Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sinä olet auttanut tuntematonta ihmistä?

Vierailija
09.04.2015 |

Oletko joskus auttanut itsellesi täysin tuntematonta ihmistä jossain asiassa?
Olisi ihana kuulla joskus niitä positiivisia juttuja, kun nykyään on lehdet täynnä näitä "vanhus jätettiin pulaan" ja "kukaan ei tullut auttamaan" juttuja..
Itselle tuli ensimmäisenä mieleen eräs kerta kun autoin vanhan rouvan kadun yli. Hän kyllä itse pyysi apua ja totta kai siinä autoin. Itselle tuli todella hyvä mieli tuosta pienestä hyvästä teosta :)

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin kerran julkisella paikalla penkillä ja vanha mummo kysyi, että saako istua viereen sanoin, että tottakai ja hän sanoi, että on nälövammainen ja kysyi voinko nostaa hänen tililtä 20€ kun ei itse nää numeroita automaatissa, no tottakai mä häntä autoin mun piti ottaa hänen lompakosta visa ja tunnusluvut, pyysin hänet automaatille mukaan, ettei kukaan luule, että olen varastamassa hänen rahoja. Harmi vaan rahaa eo ollut tilillä, mutta ainakin yritin auttaa. Mummeli kuitenkin kiitteli. Toivottavasti ei joudu epärehellisen "auttajan" "avun" kohteeksi, kun en mäkään ulospäin näytä miltään enkeliltä.

Vierailija
42/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kysymään mikä hätänä eräältä naiselta isosiskoni kanssa, kun nainen juoksi itkien pitkin katua. Lainasimme puhelinta hätäpuhelua varten. Mies oli ilmeisesti hyökännyt kimppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nuoren tytön itkevän kyyristyneenä liikkeen ikkunan alle.

Ketään aikuista ei suoraan ollut pysähtynyt tytön kohdalle, joten ajattelin mennä kysymään mikä hätänä...

Mutta sitten havahduin tajutessani, että en ole pedofiili. Siispä huojentuneena nauruun parahtaen unohdin tytön mielestäni ja taakse katsomatta jatkoin matkaa. :)

Vierailija
44/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lähetin Kaksplussan hyvä joulumieli-ketjun kautta kahdelle teinipojalle suklaata ja leffalippuja.
Terveyskeskuksessa olen monesti maksanut parkkeerauksen turhan pitkäksi aikaa ja olen sit antanut lipun jossa vielä aikaa jollekin muulle tai jättänyt siihen mittarille otettavaksi.
Pitäis tehdä enemmän hyvää vieraille ja niin etteivät tiedä kuka tekee, siitä tulee niin kiva mieli.

Vierailija
45/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan kuukausittain rahaa tuntemattomille hyväntekeväisyysjärjestöjen kautta ja minulla on Intiassa kummilapsi.

Arjen apuna olen vienyt ruokaa vähävaraiselle perheelle kaupasta pari kassia kerrallaan ja lähettänyt tuntemattomalle köyhälle lahjakortin kauppaan ja toiselle vaatteita vauvalle.

Vierailija
46/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät teot menettää merkityksensä, jos ne päivittää facbookkiin ja kertoo kaikille tutuille..

Vierailija
47/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä 2013 jonkun ala-asteikäisen pojan pyörän lukkoon oli mennyt kivi, ja se oli jumiutunut. Ensin yritin saada kiven ongittua ulos, mutta lopulta hoidin pyörän ja pojan kotiin bussilla.

Vierailija
48/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilla yhtenä talvena kävellessäni eräs vanhus oli kaatunut maahan. Menin auttamaan hänet ylös. Paikalla oli onneksi muitakin ihmisiä, joten hän ei jäänyt yksin, vaikka minun oli nainen ylös autettuani kiirehdittävä toiseen paikkaan. Joskus, kun näen sammuneen ihmisen, jään katsomaan, että hänellä on kaikki hyvin tai että hänellä on jo auttaja.

-L. Vanilja-

Vierailija
49/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 14:37"]Neuvon aina niitä, jotka kysyvät tietä jonnekin tai bussiaikatauluja. Viimeksi eilen. Pikku juttuja, mutta itselleni tulee tosi hyvä mieli tuollaisesta. 
[/quote]
Mäkin olin auttavinani ulkomaalaisia turisteja kun he tulivat luokseni kartan kanssa ja kysyivät jotain kauppaa, että miten sinne pääsee.

Selitin "hyvällä" englanninkielentaidollani että menkää tuonne ja tuonne ja kääntykää sinne ja sinne. Jälkeenpäin vasta tajusin, että olin neuvonut heitä väärään suuntaan. Damn!!!

Vierailija
50/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittanut pari kertaa ambulanssin. Oon myös antanut joskus rahaa, neuvonut tietä jne.

Kuljen nykyään jonkun verran enemmän silmät auki juuri siksi kun on noita esimerkkejä kerrottu, että ei olla autettu hädässä olevia.

Työkaverini kertoi juuri tänään, että soitti ambulanssin, kun joku oli vaatteet päällä meressä uiskentelemassa ja tilanne näytti oudolta. Ambulanssi tuli paikalle, uiskentelija oli jo tuolloin noussut merestä ja lähtenyt hortoilemaan sekavana. Kannattaa aina soittaa 112:seen, osaavat kyllä harkita, onko todellinen hätä.

Vierailija
51/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen, pari kuukautta myöhemmin oma lukkoni temppuili ja sain aivan yllättäen joltain pariskunnalta autokyydin minulle ja pyörälle kotiin.

Ehkä hyvät teot palkitaan;-)

T:58

Vierailija
52/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin 50 e rahapulaa valittavalle. 

Vierailija
53/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran antanut apuvirtaa simahtaneille autoille. Itsekin olen joskus samaista apua tarvinnut ja siksi kaapelit kyydissä..

M42

Vierailija
54/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä puolestani kiittelin paria salskeaa itä-eurooppalaista karskiakin miestä jotka tulivat selvällä suomen kielellä kysymään "mitä sä haluut että me teemme sinua vainoovalle häirkölle joka aukoo jatkuvasti? jaksatko enää sietää sitä?"

- sanoin että en siedä, joten homma lähti etenemään sitä rataa.

tämä kuulosti ihanalta, totta tosiaan.

Vierailija
55/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ihmisiä on selvästi vielä olemassa! Tulee hyvä mieli kun näitä lukee :)

Autoin kaatuneen pojan kotiinsa, myöhemmin näin saman pojan kulkevan keppien kanssa.

Vierailija
56/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 12:37"]

Oletko joskus auttanut itsellesi täysin tuntematonta ihmistä jossain asiassa? Olisi ihana kuulla joskus niitä positiivisia juttuja, kun nykyään on lehdet täynnä näitä "vanhus jätettiin pulaan" ja "kukaan ei tullut auttamaan" juttuja.. Itselle tuli ensimmäisenä mieleen eräs kerta kun autoin vanhan rouvan kadun yli. Hän kyllä itse pyysi apua ja totta kai siinä autoin. Itselle tuli todella hyvä mieli tuosta pienestä hyvästä teosta :)

[/quote]

Omakehusta tulee hyvä mieli? Mulle ei. Mutta voisin kertoa, miten minua on autettu. Jos sellainen ketju olisi.

Vierailija
57/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut monelle puutteessa olevalle tuntemattomalle miehelle. Olen löytänyt nuo rassut baarista.

Vierailija
58/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkipäivän kohteliaisuuksia, kuten oven avauksia jne. en muista tarkemmin.. Mutta parin viikon sisällä olen juossut melko matkan hanskansa tiputtaneen herran perässä ja jutellut kahvilassa tunnin tytön kanssa, joka kertoi olevansa yksinäinen. Kahvilajuttu kävi ulkomailla, muutoin varmaan olisin pyytänyt yhteystiedot :)

Vierailija
59/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 12:37"]

Oletko joskus auttanut itsellesi täysin tuntematonta ihmistä jossain asiassa? Olisi ihana kuulla joskus niitä positiivisia juttuja, kun nykyään on lehdet täynnä näitä "vanhus jätettiin pulaan" ja "kukaan ei tullut auttamaan" juttuja.. Itselle tuli ensimmäisenä mieleen eräs kerta kun autoin vanhan rouvan kadun yli. Hän kyllä itse pyysi apua ja totta kai siinä autoin. Itselle tuli todella hyvä mieli tuosta pienestä hyvästä teosta :)

[/quote]

Omakehusta tulee hyvä mieli? Mulle ei. Mutta voisin kertoa, miten minua on autettu. Jos sellainen ketju olisi.
[/quote]
Mitäs jos vaikka teet sellaisen keskustelun ja menet pois tästä ketjusta. Ja mielestäni kukaan ei varsinaisesti kehu itseään tässä ketjussa, kertoo vain mitä aloittaja kysyi..

Vierailija
60/93 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:30"]Mä olen antanut monelle puutteessa olevalle tuntemattomalle miehelle. Olen löytänyt nuo rassut baarista.
[/quote]
Tämä on tosi tärkeää! Raasut olisivat joutuneet turvautumaan omaan käteen taas mutta onneksi sinä pelastit. Hyvä! Jatka samaan malliin! :D