Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etunimen käyttö puhuttelussa ärsyttää

Vierailija
24.12.2021 |

Tulee olo, että olisin puhuttelijaa alemmalla tasolla. Työpaikalla esimerkiksi yksi harrastaa tätä, esim. Jos olemme kahdestaan tilassa niin silti "Heidi, tekisitkö seuraavan homman seuraavaksi", "Hyvää loppupäivää, Heidi", "kiitos päivästä, Heidi". Ärsyttääkö muitakin?

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä Pirkottelijoita on töissä myös vanhusten hoitoyksiköissä ja kotipalvelussa ja minua se ainakin ärsyttää.

Vierailija
142/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä Pirkottelijoita on töissä myös vanhusten hoitoyksiköissä ja kotipalvelussa ja minua se ainakin ärsyttää.

Älä rutise Pirkko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Teennäistä ja kuulostaa jenkkilästä kopioidulta eikä sovi suomalaiseen sosiaaliseen kanssakäymiseen. Ja just tuo alentava viba tuossa on, niin kuin toinen olisi joku holhottava.

Vierailija
144/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joulu meni, Katja? Saitko Katja kivoja lahjoja? Pääsitkö hyvin irti työmietteistä lomalla, Katja? Katjalle hyvää alkanutta vuotta. T. Stalkkeri-2022

Todella ahdistavaa. Jokainen, jonka mielestä on hyvien tapojen mukaista käyttää toisen etunimeä puheessa voi lukea tuon ja miettiä asian uusiksi. Hyh kun oikein tuli paha olo kun luin ton. Mua on stalkkeri ahdistellut noin ja nimen hokeminen tuntui tosi ällöltä kuin hän olisi koskenut muhun ihan fyysisesti.

Vierailija
145/145 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns terapiapuhetta, jolla on manipulointitarkoitus. Käytetään myös myynnissä. Tämä ihan myynnis peruskoulutuksissa. Tuskin mikään voisi vtuttaa enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme