Mitä Harry Potterin jälkeen luetaan?
10v poika on lukenut pian kaikki seitsemän Potteria. Mitä suosittelisitte seuraavaksi kirjasarjaksi?
Kiitos vinkeistä.
nimim. Lukutoukan ylpeä äiti
Kommentit (70)
Itse luin Kultaisen kompassin juuri noihin aikoihin ja se on ainakin ihan sovelias. Trilogian viimeisessä osassa tää perisyntiajatus sun muut tulee enemmän esille, ne luin vasta paljon vanhempana kun meidän pikkukirjastossa ei sarjaa ollut.
Belgarionit veljeni luki hyvin tuon ikäisenä ja tykkäsi kovasti, mielestäni kuitenkin suht kevyttä luettavaa.
Mites olisi Terry Pratchettin nuorten kirjat? Vapaat pikkumiehet, Talventakoja, Mahtava Morris ja sivistyneet siimahännät... En muista kirjojen järjestystä ja mitkä kuuluu mihinkin sarjaan, mutta jos huumorifantasia iskee, niin noi on viihdyttäviä. Miksei vaikka aikuistenkin sarjoja, niissä parodioidut asiat ei vain välttämättä heti aukea.
Ilkka Remeksen Aaro Korpi -sarja. Kalle Veirton Henkka ja Kivimutka -sarja, tai muita hänen kirjojaan. Jotkut lukee Taru sormusten herrasta.
Itsekin etsin eksyneenä.:( Kauhee tyhjä aukko Potterien jälkeen, byhyy.
Surkeiden sattumusten sarja oli ihan hyvä sillon kun ite olin about ton ikänen :) Artemis Fowlit on myös hyviä tuon ikäselle! Sotilaan oppipoika (Andy McNab) ja sarjaan kuuluvat muut kirjat oli muistaakseni myös hyviä.
Ite siirryin Taru sormusten herrasta-sarjaan silloin aikoinaan.
Kokeile Spiderwickin kronikat. em ole itse lukenut, mutta kuulemma suosittuja lapsien parissa
Kiitos vinkeistä! Listan kanssa kirjastoon. :) Tuleeko jollekin vielä ideoita mieleen?
Taru sormusten herrasta löytyykin omasta hyllystä. Mieleen nousi Narinat, mutta ne on luettu jo ennen pojan omaa lukuintoa.
Mikä se nyt on se Philip Pullmanin kirjasarja. Universumien tomu?
Veljeni, Leijonamieli
Mio, poikani Mio
Minäpä vähän googlettelen, niin voi vähän haarukoida etukäteen. Kiitos! :)
ap
Minä aloitin silloin itse 11vuotiaana lukemaan alusta. Mikään ei ole parempaa kuin Harry Potterit. Olen lukenut kaikki läpi 4krt.
Hieman vanhempaa settiä 5-osainen Ursula K. Le Guinin Maameren Tarinat.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:53"]
Veljeni, Leijonamieli Mio, poikani Mio
[/quote]
Ja aika monta muutakin Astridin kirjaa. <3
Vielä massiivinen 14-osainen Robert Jordanin Ajan Pyörä setti ;-)
Meillä on luettu Pottereiden jälkeen mm. Hobitti, Taru Sormusten Herrasta, Eragon-kirjat