Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitovapaasta tietävät!

Vierailija
10.04.2015 |

Äiti on vakituisesta työpaikastaan hoitovapaalla, mutta haluaa mennä tekemään töitä, määräaikaisuuksia + keikkaa ym. Isällä on vakituinen työpaikka ja haluaa jäädä hoitamaan lasta kotiin. Kodinhoidontuki siirretään isälle kelasta. Voiko siis isä jäädä hoitovapaalle muutamaksi kuukaudeksi?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi

Vierailija
2/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi.. Eikä sitä tukea tarvii kenellekään siirtää.. Siihen vaikuttaa joka tapauksessa teidän molempien tulot niin on ihan sama tuleeko se sulle vai miehelle.. Jos siirrätte miehen tietoihin sen joudutte tekemään uuden hakemuksen ja käsittelyaika on pitkä.. Muuten voitte vaan ilmoittaa muutoksen tuloistanne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:17"]

Tottakai voi.. Eikä sitä tukea tarvii kenellekään siirtää.. Siihen vaikuttaa joka tapauksessa teidän molempien tulot niin on ihan sama tuleeko se sulle vai miehelle.. Jos siirrätte miehen tietoihin sen joudutte tekemään uuden hakemuksen ja käsittelyaika on pitkä.. Muuten voitte vaan ilmoittaa muutoksen tuloistanne..

[/quote]

Tulot eivät kyllä vaikuta millään tavalla kotihoidontukeen.

Vierailija
4/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok miksi sitten joka paikassa lukee että vain toinen vanhemmista? Ap

Vierailija
5/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:30"]Ok miksi sitten joka paikassa lukee että vain toinen vanhemmista? Ap
[/quote]
Toinen vanhemmista voi olla kerrallaan

Vierailija
6/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tell me!! :-) Ap

Vierailija
7/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei sitten onnistuisi tuo? -Ap

Vierailija
8/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti on hoitovapaalla, ei isä voi olla hoitovapaalla. Siis samaan aikaan.

Vierailija
9/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:36"]Eli ei sitten onnistuisi tuo? -Ap
[/quote]

Onnistuu, kun ilmoitatte kelalle, että isä on nyt hoitovapaalla

Vierailija
10/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni hakee hoitovapaata mistä hänen työnantaja tietäisi että myös minä olen hoitovapaalla? Mutta siis periaatteessa en olisi, vaan tekisin keikkaa ja mies hoitaisi lasta. Ap

Vierailija
11/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalle hoitovapaalla oleminen tarkoittaa sitä että sille joka on vapaalla maksetaan kotihoidon tuki. ei molemmille. jos on työnantajalta hakenut hoitovapaan, voi työnantajalta periaatteessa tulla sanomista jos isä jääkin hoitovapaalle eikä äiti palaa vakityöhönsä.

Vierailija
12/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:38"]Jos mieheni hakee hoitovapaata mistä hänen työnantaja tietäisi että myös minä olen hoitovapaalla? Mutta siis periaatteessa en olisi, vaan tekisin keikkaa ja mies hoitaisi lasta. Ap
[/quote]

Siis eihän se nyt työnantaja sitä tiedäkään, mutta kotihoidontuen maksaa Kela eikä työnantaja ja silloin teidän pitää ilmoittaa asiasta Kelalle. Molemmat ette siis kotihoidontukea saa yhtä aikaa.

Vierailija
13/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:38"]Jos mieheni hakee hoitovapaata mistä hänen työnantaja tietäisi että myös minä olen hoitovapaalla? Mutta siis periaatteessa en olisi, vaan tekisin keikkaa ja mies hoitaisi lasta. Ap
[/quote]

Siis eihän se nyt työnantaja sitä tiedäkään, mutta kotihoidontuen maksaa Kela eikä työnantaja ja silloin teidän pitää ilmoittaa asiasta Kelalle. Molemmat ette siis kotihoidontukea saa yhtä aikaa.
[/quote]

Ok. Eli mieheni saa töistä myös hoitovapaata mutta kelasta toinen saa kotihoidontukea pelkästään? Ymmärsinkö oikein? -Ap

Vierailija
14/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:38"]

Jos mieheni hakee hoitovapaata mistä hänen työnantaja tietäisi että myös minä olen hoitovapaalla? Mutta siis periaatteessa en olisi, vaan tekisin keikkaa ja mies hoitaisi lasta. Ap

[/quote]

Ystävä hyvä, sinä olet Kelalle joutunut toimittamaan hoitovapaastasi todistuksen työnantajalta. Eli joudut keskeyttämään hoitovapaan ihan virallisesti, ja miehesi joutuu sen anomaan.

Huomioittehan, että hoitovapaajaksoja ei saa yhtä lasta kohden kuin tietyn määrän, joten tuo vaikuttaa siihenkin.

Vierailija
15/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ap, että tekisit keikkaa jollekin muulle kuin sille sun omalle työnantajalle?

Vierailija
16/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kelaan. Ei susta saa selvää

Vierailija
17/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:51"]

[/quote]

Ystävä hyvä, sinä olet Kelalle joutunut toimittamaan hoitovapaastasi todistuksen työnantajalta. Eli joudut keskeyttämään hoitovapaan ihan virallisesti, ja miehesi joutuu sen anomaan.

Huomioittehan, että hoitovapaajaksoja ei saa yhtä lasta kohden kuin tietyn määrän, joten tuo vaikuttaa siihenkin.

[/quote]

Minä en ainakaan ole kelaan mitään todistusta toimittanut. Voihan kotihoidotukea saada vaikka kumpikaan ei olisi hoitovapaalla, riittää että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

Vierailija
18/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:38"]

[/quote]

[/quote]

En oo toimittanut mitään todistusta Kelalle...-Ap

Vierailija
19/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:51"]

[/quote]

[/quote]

Minä en ainakaan ole kelaan mitään todistusta toimittanut. Voihan kotihoidotukea saada vaikka kumpikaan ei olisi hoitovapaalla, riittää että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa.
[/quote]

Sinulla ei ole vakituista työpaikkaa, josta jäit vapaalle...

Vierailija
20/46 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:51"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 12:38"] Jos mieheni hakee hoitovapaata mistä hänen työnantaja tietäisi että myös minä olen hoitovapaalla? Mutta siis periaatteessa en olisi, vaan tekisin keikkaa ja mies hoitaisi lasta. Ap [/quote] Ystävä hyvä, sinä olet Kelalle joutunut toimittamaan hoitovapaastasi todistuksen työnantajalta. Eli joudut keskeyttämään hoitovapaan ihan virallisesti, ja miehesi joutuu sen anomaan. Huomioittehan, että hoitovapaajaksoja ei saa yhtä lasta kohden kuin tietyn määrän, joten tuo vaikuttaa siihenkin. [/quote] Minä en ainakaan ole kelaan mitään todistusta toimittanut. Voihan kotihoidotukea saada vaikka kumpikaan ei olisi hoitovapaalla, riittää että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. [/quote] Sinulla ei ole vakituista työpaikkaa, josta jäit vapaalle...

[/quote]

Ei hoitovapaasta mitään todistusta kelaan viedä vaikka olisi vakituinen työ.