Millä raskausviikoilla aloit käyttämään äitiysvaatteita?
onko niissä kokomitoitus sama, kun tavallisisa vaatteissa?eli jos olen nyt alkuraskaudessa kokoa 38, niin 38 äitiysvaateko menee päälle koko raskauden ajan?
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 10:43"]Mistä vetoa, että tähön ketjuun tulee kohta pätemään joku pissis, joka kehuskelee kun käytti samoja vaatteita koko raskauden ajan ja mahakin jäi synnärille :)
[/quote]
Katkera ihminen kyseessä,jos itse ei ole voinut käyttää samoja koko raskautta ja raskauskilot ei jäänyt synnärille ? Itselläni näin oli,että samat vaattet ja kilot synnärille.
Ei kaikille ne kilot jää pyörimään..
Tosin isoa vatsaa en omistanut,vaikka maailmaan tuli 54cm ja hiukan yli 4kilonen tyttö :)
RV 16.
Näistä kaupoista oon hankkinut. Saa sopivia äitiysvaatteita, jotka sopivat alkuraskauteen.
Täältä äitysvaatteet: http://www.9kk.fi/epages/9kk.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014071402/Categories/Aeitiysvaatteet
Ja täältä kanssa imetysvaatteet:
http://www.avonainen.fi/lapsenpaastajan-puoti/
En luojan kiitos joutunut ostamaan yhtään mammavaatetta. Ja se mahakin jäi synnärille ;)
Rv 7. Turvotus oli aivan järkyttävä.
Nyt tokassa raskaudessa rv 8, kun ne vaatteet oli kätevästi kaapissa edelliseltä kierrokselta. Turvotus oli sen verran paha, ettei mikään saanut painaa vatsaa. Nyt rv 16 maha on jo aika iso, kiitos todella eteenpäin kallella olevan kohdun.
Normaalisti olen kokoa xs/s, raskausvaatteet ovat s/m jotta mahtuvat ihan viimeisillään vielä.
Kyllä niissä on sama kokomitoitus, niissä on vaan mahalle lisätilaa. Ite aloin käyttämään äitiysvaatteita jo rv. 15, ostin H&M:ltä ja vaikka lihoin molemmissa raskauksissa reilusti, ekassa 34kg ja tokassa 22kg, niin vaatteet sopi koko raskauden ajan.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 10:43"]Mistä vetoa, että tähön ketjuun tulee kohta pätemään joku pissis, joka kehuskelee kun käytti samoja vaatteita koko raskauden ajan ja mahakin jäi synnärille :) [/quote] Katkera ihminen kyseessä,jos itse ei ole voinut käyttää samoja koko raskautta ja raskauskilot ei jäänyt synnärille ? Itselläni näin oli,että samat vaattet ja kilot synnärille. Ei kaikille ne kilot jää pyörimään.. Tosin isoa vatsaa en omistanut,vaikka maailmaan tuli 54cm ja hiukan yli 4kilonen tyttö :)
[/quote]
Trikoovaatteet ovat aika tyylittömiä. Vai menikö samat tyköistuvat puserot ja kynähameet vielä viikolla 40?
On sama. Joten jos lihoot, et mahu enää äitiysvaatekokoon 38.
Mitenkäs siis tuo koko? Venyykö ne vaatteet jotenkin masun kohdalta ja siten mahdollistavat samojen vaatteiden käytön koko raskauden ajan?vai pitääkö matkan varrella ostaa isompia?
ap, rv 8
Joskus 16 viikolla oli mammapusero, koska en halunnut mahaa näyttää ja se olisi näky nyt normipaidassa. Synnyttämään lähdin ihan tavis housuillani ja puserolla, hyvin menivät päälle, toki olivat vähän joustavampaa materiaalia.
Mistä vetoa, että tähön ketjuun tulee kohta pätemään joku pissis, joka kehuskelee kun käytti samoja vaatteita koko raskauden ajan ja mahakin jäi synnärille :)
Koko riippuu siitä kuinka isoksi maha kasvaa. Mulla meni sama koko alusta loppuun.
Käytin omia koko raskauden ajan. Ostin pri sellaista mahatuubia, jolloin ei haitannut vaikka omat paidat jäi lyhyeksi kasvavan mahan takia. Olohousut, trikoohameet, leggarit, ja matalavyöträfarkut meni päälle loppuun asti. Parit imetysrintsikat ostin loppu vaiheessa, reilun kokoiset maidon nousua ajatellen.
Mun on pitänyt joka raskaudessa siirtyä melko varhain äitiysvaatteisiin, olen melko pieni (160/50) ja normisti käytössä tiukat housut, jotka alkaa jo ennen rv 12 puristaa siihen malliin, ettei tunnu enää kivalta. Paino on sen sijaan alkanut nousta vasta rv 20 jälkeen, joten ilmeisesti on vain turvotusta jne. ettei enää tavan vaatteet mahdu.
Nyt siis kolmas raskaus menossa ja äitiyshousuihin (erityisesti ne matalvyötäröiset hyviä) jo noin rv 9. Normipaidat menee vielä pitkälti (nyt rv 16), mutta selkeästi kohta niissäkin tarvetta vaihtaa pitempiin. Riippuu varmasti paljon vartalon muodosta, mulla lyhyt selkä ja keskivartalo, joten kohdulla ei ole tilaa kasvaa "piilossa".
Höh, mä aattelin että olis hyvä syy uusia koko garderobi :)
ap
Miulla alkoi kiristämään housujen ja hameiden vyötäröt jo alkuraskaudessa valtavan turvotuksen takia, ja kun se turvotus vihdoin laski, alkoi jo vauvamaha kasvattamaan vyötärönympärystä. Tavalliset vaatteet tuntui epämukavilta, joten olisinkohan jo viikolla 12 käyny hakemassa mammavaatteita, omaa kokoani.
10 jatkaa, itse olen käyttänyt samankokoisia äitiysvaatteita koko raskauden ajan eli merkistä riippuen XS ja S-kokoa. Aika monissa mallistoissa (Mamalicous, Esprit) on mammavaatteet aika isoja pienimmässäkin koossa.
Eräs mun pitkä ystävä (180 cm) pystyi käyttämään koko raskauden tavallisia vaatteita, valitsi vähän väljempiä vain, sillä vauvalla oli tilaa kasvaa ilman, että maha tuli niin paljoa eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:11"]
Mua oikeasti ihmetyttäää, miten tässäkin näin monet ovat onnistuneet pärjäämään normivaatteille miltei viimeiseen kolmannekseen! Kuitenkin jos keskikäyrällä kasvaa Sf-mitta, pitäisi mahan olla jonkinlainen jo...Samoin yli rv 20 on paino noussut ainakin pari kiloa useimmilla.
Itse olen myös varhaisessa vaiheessa äitiysvaatteisiin siirtynyt, silti painoa ei ole tullut raskauksien aikana kuin 10-12 kiloa ja nekin vasta puolivälin jälkeen ja vatsa kasvanut keskikäyrällä tai vähän alle. Ei tosiaan puhetta, että vanhat housut menisivät kiinni tai ettei paidoista napa alkaisi vilkkua. Olen itse ainakin raskaana ihan erinäköinen ilmestys kuin tavallisesti ettei ihme, että tavalliset vaatteet eivät sovi.
[/quote]
Minäkin ihmettelen noita, jotka ovat koko raskauden pärjänneet normaali vaatteilla. Mutta onhan se toki varmasti myös vaatekaapin sisällöstä kiinni: jos on paljon trikoota ja löysiä vaatteita, niin toki ne menevät päälle paljon pidempää kuin tyköistuvat paidat materiaaleista, jotka eivät jousta. Omat housuni ovat kyllä sen kokoiset ja malliset, että jos ne jollekin viimeisillään raskaana olevalle naiselle menisivät vatsankohdalta kiinni, niin kyllä ihmettelisin erittäin suuresti. :D