Väitän, että kampaamon ja markettien shampoot ovat aivan yhtä hyviä. Mikä on suosikkisi markettishampoista?
Kampaamoiden tuotteet erottaa markettien tuotteista vain hinta.
Kommentit (95)
En käytä kumpiakaan, monet on kyllästetty silikoneilla ja kuivattavilla sulfaateilla eivätkä hoitoaineetkaan sisällä mitään oikeasti kosteuttavia aineita. Käytän luonnonkosmetiikkaa ja ehdottomasti parhaat shampoot ja hoitoaineet tekee Bruns.
On niissä eroja, lähinnä veden, hoitavien ja pesevien aineosien kannalta.. Mutta nykyajan trendin mukaan, kaikkea pitää epäillä ja iternetin ihmeellinen maailma saa tehtyä suhteellisen normaalistakin ihmisestä täysin pöljän. Jokainen tyylillään.
-ammattilainen-
Aussie ja Garnierin Olive-sarja ovat molemmat suosiossani. Hiukset tulevat puhtaiksi, ilmaviksi ja niiden luontainen taipuisuus säilyy, eivätkä nämä maksa paljon.
Aussie on edullista esim Normalissa.
Olen herkistynyt sulfaatille ja sulfiitille. Lisäksi markettien shampoot ylipesevät ja hoitoaineet jättävät hiukset limaisiksi, vaikka kuinka huuhtelee tai sitten hoitoaine ei vaikuta millään tavalla eli hiukset ovat älyttömässä takussa ja muuten vain raskaat. Päänahka on täysin tukossa yleensä markettituotteilla. Marketista ei ihan hirveästi löydy hiustenhoitotuotteita mulle. Ostan yleensä kampaamo tasoa, mutta netistä. Löytyy paljon tuotteita halvemmalla.
LV on käytössä arkena ja Erittäin Hyvä Suomalainen saunavuorolla. Välillä jotain muutakin.
Luottokampaaja edellisessä kotikaupungissani sanoi, että ihan samoja ovat marketin ja kampaamon tuotteet, marketin tuotteita vain on lantrattu enemmän vedellä.
En jaksa itse tutkia incejä ja kokeilla mikä sopii vaan ostan mieluummin sen kampaajan suositteleman shampoon. Mun hiuslaatu muutenkin niin hankala niin luotan enemmän kampaajaan.
On kokeiltu kaupasta LV, XZ, Garnier yms, mutta niitä käyttämällä päänahka kutisee. Parturista ostettu Schwarzkopf puolestaan ei aiheuta kutinaa. Mikä on Scwarzkopfia vastaava tuote kaupassa?
Hieno suomalainen on se jolla mun pää ei kutise
Herbal Essences-sarja on ihana ja haluaisin ostaa ne kaikki herkullisen ulkonäön takia
Ostan kampaamotuotteet Prismasta. 😂
BIO+ HYDRA BALANCE -PESEVÄ HOITOAINE
Mikä markettituote korvaa kampaamon pesevän hoitoaineen?
Vierailija kirjoitti:
On kokeiltu kaupasta LV, XZ, Garnier yms, mutta niitä käyttämällä päänahka kutisee. Parturista ostettu Schwarzkopf puolestaan ei aiheuta kutinaa. Mikä on Scwarzkopfia vastaava tuote kaupassa?
Päänahan kutina johtuu sulfaateista. Se kuivattavat päänahkaa ja koska se on myös halpaa niin halpashampoissa sitä on runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
LV on käytössä arkena ja Erittäin Hyvä Suomalainen saunavuorolla. Välillä jotain muutakin.
*Erittäin Hieno (ellei täydellinen)
Vierailija kirjoitti:
On niissä eroja, lähinnä veden, hoitavien ja pesevien aineosien kannalta.. Mutta nykyajan trendin mukaan, kaikkea pitää epäillä ja iternetin ihmeellinen maailma saa tehtyä suhteellisen normaalistakin ihmisestä täysin pöljän. Jokainen tyylillään.
-ammattilainen-
Markettituotteissa on isoja eroja eri maissa. Hoitoaine jonka ostin Espanjasta oli paljon hoitavampi kuin sama tuote Pohjoismaissa. Markettituotteissa on vähemmän hoitavia aineosia. Teen nykyään itse hoitoaineeni ja hiukset ovat silkin pehmeät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päänahan kutina johtuu sulfaateista. Se kuivattavat päänahkaa ja koska se on myös halpaa niin halpashampoissa sitä on runsaasti.
Tuote joka saa miehet kuljuiksi.
Xz:n hilseshampoo pitää seborrean poissa. Tykkään myös Urtekramin hazesta. Käytän sitä, kun päänahka on hyvässä kunnossa.
XZ sulfaatittomat tuotteet. Minulla on luonnonkiharat hiukset ja nuo sopivat minulle parhaiten. Urtekram on toinen merkki ja shampoot ovatkin hyviä, mutta sen hoitoaineet ovat minulle liian vetisiä. Garnierin banaani-hoitoaine on mulle kans hyvä.
Olen vuosikymmenten aikana ostanut paljonkin ns. kampaamotuotteita, mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, etten ole huomannut niissä mitään erityistä. Kampaajien mukaan niitä tarvitsee käyttää paljon vähemmän, mutta silti hinta on älytön. Jos kampaamoshampoo maksaa 30 euroa niin sillä saa 6 pulloa markettishampoota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä huomio! Curly girl-villitys oli siitä hyvä, että markettishampoista on nyt helppo löytää sulfaatittomat versiot vaikkei muuten kiharista niin perustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä näin on tuoksuvien tuotteiden osalta?
Joudun allergioiden vuoksi käyttämään hajusteettomia tuotteita ja muutama muukin kemikaali on ongelma. Marketeista löytyvät hajusteettomat shampoot ja hoitoaineet ovat kamalia. Pesevät huonosti, kuivattavat, tekevät hiuksen klähmäiseksi ja raskaaksi. Käyttämällä noin 16 € saan kampaamolaatuiset hajusteettomat shampoon ja hoitoaineen, joilla hiuksesta tulee kevyt ja hyvinvoivan näköinen.
Minulla on ihan sama juttu. Lisäksi minulla päänahka rauhoittuu todella nopeasti, joten väärällä shampoolla päästä tulee kuivuutta kutiseva tai pesun jälkeen valmiiksi rasvainen. Sen lisäksi halpisshampoota pitää annostella kolme kertaa enemmän mitä laadukasta. Tuoksuttomuus rajaa valikoimaa paljon.
Ainiin XZ on myös hyvä merkki!