Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sinä olet auttanut tuntematonta ihmistä?

Vierailija
09.04.2015 |

Oletko joskus auttanut itsellesi täysin tuntematonta ihmistä jossain asiassa?
Olisi ihana kuulla joskus niitä positiivisia juttuja, kun nykyään on lehdet täynnä näitä "vanhus jätettiin pulaan" ja "kukaan ei tullut auttamaan" juttuja..
Itselle tuli ensimmäisenä mieleen eräs kerta kun autoin vanhan rouvan kadun yli. Hän kyllä itse pyysi apua ja totta kai siinä autoin. Itselle tuli todella hyvä mieli tuosta pienestä hyvästä teosta :)

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin lomalla Pärnussa ja löysin ravintolasta sellasen vanhanmallisen simpukkapuhelimen. Laitoin viestiä englanniksi numeroon josta viimeks oli tullut puhelu, että puhelin löytynyt täältä ja odottelee tiskillä. Hetken kuluttua nuori selvästi helpottuneen ja ilahtuneen oloinen virolaisnainen saapui hymyillen pöytään, kiitteli kovasti ja antoi minulle suklaarasian :,)

Vierailija
22/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammainen mies juoksi bussin kyljessä, huusi ja huitoi, eikä kuski avannut ovia. Viittasin bussin pysädyksiin ja kuski nyökkäsi ja avasi ovet. Mies pääsi sisälle ja itse jatkoin matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin ulkomaalaisen naisen puolesta hänen laskunsa maksuautomaatilla. Hän pyysi itse ohi mennessäni apua.

Vierailija
24/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvon aina niitä, jotka kysyvät tietä jonnekin tai bussiaikatauluja. Viimeksi eilen. Pikku juttuja, mutta itselleni tulee tosi hyvä mieli tuollaisesta. 

Vierailija
25/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttelin jotain random mummelia löytämään kirpputorilta toiselle kirpputorille.

Vierailija
26/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin bussissa, eikä eräs nainen löytänyt rahojaan vaikka tyhjensi koko laukun ja taskujen sisällön penkille. Vaikutti huolestuneelta, sillä lompakko oli hetki sitten vielä ollut matkassa. Annoin naiselle kaikki rahani, mitä minulla sattui juuri silloin mukana olemaan eväisiin (20€), jotta hän pääsisi kulkemaan, mikäli lompakonhakureissu vaatisi käyntiä esim poliisiasemalla. Ja hän ei todellakaan pyytänyt.

Vierailija
27/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin kompastuneen vanhemman miehen ylös maasta, kun hän lennähti rähmälleen lähikaupan pihassa suoraan edessäni. Oli kuulemma vähän huonot polvet.

Vierailija
28/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut kadulla vanhaa miestä joka kaatui kun oli liukasta. Autoin hänet ylös. Lisäksi pienempiä juttuja mm. päästänyt jonoissa edelle, pitänyt ovia auki, silloin tällöin heittänyt pikkurahaa tai savukkeen pyytäjälle yms. :)

Vierailija
29/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on tilanteita jolloin haluaisin auttaa mutta olen niin ujo ja pelkään vieraita ihmisiä niin en uskalla. Paniikki tulee ennen kun saan suutani auki :( Onneksi teitä muita auttajia on paljon

Vierailija
30/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarjonnut mm. ankanrintaa appelsiinissa ja fasaania naapurin lapsille sekä hoitanut naapurin lapsia vastikkeetta.

Vierailija
31/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta vittuakaan auttaa muita enkä apua muilta pyydä

Vierailija
32/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:31"]ei kiinnosta vittuakaan auttaa muita enkä apua muilta pyydä
[/quote] Tuollaiselle kykenemättömyydelle empatiaan on ihan lääketieteellinen termikin: psykopatia.

Vierailija
33/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taluttanut naapurin vanhan rouvan käsikynkässä jäisen mäen kohdalta. Olen tarjonnut kuumaa glögiä naapurin isoäidile.

Vierailija
34/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku alapeukuttaa muiden ihmisten hyviä tekoja?

Toivottavasti kukaan ei näille tyypeille ikinä tule tekemään mitään hyvää eikä auta hädän hetkellä. Pärjäilkää keskenänne.

Vierailija
35/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla tarjouduin lainaamaan omaa plussakorttia kun joku mummeli halusi ostaa 3 juhlamokkaa kympillä ja sen oma kortti oli kateissa.

Vierailija
36/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:31"]ei kiinnosta vittuakaan auttaa muita enkä apua muilta pyydä
[/quote] Tuollaiselle kykenemättömyydelle empatiaan on ihan lääketieteellinen termikin: psykopatia.
[/quote]
no kerroppa huviksesi mulle että mitä sä hyödyt siitä että esim maksat jonku tuntemattoman bussi lipun. omat rahat siinä menee hukkaan idiootti. vihaan toimmosia pehmopiipertäjiä

Vierailija
37/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoin talvipakkasella naista, jonka auto oli hyytäny, siis kerroin että hän voi hinauttaa autonsa ja mennä taksilla kotiin vakuutusyhtiön laskuun. Naisella oli vauva mukana, joten tarjouduin ottamaan heidät kotiini odottamaan hinuria (kotini ikkunasta näki kohtaan jossa auto oli).

Pysähdyin kun näin kaksi n. 10-vuotiasta poikaa, joista toinen oli kaatunut. Varmistin ettei pojalle ollut tullut vakavampaa vammaa ja tarjosin kyytiä kotiin, mutta asuivat ihan lähellä ja olivat varmoja että pääsevät kyllä.

Vierailija
38/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensimmäisenä kolaripaikalla, soitin apua paikalle ja annoin ensiapua uhreille. Myöhemmin kuulin, että kaikki selvisivät. Näky jäi kyllä pitkäksi aikaa painajaisiin. 

Joskus paljon nuorempana talvi-iltana treeneistä kotiin tullessani kuulin avunhuutoja. Hetken etsittyäni löysin kaatuneen naisen, joka oli murtanut jalkansa. Silloin ei ollut vielä kännyköitä, joten juoksin lähimpään taloon hakemaan apua.

Viime kesänä sain nippanappa naapurin lapsen pelastettua auton alta. Ite sain vähän kolhua, mutta muksu pelastui ja se on pääasia. 

Vapepan riveissä olen osallistunut mm. kadonneiden etsintään. 

Vierailija
39/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:31"]ei kiinnosta vittuakaan auttaa muita enkä apua muilta pyydä
[/quote]
no kerroppa huviksesi mulle että mitä sä hyödyt siitä että esim maksat jonku tuntemattoman bussi lipun. omat rahat siinä menee hukkaan idiootti. vihaan toimmosia pehmopiipertäjiä
[/quote] Siitä saa sen hyödyn, että tulee hyvä mieli. Psykopaatit ovat juuri tuollaisia häikäilemättömiä oman edun tavoittelijoita, joilla ei ole omaatuntoa. Hyvä teko, parempi mieli.

Vierailija
40/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tarjonnut tupakkaa ja alkoholia ja laadukasta ruokaa kassista suoraan ruokakaupan jälkeen Alkon edessä spugeille ja rahaa huumeriippuvaisille. Annoin Sonyn stereot kaukosäätimellä naapurin asuntovelalliselle.