Raskausdiabetes - synnytitkö alateitse?
Mulla todettu raskausajan diabetes, kiinnostais kuulla saman kokeneiden kokemuksia. Minkä kokoinen vauva oli syntyessään? Millä raskausviikolla syntyi? Ja millä tavalla synnytit? (Alateitse vai sektio)
Kommentit (29)
Ei ne vauvat aina kasva enemmän, joskus ne jää radin takia pienemmiksi. Mun radi-vauva oli pienempi kuin isosiskonsa.
Ihan normaalisti alateitse, vauvat 3100g (38+1), 3300g (40+4), 4004g (41+6) ja 4300g (40+1).
Nuo kaksi painavinta syntyi 2000-luvun alussa, jolloin rd:n hoito oli mielestäni huonompaa kuin nykyään. Sokerirasitus tehtiin ja todettiin rd. Mitään ohjeita ja neuvoja esim. ruokavaliosta ei saanut.
Kaksi kevyempää on syntynyt kolmen vuoden sisällä. Neuvolasta sai esim. verensokerimittarin kotitarkkailua varten ja sairaalan diabeteshoitajalta kunnon ohjeet ruokavalioon.
Vedet meni 38+4, käynistettiin 38+6. Painoi tasan 3kg. Itselläni nousi paino 6kg raskausaikana.
Mun kaksi radi- lasta syntyneet molemmat sektiolla. Toinen melk viisi kiloa toinen melk neljä kiloa.
Ihan itsellään syntyi laskettuna päivänä. Painoi 3185g. Ja synnytin alakautta. Nyt raskaana rv 35. Painoarvion mukaan tämäkin on normikokoinen. Ja siis näissä molemmissa raskauksissa mulla on ollu tuo raskausdiabetes.
Alatie, rv38+3, poika 3300g ja 52cm :) ihan normaali.
Synnytin 41+1, tyttö 50 cm ja 3300g. Alakautta, vauvan sokerit ok. Painoarvioksi sain nelisen kiloa, mutta ei harkittu käynnistystä ja vauva olikin sit jonkin verran pienempi. Ruokavaliolla pysyi sokerit kurissa.
Normaalisti kaikki, lapsi 3500g, ei käynnistetty, luomuna
Käynnistettiinkö synnytys, ettei vauva kasva liian suureksi? -ap