Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko tämän työn?

Vierailija
08.04.2015 |

Minulla on 1,5v lapsi ja nyt tarjottiin työtä, jonne matkat kestää päivässä yhteensä 2h ja työpäivä 8h. Taloudellisesti minun ei ole pakko mennä töihin.

Mitä tekisit?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 10:51"]

En ole yh. Miehellä on 8-16 työ ja tämä minun työni olisi vuorotyö. Hoidossa kävisi minun vanhemmillani. Mutta on tosiaan vasta 1,5v, ei 2,5, niin kuin joku tuolla erehdyksessä mainitsi. :)

[/quote]

Ottaisin työn. Isovanhempien hoito on niin kodinomaista, että sitä ei voi verrata pitkiin päiviin päiväkodissa. Lisäksi lapsi saanee joskus ylimääräisiä vapaita, jos sulla vuorotyöläisenä on arkivapaita. Ja jos meet yöksi, lapsi voi mennä hoitoon vasta iltapäivällä ja isä hakee sitten viideltä.

Ovatko molemmat vanhempasi kykeneviä hoitamaan lasta? Kannattaa nimittäin huomioida se, että jos isovanhemmat hoitaa, mitään varapaikkaa ei ole. Hoitajan sairastuessa asia voi olla ongelma. Tiedän aina monta tapausta, jossa on ajateltu, että mummo hoitaa lasta, mutta sitten onkin tapahtunut mummon kunnossa käänne tai alkanut sairastelu ja ollaan oltu ongelmissa, kun varapaikkaa ei ole. Toki sitten voi aina hakea kunnalliseen hoitoon, mutta paikkaa ei saa ihan naps tuosta noin vain heti huomiseksi.

Vierailija
2/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ehdottomasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 10:42"]

Vaikka teidän taloudelle on ok sun kotona oleminen niin mun mielestä kannattaa ottaa työ vastaan jos siitä jää käteen hyvin extraa päivähoitokulujen, matkakustannusten jne jälkeen. Tunnin työmatka ei oo vielä pitkä.

- Näyttää paremmalta CV:ssä ja kerryttää eläkettä

- Saat tavallaan 'omaa aikaa'  ja mieli pysyy virkeänä jos työ on sellaista mistä nautit

- Taloudellinen tilanne paranee

[/quote]

Komppaan tätä, ja etenkin jos lapsen isä/toinen vanhempi voi ottaa enemmän vastuuta lapsesta kuin sinä, eli jos hän voi työaikojensa puolesta vastata lapsen päiväkotiin viemisestä ja hakemisesta. Muuten tulee kyllä aika pitkiä päiviä lapselle, jos pitää n. 10h/pvä olla hoidossa.

Vierailija
4/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 10:51"]

En ole yh. Miehellä on 8-16 työ ja tämä minun työni olisi vuorotyö. Hoidossa kävisi minun vanhemmillani. Mutta on tosiaan vasta 1,5v, ei 2,5, niin kuin joku tuolla erehdyksessä mainitsi. :)

[/quote]

Ottaisin työn. Isovanhempien hoito on niin kodinomaista, että sitä ei voi verrata pitkiin päiviin päiväkodissa. Lisäksi lapsi saanee joskus ylimääräisiä vapaita, jos sulla vuorotyöläisenä on arkivapaita. Ja jos meet yöksi, lapsi voi mennä hoitoon vasta iltapäivällä ja isä hakee sitten viideltä.

Ovatko molemmat vanhempasi kykeneviä hoitamaan lasta? Kannattaa nimittäin huomioida se, että jos isovanhemmat hoitaa, mitään varapaikkaa ei ole. Hoitajan sairastuessa asia voi olla ongelma. Tiedän aina monta tapausta, jossa on ajateltu, että mummo hoitaa lasta, mutta sitten onkin tapahtunut mummon kunnossa käänne tai alkanut sairastelu ja ollaan oltu ongelmissa, kun varapaikkaa ei ole. Toki sitten voi aina hakea kunnalliseen hoitoon, mutta paikkaa ei saa ihan naps tuosta noin vain heti huomiseksi.
[/quote]

Hyviä huomioita! Meillä on vahvat tukiverkostot ja tarvittaessa myös miehen vanhemmat käytettävissä.

Olen yllättynyt, että tuli näin myönteisiä kommentteja töihin menosta, eikä yhtään viestejä lapsen psyykkeen ja perusturvallisuiden tuhoamisesta.

Taidan siis lähteä töihin. :)

Ap

Vierailija
5/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 10:36"]

Minulla on 1,5v lapsi ja nyt tarjottiin työtä, jonne matkat kestää päivässä yhteensä 2h ja työpäivä 8h. Taloudellisesti minun ei ole pakko mennä töihin. Mitä tekisit?

[/quote]

Ottaisin. sit voisin harkita palkan mukaan jos matka on 2h suuntaansa, mutta 2h yhteensä? pikkujuttu. 
-m35

Vierailija
6/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tällä hetkellä ihan minkä tahansa työn.

T.2 vuotta töitä hakenut

Vierailija
7/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi.

Vierailija
8/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottaisi, koska minulla ei ole minkäänlaista tukiverkostoa lähellä. Voiko miehesi tehdä osa-aikaista työtä tai onko teillä läheiset isovanhemmat, joista voisi olla lastnhoitoapua?

Vierailija
9/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi kun lapsi on noin pieni. Hirvittävä aika erossa äidistä :(

Vierailija
10/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin työn! 

Vierailija
11/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt töihin kun nuorin oli juurikin 1,5v. Nyt täyttää 3 ja kas, olen työtön. Eli sinuna ehkä ottaisin työn, vielä kun ei tarvitse edes viedä päiväkotiin.

En kuitenkaan kadu tätä kotona oloakaan, lasten kannaltahan tämä on ollut parempi ratkaisu.

Vierailija
12/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 10:40"]

Riippuu palkasta ja ootko lapsen kanssa yksin? Itse en menisi, jos näin on. Mies21

[/quote]Touché

Vierailija
13/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ottais mut mä oonkin työkriittinen.

max. työmatkaan kuluva aika on mulla 0,5 h yhteen suuntaan. 2 tuntia "hukkaan" menevää aikaan per päivä on paljon. life is short, time is revevant. 

Vierailija
14/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

relevant

Vierailija
15/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ottais. En pystyisi.
Huomattavasti eri juttu jos lapsi vuoden vanhempi. Mut mulla ei olis noin ihania isovanhempia, jotka hoitais.

Vierailija
16/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi!

Vuoden kuluttua voisin jo olla toista mieltä. Mutta lähes vauvan kanssa, ei missään tapauksessa, kun ei ole pakko. 

Vierailija
17/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu palkasta ja ootko lapsen kanssa yksin? Itse en menisi, jos näin on. Mies21

Vierailija
18/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, missä asut, mutta pääkaupunkiseudulla tuollainen työmatkan kesto on täysin normaali, jopa pidempään kestävä on normaali. 

2,5-vuotias kaipaa jo muiden lasten seuraa ja pärjää varmasti pävähoidossa. Tekee jopa kehitykselle hyvää.

Ottaisin työn ehdottomasti vastaan. Epäilen, että siinä vaiheessa, kun itse palavasti halauat palata työelämään, ei tällaista tilaisuutta tule.

Vierailija
19/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka teidän taloudelle on ok sun kotona oleminen niin mun mielestä kannattaa ottaa työ vastaan jos siitä jää käteen hyvin extraa päivähoitokulujen, matkakustannusten jne jälkeen. Tunnin työmatka ei oo vielä pitkä.

- Näyttää paremmalta CV:ssä ja kerryttää eläkettä

- Saat tavallaan 'omaa aikaa'  ja mieli pysyy virkeänä jos työ on sellaista mistä nautit

- Taloudellinen tilanne paranee

Vierailija
20/23 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. Tuo on monella ihan normaali kesto työmatkalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi