Revin kortin, jonka mieheni oli saanut
Siivoilin kaappeja ja löysin sieltä postikortin mieheni entiseltä kaverilta, joka oli myös hänen ihastuksensa. Jouduin tunteiden valtaan ja revin sen riekaleiksi. Nyt iski kauhea morkkis. Pitäisikö kertoa vai olla vain hiljaa? En usko, että hän edes muistaa tuota korttia, jonka hän oli saanut seurustelumme alkuaikoina. Olen raskaana ja hormonit hyrrää.
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:21"]
Päätin nyt, että en kerro mitään. Olisi aika epätodennäköistä, jos hän alkaisi kyselemään sen kortin perään joku päivä. Sittenkin voisin sanoa sen hävinneen esim. muutossa. Olen ollut viime aikoina todella kiukkuinen ja itkuinen, joka varmasti osaksi johtuu hormoneista. En vaan käsitä, miksi mieheni oli säilönyt tasan vain tämän kortin, mutta muut oli heittänyt menemään. Pimahdin, mitä sitä salaamaan. En halua tästä kuitenkaan mitään episodia. Ap
[/quote]No kävinpä huvikseen kaivamassa tota yhtä laatikkoa ketjusta innostuneena ja sieltä löytyi aika monta vanhaa synttärikorttia, yksi oli eksältä. Heitin roskiin kortin ja muitakin turhia papereita. Minulla ei ainakaan ole hajuakaan mitä muita muistomerkkejä tästä kämpästä voi löytyä jostain ihmisestä, kun kaikkea ei ole tullut systemaattisesti heitettyä roskikseen.
Varmasti joku överimustasukkainen ja vainoharhainen ihminen saisi jonkun elämää suuremman draaman pystyyn, jos olisi sen kortin löytänyt ja väittäisi että olen sen tarkoituksella säilyttänyt.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:51"]
Pitääkö miehen hommata oma tallelokero pankista että saa vanhat valokuva-albumit ja muuta muistokamaa säilytettyä? Skitsoilla akoilla tuntuu olevan tapana tuhota kaikki mihin pääsevät käsiksi.
[/quote]
Pitääkö miehen ryhtyä parisuhteesee skitsojen akkojen kanssa? Ehkä sitten on parempi että tallettavat ainakin huomattavasti paremmin kuin ap mies arvokkaan omaisuutensa.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:23"]
Mä saisin raivarin jos puoliso...
[/quote]
Luojan kiitos etten elä tuollaisessa suhteessa jossa molemmat saavat raivareita milloin mistäkin. Mitä sinä teet raivon vallassa et ilmeisesti kuitenkaan onneksi tuhoa mitään?
Mun miehellä on exältään saama pehmonalle. Olisi nakannu sen pois meidän suhteen alussa jos se olis mua haitannut, mutta tuumasin ettei nyt suotta kannata hävittää, söpöhän se on. Tuossa se nalle nyt hyllyn päällä istuskelee lasten hoidettavana :)
Minäkin revin miehen kortteja. Teini-iässä. Tuollainen ei todellakaan kuulu kypsään aikuisuuteen, saati tulevalle äidille. Jösses...
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 08:12"]
Mun miehellä on exältään saama pehmonalle. Olisi nakannu sen pois meidän suhteen alussa jos se olis mua haitannut, mutta tuumasin ettei nyt suotta kannata hävittää, söpöhän se on. Tuossa se nalle nyt hyllyn päällä istuskelee lasten hoidettavana :)
[/quote]
Oletpa jalo ja hieno ihminen! Senhän sä halusit kuulla.
Suutuisin jos mun mies kävisi repimään mun vanhoja postikorttejani. Tai mitään muutakaan mun vanhoja juttuja. Miettikää hei tykkäisittekö itse jos miehenne heittäisi roskiin teidän muistotavaroita! Kyllä ihmisellä on parisuhteessakin oikeus omiin tavaroihin ja muistoihin!!!!!! Ei niitä ilman lupaa saa hävittää.
Päätin nyt, että en kerro mitään. Olisi aika epätodennäköistä, jos hän alkaisi kyselemään sen kortin perään joku päivä. Sittenkin voisin sanoa sen hävinneen esim. muutossa. Olen ollut viime aikoina todella kiukkuinen ja itkuinen, joka varmasti osaksi johtuu hormoneista. En vaan käsitä, miksi mieheni oli säilönyt tasan vain tämän kortin, mutta muut oli heittänyt menemään. Pimahdin, mitä sitä salaamaan. En halua tästä kuitenkaan mitään episodia. Ap
[/quote]
Et taida olla henkisesti ihan terve. Itse en voisi ikinä olla noin epärehellisen ihmisen kanssa. Toivottavasti miehesi hoitaa teillä lasten kasvatuksen, etteivät vahingossakaan tule sinunlaisiksi.
Minäkin voin paljastaa kuinka lapsellinen olen ollut. Tosin olin myös raskaana silloin ja tunteet pinnassa, mutta ei ole mikään selitys. Siivoilin kaappeja ja löysin kirjekuoren missä oli miehen kihlasormus ja kirje. Kirjeessä luki suurinpiirtein näin: " hei xxx. Huomasin että tämä oli jäänyt sinulta tänne meidän entiseen kotiin, ajattelin lähettää sen sinulle muistoksi yhteisiltä ajoiltamme. Rakastan sinua edelleen ja toivon että voisimme olla edes ystäviä. Xxxx"
Linkasin sormuksen niin syvälle metsään kuin vaan sain ja poltin kirjeen takassa. Jo seuraavana päivänä kaduin tekoani, mutta tehty mikä tehty. Viiden vuoden kuluttua olin jo unohtanut asian, kun muutimme, mieheni kysyi olenko nähnyt sellaista kuorta missä on hänen vanha sormus. Sanoin vaan etten ole, johon mieheni tokaisi että on luultavasti heittänyyt sen roskiin. Asia loppuun käsitelty :D
Nyt myönnän olleeni todella typerä ja lapsellinen, mutta ymmärrän ap:n reaktion.
Repisitkö miehen lapsenkin pään irti samalla tavalla, jos miehellä on aikemmasta suhteestaan lapsia? Kehitä itsetunto!
[/quote]
Meidän lapsilla on mun exältä saama nalle :) Mies tietää keneltä olen sen saanut, mutta lapsille olen vaan epämääräisesti sanonut saaneeni sen vuosia sitten joltain. Ei tullut aikanaan heitettyä sitä pois ja nyt ei raaski kun nuorimmalle se on hyvin tärkeä unilelu.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:17"]
No tuskin miehelle mikää tärkeä kortti. Ja ihan hyvä päästä eroon asioista jotka liittyvät entisiin kummpaneihin/ihastuksiin. Hänellä on sinut, ei tarvitse haikailla muita enää.
[/quote]
Ei oman historian säilyttäminen tarkoita haikailua. Entiset ystävät ja ihastukset kuuluu jokaisen henkilökohtaiseen elämään eikä niihin ole muilla oikeutta puuttua.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 10:01"]
[/quote]
Meidän lapsilla on mun exältä saama nalle :) Mies tietää keneltä olen sen saanut, mutta lapsille olen vaan epämääräisesti sanonut saaneeni sen vuosia sitten joltain. Ei tullut aikanaan heitettyä sitä pois ja nyt ei raaski kun nuorimmalle se on hyvin tärkeä unilelu.
[/quote]
Mikset kerro lapselle totuutta?
En tajuu mikä järki jemmata noita vanhoja kuvia. Menneiden suhteideni kuvat oon mä ainaki viskannu meneen. Muutenhan ne on lasten käsis jonain päivänä. Sit yhes ihmetellään kuka tää on. Noh, äitin 6. Rakkaus tai jotain. Siivoillessani, mun tielle osuneet miehen rakkaushistoriakuvat, oon viskelly ihan surutta pois. Enkä usko, et mies ees muistaa jotain kuvaa olleen jossain.
Tietenkään kenenkään omaisuutta ei saa tuhota, mutta kyllä omassa kodissa täytyy voida availla laatikoita ilman, että täytyy törmätä entisten elämien muistoihin. Eikö näitä voida säilöä asianmukaisesti?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:14"]Minä löysin muutossa pari viikkoa sitten vanhan kuvan mieheni ensimmäisestä tyttöystävästä. Revin sen ihan miehen edessä suutuspäissäni.
[/quote]
Ahhahhaaah! Mahtavan temperamenttista meininkiä. Oma äijäni olisi varmaan revennyt nauramaan vastaavassa tilanteessa. Ja sekös olisi mua ärsyttänyt vielä enemmän!
Löysin miehen tavaroista CD:n naiselta, jonka kanssa tällä oli ollut kyseenalainen kaverisuhde suhteemme aikana. Googletin kappaleet ja kuuntelin ne peräkkäin. Niiden perusteella vähän vaikutti siltä, että naisella olisi ollut tunteita miestäni kohtaan ja halusi miehen tajuavan ne itse ja jättävän minut. Mikäli tuollainen aikomus oli piilotettu pintaa syvemmälle, ei mies sitä todellakaan olisi tajunut. Olisin halunut vetää kiekkoon viillon puukolla. Jätin tekemättä, enkä sanonut mitään. Nyt sitä ei enää löydy. Liekköhän mies heittänyt roskiin jonkin siivouksen yhteydessä.
Wt-meininkiä säilytellä exien kuvia ja kirjeitä, jos ei ole yhteisiä lapsia, joille kuvia säästää. Kyllä niiden mielessä olevien muistojen pitäisi riittää, jos ei enää tunteita ole.
[/quote]
Itsekin kuulemma lapsena jos rikoin jotain koitin piilottaa palaset ja olla ihan muina miehinä.
Täysi-ikäiseltä kumppaniltani odottaisin kyllä hieman enemmän..