Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esteettömyystodistuksessa miehellä toinen avioliitto

Vierailija
09.04.2015 |

Olemme alle kolmekymppisiä ja olleet yhdessä yli neljä vuotta. Tarkoitis oli mennä heinäkuussa naimisiin ja kutsukortitkin on jo lähetetty. Haimme yhdessä esteettömyystodistusta ja paperi tuli tänään postitse. Miehelle tuleva avioliitto on merkattu toiseksi, eikä hän ole sanonut halaistua sanaakaan olleensa aikaisemmin naimisissa. Kun kysyin, mitä ihmettä niin mies vain hymisi vaivaantuneesti ja yritti vältellä koko kysymystä. Lopulta kertoi, että on ollut aikaisemmin naimisissa, muttei ruvennut sen enmpää asiasta kertomaan ja ärähti, kun jatkoin utelujani.
.
Ole hyvin loukkaantunut miehen käytöksestä ja salailusta. Tuon perusteella aloin myös miettiä, onko jotakin muuta, mitä mies on jättänyt kertomatta. Tekisi mieli huutaa aikalisä ja perua häät. Kuvittelin, että kyseessä olisi ensimmäinen avioliitto meille molemmille.
.
Ylireagoinko? Ja onko mitään järkevää syytä, miksi hän ei halua puhua siitä?

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 06:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:59"]Nyt tuli jotain. Sanoi, että ex-vaimo oli hullu ja levitti hänestä valheita. Hän ei halua puhua asiasta "nyt". . Mies lähetti hakemuksen mutta kun allekirjoitimme sen, ei hän ollut merkinnyt mitään aikaisemmista avioliitoista. . Äidin tunnen. Jos mies ei kerro niin pitää varmaan soittaa hänelle. Ap [/quote] En kyllä pystyisi jatkamaan. Ap, kaikkea hyvää sinulle. Ihan kamala tilanne. Tosin itselle kävi vielä kammottavammin... Mies olikin naimisissa. Oltiin kolme vuotta oltu yhdessä, asuttu 2 vuotta saman katon alla. Puhuttiin moneen kertaan naimisiinmenosta ja perheen perustamisesta, kunnes yksi kaunis päivä mies kertoi. "Ei olla vaan jaksettu erota." Just, se paperien täyttäminen kun on niiiiin hirveä vaiva, ettei edes minun takiani siihen mennessä ollut viitsinyt sitä hoitaa. Siinä kohtaa oli ollut 4 vuotta aikaa niin ei vain kumpikaan ollut "viitsinyt". Mies sai lähteä aikalailla samantien.

[/quote]

Voi sua. Eihän tossa mitään pahaa ollut. Mä olen vieläkin naimisissa mun "exän" kanssa jota en ole nähnytkään moneen vuoteen. Jos tapaan joskus jonkun jonka kanssa voisin haluta naimisiin, saatan vaivautua eroamaan tai sit en.  Ei kaikesta kannattais loukkaantua. Eri asia jos mies pitäisi samaan aikaan kahta naista ja perhettä.

Vierailija
2/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:22"]

Ymmärrän että menneet liitot voi hävettää, mutta itsellä hälytyskellot soi siinä vaiheessa kun miehesi veti esiin hullu eksä-kortin.. 

[/quote]

Ettei vain olisi mies itse ollut se "hullu"? Saattaa olla, ettei ole kertonut erosta siksi, että ei halua sinun ottavan yhteyttä eksään. Saattaisi paljastua miehen todellinen luonne. Voin olla toki väärässäkin, mutta en ottaisi riskiä mennä naimisiin tältä pohjalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti sanot miehelle, että jos asia ei ala selvitä peruuntuvat häät. Pistät asialle deadlinen. Siinähän mies sitten päättää mitä haluaa tehdä. Tulee samalla testattua suhteenne laatu, tämän halusitkin varmaan tietää ennen häitänne.

"Hieman" kummallinen tilanne.

Vierailija
4/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 06:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:59"]Nyt tuli jotain. Sanoi, että ex-vaimo oli hullu ja levitti hänestä valheita. Hän ei halua puhua asiasta "nyt". . Mies lähetti hakemuksen mutta kun allekirjoitimme sen, ei hän ollut merkinnyt mitään aikaisemmista avioliitoista. . Äidin tunnen. Jos mies ei kerro niin pitää varmaan soittaa hänelle. Ap [/quote] En kyllä pystyisi jatkamaan. Ap, kaikkea hyvää sinulle. Ihan kamala tilanne. Tosin itselle kävi vielä kammottavammin... Mies olikin naimisissa. Oltiin kolme vuotta oltu yhdessä, asuttu 2 vuotta saman katon alla. Puhuttiin moneen kertaan naimisiinmenosta ja perheen perustamisesta, kunnes yksi kaunis päivä mies kertoi. "Ei olla vaan jaksettu erota." Just, se paperien täyttäminen kun on niiiiin hirveä vaiva, ettei edes minun takiani siihen mennessä ollut viitsinyt sitä hoitaa. Siinä kohtaa oli ollut 4 vuotta aikaa niin ei vain kumpikaan ollut "viitsinyt". Mies sai lähteä aikalailla samantien.

[/quote]

Voi sua. Eihän tossa mitään pahaa ollut. Mä olen vieläkin naimisissa mun "exän" kanssa jota en ole nähnytkään moneen vuoteen. Jos tapaan joskus jonkun jonka kanssa voisin haluta naimisiin, saatan vaivautua eroamaan tai sit en.  Ei kaikesta kannattais loukkaantua. Eri asia jos mies pitäisi samaan aikaan kahta naista ja perhettä.
[/quote]
Etkö mieti noita perimisjuttuja, vai onko sulla joku testamentti? Nythän, jos perisit jotain tai omistat jotain ja kuolisit puolisosi saisi kaiken. Minä ainakin haluaisin, että menisi silloin omille sukulaisilleni, eikä exälle. Johon en ole edes yhteyksissä.

Vierailija
5/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 06:52"]

En minäkään kertonut miehelle, että olin nuorempana raskaana silloiselle avokille ja sain keskenmenon. Oli liian kipeä asia. Luulin ettei se tulisi esiinkään, mutta esikoista odottaessa korttiin merkittiin toinen raskaus. Mies yllättyi, mutta ymmärsi etten ollut halunnut avata vanhoja haavoja. Tuo liitto on voinut olla miehellesi niin p*ska kokemus, ettei ole halunnut puhua vaan unohtaa?

[/quote]

Kiero huora! Mitä jos miehesi haluaa lapsia eikä tiedä että olet tuollainen maho lehmä???

[/quote]

Säälin syvästi sitä ihmistä joka sinun sisälläsi asuu. 

Vierailija
6/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:23"]

Joo, menneet on menneitä, mutta avioliitto ei ole mikään pikku juttu. Itse laittaisin suhteen jäähylle ja pitkään miettisin voiko jätkään luottaa ollenkaan.

[/quote]

What happens in Vegas, stays in Vegas... paitsi jos on kännissä mennyt vahingossa naimisiin :)

Vierailija
7/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:23"]

Joo, menneet on menneitä, mutta avioliitto ei ole mikään pikku juttu. Itse laittaisin suhteen jäähylle ja pitkään miettisin voiko jätkään luottaa ollenkaan.

[/quote]

What happens in Vegas, stays in Vegas... paitsi jos on kännissä mennyt vahingossa naimisiin :)
[/quote]
Suomessa ei mennäkään vahingossa kännissä naimisiin.

Vierailija
8/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 06:52"]

En minäkään kertonut miehelle, että olin nuorempana raskaana silloiselle avokille ja sain keskenmenon. Oli liian kipeä asia. Luulin ettei se tulisi esiinkään, mutta esikoista odottaessa korttiin merkittiin toinen raskaus. Mies yllättyi, mutta ymmärsi etten ollut halunnut avata vanhoja haavoja. Tuo liitto on voinut olla miehellesi niin p*ska kokemus, ettei ole halunnut puhua vaan unohtaa?

[/quote]

Kiero huora! Mitä jos miehesi haluaa lapsia eikä tiedä että olet tuollainen maho lehmä???
[/quote]Kaikki muumit laaksossa? Luepa ajatuksella viesti uudestaan. Kyllä se siitä avautuu hitaammallekin.

Vierailija
9/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 06:52"]

[/quote]

[/quote]

"esikoista odottaessa" viittaa mielestäni kyllä siihen, että tämä esikoinen on jo syntynyt ja nsen jälkeen vielä lisää lapsia/lapsi.

Vierailija
10/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru.

Vierailija
11/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avioituisi jos on jättänyt noin oleellisen asian kertomatta

Vierailija
12/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 21:21"]En avioituisi jos on jättänyt noin oleellisen asian kertomatta
[/quote]

Sama. Tulisi kyllä sellainen luottamuspula ja kriisi että pistäisin häät sivuun.

Vierailija
13/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, menneet on menneitä, mutta avioliitto ei ole mikään pikku juttu.

Itse laittaisin suhteen jäähylle ja pitkään miettisin voiko jätkään luottaa ollenkaan.

Vierailija
14/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun olisi mahdotonta jatkaa suhdetta.

Vierailija
15/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ylireagointia. Ei sen aiemman avioliiton tarvitse maata kaataa, mutta täytyyhän sitä asiaa nyt vähän avata. Tai ainakin kertoa miksi ei halua siitä puhua. Miehellähän voi olla vaikka lapsiakin joista ei ole kertonut. Kyllä tuon mittaluokan asiat pitäisi mielestäni jollain tasolla kertoa, vaikka niitä ei haluaisikaan sen enempää vatvoa. Jää sitten puolison harkinnan varaan miten paljon epätietoisuutta on valmis kestämään. Ei tuo nyt luottamusta herätä.

Vierailija
16/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan selvästi liittyy jotain miehen kannalta häpeällistä, ja hän kokee vaikeaksi aiheesta puhumisen. Jos kuitenkin olette olleet yhdessä noinkin pitkään, on miehen täytynyt salaamalla salata asia. Mitä hän on kertonut entisistä suhteistaan ja ylipäätään elämästä ennen sinua? Minusta sinun pitäisi vaatia miestä keskustelemaan asiasta. Aseta keskustelu ehdoksi häille.

Vierailija
17/118 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERU! Liian iso asia salattavaksi! Jos täysin viaton ero/ nuorena hätäpäissä tehty, niin sen kanssa pitäisi miehen jo olla sujut, ja olisi varmasti voinut asiasta mainita sinulle. JOTAIN ON pahasti nyt vialla! Hakannut exän tai muuta todella epäilyttävää siellä on, ettei ole halunnut sinun saavan selvää ikinä! Välitön ero! Ei tuollaiseen voi luottaa muussakaan, pienemmässäkään asiassa. on huijannut sinua!

Kerro kututuille, että "tuli henkilökohtainen viivätys häille", ja elä selittele sen enempää.

Vierailija
18/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli sellainen pikapyrähdys, jota ei itsekään halua muistella. Tätini esim. oli nuoruudessaan 5 päivän pikaliitossa ja hänen lapsilleen tuo selvisi vasta 50 vuotta myöhemmin jostain virkatodistuksesta. Ehkä ei AP:n miehenkään liitto ollut mikään muistamisen arvoinen asia.

Vierailija
19/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä kannattaa ilmoittaa kutsuvieraille? Soitanko kaikki vieraat läpi? Tekstari tuntuu liian tylyltä ja soittaminen tuntuu hirveältä. Miten tahansa tekeekään, joudun kiusalliseen tilanteeseen ja ihmettelyä seuraa. "Ei meillä mitään häitä olekaan. Anteeksi väärä hälytys. Ai miksikö? No sulhanen ei ollut kertonut jo olleensa naimisissa." Ap

Vierailija
20/118 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilane. Mieheni kanssa vitsailimme äskettäin juuri tuolle, koska asia meillä ajankohtainen. Noin voi siis oikeasti käydä. 

Luottamus tuossa menisi. En pystyisi varmaan avioitumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi