Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis saavatko lääkärit kirjoittaa itselleen ja perheelleen reseptejä?

Vierailija
26.12.2021 |

Miehen kaverin uusi vaimo kertoi tämän kasuaalisti, samoin kuin miten "kolleegaa ei laskuteta" eli käy yksityiselläkin lääkärillä veloituksetta.
Voiko todella pitää paikkansa?

Kommentit (697)

Vierailija
81/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa teille kateelliset, kenellä on vielä paremmat oikeudet: Eläinlääkäreillä!

Saavat kirjoittaa itselle pro auctore -reseptejä ja tietysti kenelle vain asiakkaalle (tai "asiakkaalle"). Mutta oikeastaan ei syytä, koska voivat tilata kaiken tukkuhintaan lääketukuista. Eli kaikki napit ja litkut saa vielä pilkkahintaan. Tukkuhinta on n. 50% apteekin hinnasta.

Eläimille käytetään monia ihmislääkkeitä, joten sekään ei ole ongelma. Tukut myyvät myös muuta tavaraa, jota voi ostaa samalla edullisesti omaan privaattikäyttöön.

Vierailija
82/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä taas yksi syy vihata lääkäreitä lisää. Hyvä Suomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kirjoittaa reseptejä mutta ei mitä tahansa koska kaikkea tarkkaillaan ja kaikesta jää jälki. Järki käteen nyt, ei tätä kannata kadehtia.

Mikä jälki ja minne ja milloin?

Hiukka sitä ihmetellään jos sama lekuri jatkuvasti kirjoittelee paperireseptejä- menee reseptinoikeuskirjoitus ainakin PKV-lääkkeille ja sen jälkeen ammattia saa harjoittaa vain toisen valvonnan alla.

Eläköön e-reseptit!

Vierailija
84/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

61, ja se etuoikeus on läheisilläni, koska olen itse opiskellut vuosikausia ja erikoistunut. Ensisijalle menee AINA omat läheiset. Ei ole minun ongelma jos sinulla ei ole varaa yksityiseen.

Kuka sen opiskelusi ja erikoistumisesi on maksanut? Jos lakimies opiskelee vuosia, saako hän pikkaisen kiertää veroja? Mitä helvettiä koulutuksesi pituudella on sen kanssa tekemistä, ettei yhteiskunnan säännöt enää pätisi sinuun ja läheisiisi?

Vierailija
85/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

61, ja se etuoikeus on läheisilläni, koska olen itse opiskellut vuosikausia ja erikoistunut. Ensisijalle menee AINA omat läheiset. Ei ole minun ongelma jos sinulla ei ole varaa yksityiseen.

Niin. Juuri sinun ja kaltaistesi takia tätä asiaa ajetaan että kirjoitusoikeus lähtisi. Samoin soveltuvuuskokeita lääkikseen että kaltaisesi epäihmisaines sieltä katoaisi.

Olen eri, mutta miten niin ajetaan, kuka ajaa? Sinä vaadit että muilta ihmisiltä kielletään taitojensa käyttäminen ihan vain siksi ettei sinulle tule paha mieli? Ei se yhteiskunnallinen päätöksenteko kuule ihan noin toimi. Kyllä joku muukin perustelu pitää olla kuin kateus ja kyykytyshalu.

Vierailija
86/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on kirjoottanut minulle lähetteen erikoissairaanhoitoon kunnalliselle ja muutamia reseptejä. Olen taas vuorostani neuvonnut ja auttanut autojen ja muiden laitteiden korjauksessa.

Se että olet saanut lähetteen erikoissairaanhoitoon ei tarkoita sitä että pääsisit sillä lähetteellä sinne ikinä. Joku katsoo sen lähetteen siellä ja se voi hyvinkin tulla bumerangina takaisin.

Hahahahahahaha. Kyllä pääsee. Katso m7tä laki sanoo. Tietysti jos olet itse ei lääkärinä kirjoittanut, niin et pääse👍

Vierailija
87/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kirjoittaa reseptejä mutta ei mitä tahansa koska kaikkea tarkkaillaan ja kaikesta jää jälki. Järki käteen nyt, ei tätä kannata kadehtia.

Hiukka sitä ihmetellään jos sama lekuri jatkuvasti kirjoittelee paperireseptejä- menee reseptinoikeuskirjoitus ainakin PKV-lääkkeille ja sen jälkeen ammattia saa harjoittaa vain toisen valvonnan alla.

Eläköön e-reseptit!

Myös eläkkeellä olevat latvalahot lekurit saavat kirjoitella reseptejä. Tätä en ole koskaan tajunnut. Jos luvan on kerran saanut, se on ikuinen.

Vierailija
88/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöyristynyt olen kun luen tätä. Lääkärin vastaanotto ilmaiseksi, lähetteet erikoissairaanhoitoon, reseptit ja sairaslomat puhtaasti suhteilla eivät ole millään tavoin verrattavissa siihen miten kokki kokkaa kotona. Kyseisessä toiminnass hyödynnetään julkisia varoja. Lähete erikoissairaanhoitoon kaverisuhteilla asettaa ihmiset täysin epätasa-arvoiseen asemaan. Verrattavissa siihen, että valtion virkasmies antaisi tuntuvat verotusedut koska Sirpa on mun kaveri.

Erikoissairaanhoitoon ei perusteetta lähetetä. Johtava lääkäri seuraa lähetteitä, ja lähete tulee kyllä bumerangina takaisin, jos erikoislääkäri näin päättää.

Vierailija
89/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Saahan sähköasentajakin tehdä oman kotinsa sähkötyöt

Ei ole millään tavoin verrattavissa. Toinen nauttii valtavaa etuoikeutta ja toinen tekee huoltotöitä. Miten voi kirjoitella reseptejä kenelle haluaa, jos ei ole hoitosuhteessa mistä virallisia potilasasiakirjoja?

Kuule, kyllä ne resptit menee sinne Kantaan, samoin diagnoosi ja hoitosuunnitelma.

Ei ne lekurit voi kirjoittaa resptejä baarissa, juhlissa, kaupassa eikä missään muuallakaan. Ainostaan vastaanotollaan.

Olet niin helvetin tollo, että hävettää sun puolesta. Mutta kusinen trollihan tuo kommentesi onkin.

Lääkäri voi kirjoittaa reseptin vaikka mökiltään tai kotoa tai vaikka baarissa. Siihen ei tarvita kuin nettiyhteys. Tervetuloa vuoteen 2021.

Vierailija
90/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat, tosin jos kirjoittavat PKV-lääkkeitä turhan ahkerasti, oikeudet niihin voivat mennä.

Vierailija
91/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanaton vastaavasta ahneudesta ja törkeydestä. Hyväksyisitkö korruptoituneelta poliitikolta vastaavan selityksen? Jos kys. henkilö sattuisi olemaan valtiotieteiden tohtori.

Vierailija
92/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Juuri sinun ja kaltaistesi takia tätä asiaa ajetaan että kirjoitusoikeus lähtisi. Samoin soveltuvuuskokeita lääkikseen että kaltaisesi epäihmisaines sieltä katoaisi.

Olen eri, mutta miten niin ajetaan, kuka ajaa? Sinä vaadit että muilta ihmisiltä kielletään taitojensa käyttäminen ihan vain siksi ettei sinulle tule paha mieli? Ei se yhteiskunnallinen päätöksenteko kuule ihan noin toimi. Kyllä joku muukin perustelu pitää olla kuin kateus ja kyykytyshalu.

Kateutta ja kyykytyshalua ei ole tasapuolisuuden vaade. Tämä asiahan on ollut tapetilla vaikka kuinka pitkään. Reseptien kirjoitusoikeus siviilissä pois, sekä soveltuvuuskokeet sisäänpääsyyn.

Vierailija
93/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaon paljon tuttuja lääkäreitä, oon köyhä yh itse. Kysyn niiltä joskus apua, johonkin päivänselvään oon saanut joskus reseptin. Tai jos vanha perussairausresepti vanhenisi jotenkin huomaamatta niin saisin varmasti uusinnan.

Useimmiten olen silti kysynyt vaan "kannattaako mennä lääkäriin", sillä en halua tutun vapaa-ajan pohdinnalle vastuuta liiasta. Pari kertaa sillä on saanut selvän mielenrauhan ja kerran päädyin ajoissa sairaalaan kun sain kunnallisen pääsyä valvovaa hoitajaa paremman arvion.

Mut ainii. Kyllä tääki eliittietu pitää lopettaa, julkisen jonoihinhan minäkin kuuluisin kun ei o yksityiselle varaa, hyi minuu.

Vierailija
94/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen opiskelusi ja erikoistumisesi on maksanut? Jos lakimies opiskelee vuosia, saako hän pikkaisen kiertää veroja? Mitä helvettiä koulutuksesi pituudella on sen kanssa tekemistä, ettei yhteiskunnan säännöt enää pätisi sinuun ja läheisiisi?

Mutta päteehän ne. Se yhteiskunnan sääntö on, että reseptiin tarvitaan lääkärin toteama lääkkeen tarve. Se yhteiskunnan sääntö ei ole, että hoidon ja reseptin saamisen pitäisi olla jotenkin itseisarvona erityisen vaikeaa.

Vierailija
95/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläköön e-reseptit!

Myös eläkkeellä olevat latvalahot lekurit saavat kirjoitella reseptejä. Tätä en ole koskaan tajunnut. Jos luvan on kerran saanut, se on ikuinen.

Miksi helvetissä eläkkeellä saa kirjoittaa reseptejä kavereille ja sukulaisille? 😳

Vierailija
96/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole millään tavoin verrattavissa. Toinen nauttii valtavaa etuoikeutta ja toinen tekee huoltotöitä. Miten voi kirjoitella reseptejä kenelle haluaa, jos ei ole hoitosuhteessa mistä virallisia potilasasiakirjoja?

Tottakai potilasasiakirjat pitää olla kaikista ilmaiseksikin hoidetuista ja kaikista lääkemääräyksistä.

Vierailija
97/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöyristynyt olen kun luen tätä. Lääkärin vastaanotto ilmaiseksi, lähetteet erikoissairaanhoitoon, reseptit ja sairaslomat puhtaasti suhteilla eivät ole millään tavoin verrattavissa siihen miten kokki kokkaa kotona. Kyseisessä toiminnass hyödynnetään julkisia varoja. Lähete erikoissairaanhoitoon kaverisuhteilla asettaa ihmiset täysin epätasa-arvoiseen asemaan. Verrattavissa siihen, että valtion virkasmies antaisi tuntuvat verotusedut koska Sirpa on mun kaveri.

Erikoissairaanhoitoon ei perusteetta lähetetä. Johtava lääkäri seuraa lähetteitä, ja lähete tulee kyllä bumerangina takaisin, jos erikoislääkäri näin päättää.

Ymmärrätkö, että se toinen joka on tyhmyyttään syntynyt ei-lääkärisukuun saattaa joutua odottamaan lähetettään jopa vuosia kun taas oikein verkostoitunut saa sen jonon ohi? Molemmilla yhtä pätevä tarve.

Vierailija
98/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule. Suomessa yhteiskunta maksaa kaikkien opiskelun. Erikoistuva lääkäri tekee työtä. Juristi ei kierrä veroja, vaan toimii kuten verolaissa sanotaan. Ne nimittöin äkkiä loppuu ne juristin työt, jos ei lakia noudata.Kyllä minua enemmån vtuttaa kaltaisesi löysät laoamato- sossupummipskat joiden elämisen minä ja muut maksetaan. Jos olet itse niin tyhmä ja saamaton, ettet päässyt lääkikseen tai oikikseen, niin se on vain sinun vika.

Vierailija
99/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai potilasasiakirjat pitää olla kaikista ilmaiseksikin hoidetuista ja kaikista lääkemääräyksistä.

Eli tämä käynti tapahtuu protokollan mukaan vastaanotolle saapuen?

Vierailija
100/697 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä niitä kollegaalisia apuja annetaan muissakin ammateissa.

Asianajaja vii neuvoa toista asianajajaa ilmaiseksi.

Taksiautoilija voi heittää toisen taksarin ilmaiseksi juhliin.

Hammaslääkäri antaa alennusta omille sukulaisiin hammashoidosta.

Kirvesmies voi tehdä pikkasen edullisimmin omakotitalon rakentamista siskolleen jne.

Lääkärit voivat toki määrätä lääkkeittä perhelleen. Myös itselleen, mutta eivät otselleen varsin usein reseptejä kirjoittele. Vaan pyytävät kollegaa kirjoittamaan.

Pkv-lääkkeet pyydän kollegalta, kaikki muut, myös perussairauksien reseptit teen itselleni ihan itse.