Siis saavatko lääkärit kirjoittaa itselleen ja perheelleen reseptejä?
Miehen kaverin uusi vaimo kertoi tämän kasuaalisti, samoin kuin miten "kolleegaa ei laskuteta" eli käy yksityiselläkin lääkärillä veloituksetta.
Voiko todella pitää paikkansa?
Kommentit (697)
Minua yhä kiinnostaa tuo yksi kommentti, jossa väitetään, että eläkkeellä olevat lääkärit saavat kirjoittaa reseptejä? Onko se oikeasti totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kirjoittaa reseptejä mutta ei mitä tahansa koska kaikkea tarkkaillaan ja kaikesta jää jälki. Järki käteen nyt, ei tätä kannata kadehtia.
Mikä jälki ja minne ja milloin?
Hiukka sitä ihmetellään jos sama lekuri jatkuvasti kirjoittelee paperireseptejä- menee reseptinoikeuskirjoitus ainakin PKV-lääkkeille ja sen jälkeen ammattia saa harjoittaa vain toisen valvonnan alla.
Eläköön e-reseptit!
Myös eläkkeellä olevat latvalahot lekurit saavat kirjoitella reseptejä. Tätä en ole koskaan tajunnut. Jos luvan on kerran saanut, se on ikuinen.
Onko tämä totta?
On totta, luvat voidaan viedä vain jos joku hoksaa oikealle taholle väärinkäytöstä valittaa ja asiaa aletaan tutkimaan.
110, riippuu varmaan missä miehesi on töissä? Itse toimin yksityisellä puolella ja täällä kyllä hoidetaan pikaisesti läheiset jos on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöyristynyt olen kun luen tätä. Lääkärin vastaanotto ilmaiseksi, lähetteet erikoissairaanhoitoon, reseptit ja sairaslomat puhtaasti suhteilla eivät ole millään tavoin verrattavissa siihen miten kokki kokkaa kotona. Kyseisessä toiminnass hyödynnetään julkisia varoja. Lähete erikoissairaanhoitoon kaverisuhteilla asettaa ihmiset täysin epätasa-arvoiseen asemaan. Verrattavissa siihen, että valtion virkasmies antaisi tuntuvat verotusedut koska Sirpa on mun kaveri.
Erikoissairaanhoitoon ei perusteetta lähetetä. Johtava lääkäri seuraa lähetteitä, ja lähete tulee kyllä bumerangina takaisin, jos erikoislääkäri näin päättää.
Ei, "johtava lääkäri"ei seuraa lähetteitä. Otappa trollipaska selvää, mitä" johtava lääkäri" tekee.
Olen eri, mutta ei yleensä varmaan johtava lääkäri niitä lähetteitä arvioi, mutta kyllä ne arvioi joku kokenut erikoislääkäri joka voi niitä myös tietyin kriteerein käännyttää tai pyytää niihin täydennystä. Ei se todellakaan niin mene että jokainen lähete johtaa automaattisesti erikoissairaanhoitoon pääsemiseen.
Täällä köyhät itkee taas. Opiskelkaa lääkäriksi jos hiertää.
Totta kai meillä on oikeus hyödyntää saamaamme etua, samoin kuin saamme kiittää Lääkäriliiton suhmurointia siitä, ettei tk-lääkäreitä riitä jotta voisitte tekin saada pillerinne kuin manulle illallisen.
Sori, jotkut nyt vaan on tärkeämpiä ihmisiä kuin toiset. Kirjoitan mielelläni läheisilleni ilmaiset reseptit, ei ole mun ongelma jos joudut maksamaan satoja euroja yksityiskäynnistä saadaksesi samaa.
122, on totta. Isäni on tavallaan siis eläkkeellä mutta pitää silti yksityisvastaanottoa.
Vierailija kirjoitti:
Minua yhä kiinnostaa tuo yksi kommentti, jossa väitetään, että eläkkeellä olevat lääkärit saavat kirjoittaa reseptejä? Onko se oikeasti totta?
On totta, sillä oikeus on elinikäinen, ellei sitä menetä esim. liiallisella pamien kirjoittamisella esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kirjoittaa reseptejä mutta ei mitä tahansa koska kaikkea tarkkaillaan ja kaikesta jää jälki. Järki käteen nyt, ei tätä kannata kadehtia.
Hiukka sitä ihmetellään jos sama lekuri jatkuvasti kirjoittelee paperireseptejä- menee reseptinoikeuskirjoitus ainakin PKV-lääkkeille ja sen jälkeen ammattia saa harjoittaa vain toisen valvonnan alla.
Eläköön e-reseptit!
Myös eläkkeellä olevat latvalahot lekurit saavat kirjoitella reseptejä. Tätä en ole koskaan tajunnut. Jos luvan on kerran saanut, se on ikuinen.
Onko tämä totta?
On totta, luvat voidaan viedä vain jos joku hoksaa oikealle taholle väärinkäytöstä valittaa ja asiaa aletaan tutkimaan.
Käytännössä siis kuka tahansa lääkärimummo tai - paappa voi määrätä koko suvun lääkkeet vaikka työelämästä on 20 vuotta? On käytännössä elossapidettävä reseptiautomaatti! Miksi ihmeessä heillä on tällainen etuoikeus!
Vierailija kirjoitti:
Moni eläkeläislääkäri pitää yksityisvastaanottoa. Lääkärin reseptinkirjoitusoikeus säilyy niin kauan kun on lääkärinoikeudet. Eli käytännössä melkein elinikäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläköön e-reseptit!
Onko tämä totta?
Väärinkäytökset tulee yleensä esiin jos yksi ja sama lääkäri määrä tietylle ihmiselle aina esim puhelinreseptejä ja kysymyksessä on bentso tms.
125, erikoissairaanhoitoa on myös yksityisellä puolella, mitä luulet, kummassa minun läheiseni käy? ...
Olen tarvitessani yrittänyt saada terveysasemalta aikaa jonkin vaivan hoitoon, mutta siellä ei joko vastata puhelimeen ollenkaan, soiteta takaisin tai todetaan vain, että aikoja ei ole, silloin olen joutunut turvautumaan lähipiirini apuun ja saanut antibiootit korvatulehdukseen ja pissatautiin. Onneksi on tämä vaihtoehto. Päivystykseen en lähde tuntikausiksi jonottamaan korona-aikana.
Näin siis Turussa julkinen terveydenhoito toimii.
131, niin mitä luulet, määrääkö? Älykkyys on sellainen mitä ei ole, ainakaan sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöyristynyt olen kun luen tätä. Lääkärin vastaanotto ilmaiseksi, lähetteet erikoissairaanhoitoon, reseptit ja sairaslomat puhtaasti suhteilla eivät ole millään tavoin verrattavissa siihen miten kokki kokkaa kotona. Kyseisessä toiminnass hyödynnetään julkisia varoja. Lähete erikoissairaanhoitoon kaverisuhteilla asettaa ihmiset täysin epätasa-arvoiseen asemaan. Verrattavissa siihen, että valtion virkasmies antaisi tuntuvat verotusedut koska Sirpa on mun kaveri.
Erikoissairaanhoitoon ei perusteetta lähetetä. Johtava lääkäri seuraa lähetteitä, ja lähete tulee kyllä bumerangina takaisin, jos erikoislääkäri näin päättää.
Yksityislääkärinä kun lähetteen tekee, ei mitään johtavaa lääkäriä ole hengittämässä niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläköön e-reseptit!
Onko tämä totta?
Käytännössä siis kuka tahansa lääkärimummo tai - paappa voi määrätä koko suvun lääkkeet vaikka työelämästä on 20 vuotta? On käytännössä elossapidettävä reseptiautomaatti! Miksi ihmeessä heillä on tällainen etuoikeus!
Ei kyllä kauaa jäämättä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläköön e-reseptit!
Miksi helvetissä eläkkeellä saa kirjoittaa reseptejä kavereille ja sukulaisille? 😳
Ei sähkömiestäkään kukaan estä eläkkeellä tekemästä sähköhommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläköön e-reseptit!
Onko tämä totta?
Koska se reseptinkirjoitus perustuu käytyyn lääketieteen koulutukseen. Ei se oli mikään työpaikkaetu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläköön e-reseptit!
Miksi helvetissä eläkkeellä saa kirjoittaa reseptejä kavereille ja sukulaisille? 😳
Moni lääkäri tekee eläkkeellä vielä ihan palkkatöitäkin.
Itse tällä viikolla tutkin omalla yksityisellä vastaanotolla ilmaiseksi, tuttuni lapsen ja hän sai vaivaansa lääkkeet ja otettiin verikokeet. Ei ollut varaa maksaa ja julkiselle et pääse. Ei ollut läheinen mutta tuttuni joka kääntyi puoleeni. Joulumieltä kaikille.
Teknisen häiriön vuoksi kyllä, mutta apteekissa sekin muutetaan sähköiseksi reseptiksi.