Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

takasin siskon asuntolainan, nyt olen menettänyt kaiken

Vierailija
10.04.2015 |

Keskustakaksio ja muu omaisuus, mennyttä, palkasta jättisumma velkoihin....

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että asumisoikeus menee takaajan oikeuksien edelle? :D kyllä kyllä...

Vierailija
22/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma välitän vain rahasta kun hälläkin ollut vaikeaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tällainen elämäntapa " yhden rivin liruttelija " ja sitten kun kerran elämässään otti koko paketin niskoilleen kävi näin :(

Vierailija
24/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se katsottiin takaessasi että pystyt maksamaan velat tarvittaessa joten nyt maksat. Mitä vittua silloin pillität? Itse nimesi papereihin lykkäsit!

Vierailija
25/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vain maksanut kiltisti kun sisko uhkasi abortoida lapseni jos en maksa..

Vierailija
26/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:18"]Otan osaa. Järjettömän epäoikeudenmukainen tilanne. Vieläkö voi käydä niin? 90-luvulla monille kävi tästä syystä huonosti
[/quote]
ikävä tilanne, mutta en näe sitä epäoikeudenmukaisena. Jos omasta tahdostaan on valmis takaamaan jonkun toisen henkilön lainan, olisi suotavaa, että molemmat osapuolet ymmärtävät mihin ovat ryhtymässä ja mitä velvoitteita on valmis itselleen ottamaan ja mitä tapahtuu, jos velvoitteista ei voi suoriutua.

Vierailija
27/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:27"]

Höpöhöpö. Olet täytetakaajana? Ei se noin mene. Ensin myydään lainan vakuutena oleva talo. Myynnistä saaduilla rahoilla maksetaan velkaa. Jos lainaa vielä jäi, perii pankki sitä velalliselta JA takaajalta.

[/quote]Kyllä täytetakaajakin voi joutua maksamaan, vaikka asuntoa ei olisikaan myyty. Tuttavallani just näin.

Vierailija
28/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:38"]olen vain maksanut kiltisti kun sisko uhkasi abortoida lapseni jos en maksa..
[/quote]

ei ollut tämäkään minä ap, voitko trollaaja lopettaa..? ap..

Vierailija
29/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:38"]

olen vain maksanut kiltisti kun sisko uhkasi abortoida lapseni jos en maksa..

[/quote]

Siis mitä???

Vierailija
30/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nykyaikana menee takaamaan toisten lainoja? Itselle on ollut ihan selvää, että otetaan sen verran lainaa, ettei tarvita henkilötakaajia, vaikka varmaan vanhemmatkin olisikin ihan mielellään taanneet ensimmäisen asuntolainani.

Vierailija
31/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi takasit?
Mä en takais kenenkään lainaa, en edes oman lapseni. Ei siksi ettenkö luottais lasteni maksavan lainojaan, vaan koska mulla ei ole varaa maksaa jos jotain sattuu.

Vierailija
32/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se siskon asunto puoliksi lasten nimissä ja hänellä vain asumisoikeus? Eli hänelläkö ei ole mitään omaa omaisuutta, josta periä velkaa? Miksi sisko sitten otti lainan, jonka sinä takasit? Kyllähän hänen osuutensa asunnosta voidaan joutua myymään? En nyt oikein ymmärrä tätä kuviota. Eihän se leskenoikeus tarkoita oikeutta asua asunnossa, josta leskellä on velkaa?!

Vierailija
33/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sua tässä nyt jotenkin huijattu? Lakimiehen juttusille kenties? Pankilla ei tietysti ole väliä, kuka sen lainan maksaa takaisin, kunhan joku maksaa ja siskonkin etu on, että sinä kiltisti maksat. Sinun oikeuksiasi pitäisi jonkun valvoa ja jos et siihen itse kykene, käy lakimiehen tai oikeusavustajan juttusilla.

Vierailija
34/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:32"]

minun asuntoni, melko arvokas, oli vakuutena, taloa ei voi myydä koska siskollani leskenä ikuinen asumisoikeus, sisko ei voi maksaa omaa velkaansa kun jäi työttömäksi, minun asunto myytiin ja lyhennän velkaa vielä seuraavat 3-4 vuotta...ap

[/quote]

ikuinen asumisoikeus ? Kirjoitteletko meille jostain menneisyydestä?

[/quote]

Google: Lesken asumisoikeus ja viisastu. 

Vierailija
35/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap huijataan maksamaan... rätingit pöytään ja siskon kämppä myyntiin. Perit kaikki maksamasi takaisin siskolta, korkojen kanssa.

Vierailija
36/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 15:32"]minun asuntoni, melko arvokas, oli vakuutena, taloa ei voi myydä koska siskollani leskenä ikuinen asumisoikeus, sisko ei voi maksaa omaa velkaansa kun jäi työttömäksi, minun asunto myytiin ja lyhennän velkaa vielä seuraavat 3-4 vuotta...ap
[/quote]

Hoh. Minäkin lyhennän velkaa joka kuukausi vaikka olen työtön!

Vierailija
37/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää menneisyydestä kirjoittele, vaan pöpilästä ja ihan tätä päivää...

Vierailija
38/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa te musta-valkoisia! Takaukset oli aiemmin tosiaan pommeja, mutta sen jälkeen ihmisten oli vaikea saada takaajia, joten ehdot tehtiin paljon paremmiksi. Ensinnäkin takaukselle on ainakin tietämissäni tapauksissa määritelty SUMMA, jota se koskee. Ei se ole mikään avoin piikki vaan Euromääräinen summa, joka on siis maksimi, jonka voi joutua maksamaan, jos lainaa jää asunnon myynnin jälkeen ja velallinen ei pysty sitä itse maksamaan. Ja takaajat saa nykyään nopeasti tiedon myöhästyneistä maksuista, eikä tosiaan tule mitään jättiylläriä.

Ja kyllä, tottakai takaisin toisen ihmisen velkaa, jos ihminen on sellainen, että rakastan häntä, luotan häneen ja ennen kaikkea olen valmis maksamaan sen takausosuuteni tiukan paikan tullen. Siitähän siinä on kysymys. Takauksen pitää olla sen suuruinen, että takaaja ei siihen kaadu ja taatun sen verran läheinen, ettei maksaminen tunnu liian pahalta. Esimerkiksi takaisin omien lapsieni lainoja, jos tarvisi. En tietenkään mitään loputonta piikkiä auki vaan juuri jonkun 20 000 -30 000 Euroa, jonka sitten maksaisin, jos tarvisi. Joka tapauksessa lapsethan mut periin, niin se olisi sitten kuin ennakkoperintö. Samoin isäni ja veljen vaimon isä takasivat heidän ensiasuntonsa oston. Mikäs riski siinä oli? Kumpikin isukki takasi 10 000 Euroa ja kummallakin on tilillä koska vaan otettavana tuo summa monikertaisena, hyväpalkkaiset työt ja ovat velattomia. Ei kummankaan elämä siihen kaatuisi, elintaso laskisi tai mitään, jos olisivat tuon joutuneet maksamaan. No, nyt se takausosuus on maksettu lainasta eli sekin on poistunut.

Vierailija
39/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä lsina se oli, ei ilmeisesti asuntolaina koska siskon asunto ei ollut vakuutena. Ja siskon asunnon ehkä omistaakin hänen lapsensa eikö, ja hänellä on vsin oikeus asua?

Vierailija
40/50 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun yksi "kaveri" pyysi takaajaksi, se olis ollut mulle omavelkainen takaus, eli minulle henk koht laina. Summa oli jotain 15000, ja siitä olisin sitoutunut maksamaan korot ja viivästysmalsjt jos kaveri ei maksaisi. Hänen omaisuuttaan ei myytäisi eikä asuntoa, vaan minä vastaisin tuosta lainasta täysin yksin. Itsellänikin aika iso asuntolaina, ja säästän koko ajan että pystyisin vaihtamaan isompaan asuntoon. Tuo takaus olisi vaikuttanut myös siihen, minkä suuruisen lainan itse saisin pankilta. Ehdot mulle muutenkin tiukat kun ei ole vakituista työtä. Mulla kuitenkin säästössä tuo 15t, ja kaverin mielestä mun olis ilman muuta pitänyt suostua takaajaksi, kun mulla on säästöjäkin. En suostunut ja hän suuttui ja pitää itsekkäänä. Huoh....