Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateellisuus kotiäitiydestä ärsyttää

Vierailija
10.04.2015 |

Meillä minä siis olen "ihan vaan kotiäiti". Lähihoitaja olen, mutta en halua niitä töitä enää tehdä eikä minun tarvitse, sillä elämme mainiosti mieheni tuloilla (yli 6000€/kk brutto), lisäksi tietenkin säästämme sievoisen summan kun ei mene tarhamaksuja ja saan kotihoidontukea. Vanhin lapsi saa tulla koulupäivän jälkeen kotiin, jossa äiti odottaa. Keskimmäinen pääsee eskarista kotiin. Pienin saa olla pieni kotona. Meille tämä on unelmaratkaisu ja nautin todella paljon! Mutta on ikävää, miten pari ystävääni puhuvat kateellusesti selän takana, joskus sanovat suoraan että "helppoa se on toisilla". Ystäväni eivät ole iloisia puolestani, jopa kyseenalaistavat valintani. Mielestäni teen juuri nyt maailman parasta "työtä" ja nautin perhearjesta lasten kanssa. Miten oppisin olemaan välittämättä ystävien puheista? Eivät ole mitään uraihmisiä sillä tavalla, töissä matalapalkka-aloilla jotta saavat lainat maksettua. Uraihmisiltä voisin nuo kommentit ymmärtääkin kun maailmankuvat eroaa, mutta tuo mielestäni nyt on pelkkää kateellisuutta.

Kommentit (182)

Vierailija
1/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:05"]

Olen perustellut ystävilleni kotiäitiyttäni näin: Tienaisin lähihoitajana, kokoaikaisen työn jos edes saisin, 1900€/kk brutto josta nettona ehkä 1500-1600€? Menettäisin kotihoidontuen 300€/kk. Nuorin kokopäivätarhaan, eskarilaisen puolipäivähoito ja ekaluokkalaisen iltapäiväkerho maksaisi n. 500€/kk. Ja koska emme asu taajamassa, minulle pitäisi hankkia auto josta on kuluja. Lasketaan sen kuukausilyhennykseksi vaikkapa 150€/kk ja bensoihin 70€/kk. Kulut yhteensä n. 1100e joten ei palkastani kokopäivätyöstä jäisi käteen kuin ehkä 400€. Ja ellen saisi muuta kuin keikkoja, menot olisivat samat tai lähes samat ja palkkani tuskin edes kattaisi työnteosta syntyviä kustannuksia. Silti ollaan kateellisia :( - ap

[/quote]

Lasten hoidot ja kerhot noin 500€ ja auto+bensa 220€, miten saat tuosta 1100€? Ei kotihoidontukea palkastasi vähennetä. En nyt ihan ymmärrä laskukaavaasi.
[/quote]

Kotihoidontuen menettää lasten mennessä tarhaan. Lisäksi tietenkin työpaikkaruokailut, liiton maksut, autoverot ja vakuutukset ja huollot ja noin. - ap
[/quote]
Niin, oishan se kamalaa kun pitäis itse maksaa elämisestään.
[/quote]

Kyllä mieheni maksaa aika lailla verotuloja palkastaan :) Kerrohan vielä miksi sinusta on huono asia että hoidon lapseni kotona luopuen palkkatuloistani ja eläkekertymistäni? - ap
[/quote]
Niin, miehesi maksaa. Mitä sinä tuotat yhteiskunnalle? Ja millaisen esimerkin annat lapsillesi? Mikset ota vaikka perhepäivähoitoon paria muutakin lasta?
[/quote]

Minä kasvatan yhteiskunnalle uusia veronmaksajia, kiitos kysymästä. Ja uskoisin perheemme kokonaisuutena antavan hyvää esimerkkiä :) Minä säästän yhteiskunnalle hoitamalla lapsia kotona epävarman keikkatyön sijaan. Voihan tämä toki harmittaa. - ap

Vierailija
2/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:05"]

Olen perustellut ystävilleni kotiäitiyttäni näin: Tienaisin lähihoitajana, kokoaikaisen työn jos edes saisin, 1900€/kk brutto josta nettona ehkä 1500-1600€? Menettäisin kotihoidontuen 300€/kk. Nuorin kokopäivätarhaan, eskarilaisen puolipäivähoito ja ekaluokkalaisen iltapäiväkerho maksaisi n. 500€/kk. Ja koska emme asu taajamassa, minulle pitäisi hankkia auto josta on kuluja. Lasketaan sen kuukausilyhennykseksi vaikkapa 150€/kk ja bensoihin 70€/kk. Kulut yhteensä n. 1100e joten ei palkastani kokopäivätyöstä jäisi käteen kuin ehkä 400€. Ja ellen saisi muuta kuin keikkoja, menot olisivat samat tai lähes samat ja palkkani tuskin edes kattaisi työnteosta syntyviä kustannuksia. Silti ollaan kateellisia :( - ap

[/quote]

Sinulta jäisi n.800e kuukaudessa käteen.
[/quote]

On huomioitava, että on täysin mahdollista, että saan keikkatyötä enkä suinkaan kokoaikaista työtä. Jos teen sijaisuuksia nollasopimuksella niin kyllä tuohon pelottaa lähteä ellei saa kuluja katetuksi. Ei se olisi järkevää. - ap
[/quote]
Työnsä osaava, tervepäinen lähihoitaja kyllä töitä löytää. Ja monasti ne, jotka ei halua töihin kun lapset ovat pienempiä, keksii ne keinot loisia kotona senkin jälkeen kun lapset on lentäneet pesästä.
[/quote]

Minä aion kouluttautua muihin tehtäviin. - ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:22"]

Toivottavasti miehesi pysyy rinnallasi. Aikamoista riskipeliä toisen varaan jättäytyminen tuolla lailla on.  Entäs eläkeasiat?

[/quote]

Tämä on niin suomalaista. Elä elämäsi ensimmäiset 65 vuotta huolehtien kroonisesti siitä, että mites se eläke, jätä haaveet toteuttamatta ja elämä elämättä. Minun näkökulmastani sillä asenteella ei oikeastaan ole suurtakaan väliä sillä, onko jonain päivänä fyysisesti kiikkustuolissa, jos on ollut sitä henkisesti jo koko elämänsä.

Ja toisaalta; kovaan ääneen paheksutaan sitä, että joku ei ole töissä, kun samalla silmät kiiluen lasketaan niitä eläkerahoja, jotka siis ovat täysin vastikkeetonta tuloa, ja joista kukaan työssäkäyvä ei ole maksanut eläkemaksuina kuin murto-osan. Oikein tekopyhyys huipussaan.

Vierailija
4/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:22"]

Toivottavasti miehesi pysyy rinnallasi. Aikamoista riskipeliä toisen varaan jättäytyminen tuolla lailla on.  Entäs eläkeasiat?

[/quote]

Tämä on niin suomalaista. Elä elämäsi ensimmäiset 65 vuotta huolehtien kroonisesti siitä, että mites se eläke, jätä haaveet toteuttamatta ja elämä elämättä. Minun näkökulmastani sillä asenteella ei oikeastaan ole suurtakaan väliä sillä, onko jonain päivänä fyysisesti kiikkustuolissa, jos on ollut sitä henkisesti jo koko elämänsä.

Ja toisaalta; kovaan ääneen paheksutaan sitä, että joku ei ole töissä, kun samalla silmät kiiluen lasketaan niitä eläkerahoja, jotka siis ovat täysin vastikkeetonta tuloa, ja joista kukaan työssäkäyvä ei ole maksanut eläkemaksuina kuin murto-osan. Oikein tekopyhyys huipussaan.

[/quote]

Amen.

Vierailija
5/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:05"]

[/quote]

Lasten hoidot ja kerhot noin 500€ ja auto+bensa 220€, miten saat tuosta 1100€? Ei kotihoidontukea palkastasi vähennetä. En nyt ihan ymmärrä laskukaavaasi.
[/quote]

Kotihoidontuen menettää lasten mennessä tarhaan. Lisäksi tietenkin työpaikkaruokailut, liiton maksut, autoverot ja vakuutukset ja huollot ja noin. - ap
[/quote]
Niin, oishan se kamalaa kun pitäis itse maksaa elämisestään.
[/quote]

Kyllä mieheni maksaa aika lailla verotuloja palkastaan :) Kerrohan vielä miksi sinusta on huono asia että hoidon lapseni kotona luopuen palkkatuloistani ja eläkekertymistäni? - ap
[/quote]
Niin, miehesi maksaa. Mitä sinä tuotat yhteiskunnalle? Ja millaisen esimerkin annat lapsillesi? Mikset ota vaikka perhepäivähoitoon paria muutakin lasta?
[/quote]

