Revin kortin, jonka mieheni oli saanut
Siivoilin kaappeja ja löysin sieltä postikortin mieheni entiseltä kaverilta, joka oli myös hänen ihastuksensa. Jouduin tunteiden valtaan ja revin sen riekaleiksi. Nyt iski kauhea morkkis. Pitäisikö kertoa vai olla vain hiljaa? En usko, että hän edes muistaa tuota korttia, jonka hän oli saanut seurustelumme alkuaikoina. Olen raskaana ja hormonit hyrrää.
Kommentit (98)
No mitäs pienistä, AP. Me oltiin oman ukon kaa jo jonkun aikaa seukattu, kun sisävarastoa siivotessani löysin kehyksen, jossa oli valokuva miehestäni ja hänen silloisestaan naisystävästään hymyilevin suin. Annoin asian olla, mutta vituttihan se.
No, mies sitten kerran siivosi itse sitä varastoaan ja muutaman päivän kuluttua siitä siivouksesta, kävin etsimässä dvd soitinta sieltä ja huomasin sen saatanan kehyksen vieläkin siellä valokuvineen.. Mua niin vitutti kun miettiin että mies on itsekin varaston siivonnut ja täytynyt nähdä sen kehyksen ja siltikin säilyttänyt sen siellä. Mä otin sen kehyksen, repäsin valokuvan sieltä irti ja reppiin kappaleiksi sen ja heitin pois. Kehyksenkin heitin menemään. Eikä kaduta.
Lisäksi olkkarin tv tason kaapissa oli lehtileike tästä hänen eksästään. Vittu jätkä säilyttäny jotain lehtileikettäkin kuukausitolkulla siellä kaapissa, ei ollu tainnu ihan päästä eksästään yli vielä silloin, vaikka väitti että on :D
No mies sen heitti menemään sen lehtileikkeen, kun mainitsin sillon aikoinaan että huomasin siellä sellasen ja ihmettelin, miksi säilyttää sitä.
Ketjun valtaosa näköjään toivoo ap:lle malttia enemmän. En ole samaa mieltä. Hyvä, jos nainen ei salaa tai pidättele tunteita ulospäin. Jopa eräs tärkeimmistä asioista naisessa.
Epävakaudella ymmärrän kyvyttömyyttä sitoutua, halua hurjastella seksissä ja pettää, lyhytjänteisyyttä elämässä, masennusta ja vastaavaa. Siis aivan eri asiaa kuin tunteet ja intohimo. Vaikkapa latinot ja afrikkalaisnaiset ovat yhtä aikaa tunteikkaita ja uskollisia/"äidillisiä". Se yhdistelmä toimii, liiallisen pidättyvä ja harkitseva nainen taas ei. T: 82.
Ex:n kuvat kannattaa laittaa nettiin, niin pysyy tallessa ja muutkin saa ihastella.
Revittekö miehen kappaleiksi, kun siltä löytyykin tatska, joka on otettu yhdessä ex:n kanssa:
Mäkin pimahdin joskus nuorempana mun ex-miehen valtavasta valokuvakokoelmasta, joissa suurimmassa osassa komeili aina vaan toinen toistansa kuniimpia naisia, kaikkin ex-miehen exiä (oli aikamoinen naistenmies). Oliskin ollut joku pari kipaletta niitä kuvia ja naisia, mutta kun oli useita kymmeniä. En kuitenkaan lähtenyt omin päin mitään repimään tai roskikseen syytämään, vaan huomautin asiasta ex-miehelleni, joka tajusi kai heittää pois ne naikkoskuvat. Tai sitten se vaan tietämättäni jemmasi ne johonkin muualle, mutta ei sillä enää väliä ole :)
Taisin pimahtaa siitäkin, että samaisella ex-miehellä oli ystäväkaartinaan aivan valtava määrä naisia, joista suurin osa oli näitä hänen ihania exiään. Yhden häissä ollessaan, kun emme vielä seurustelleet, vuodatti aikanaan mulle, että juuri tuon naisen kanssa hän halusi naimisiin ja nyt hänen sydämensä särkyi täysin. Oli aikas vaikeeta kestää juuri tuota ystävyyssuhdetta, vaikka muut pääosin kyllä sallin.
