Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sinä olet auttanut tuntematonta ihmistä?

Vierailija
09.04.2015 |

Oletko joskus auttanut itsellesi täysin tuntematonta ihmistä jossain asiassa?
Olisi ihana kuulla joskus niitä positiivisia juttuja, kun nykyään on lehdet täynnä näitä "vanhus jätettiin pulaan" ja "kukaan ei tullut auttamaan" juttuja..
Itselle tuli ensimmäisenä mieleen eräs kerta kun autoin vanhan rouvan kadun yli. Hän kyllä itse pyysi apua ja totta kai siinä autoin. Itselle tuli todella hyvä mieli tuosta pienestä hyvästä teosta :)

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitin eräälle todella vähävaraiselle perheelle itse kutomani villasukat viime talveksi.

Vierailija
82/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääsiäisenä oltiin hotellin aamupalalla ja siinä sai paistaa itse vohveleita. Rautoja oli kaksi ja itse paistoin toisella ja joku n.10v. Tyttö toisella.
Tyttö ei saanut kuitenkaan sitä vohvelia pois siitä raudasta koska siihen oli laitettu vain puulasta. Kysyin sitten tytöltä tarvitseeko apua ja autoin sen vohvelin tytön lautaselle.

Pikkujuttu siis :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotiin leirintä alueella jonkun viinat kun olivat jemmanneet ne asuntovaunun alle. Ei tarvinnut heidän kärsiä krapulaa.

Vierailija
84/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 12:39"]Toimitin eräälle todella vähävaraiselle perheelle itse kutomani villasukat viime talveksi.
[/quote]
Ihana teko! Toivottavasti osasivat olla kiitollisia :)

Vierailija
85/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kaupungilla vanhalta mieheltä pääsi irti pieni kuriton koira, joka lähti juoksemaan kovaa vauhtia ison torin poikki. Totesin miehelle, että odota tässä ja lähdin juoksemaan koiran perään ja huusin sille "seeeeeis, pysähdy, odota" :D Jossain vaiheessa koira sitten jäi jotain tutkimaan ja otin sen kainaloon ja palautin miehelle.

- Olin tupakalla parvekkeella ja huomasin alemmalla viereisellä parvekkeella vanhan naisen makaamassa yövaatteisillaan. Kukkaruukutkin oli kaatunut, naisen käsi vähän liikkui. Huutelin ensin naiselle, mutta kun hän ei mitenkään reagoinut, soitin 112 ja menin hakkaamaan hänen ovea. Parin päivän päästä oli taloyhtiön lippu puolitangossa ja kukkaruukut siivottu :(

- Viime viikolla näin miehen saavan sairauskohtauksen keskellä kirkasta päivää ja juoksin paikalle ja soitin hätäkeskukseen. Pari muuta paikallaolevaa yrittivät myös auttaa, mutta miestä ei valitettavasti pystytty pelastamaan :,(

- Muutaman kerran soittanut poliisia/hätäkeskusta tilanteen mukaan kun löytänyt kadulta makaavia humalaisia.

Vierailija
86/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettänyt vaatelähetyksiä Venäjän lapsille. Auttamalla kuukausilahjoittajana perulaista kummityttöä. Viemällä fb-kirpparilla vaatesetin varanneelle yksinhuoltajaäidille (joka oli laittanut minulle viestin, että pystyy maksamaan vasta kuun lopussa) kassillisen muitakin vaatteita ja suklaalevyn, sekä kortin jossa kerroin että vaatteet ovat lahja, hyvää kevättä. Antamalla kauppakeskuksessa rahattomana kassalla seisoneelle laitapuolen mummolle 20€ ruokaostoksien maksuun. Lahjoittamalla uudet lenkkarit vähävaraisen perheen lapselle netti-ilmoituksen kautta. Itsekään en mikään miljonääri ole, mutta uskon että elämä tasaa hyvät teot. Ja ellei näin ole, niin itselle on tullut ainakin ihan loistavan hyvä olo.

Vierailija
87/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin noutopöydästä pyörätuoleilla kulkevalle pariskunnalle ruokaa lautasille ja vein pöytään :) He ei ylettynyt näkemään, mitä ruokia siellä oli niin siinä selostin kuin mikäkin kokki ja pistin lautaselle sitä mukaan kun tuli hyväksyviä vastauksia :) Siitä tuli kyllä hyvä mieli.

Lisäksi olen ollut HeSyn vapaaehtoisjutussa, mutta siinä kyllä autettiin eläimiä. Toki eläintenkin auttaminen on tärkeää.

Vierailija
88/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 12:46"]- Kaupungilla vanhalta mieheltä pääsi irti pieni kuriton koira, joka lähti juoksemaan kovaa vauhtia ison torin poikki. Totesin miehelle, että odota tässä ja lähdin juoksemaan koiran perään ja huusin sille "seeeeeis, pysähdy, odota" :D Jossain vaiheessa koira sitten jäi jotain tutkimaan ja otin sen kainaloon ja palautin miehelle.

- Olin tupakalla parvekkeella ja huomasin alemmalla viereisellä parvekkeella vanhan naisen makaamassa yövaatteisillaan. Kukkaruukutkin oli kaatunut, naisen käsi vähän liikkui. Huutelin ensin naiselle, mutta kun hän ei mitenkään reagoinut, soitin 112 ja menin hakkaamaan hänen ovea. Parin päivän päästä oli taloyhtiön lippu puolitangossa ja kukkaruukut siivottu :(

- Viime viikolla näin miehen saavan sairauskohtauksen keskellä kirkasta päivää ja juoksin paikalle ja soitin hätäkeskukseen. Pari muuta paikallaolevaa yrittivät myös auttaa, mutta miestä ei valitettavasti pystytty pelastamaan :,(

- Muutaman kerran soittanut poliisia/hätäkeskusta tilanteen mukaan kun löytänyt kadulta makaavia humalaisia.
[/quote]
Voi ei, surullisia noi muutamat.. Onneksi edes yritit auttaa, olis varmaan jäänyt aika paska fiilis jos olisi antanut vain olla ja seuraavana päivänä kuullut että se mummo oli löydetty kuoleena.. :/

Vierailija
89/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 12:47"]Lähettänyt vaatelähetyksiä Venäjän lapsille. Auttamalla kuukausilahjoittajana perulaista kummityttöä. Viemällä fb-kirpparilla vaatesetin varanneelle yksinhuoltajaäidille (joka oli laittanut minulle viestin, että pystyy maksamaan vasta kuun lopussa) kassillisen muitakin vaatteita ja suklaalevyn, sekä kortin jossa kerroin että vaatteet ovat lahja, hyvää kevättä. Antamalla kauppakeskuksessa rahattomana kassalla seisoneelle laitapuolen mummolle 20€ ruokaostoksien maksuun. Lahjoittamalla uudet lenkkarit vähävaraisen perheen lapselle netti-ilmoituksen kautta. Itsekään en mikään miljonääri ole, mutta uskon että elämä tasaa hyvät teot. Ja ellei näin ole, niin itselle on tullut ainakin ihan loistavan hyvä olo.
[/quote]
Oot ihana! Just tämmösiä arjen supersankareita pitäisi olla enemmän :)

Vierailija
90/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukonut ovia, auttanut kantamaan tavaroita, siirtänyt sammuneita autoja, kyydinnyt liian humalassa olleita nuoria ja aikuisia talvipakkasilla kotiinsa (olisivat taatusti jäätyneet muuten). Turisteja olen neuvonut usein ja mm. opastanut oikeaan paikkkaan. Kassajonossa olen päästänyt edelle sopivasa kohdassa. Vanhemmista eksyneitä lapsia olen tietysti myös auttanut. 

Vierailija
91/93 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin tuntemattomalle perheelle lahjakortin ruokakauppaan.

Vierailija
92/93 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdyin varmistamaan, että tien poskessa istuvalla mummelilla on kaikki okei. Oli kaatunut jäisellä tiellä, muttei ollut onneksi hätää.

Vierailija
93/93 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saattanut iäkkään ja ahdistuneen turistimummon vessaan. Olen antanut kovassa pakkasessa humalaiselle nuorelle miehelle rahat bussilippuun ja pari euroa ruokarahaa kerjäämään tulleelle laitapuolenkulkijalle, vaikka oma taloustilanteeni on heikko.