Minä kasvatan yhteiskunnalle uusia veronmaksajia, kiitos kysymästä. Ja uskoisin perheemme kokonaisuutena antavan hyvää esimerkkiä :) Minä säästän yhteiskunnalle hoitamalla lapsia kotona epävarman keikkatyön sijaan. Voihan tämä toki harmittaa. - ap
[/quote]
Osaavan ja ahkeran lähihoitajan työ ei ole mitään epävarmaa keikkatyötä, tosin tuollahan voit aina perustella miehellesi, miksei sun kannata edes yrittää töihin. Kotiäitiys ei ole työtä, äitiys ei ole työtä, siitä ei tarvitse palkkaa maksaa työssäkäyville vanhemmille, joten miksi teille pitäisi? Enkä ole kateellinen, ärsyttää vaan kun te oikeasti nostatte itseänne jalustalle olemattomilla ansioillanne. Itselläni on yksi erityislapsi terveiden lisäksi, käyn kokopäivätöissä ja illat menee lasten kanssa, pienimmän kanssa kokoajan kuntouttava kasvatusote mielessä, mies toki tässä kaikessa mukana. Mun elämä nyt vaan on sellaista, ettei jaksa kuunnella kun kotiäidit valittaa rankkuudestaan vaikka lapset on terveitä ja sen ikäisiä, ettei heitä tarvitse edes hoitaa.

Vierailija
6/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:43"]

[ Osaavan ja ahkeran lähihoitajan työ ei ole mitään epävarmaa keikkatyötä, tosin tuollahan voit aina perustella miehellesi, miksei sun kannata edes yrittää töihin. Kotiäitiys ei ole työtä, äitiys ei ole työtä, siitä ei tarvitse palkkaa maksaa työssäkäyville vanhemmille, joten miksi teille pitäisi? Enkä ole kateellinen, ärsyttää vaan kun te oikeasti nostatte itseänne jalustalle olemattomilla ansioillanne. Itselläni on yksi erityislapsi terveiden lisäksi, käyn kokopäivätöissä ja illat menee lasten kanssa, pienimmän kanssa kokoajan kuntouttava kasvatusote mielessä, mies toki tässä kaikessa mukana. Mun elämä nyt vaan on sellaista, ettei jaksa kuunnella kun kotiäidit valittaa rankkuudestaan vaikka lapset on terveitä ja sen ikäisiä, ettei heitä tarvitse edes hoitaa.

[/quote]

Sun ei ehkä kannata avata näitä keskusteluketjuja sitten, jos noin kovasti ärsyttää,  vai kannattaako? Ja ihan mielenkiinnosta: aletaanpas laskemaan, paljonko teidän perhe maksaa veroja, ja paljonko saatte yhteiskunnalta. Päivähoito maksaa kunnalle tuhat euroa per lapsi kuussa, paljonko maksatte itse? Lasten koulunkäyntikään ei ole ilmaista, senkin maksaa yhteiskunta. Entäpä erityislapsen saamat palvelut? Paljonko noin tarkalleen ottaen maksatte veroja ja palvelumaksuja, ja paljonko saatte suoria tai välillisiä tulonsiirtoja tuetun päivähoidon ja lasten terveyspalveluiden ja muiden palveluiden kautta? Epäilen vahvasti, että teillä menee saamapuolelle vähintään sen mitä ap:n perheellä. 

Vierailija
7/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki äidit ärsyttää ja ovat kateellisia.

Vierailija
8/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:43"]

[ Osaavan ja ahkeran lähihoitajan työ ei ole mitään epävarmaa keikkatyötä, tosin tuollahan voit aina perustella miehellesi, miksei sun kannata edes yrittää töihin. Kotiäitiys ei ole työtä, äitiys ei ole työtä, siitä ei tarvitse palkkaa maksaa työssäkäyville vanhemmille, joten miksi teille pitäisi? Enkä ole kateellinen, ärsyttää vaan kun te oikeasti nostatte itseänne jalustalle olemattomilla ansioillanne. Itselläni on yksi erityislapsi terveiden lisäksi, käyn kokopäivätöissä ja illat menee lasten kanssa, pienimmän kanssa kokoajan kuntouttava kasvatusote mielessä, mies toki tässä kaikessa mukana. Mun elämä nyt vaan on sellaista, ettei jaksa kuunnella kun kotiäidit valittaa rankkuudestaan vaikka lapset on terveitä ja sen ikäisiä, ettei heitä tarvitse edes hoitaa.

[/quote]

Sun ei ehkä kannata avata näitä keskusteluketjuja sitten, jos noin kovasti ärsyttää,  vai kannattaako? Ja ihan mielenkiinnosta: aletaanpas laskemaan, paljonko teidän perhe maksaa veroja, ja paljonko saatte yhteiskunnalta. Päivähoito maksaa kunnalle tuhat euroa per lapsi kuussa, paljonko maksatte itse? Lasten koulunkäyntikään ei ole ilmaista, senkin maksaa yhteiskunta. Entäpä erityislapsen saamat palvelut? Paljonko noin tarkalleen ottaen maksatte veroja ja palvelumaksuja, ja paljonko saatte suoria tai välillisiä tulonsiirtoja tuetun päivähoidon ja lasten terveyspalveluiden ja muiden palveluiden kautta? Epäilen vahvasti, että teillä menee saamapuolelle vähintään sen mitä ap:n perheellä. 
[/quote]
Raha ei ollut tuossa se pointti, vaan kotiäitien valitus. Terveitä isoja lapsia varten pitää olla tekemättä työtä ja kehtaa valittaa kun on niin rankkaa.

Vierailija
9/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:05"] Olen perustellut ystävilleni kotiäitiyttäni näin: Tienaisin lähihoitajana, kokoaikaisen työn jos edes saisin, 1900€/kk brutto josta nettona ehkä 1500-1600€? Menettäisin kotihoidontuen 300€/kk. Nuorin kokopäivätarhaan, eskarilaisen puolipäivähoito ja ekaluokkalaisen iltapäiväkerho maksaisi n. 500€/kk. Ja koska emme asu taajamassa, minulle pitäisi hankkia auto josta on kuluja. Lasketaan sen kuukausilyhennykseksi vaikkapa 150€/kk ja bensoihin 70€/kk. Kulut yhteensä n. 1100e joten ei palkastani kokopäivätyöstä jäisi käteen kuin ehkä 400€. Ja ellen saisi muuta kuin keikkoja, menot olisivat samat tai lähes samat ja palkkani tuskin edes kattaisi työnteosta syntyviä kustannuksia. Silti ollaan kateellisia :( - ap [/quote] Lasten hoidot ja kerhot noin 500€ ja auto+bensa 220€, miten saat tuosta 1100€? Ei kotihoidontukea palkastasi vähennetä. En nyt ihan ymmärrä laskukaavaasi. [/quote] Kotihoidontuen menettää lasten mennessä tarhaan. Lisäksi tietenkin työpaikkaruokailut, liiton maksut, autoverot ja vakuutukset ja huollot ja noin. - ap [/quote] Niin, oishan se kamalaa kun pitäis itse maksaa elämisestään. [/quote] Kyllä mieheni maksaa aika lailla verotuloja palkastaan :) Kerrohan vielä miksi sinusta on huono asia että hoidon lapseni kotona luopuen palkkatuloistani ja eläkekertymistäni? - ap [/quote] Niin, miehesi maksaa. Mitä sinä tuotat yhteiskunnalle? Ja millaisen esimerkin annat lapsillesi? Mikset ota vaikka perhepäivähoitoon paria muutakin lasta?

[/quote]

Eiköhän tuo ap tuota kotona olemalla ja lapsia hoitamalla yhteiskunnalle täyspäisiä kansalaisia toisin kuin oravanpyörävanhemmat. Varmaan jossain vaiheessa maksanut veroja ja ilmeisesti jotain sijoituksia kun kerran eläketurva on hoidetta, maksaa siis pääomatuloveroja ja osallistuu yhteiskuntaan pääomasijoittajana. Kuinkas sinä? Maksatko veroja enemmän kuin mitä saat tulosiirtoja kun kersasi ovat päivähoidossa, käyttävät terveyspalveluja ym. Tai onko työnantajasi tyytyväinen kun ramppaat edestakaisin työssä ja äitiyslomilla/perhevapailla ja siinä välissä vielä hoidat niitä sairaita lapsia, koko perhe stressaantuneena. Sitä paitsi näyttäähän tuo ap:n puoliso tienaavan ihan mukavasti, tekisikö peräti töitä kahden edestä? Näin usein kun on sovittu, että toinen jää lasten kanssa kotiin.

Vierailija
10/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:22"]Toivottavasti miehesi pysyy rinnallasi. Aikamoista riskipeliä toisen varaan jättäytyminen tuolla lailla on.  Entäs eläkeasiat? [/quote] Eläkeasiat ovat järjestyksessä ja turvattu, hyvä huomio! Sivulla 3 on tästä keskustelua. - ap

[/quote]

niin varmaan. Kaikki rahat kiinni Koneen osakkeissa ja useampi sijoitusasunto Havaijilla vaikka. Just.

Vierailija
11/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä vähän kadehdin tuota ap:n miehen palkkaa, voisin ottaa sen kyllä mielelläni. Taidetaan tienata miehen kanssa nettona saman verran yhteensä kuin ap:n mies. Sen sijaan ap:n asemaa en kadehdi, en sopisi siihen lainkaan. Mies saisi enbemmin jäädä kotimieheksi.

T. Väärän alan akateeminen

Vierailija
12/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:42"]Minä kyllä vähän kadehdin tuota ap:n miehen palkkaa, voisin ottaa sen kyllä mielelläni. Taidetaan tienata miehen kanssa nettona saman verran yhteensä kuin ap:n mies. Sen sijaan ap:n asemaa en kadehdi, en sopisi siihen lainkaan. Mies saisi enbemmin jäädä kotimieheksi.

T. Väärän alan akateeminen
[/quote]

Tienataaniis nettona saman verran yhteensä kuin ap:n mies nettona, ei bruttona.

Vierailija
13/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:04"]Jos AP koet että sun kotiäitiyttä muut kadehtii, arvaapa millaista elämä on mulla: kotirouvalla, jonka täysipäiväinen opiskelu tunnutaan aina keskusteluissa unohtavan (olen oikeasti siis toista ylempää korkeakoulututkintoa suorittava opiskelija, mutta minut leimataan kotirouvaksi). Kotiäidillä on sentään jokin "funktio", kotirouva "vaan on".

Se suunnaton kalatkin vedestä vievä kateus, mitä enimmäkseen a) matalapalkatut naiset ja b) elämäänsä kyllästyneet ihmiset asemastani tuntevat, on jotakin naurettavan kauheaa. Mitä helkuttia se edes heille kuuluu? Keskittyisivät kehittämään omaa elämäänsä haluamaansa suuntaan ja lopettaisivat energian tuhlaamiseen muiden kadehtimiseen. Olisivat itse tehneet elämässään erilaisia valintoja: opiskelleet, valinneet kunnianhimoisen miehen, kehittäneet itseään... Ei sellaisen ihmisen, joka on onnellinen, tarvitse kadehtia ja haukkua muita!
[/quote]

Eli pata noita kattiloita soimaa. Mitä juuri teit? Mikä ihme teitä itsensä jalustalle veivaavia vaivaa? Joo koko maailma on niin kade ja oksat pois. Jos ei sua kiinnosta niin miksi mainostat täällä? Koko teidän ruikutus muista on turhaa ja osoittaa päinvastaista.

Vierailija
14/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:05"]

[/quote]

Sä et ajele 70e bensoilla per kuukausi millään, et matikka ei taida olla sun vahvin laji.

Henkilökohtaisesti mä olen aina inhonnut naisia, jotka jäävät kotiin kasvattamaan pesuetta. Siis mä en ole koskaan yrittänytkään ymmärtää naisia, jotka jäävät kotiin elämään miehen palkalla, käyvät jonkun hauskan keraamikon koulutuksen ja miettivät sitten mitä haluavat isona tehdä "koska lapset tulevat ensin". Sitten kun nämä kotiäidit kyllästyvät, niin he tulevat aikuiskoulutuksen puolelle vaikka iltalukioon pelleilemään kaikille heidän mielestä eksoottisten kielten kursseille, ja opetuksen taso menee näiden klaara kotkojen mukaan. Näin siis meillä kävi ranskan kurssien kanssa, eli lauma alfa romeolla ajelevia neitoja ilmestyi tunneille näyttämään lasten kuvia ja kertomaan kun on niin kiva harrastaa eikä mieleen tullut että seassa istui niitä jotka halusivat kirjottaa samaisen aineen. Opettajassahan se suurin vika on, kun ei laittanut ryhmää järjestykseen, mutta vitutus maksimoitui, koska tuntien järjestys ja vaatimustaso huiteli noiden marttojen mukaan. Opistolla (kävin ammattitutkinnon ennen aikuislukiota) koulutuksessa törmäsin samoihin "pikkurouviin". Samaiset pikkurouvat arvostelivat kovaan ääneen toisia, joilla ei ollut rahaa vaatteisiin tai maksaa koulun kalliita materiaalikustannuksia, arvostelivat myös heidän mielestä elämäntapaopiskelijoiksi luokiteltavat ihmiset jotka olivat tulleet jatkokouluttautumaan koska eivät olleet aiemmalta alalta saaneet töitä.  Samaisten neitojen ymmärrys sieltä paremmalta oksalta toisia alemmalla oksalla istuvia kohtaan oli aika kylmä, eli stressi ja muu rahallisuudesta johtuva joillakin oli heille niin uskomatonta et miten ei voi pärjätä kolmella ja puolella huntilla kuussa tai miten saattoikin jollakulla olla omaa tyhmyyttään asiat niiiin huonosti..!

Ylipäätään nämä kotiäidit lapsineen ovat olleet muutenkin aika tyhmänylpeitä. En voi yleistää, mutta muutama joka puhuu monen kotiäidin puolesta ovat olleet kotiäitejä senkin edestä. Pohdin vain, että kun se aika tulee kun lapset ovat lentäneet pesästä, niin mitä sitten tapahtuu? Mitä te teette sen jälkeen, koska puutarhan- ja taloudenhoito ei tarjoa enää samalla tavalla haasteita eikä ole enää mitään millä karata itseltään? Eikä teitä oikeasti harmita laittaa kaikki aika toisille, eikä yhtään itsekkäisiin tarpeisiin? Aina taloushanskat kädessä palvelemassa koko porukkaa? Entä ne omat tavoitteet elämänsuhteen, entä oma, itse hankittu palkka josta ei tarvitse nöyristellä kumppanille seksin tai minkään muun muodossa? Tuskin ne miehet makselevat teidän menojanne (koska tukiaiset tuskin riittävät aivan kaikkeen kuitenkaan) ilman että tekevät tiettyjä odotuksia.

Mietin vain niitäkin hetkiä tässä kuplassa eläneiden naisten puolesta, jotka ovat joko hölmöyksissään menneet allekirjoittamaan avioehdon tai suostuneet vain avioliittoon vuosikausiksi ja se ero tulee. On liian vanha kouluttautumaan tai joutuu aivan tyhjän päälle, kaupan päälle saa vain lauman lapsia jotka ovat tottuneet hyvän päälle ja sitten kun rahaa ei enää samalla tavalla kuljekaan vaan elareista pitää oikein miettiä ostaisiko sittenkin sen auton vai uuden pesukoneen, niin pennut marmattavat kun eivät saa uusia pelejä ja pyörää joka kesä.. 

Eli siis asia mitä en ymmärtäisi, olisi se, etten tajua miksi joku haluaa ehdoin tahdoin olla toisesta riippuvainen ja elää toisen ihmisen päätösten mukaan. Sitähän tuo kotiäitiys on. Toisten tahdon mukana tanssimista, tässä tapauksessa miehen ja lasten. Its ekeksityn nytkin tekemään uraa, ja toteuttamaan itseäni että pystyn ihan itse omalla palkallani perustamaan perheen - en siis odota rikasta miestä, joka maksaa kaiken.

Vierailija
15/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:05"] Olen perustellut ystävilleni kotiäitiyttäni näin: Tienaisin lähihoitajana, kokoaikaisen työn jos edes saisin, 1900€/kk brutto josta nettona ehkä 1500-1600€? Menettäisin kotihoidontuen 300€/kk. Nuorin kokopäivätarhaan, eskarilaisen puolipäivähoito ja ekaluokkalaisen iltapäiväkerho maksaisi n. 500€/kk. Ja koska emme asu taajamassa, minulle pitäisi hankkia auto josta on kuluja. Lasketaan sen kuukausilyhennykseksi vaikkapa 150€/kk ja bensoihin 70€/kk. Kulut yhteensä n. 1100e joten ei palkastani kokopäivätyöstä jäisi käteen kuin ehkä 400€. Ja ellen saisi muuta kuin keikkoja, menot olisivat samat tai lähes samat ja palkkani tuskin edes kattaisi työnteosta syntyviä kustannuksia. Silti ollaan kateellisia :( - ap [/quote] Lasten hoidot ja kerhot noin 500€ ja auto+bensa 220€, miten saat tuosta 1100€? Ei kotihoidontukea palkastasi vähennetä. En nyt ihan ymmärrä laskukaavaasi. [/quote] Kotihoidontuen menettää lasten mennessä tarhaan. Lisäksi tietenkin työpaikkaruokailut, liiton maksut, autoverot ja vakuutukset ja huollot ja noin. - ap [/quote] Niin, oishan se kamalaa kun pitäis itse maksaa elämisestään. [/quote] Kyllä mieheni maksaa aika lailla verotuloja palkastaan :) Kerrohan vielä miksi sinusta on huono asia että hoidon lapseni kotona luopuen palkkatuloistani ja eläkekertymistäni? - ap [/quote] Niin, miehesi maksaa. Mitä sinä tuotat yhteiskunnalle? Ja millaisen esimerkin annat lapsillesi? Mikset ota vaikka perhepäivähoitoon paria muutakin lasta? [/quote] Minä kasvatan yhteiskunnalle uusia veronmaksajia, kiitos kysymästä. Ja uskoisin perheemme kokonaisuutena antavan hyvää esimerkkiä :) Minä säästän yhteiskunnalle hoitamalla lapsia kotona epävarman keikkatyön sijaan. Voihan tämä toki harmittaa. - ap