Nykyisellä miehelläni on myös arsenaali entistenä kuvia arvokkaimpien tavaroidensa joukkoon säilöttynä. Onneksi niitä ei ole kuin pari. Kun nykyisen ja hänen ex-vaimonsa hääkuvat kuitenkin jököttivät alakerran kaappimme hyllyllä jo toista vuotta, otin asian ihan nätisti esiin. Kuvat kun olivat kaikenlisäksi tosi ällöjä: ex-vaimo viimeisimmillään raskaana oikein kunnon kokoisena vaaleansinisessä mummo-pitsiluomuksessa ja miehelle isketty kaulaan samaa hempeää vaaleansinistä kangasta oleva teini-rusetti jne. Ja tämä "valas-exä" (ei siis suurikokoinen vain raskauden takia) oli toisessa kuvassa pantu hyppäämään miestä kohti kevyesti yhdellä jalalla leijuen, josta syntyi suorastaan katastrofaalinen vaikutelma, kun mies nojasi siinä vastaanottavana osapuolena ohutta koivua vasten. Mietin, että mahtoiko kestää sekä mies että koivu sen kolauksen...
Mies tempaisi kuvat saman tien hyllyltä ja repi ne, heittäen kehyksetkin roskikseen. Kauhistuin suoraan sanottuna reaktiota ja yritin änkyttää jotain että "kyllä ne kuvat olisi voinut säilyttää, mutta tarviko niiden olla tuossa paraatipaikalla hyllyssä".
Muihin nykyisen mieheni exien kuviin tai aika symppiksiin itsepiirrettyihin kortteihin (joissa esiintyy mm. tipuja ja kanoja ja tietty paljon niitä sydämiä :) en ole viitsinyt puuttua. Kai ne ovat miehelle tärkeitä, joten antaa olla niin. En minä niihin kuole.
Eli vähän laidasta laitaan on tullut näitä erilaisia reaktioita harrastettua, ja ihan terveeksi (mieleltäni) ihmiseksi minä kyllä itseni koen.
Minunkin mieheni ex-vaimo halusi miehen hävittämään kaikki kuvat nuoruutensa existä. Eron jälkeen mies on katunut, että ikinä suostui. Aivan pöyristyttävä pyyntö minusta, haluta nyt rakkaimpansa tuhoavan itselleen tärkeitä muistoja. Silkkaa mielivaltaa, manipulintia ja pohjattoman itsekästä.
Mä heitin joskus exäni rannekorun maitopurkin sisässä roskiin... Oli saanut sen exältään:D No, olin silloin nuori ja suuttunut;)
Kerro miehellesi ja pyydä anteeksi, asia on luultavasti sillä selvä. Paljon isompi asia syntyy kun joskus jäät kiinni salailustasi, sitä voi jo olla vaikeampi antaa anteeksi ja ainakin hetkellisesti mies menettää luottamuksensa sinuun.
m32
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:17"]
Miten te jostain existä/vanhoista ihastuksista ootte mustasukkaisuus?? Eikös ne ole syystä exiä ja mies on nyt sun kanssa?
[/quote]
Ei kai siinä mustasukkaisia olla, vaan loukkaantuneita siitä, että mies tuo yhteiseen kotiin jotain mikä ei sinne kuulu. Anoppilan vintille säilöön asiat, jotka eivät ole puolison ja omien lasten silmille. Kiitos.
t. se, joka löysi kyseenalaisia valokuvia äitistänsä ja tämän exästä jostain 70-luvulta
[/quote]
Kyllä siellä yhteisessä kodissa kuuluu olla tilaa molempien muistoille.
Onpa kyllä epävarmoja ja omistushaluisia sekopäitä ketju täynnä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:50"]
Miten te jostain existä/vanhoista ihastuksista ootte mustasukkaisuus?? Eikös ne ole syystä exiä ja mies on nyt sun kanssa?
[/quote]
Ei kai siinä mustasukkaisia olla, vaan loukkaantuneita siitä, että mies tuo yhteiseen kotiin jotain mikä ei sinne kuulu. Anoppilan vintille säilöön asiat, jotka eivät ole puolison ja omien lasten silmille. Kiitos.
t. se, joka löysi kyseenalaisia valokuvia äitistänsä ja tämän exästä jostain 70-luvulta
[/quote]
[/quote]Joskus se tunne vie voiton järjestä :) Aika inhimillistä, minä en pitäisi moista episodia kummoisena, lähinnä naurattaisi jos oma naiseni näin olisi tehnyt.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuten myös kaikikke persoonille omana itsenään jotka kodissa asuu. Maailma ei kaadu siihen että tekee suutuspäissään virheen ja jos parisuhde johonkin vanhan kortin repimiseen on kaatuakseen mun puolestani saa kaatuakin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olen samaa mieltä, mutta omaa harkintaa saa käyttää. Minä en ainakaan olisi halunnut nähdä äitiäni pussailemassa ja poseeraamassa rakastuneena jonkun vieraan miehen kanssa valokuvissa. Olin 11-vuotias löytäessäni kuvat. Muistan vieläkin kuinka ällötti. Jos muistoja haluaa jostain syystä säilyttää muuallakin kuin siellä omissa muistoissa, niin olisi suotavaa osata pitää muistonsa muiden ulottumattomissa. Koti on paikka, jossa kaikilla sen asukeilla on oikeus olla ja turvallisesti avata laatikoita ilman, että täytyy pelätä mitä hyppii silmille.
Olen siis sitä mieltä, että se mikä ei ole puolison tai lasten silmille, pidettäköön paremmassa tallessa.
Minua ei ainakaan haittaisi yhtään jos mun mies repisi jonkun muiston entisestä ihastuksesta tai exästä, tosin en säilytä sellaisia, enkä ymmärrä miksi joku tekisi niin.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:58"]
Minua ei ainakaan haittaisi yhtään jos mun mies repisi jonkun muiston entisestä ihastuksesta tai exästä, tosin en säilytä sellaisia, enkä ymmärrä miksi joku tekisi niin.
[/quote]No ei niitä välttämättä ole tarkoituksella säilytetty, vaan ne on unohtuneet jonnekin pussinpohjalle tai muualle, eikä ole muistanut nakata roskiin. Minä en esim. heitä kortteja roskiin aina vaan jotain olen säilyttänyt pidempään, ihan hyvin voisi löytyä jotain exien kortteja tai muita juttuja edellisistä suhteista.
Sielunne olette myyneet saatanalle. Siinä loppuelämäksi miettimistä.
Mulla on paljon vanhoja valokuvia säilössä yläkaapissa. Joukossa on myös kuvia exästäni. Pusukuvat tms. olen hävittänyt itse, mutta muissa tavallisissa kuvissa exäni on mukana. Seurustelimme melkein 10 vuotta. Se aika on osittain muokannut minua sellaiseksi kuin olen. Esim. exän suvun mökki ehti tulla minulle hyvin rakkaaksi paikaksi ja totta vie suuttuisin, jos joku tuhoaisi kuvat ko. paikasta oli kuvissa ketä hyvänsä. En katso kuvia usein, ehkä kerran vuosikymmenessä, mutta haluan silti säilyttää ne muistona. Ihan turha olla mustasukkainen vanhoista asioista.
Siis eihän se kortti tässä ole se tärkeä juttu, tuskin itsekään kaipaisin korttia jota en edes muista. Mutta epäilisin puolisoni olevan tosi epävakaa, huono itsetuntoinen sekä luottamus minuun olisi aika heikko jos rupeaisi repimään jotain kortteja exiltä.
Annat itsestäsi todella typerän kuvan, ehkä on parempi ettet kerro. Toisaalta jos kerrot niin annat miehellekin mahdollisuuden nähdä sut sellaisena kuin olet.