Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä syy on ihan normaalilla äidillä tuoda

Vierailija
09.04.2015 |

2v lapsi hoitoon, kun itse on vauvalomalla vauvan kanssa.

Kumpikaan ei ole erityislapsi.

En voi käsittää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän se sulle kuuluu?

Vierailija
2/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v on kiistatta aika pieni, joten syyn täytyy olla äidissä tai muussa perheessä. Veikkaan, että

- vauva valvottaa paljon, on ehkä allerginen, refluksivaivoja, muuten vain temperamenttinen yökukkuja

- äiti on masentunut

- äidillä on sairaus

- äidin voimavarat menevät esim. sukulaisen tai muun läheisen hoitamiseen

Tuskin kukaan kehtaa todeta, että 2v tarvitsee ikäistään seuraa ja virikkeitä. Eri taaperot tarvitsevat eri asioita, mutta 2-vuotiaan tarpeet pystyy kyllä täyttämään ihan puistokäynneillä. 3-vuotiaasta ylöspäin alan vasta uskoa näitä syitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät vaikka 2 vlle olisi vaikkapa neuvolassa, puheterapiassa tai toimintaterapiassa suositeltu päivähoitoa?

Vierailija
4/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy voi olla mikä tahansa laiskuudesta masennukseen. Äiti on varmasti tätä punninnut ja tullut siihen tulokseen syystä tai toisesta, että tämä on paras ratkaisu. Sitä ei muuta se, että huutelet "ei kannata tehdä lapsia jos et itse jaksa hoitaa" tai muuta kannustavaa aaveellä.

Vierailija
5/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tää nykyäitien minäminäminä ensin asenne. Edes vauva, isommasta lapsesta puhumattakaan ei mene nykynaisella etusijalle.

Vierailija
6/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali äiti? Päiväkoti on mm. lastensuojelun yleisimmin kätetty avohuollon tukitoimi. Aika harvasta näkee päällepäin lastensuojelun asiakkuus. Median ylläpitämät stereotypiat siitä, että lastensuojelun asiakkaat ovat kaikki pelkkiä narkkareita ja juoppoja ovat harhaa. Suurin osa ls-asiakaperheistä näyttää ulospäin samalta kuin kuka tahansa.

Vierailija
7/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:14"]Se on tää nykyäitien minäminäminä ensin asenne. Edes vauva, isommasta lapsesta puhumattakaan ei mene nykynaisella etusijalle.
[/quote]

Nykynaisella!? Voi jeesus. Meneekö miehille ikinä mikään "minä minä minä:n" ohi? Miks "nykynaisia" haukutaan ja arvostellaan joka paikassa? Miksi naisille luodaan näitä paineita joka suunnalta? Menkää nyt itteenne. Jokainen hoitaa lapsensa parhaaksi katsomallaan tavalla.

Vierailija
8/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuudenhalu. Olisi aika rankkaa hoitaa vauva ja 2v. Haluaa samanlaisen leppoisan vauva-ajan toisenkin vauvan kanssa. Kutsuu sitä ennaltaehkäisyksi, ettei vaan iske uupumus jos vauva onkin itkuinen.

Vierailija
9/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuutta ja masennusta veikkaan minäkin. Mitähän selittää esikoiselle, että miksi vauva saa olla kotona äidin kanssa, mutta hän ei..!?

Vierailija
10/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:23"]Mukavuudenhalu. Olisi aika rankkaa hoitaa vauva ja 2v. Haluaa samanlaisen leppoisan vauva-ajan toisenkin vauvan kanssa. Kutsuu sitä ennaltaehkäisyksi, ettei vaan iske uupumus jos vauva onkin itkuinen.

[/quote]

Tai jos haluaa sille toisellekin lapselle yhtä leppoisan ja hyvän hoidon mitä ensimmäiselle eikä siinä sivussa toisella kädellä hyssyttelyä kun uhmaikäinen vie kaiken huomion. Ei ne naiset aina niin laiskoja ole mitä palstoilla haukutaan.

Vierailija
11/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan vielä maininnut hoitopaikan pitämisen? Joillakin paikkakunnilla on vaikea saada lapselle hoitopaikka läheltä. Siksi kannattaa pitää lapsi hoidossa silloinkin kun ei oikeastaan olisi tarvetta, jotta ei joudu sitten aikakaan kuljettamaan johonkin kauemmas.

On myös monenlaisia lapsia. On niitä, joita hoidetaan kotona 'vasemmalla kädellä' vaikka puoli tusinaa ja niitä, joiden hoitaminen vie kaikki voimat.

Vierailija
12/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syy oli hyvän hoitopaikan turvaaminen. Pidin esikoista hoidossa 2 pv viikossa vaikka olin vauvan kanssa kotona. Ikäeroa 1 v 10 kk. Oli erinomainen tapa saada aikanaan molemmat lapset tähän todella suosittuun päiväkotiin.

Vierailija
13/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tehdään paljon puhtaasta mukavuudenhalusta. Meidän ryhmässä aloitti 1,5 vuotias, jolla äiti kotona vauvan kanssa. Ja tiedän, etteivät ole ls-asiakkaita. Äiti iloisesti kertoi että haluaa rauhassa tutustua vauvaan.

Vierailija
14/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:14"]Se on tää nykyäitien minäminäminä ensin asenne. Edes vauva, isommasta lapsesta puhumattakaan ei mene nykynaisella etusijalle.
[/quote]

Nykynaisella!? Voi jeesus. Meneekö miehille ikinä mikään "minä minä minä:n" ohi? Miks "nykynaisia" haukutaan ja arvostellaan joka paikassa? Miksi naisille luodaan näitä paineita joka suunnalta? Menkää nyt itteenne. Jokainen hoitaa lapsensa parhaaksi katsomallaan tavalla.
[/quote]

Olin juuri tulossa sanomaan samaa, koskas miehillä on mennyt mikään oman munan ohi? :D

Vierailija
15/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:25"]Laiskuutta ja masennusta veikkaan minäkin. Mitähän selittää esikoiselle, että miksi vauva saa olla kotona äidin kanssa, mutta hän ei..!?
[/quote]

Ei lapset tuollaista kysele tai ajattele. Vastaus on koska vauva on vauva ja tarvitsee äitiä 24/7, taapero ei. Oletko sinä muuten se tyyppi, joka aina joulun alla väittää miten lapsien on saatav iphonet koska eihän lapsille voi selittää miksi joku toinen saa ja hän ei :'(

Vierailija
16/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin syyksi sitä, että vauva on haastava koliikkilapsi joka valvottaa äitiä kaikki yöt. Minullakin olisi rauhallisempi olo laittaa tuo 2 vuotias hoitoon, jos saisin nyt vauvan ja olisin sen takia niin uupunut että nukahdan istualteni pöydän ääreen vauva sylissä.

Vierailija
17/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:14"]

Se on tää nykyäitien minäminäminä ensin asenne. Edes vauva, isommasta lapsesta puhumattakaan ei mene nykynaisella etusijalle.

[/quote]

Voisi se isäkin jäädä kotiin lasten kanssa. Miksi miehet eivät halua hoitaa omia lapsiaan?

Vierailija
18/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap tiedät niin tarkkaan, että nainen on terve ja lapset myös? Et suinkaan ole loppasuu-tarhantäti? Jos olet, niin häpeä. Pitäisikö tämän äidin liimata lappu kaupan ilmoitustaululle tai kirjoittaa isoin kirjaimin facen seinälle perusteet sille, miksi hän vie isomman lapsen päiväkotiin. Olisitko silloin tyytyväinen? Niin kauan kuin et tunne asiaa pohjia myöten pidä suusi supummalla. Vai kateusko sinunkin kankkuasi järsii?

Vierailija
19/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 18:00"]

Meillä syy oli hyvän hoitopaikan turvaaminen. Pidin esikoista hoidossa 2 pv viikossa vaikka olin vauvan kanssa kotona. Ikäeroa 1 v 10 kk. Oli erinomainen tapa saada aikanaan molemmat lapset tähän todella suosittuun päiväkotiin.

[/quote]

Useissa kunnissa voi laittaa hoitopaikan tauolle jopa 2 vuodeksi ilman, että sen menettää. Eikö tämä olisi ollut vaihtoehtona?

Eräs tuttuni laittoi 1v 8kk esikoisen hoitoon toisen syntyessä, syynä "enhän mä nyt niitä kahta jaksa yhtä aikaa hoitaa". Eikä ole masennusta tmv. taustalla. Hänen lapsensa ovat muutenkin suureksi osaksi isovanhempien hoidettavana. Ihan aikuinen korkeakoulutettu nainen.

Vierailija
20/21 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten se, että äiti ei jaksa hoitaa kahta lasta. Lapsia toki täytyy tehdä mahdollisimman pienellä ikäerolla, mutta nämä järjenjättiläisäidit eivät tajua että kun se ensimmäinen on vielä helppo vauva kun toista alkaa odottamaan, niin sitten kun esikoinen alkaakin vaatia huomiota ja leikkiseuraa, niin eihän sitä millään jaksakaan. Ja kun usein näillä tapauksilla se päivähoito(kaan) ei mitään maksakaan, niin miksipä itse vaivautua hoitamaan "ärsyttävää pentua"... Ja tietty on myös samaan kastiin kuuluvat "meidän rahat, meidän oma päätös, ei kuulu sulle" -vanhemmat

Tiedän että on myös oikeita syitä laittaa esikoinen hoitoon vaikka olisikin itse vauvan kanssa kotona.