Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä raskausviikoilla aloit käyttämään äitiysvaatteita?

Vierailija
08.04.2015 |

onko niissä kokomitoitus sama, kun tavallisisa vaatteissa?eli jos olen nyt alkuraskaudessa kokoa 38, niin 38 äitiysvaateko menee päälle koko raskauden ajan?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samoilla mentiin. Matalavyötäröiset farkut vaihtuivat vaan legginseihin ja vetoketjuttomat hupparit vetoketjullisiin, samoin takkeja pidin sitten vaan auki kun ei kiinni enää mennyt. Ostinkohan pari uutta toppia/trikoopaitaa koko raskauden aikana. En nähnyt mitään järkeä pistää rahaa vaatteisiin, joita tarvitsen sen muutaman kuukauden. Ainoa äityisvaate oli juhlamekko, koska oli ystävän häät ja mitään päällepantavaa ei yksinkertaisesti kaapista löytynyt enää. Sekin oli löysähkö maksimekko, joka olisi ihan käyttökelponen nytkin, mutta valitettavasti liian iso rinnoista kun en raskaana ole.

Vierailija
2/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 5 kk paremmalla puolella oli pakko siirtyä mammahousuihin, paitoja ostin vielä myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat farkut alkoi kiristää rv 17 paikkeilla, paidat on aina olleet reilun kokoisia eli ne menee vieläkin (nyt rv 19+4). Imetysliivit ostin viikko sitten, esimaito nousee jo ja sotkee muut liivit.
Ja ensimmäistäni odotan. :)

Vierailija
4/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vko 26 siirryin mammahousuihin...

Vierailija
5/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus rv 25 eteenpäin ja toka raskaus rv 16 eteenpäin. Siis housut vaihtui silloin mammahousuihin. Muuten olen vaan käyttänyt joustavia paitoja ja lainannut isompaa ulkotakkia kaverilta.

Vierailija
6/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus rv 17-18 siirryin äitiyshousuihin. Omat kyllä menivät vielä päälle, mutta olivat aika epämukavat. Äitiyspaitoja aloin käyttää noin viikolla 29-30. Monet äitiysvaatteet ovat omassa koossa vielä aika isoja nyt viikolla 32, eli alku- ja keskiraskaudessa voi joutua ostamaan "kokoa pienempää" äitiysvaatetta, kuin normaali vaatekoko on.

Vierailija
7/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeasti ihmetyttäää, miten tässäkin näin monet ovat onnistuneet pärjäämään normivaatteille miltei viimeiseen kolmannekseen! Kuitenkin jos keskikäyrällä kasvaa Sf-mitta, pitäisi mahan olla jonkinlainen jo...Samoin yli rv 20 on paino noussut ainakin pari kiloa useimmilla.

Itse olen myös varhaisessa vaiheessa äitiysvaatteisiin siirtynyt, silti painoa ei ole tullut raskauksien aikana kuin 10-12 kiloa ja nekin vasta puolivälin jälkeen ja vatsa kasvanut keskikäyrällä tai vähän alle. Ei tosiaan puhetta, että vanhat housut menisivät kiinni tai ettei paidoista napa alkaisi vilkkua. Olen itse ainakin raskaana ihan erinäköinen ilmestys kuin tavallisesti ettei ihme, että tavalliset vaatteet eivät sovi.

Vierailija
8/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissithän kasvaa.lantiot ja masu siis jos olet 38 ja normaalipaino raskauden aikana on 14 kg siis olet 42 tai 44

Vierailija
9/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:22"]

Tissithän kasvaa.lantiot ja masu siis jos olet 38 ja normaalipaino raskauden aikana on 14 kg siis olet 42 tai 44

[/quote]

Juu mutta koon 38 äitiysvaatteissa on huomioitu tämä kasvu. Olen etsinyt kirppareilta äitiysvaatteita, ja olen ollut todella yllättynyt miten vähän S kokoisia vaatteita sieltä löytyy. Suurin osa käytettyjen äitiysvaatteiden tarjonnasta kokoa 42-44 ja L-XL.

Vierailija
10/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 6-12 välillä olen siirtynyt äitiysvaatteisiin pikkuhiljaa. Osa tavallisista vaatteista on mennyt pidemmällekin, mutta esim. Farkut ei. Masutuubia olen myös käyttänyt, talvella varsinkin kätevä. Osa vaatteista on mennyt koko raskauden, muttei kaikki. Äitiysvaatteissa on ollut sama koko kuin muutenkin vaatekoko.
Useampi raskaus siis.

Vierailija
11/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat mammavaatteet mitä aikoinaan ostin oli housut, niitä taisin käyttää 22+ viikoilta. Muuten normaalit puserot ja neuleet meni loppuun asti, samoin useimmat mekot.

Vierailija
12/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla maha on rv 14 yhtä iso kuin kaverillani rv 34, että kyllä on saanut ostaa äitiysvaatteita jo hyvin aikaisin, kun alkoi kyllästyttää miehen vaatteiden käyttäminen ja omat ei menneet päälle. mutta vain yhdet housut, n. viisi paitaa. ei mitään järisyttäviä määriä. toiset housut pitää tosin hankkia. 

ei mahdu omat matalavyötäröiset eikä mitkään mallit. vaihtoon meni.

Vierailija
13/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen mammavaate? Se on ÄITIYSVAATE. Onko imetyspaita joku tissittelyvaate sitten...

Vierailija
14/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa te pysyneet pieninä! Itelle kertyi niin valtavasti turvotusta ja lääkärinkin "ihmettelemää" ylimääräistä lapsivettä, että jouduin käyttämään muistaakseni jo toiselta kuulta lähtien kokoa isompia vaatteita tai muuten ahdisti. Lähtötilanne oli 164/51 ja lopussa 65. Tosin synnytyksen jälkeen olo oli todella kevyt kun turvotus (ja maha) vihdoin hävisi, lähtöpainossa olin takaisin jälkitarkastuksessa.

Vierailija
15/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti varhaisultran jälkeen hain ekat äitiysfarkut. Kaikki omat oli kapeita ja korkeampaa vyötäröä. Lisäksi kärsin alkuraskauden ihan älyttömästä turvotuksesta ja mulla on vielä istumatyö, joten normi housuja ei vain pystynyt käyttämään. Edes lopussa ison mahan kanssa ei elämä ollut yhtä tuskaista kuin sen turvotuksen kanssa. 

Vierailija
16/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko raskaus ajan käytin ihan omia "normaaleja" vaatteita,en laisinkaan äitiysvaatteita. Vaatekoko S-M.

Vierailija
17/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleen on jäänyt kun näin aikoinaan raskaana olevan naisen, jolla oli napapaita. Ihan polleasti veteli puolen mahaa paljaana :D

Vierailija
18/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ehkä viikolla 29, tokassa 25 ja kolmosessa viikolla 11 ostin mammahousut kun vain kahdet vanhat mahtui päälle

Vierailija
19/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin loppuraskaudesta lainaamaan kaverilta löysempiä äitiysvatteita. Ei mennyt enää samat äitiysfarkut kuin alku-/keskiraskaudesta. Maha oli valtava, ja myös turvotus paisutti jalat pölkyiksi. Toisilla taasen on pienempi maha ja turvotus on olematonta, joten samat vaatteet menee läpi raskauden.

Eli voi olla, että pärjäät samoilla pöksyillä, mutta voi myös olla, että et pärjää. Ei sitä oikein voi ennustaa.

Vierailija
20/45 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa vaihdoin mammahousuihin noin rv 20 ja toisessa raskaudessa rv 12-13.
Mammahousuina farkut ja gargohousut sekä ekassa raskaudessa mustat suorat housut.

Rintsikoita piti molemmissa raskauksissa hankkia kuppikokoa tai kahta suurempia noi puolessa välissä. Ja taas tuli järkytyksenä jälkimmäisenkin jälkeen kuinka suuriksi rinnat pullistuu maidon noustessa. :-D

Mammapuseroita taisin hankkia vain pari per raskaus, yhden paitapuseson ja taisi olla joku trikoopusero/t-paita. Muuten menneet ennestään olemassa olleet yläosat. Myös masutuubin hankin jälkimmäisessä raskaudessa, auttoi muutamien normipaitojen kanssa että maha ei liian lyhyen helman alta.
Takkia ei ole tarvinnut kummassakaan raskaudessa hankkia.

Olen isokokoinen (koko 46-48 normaalisti) ja molemmissa raskauksissa painonnousu 0 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän