takasin siskon asuntolainan, nyt olen menettänyt kaiken
Keskustakaksio ja muu omaisuus, mennyttä, palkasta jättisumma velkoihin....
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:22"]
tuo ei ollut oikea ap... sisko asuu isossa talossa vieläkin, vaan minä makselen velat..
[/quote]
Eihän se voi olla mahdollista
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:32"]
minun asuntoni, melko arvokas, oli vakuutena, taloa ei voi myydä koska siskollani leskenä ikuinen asumisoikeus, sisko ei voi maksaa omaa velkaansa kun jäi työttömäksi, minun asunto myytiin ja lyhennän velkaa vielä seuraavat 3-4 vuotta...ap
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Lesken oikeus ei tätä tarkoita
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 17:19"]On meilläkin miehen vanhemmat takaajina, otettiin asuntolaina reilu vuosi sitten. En tiennytkään ettei se ole yleistä nykyään? :o
[/quote]
Niin mutta teillä se asunto on myöskin lainan vakuutena, ei pelkästään vanhemmat.
Ei nykyään saa helposti lainaa. Minulle vanhemmat panttasivat osan talostaan, jotta saan asuntolainan. Panttaus oli suht turvallinen, koska asunnon saa myytyä kohtuuhinnalla suit sait, jos ongelmia tulisi.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:18"]Otan osaa. Järjettömän epäoikeudenmukainen tilanne. Vieläkö voi käydä niin? 90-luvulla monille kävi tästä syystä huonosti [/quote] ikävä tilanne, mutta en näe sitä epäoikeudenmukaisena. Jos omasta tahdostaan on valmis takaamaan jonkun toisen henkilön lainan, olisi suotavaa, että molemmat osapuolet ymmärtävät mihin ovat ryhtymässä ja mitä velvoitteita on valmis itselleen ottamaan ja mitä tapahtuu, jos velvoitteista ei voi suoriutua.
[/quote]
Samaa mieltä. Näin tällaista paljon 90-luvulla hulluina vuosina. Itse olen tarvinnut takaajaa pienelle osaa asuntoani, vanhemmet oli takaajina. Voisin samalla varovaisuudella taata lapsieni asuntolainoja. Kun tiedän, että laina on realistinen, maksaja luotettava ja muut vakuudet kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 16:54"]
Ei tää menneisyydestä kirjoittele, vaan pöpilästä ja ihan tätä päivää...
[/quote]
Aivan. Jotkut traumat vaivaa pahasti sairastuneita pitkään. Tsemppiä!
En takaa kenellekään lainoja. Menkööt suhteet poikki mutta nimeä en kirjoita.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:34"]
Höpö höpö, mikään pankki ei anna lainaa jos ostettava asunto itsessään ei ole panttina.
[/quote]
Tuossa kohtaa olet väärässä.
Ei tarvitse asunnon olla panttina jos on muuten riittävät vakuudet, eli esim. joku toinen kiinteistö.
On meilläkin miehen vanhemmat takaajina, otettiin asuntolaina reilu vuosi sitten. En tiennytkään ettei se ole yleistä nykyään? :o