[/quote]

Mitä säästöä se on, että hoidat ne kotona, koska juurihan itsekin sanoit että lasten hoitopaikat maksaa..

Vierailija
16/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:04"]Jos AP koet että sun kotiäitiyttä muut kadehtii, arvaapa millaista elämä on mulla: kotirouvalla, jonka täysipäiväinen opiskelu tunnutaan aina keskusteluissa unohtavan (olen oikeasti siis toista ylempää korkeakoulututkintoa suorittava opiskelija, mutta minut leimataan kotirouvaksi). Kotiäidillä on sentään jokin "funktio", kotirouva "vaan on".

Se suunnaton kalatkin vedestä vievä kateus, mitä enimmäkseen a) matalapalkatut naiset ja b) elämäänsä kyllästyneet ihmiset asemastani tuntevat, on jotakin naurettavan kauheaa. Mitä helkuttia se edes heille kuuluu? Keskittyisivät kehittämään omaa elämäänsä haluamaansa suuntaan ja lopettaisivat energian tuhlaamiseen muiden kadehtimiseen. Olisivat itse tehneet elämässään erilaisia valintoja: opiskelleet, valinneet kunnianhimoisen miehen, kehittäneet itseään... Ei sellaisen ihmisen, joka on onnellinen, tarvitse kadehtia ja haukkua muita!
[/quote]

Eli pata noita kattiloita soimaa. Mitä juuri teit? Mikä ihme teitä itsensä jalustalle veivaavia vaivaa? Joo koko maailma on niin kade ja oksat pois. Jos ei sua kiinnosta niin miksi mainostat täällä? Koko teidän ruikutus muista on turhaa ja osoittaa päinvastaista.
[/quote]

Se että kertoo elämäntilanteestaan = mainostamista ja kerskailua.
Nimim. Kotirouva ja tuleva kotiäiti joka on saanut aika ilkeitä ja negatiivisia kommentteja juurikin suomalaisilta naiskavereilta.
On älyttömän hienoa että suomalaiset naiset ovat näin koulutettuja ja menestyviä, kaikki kunnia teille mutta minä en halua elää elämääni noin, olisi kiva jos ymmärtäisitte sen.

Vierailija
17/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:05"]

[/quote]

Sä et ajele 70e bensoilla per kuukausi millään, et matikka ei taida olla sun vahvin laji.

Henkilökohtaisesti mä olen aina inhonnut naisia, jotka jäävät kotiin kasvattamaan pesuetta. Siis mä en ole koskaan yrittänytkään ymmärtää naisia, jotka jäävät kotiin elämään miehen palkalla, käyvät jonkun hauskan keraamikon koulutuksen ja miettivät sitten mitä haluavat isona tehdä "koska lapset tulevat ensin". Sitten kun nämä kotiäidit kyllästyvät, niin he tulevat aikuiskoulutuksen puolelle vaikka iltalukioon pelleilemään kaikille heidän mielestä eksoottisten kielten kursseille, ja opetuksen taso menee näiden klaara kotkojen mukaan. Näin siis meillä kävi ranskan kurssien kanssa, eli lauma alfa romeolla ajelevia neitoja ilmestyi tunneille näyttämään lasten kuvia ja kertomaan kun on niin kiva harrastaa eikä mieleen tullut että seassa istui niitä jotka halusivat kirjottaa samaisen aineen. Opettajassahan se suurin vika on, kun ei laittanut ryhmää järjestykseen, mutta vitutus maksimoitui, koska tuntien järjestys ja vaatimustaso huiteli noiden marttojen mukaan. Opistolla (kävin ammattitutkinnon ennen aikuislukiota) koulutuksessa törmäsin samoihin "pikkurouviin". Samaiset pikkurouvat arvostelivat kovaan ääneen toisia, joilla ei ollut rahaa vaatteisiin tai maksaa koulun kalliita materiaalikustannuksia, arvostelivat myös heidän mielestä elämäntapaopiskelijoiksi luokiteltavat ihmiset jotka olivat tulleet jatkokouluttautumaan koska eivät olleet aiemmalta alalta saaneet töitä.  Samaisten neitojen ymmärrys sieltä paremmalta oksalta toisia alemmalla oksalla istuvia kohtaan oli aika kylmä, eli stressi ja muu rahallisuudesta johtuva joillakin oli heille niin uskomatonta et miten ei voi pärjätä kolmella ja puolella huntilla kuussa tai miten saattoikin jollakulla olla omaa tyhmyyttään asiat niiiin huonosti..!

