Millä raskausviikoilla aloit käyttämään äitiysvaatteita?
onko niissä kokomitoitus sama, kun tavallisisa vaatteissa?eli jos olen nyt alkuraskaudessa kokoa 38, niin 38 äitiysvaateko menee päälle koko raskauden ajan?
Kommentit (45)
Rv 19 laitoin äitiyshousut jalkaan. Omista housuista muut paitsi yhdet löysät ja yksi hame oli jäänyt jo pari viikkoa sitten kireiksi. Paino siinä vaiheessa oli noussut vasta pari kiloa, mutta olin vähän tukevassa kunnossa vaatteisiini nähden jo ennen raskautta, niin kiristivät helposti. Omaa kokoa olevia ostin, niissähän on vyötäröllä joustavaa kangasta, joten mennee koko raskauden ajan. Paitsi kesälle pitänee ostaa jotain viileämpiä vaatteita.
Mä ostin tasan yhdet raskausfarkut, olisko ollut joskus puolivälissä. Rupes kiristämään omat farkut. Koko oli sama, en lihonut raskausaikana mistään, vaan maha kasvoi.
Tosin käytin myös omia farkkuja, nappia en laittanut kiinni vaan käytin ponnariviritelmää tai jätin vaan auki, muuten niin istuvat farkut ettei edes meinanneet pudota :D
ekassa noin rv 20 tokassa raskaudessa menin normivaateilla kokoa xs-s toki oli joustavia normi housut meni kokoajan(lantio malli)
Äitiysvaatteita aloin käyttää raskauden ollessa puolessa välissä. Sairaalasta kun lähdettiin kotiin laitoin ihan omat normaalit kokoa 38 housut. Kaikki kilot ja enemmänkin jäi laitokselle. Ja sehän teitä nyt ärsyttää tietenki. Tyhmä kysymys millä raskausviikolla joku on alkanut käyttää äitiysvaatteita. Niitä aletaan käyttää tietenkin silloin kun normi vaatteet ei enää päälle mahdu. Ei siinä mitään viikkoja kytätä. Paitsi jotkut laittaa heti äitiyshousut jalkaan ja pitää kättä vatsan päällä kun on positiivinen raskaustesti tehty, vaikka viikkoja olisi vasta 4.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 10:47"]
Höh, mä aattelin että olis hyvä syy uusia koko garderobi :)
ap
Siitä vaan, luulen, että suurin osa kyllä joutuu uusimaan vaatteistonsa, varsinkin jos on tottunut käyttämään suht tyköistuvia vaatteita.
[/quote]