatana!

Häpeä itse sossupummi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöyristynyt olen kun luen tätä. Lääkärin vastaanotto ilmaiseksi, lähetteet erikoissairaanhoitoon, reseptit ja sairaslomat puhtaasti suhteilla eivät ole millään tavoin verrattavissa siihen miten kokki kokkaa kotona. Kyseisessä toiminnass hyödynnetään julkisia varoja. Lähete erikoissairaanhoitoon kaverisuhteilla asettaa ihmiset täysin epätasa-arvoiseen asemaan. Verrattavissa siihen, että valtion virkasmies antaisi tuntuvat verotusedut koska Sirpa on mun kaveri.

Erikoissairaanhoitoon ei perusteetta lähetetä. Johtava lääkäri seuraa lähetteitä, ja lähete tulee kyllä bumerangina takaisin, jos erikoislääkäri näin päättää.

Ei, "johtava lääkäri"ei seuraa lähetteitä. Otappa trollipaska selvää, mitä" johtava lääkäri" tekee.

Olen eri, mutta ei yleensä varmaan johtava lääkäri niitä lähetteitä arvioi, mutta kyllä ne arvioi joku kokenut erikoislääkäri joka voi niitä myös tietyin kriteerein käännyttää tai pyytää niihin täydennystä. Ei se todellakaan niin mene että jokainen lähete johtaa automaattisesti erikoissairaanhoitoon pääsemiseen.

Lopeta jankkaaminen.

" johtava lääkäri" , joka on nimike jostain historiasta tekee hallinnollisia hommia, ei lue lähetteitä.

Käy lukemassa Terveydenhuoltolaki, kun sulle ei vttu mene asia kaaliin. Erikoissairaanhoidon hoidon pääsystä määrätään tarkasti siellå alkaen hoidon arvioinnista ja sille on tarkat aikarajat. Sairaalat joutuvat maksamaan uhkasakkoja, jos eivät noudata noita lain määräyksiä. Jokainen, joka on joskus katsonut uutisia, tietää tämän.

Vietä enemmän aikaa lukien sanomalehtiä ja katsomalla uutisia, kuin täällä, niin oppisit jotain hyödyllistä.

Jep. Ne on sairaanhoitopiirien hallintoylilääkärit jotka erikoissairaanhoidon lähetteitä tarkkailee ja usein tilastolliselta kannalta.

Vierailija
164/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tällä viikolla tutkin omalla yksityisellä vastaanotolla ilmaiseksi, tuttuni lapsen ja hän sai vaivaansa lääkkeet ja otettiin verikokeet. Ei ollut varaa maksaa ja julkiselle et pääse. Ei ollut läheinen mutta tuttuni joka kääntyi puoleeni. Joulumieltä kaikille.

Entä ne joilla ei ole varaa maksaa eikä oikeita tuttuja lähipiirissä?

Vierailija
165/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tarvitessani yrittänyt saada terveysasemalta aikaa jonkin vaivan hoitoon, mutta siellä ei joko vastata puhelimeen ollenkaan, soiteta takaisin tai todetaan vain, että aikoja ei ole, silloin olen joutunut turvautumaan lähipiirini apuun ja saanut antibiootit korvatulehdukseen ja  pissatautiin. Onneksi on tämä vaihtoehto. Päivystykseen en lähde tuntikausiksi jonottamaan korona-aikana.

Näin siis Turussa julkinen terveydenhoito toimii.

Mites niillä joilla ei satu olemaan tätä lähipiiriä mihin turvautua?

Ja sitten tässä ketjussa sanotaan, että äly hoi, ei saa olla kateellinen. Todellakin saa olla vastaavasta kateellinen. Kyseessä on järkyttävä epäkohta, hoito riippuu tuttavuussuhteista. Siis korruptiovapaassa Suomessa. Ja täällä väitetään, ettei mitään ongelmaa.

Minä haluaisin olla kärpäsenä katossa kun marssit oikeuskanslerin vastaanotolle ja todisteena korruptiosta sinulla on vauva-palsta jouluyön keskustelu☺

Vierailija
166/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireet ovat sellaiset että erikoissairaanhoitoon on tarve, aina pääsee arvioon. Julkisella toki ei lähetettä heru helposti mutta koittakaa nyt tajuta että yksityinen sairaanhoito ja erikoissairaanhoito on eriasia.

Vierailija
167/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tällä viikolla tutkin omalla yksityisellä vastaanotolla ilmaiseksi, tuttuni lapsen ja hän sai vaivaansa lääkkeet ja otettiin verikokeet. Ei ollut varaa maksaa ja julkiselle et pääse. Ei ollut läheinen mutta tuttuni joka kääntyi puoleeni. Joulumieltä kaikille.

Eivät ne häneen vaikuta ”kun eivät ole hänen tuttujaan/läheisiään”. Näin toimii lääkärilogiikka ihnisyydessä.

*kylmät väreet*

Vierailija
168/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tarvitessani yrittänyt saada terveysasemalta aikaa jonkin vaivan hoitoon, mutta siellä ei joko vastata puhelimeen ollenkaan, soiteta takaisin tai todetaan vain, että aikoja ei ole, silloin olen joutunut turvautumaan lähipiirini apuun ja saanut antibiootit korvatulehdukseen ja  pissatautiin. Onneksi on tämä vaihtoehto. Päivystykseen en lähde tuntikausiksi jonottamaan korona-aikana.

Näin siis Turussa julkinen terveydenhoito toimii.

Mites niillä joilla ei satu olemaan tätä lähipiiriä mihin turvautua?

Ja sitten tässä ketjussa sanotaan, että äly hoi, ei saa olla kateellinen. Todellakin saa olla vastaavasta kateellinen. Kyseessä on järkyttävä epäkohta, hoito riippuu tuttavuussuhteista. Siis korruptiovapaassa Suomessa. Ja täällä väitetään, ettei mitään ongelmaa.

Syyttävä sormi voisi nyt kohdistua oikeaan osoitteeseen eli niihin jotka julkisen perusterveydenhoidon ovat ajaneet alas. Usein vedotaan korona-aikaan, mutta ongelmat ovat olleet samojaTurussa jo vuosien ajan. Pelkkä täällä kirjoittelu ei auta. Lähestykää päättäjiä viestein, vaatikaa parempaa hoitoa. Itse olen toiminut näin.

Se, että saa apua joltain taholta, vaikka siltä lähipiiriltä, jos julkiselta ei saa, ei ole keneltäkään pois. 

Vierailija
169/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mun ongelma. Mitäs olette köyhiä.

Vierailija
170/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

164, niin? En minä mikään hyväntekijä kaikille ole, vain niille, kenelle päätän olla.

Vierailija
171/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

169, jep älä vastaile puolestani

Vierailija
172/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä - valitettavasti. Eliitin etuoikeuksia nämäkin, vahvistavat luokkajakoa ja epäarvoisuutta.

Miksi tätä on miinustettu? Ihan objektiivisesti hervoton etu ja rahallinen säästö.

Samaa ihmettelen! Haluavatko ihmiset oikeasti, että osan ei tarvitse maksaa lääkärikäynneistä mitään, ja toisilla ei ole niihin varaa vaikka syöpä vaivaisi! Sairasta!

En minäkään ole vuosiin maksanut euroakaan lääkärikäynneistä. Työnantaja maksaa kaiken. Aivan kaiken.

On olemassa vakuutuksia. Pienenä vinkkinä.

Vierailija
173/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairainta ehkä ikinä. Toivottavasti saadaan loppumaan.

Vierailija
174/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

169, jep älä vastaile puolestani

Olen itse lääkäri, vastasin omasta puolestani.

Vierailija
175/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne häneen vaikuta ”kun eivät ole hänen tuttujaan/läheisiään”. Näin toimii lääkärilogiikka ihnisyydessä.

*kylmät väreet*

Tämä 😱

Vierailija
176/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta labrakokeita lääkäri ei voi itselleen määrätä. Heidän täytyy mennä myös työterveyteen kuten muidenkin kuolevaisten

Vierailija
177/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöyristynyt olen kun luen tätä. Lääkärin vastaanotto ilmaiseksi, lähetteet erikoissairaanhoitoon, reseptit ja sairaslomat puhtaasti suhteilla eivät ole millään tavoin verrattavissa siihen miten kokki kokkaa kotona. Kyseisessä toiminnass hyödynnetään julkisia varoja. Lähete erikoissairaanhoitoon kaverisuhteilla asettaa ihmiset täysin epätasa-arvoiseen asemaan. Verrattavissa siihen, että valtion virkasmies antaisi tuntuvat verotusedut koska Sirpa on mun kaveri.

Erikoissairaanhoitoon ei perusteetta lähetetä. Johtava lääkäri seuraa lähetteitä, ja lähete tulee kyllä bumerangina takaisin, jos erikoislääkäri näin päättää.

Ei, "johtava lääkäri"ei seuraa lähetteitä. Otappa trollipaska selvää, mitä" johtava lääkäri" tekee.

Olen eri, mutta ei yleensä varmaan johtava lääkäri niitä lähetteitä arvioi, mutta kyllä ne arvioi joku kokenut erikoislääkäri joka voi niitä myös tietyin kriteerein käännyttää tai pyytää niihin täydennystä. Ei se todellakaan niin mene että jokainen lähete johtaa automaattisesti erikoissairaanhoitoon pääsemiseen.

Lopeta jankkaaminen.

" johtava lääkäri" , joka on nimike jostain historiasta tekee hallinnollisia hommia, ei lue lähetteitä.

Käy lukemassa Terveydenhuoltolaki, kun sulle ei vttu mene asia kaaliin. Erikoissairaanhoidon hoidon pääsystä määrätään tarkasti siellå alkaen hoidon arvioinnista ja sille on tarkat aikarajat. Sairaalat joutuvat maksamaan uhkasakkoja, jos eivät noudata noita lain määräyksiä. Jokainen, joka on joskus katsonut uutisia, tietää tämän.

Vietä enemmän aikaa lukien sanomalehtiä ja katsomalla uutisia, kuin täällä, niin oppisit jotain hyödyllistä.

Johtajaylilääkäri löytyy Salatuista Elämistä eli Kalle Laitela, Ismo Laitelan alkoholisoitunut poika😁 eli Pihlajakadun sairaalan hallintoylilääkäri/kirurgi/yleislääkäri tms monitoimimies

Vierailija
178/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on teillä syy olla kateellinen.

Miten ihmeessä tämä on teiltä pois?

Ai miten on pois muilta, että erikoissairaanhoidon lähetteet, maksuttomat yksityiskäynnit ja reseptit riippuvat kontakteista? Koko keskustelu on absurdi. Kyseessä on suurin etuoikeus mitä ihminen voi nauttia, ilmainen, jonoton terveydenhuolto.

Äitini olisi hengissä jos hän olisi saanut lähetteensä ajoissa. Mutta eipä saanut.

Olen eri, mutta et kyllä vieläkään kertonut miten se jonkun muun saama resepti on sinulta pois. Ajatteletko, että jos ei lääkäri kirjoittaisi sitä reseptiä lapselleen niin se sana resepti tulisikin simsalabim sinulle? Lääkäreillä on joku sisäinen reseptikiintiö joka pitää saada täytettyä, ja jos ei sitä saa läheisiin käyttää niin lääkärit lähtevät kadulle kirjoittelemaan reseptejä satunnaisille vastaantulijoille?

Vierailija
179/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit olla rauhassa, asia ei tosiaankaan ole näin. Lääkärit eivät pääse yhtään nopeammin erikoissairaanhoitoon kuin muutkaan, sairauslomia ei kirjoitella suhteilla tai jos näin tehdään, on toimittu laittomasti.

Vierailija
180/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kirurgi ei voi leikata itseään mutta voiko hammaslääkäri porata ja paikata oman hampaansa?