Ylipäätään nämä kotiäidit lapsineen ovat olleet muutenkin aika tyhmänylpeitä. En voi yleistää, mutta muutama joka puhuu monen kotiäidin puolesta ovat olleet kotiäitejä senkin edestä. Pohdin vain, että kun se aika tulee kun lapset ovat lentäneet pesästä, niin mitä sitten tapahtuu? Mitä te teette sen jälkeen, koska puutarhan- ja taloudenhoito ei tarjoa enää samalla tavalla haasteita eikä ole enää mitään millä karata itseltään? Eikä teitä oikeasti harmita laittaa kaikki aika toisille, eikä yhtään itsekkäisiin tarpeisiin? Aina taloushanskat kädessä palvelemassa koko porukkaa? Entä ne omat tavoitteet elämänsuhteen, entä oma, itse hankittu palkka josta ei tarvitse nöyristellä kumppanille seksin tai minkään muun muodossa? Tuskin ne miehet makselevat teidän menojanne (koska tukiaiset tuskin riittävät aivan kaikkeen kuitenkaan) ilman että tekevät tiettyjä odotuksia.

Mietin vain niitäkin hetkiä tässä kuplassa eläneiden naisten puolesta, jotka ovat joko hölmöyksissään menneet allekirjoittamaan avioehdon tai suostuneet vain avioliittoon vuosikausiksi ja se ero tulee. On liian vanha kouluttautumaan tai joutuu aivan tyhjän päälle, kaupan päälle saa vain lauman lapsia jotka ovat tottuneet hyvän päälle ja sitten kun rahaa ei enää samalla tavalla kuljekaan vaan elareista pitää oikein miettiä ostaisiko sittenkin sen auton vai uuden pesukoneen, niin pennut marmattavat kun eivät saa uusia pelejä ja pyörää joka kesä.. 

Eli siis asia mitä en ymmärtäisi, olisi se, etten tajua miksi joku haluaa ehdoin tahdoin olla toisesta riippuvainen ja elää toisen ihmisen päätösten mukaan. Sitähän tuo kotiäitiys on. Toisten tahdon mukana tanssimista, tässä tapauksessa miehen ja lasten. Its ekeksityn nytkin tekemään uraa, ja toteuttamaan itseäni että pystyn ihan itse omalla palkallani perustamaan perheen - en siis odota rikasta miestä, joka maksaa kaiken.

[/quote]

Huh. Jotkut saattavat nauttia kotona olosta. Ja miksi pitää vetää esille jokainen mahdollinen pahimmanlaatuinen skenaario? Voihan sille työssäkäyvälle naisellekin käydä vaikka mitä. Burnout, sairaus, mies pettää, jättää ym. Oli rahaa tai ei. Eihän elämää voi ennustaa etukäteen. Eikö tässäkin maassa toitoteta sitä että elä unelmaasi. Sitten kun joku, työssäkäyvä tai ei, sitä tekee, on kaikki siinä väärin. Miksi rahasta ei saisi nauttia, sen tuomista iloista? Voihan se olla että suhdekin kukoistaa, ei sitä koskaan tiedä. Kummallista pessimistisyyttä, en ymmärrä.

Vierailija
18/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Todella huonoa argumentointia. Yhtä lailla syöt, kuulut liittoon, liikut jollain kulkuneuvolla, on kotivakuutus ja varmasti useampi sekä muita elämään kuuluvia laskuja. Selittelyä selitysten perään.

Vierailija
19/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitien perusfraasit:

- lapset tulevat aina ensin. ei väliä, vaikka en saisi koulutusta tai muutenkaan etenisi elämässäni

- haluan keskittyä yhteen lapseen kerrallaan. Eli yksi lapsi saa kasvaa rauhassa, ja vasta sitten teen toisen

Vierailija
20/182 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateushan se näyttää tälläkin palstalla kukkivan. Raha. Nostaa aina ne rumat piirteet esille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi