Revin kortin, jonka mieheni oli saanut
Siivoilin kaappeja ja löysin sieltä postikortin mieheni entiseltä kaverilta, joka oli myös hänen ihastuksensa. Jouduin tunteiden valtaan ja revin sen riekaleiksi. Nyt iski kauhea morkkis. Pitäisikö kertoa vai olla vain hiljaa? En usko, että hän edes muistaa tuota korttia, jonka hän oli saanut seurustelumme alkuaikoina. Olen raskaana ja hormonit hyrrää.
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:17"]
Miten te jostain existä/vanhoista ihastuksista ootte mustasukkaisuus?? Eikös ne ole syystä exiä ja mies on nyt sun kanssa?
[/quote]
Ei kai siinä mustasukkaisia olla, vaan loukkaantuneita siitä, että mies tuo yhteiseen kotiin jotain mikä ei sinne kuulu. Anoppilan vintille säilöön asiat, jotka eivät ole puolison ja omien lasten silmille. Kiitos.
t. se, joka löysi kyseenalaisia valokuvia äitistänsä ja tämän exästä jostain 70-luvulta
Kortti oli saatu silloin, kun me jo seurustelimme ja siinä oli joku samperin sydän ja "ihanaa, kun nähdään pian lässynlää...". Hermot vaan meni. Harmittaa kyllä, kun tein tämän selän takana salaa. En vaan tajua, miksi tuota korttia on pitänyt säilytellä. Ap
Haha mä just viikonloppuna salaa selailin miehen vanhoja valokuvia....pakko myöntää et kovin teki mieli hävittää joitakin kuvia missä oli naisystävänsä kanssa :)
Olen myös raskaana, mutta puhuin itselleni järkeä, että ne kuvat on vanhoja eikä mies ole kiinnostunut siitä entisestä....en siis tuhonnut niitä kuvia :)
Koti on yleensä 50/50 periaatteella hankittu. 50 ei omista kodista 100 ja omista määräysvaltaa
aha, eli tämä paljon mainostettu "aito avioliitto" on siis todellisuudessa omistus-suhde.
mitenkäs ne tyttöjen iät taas menikään? tuo mustasukkaisuus on ominaista lähinnä teini-ikäiselle
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:34"]
.... En vaan tajua, miksi tuota korttia on pitänyt säilytellä. Ap
[/quote]
Varmaankin kertoisin sen lötäneeni ja jostain järjettömästä syystä sen saman tien repineeni. Sitten voisin kysyä miksi kortti on säästetty (jos sitä nyt edes varsinaisesti on tarkoituksellisesti säättetty).
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:34"]
Kortti oli saatu silloin, kun me jo seurustelimme ja siinä oli joku samperin sydän ja "ihanaa, kun nähdään pian lässynlää...". Hermot vaan meni. Harmittaa kyllä, kun tein tämän selän takana salaa. En vaan tajua, miksi tuota korttia on pitänyt säilytellä. Ap
[/quote]
No mun mielestä tää ei oo mikään kuoleman vakava asia. Kerro toki miehellesi ja pahoittelet, tuskin hän nyt eroo tollasen takia. Mun mies varmaan vaa naurais jos oisin tehny tommosta ja menisin ku luimuileva koiranpentu sen naaman etee pahoittelee:D av palstalaiset tekee tästä kärpäsestä härkäläisen ;)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:14"]
Minä löysin muutossa pari viikkoa sitten vanhan kuvan mieheni ensimmäisestä tyttöystävästä. Revin sen ihan miehen edessä suutuspäissäni.
[/quote]
Mitä mies tuumasi?
Hävitin kerran jotain miehen bestiksen bikinikuvia mieheni tiedostoista. Olin myös raskaana. Hävettää, mutta mitään en myönnä. :(
Päätin sitten kertoakin palstan innoittamana. Sain oikein kunnon paskamyrskyn niskaani ja mies lähti ovet paukkuen pois kotoa. Ilmeisesti ei saisi suuttua, jos joku joka on vain "kaveri" laittelee sydämiä kortteihin. Ja sitten se kortti vielä säilötään. Kyse ei ole mistään exästä, koska exän kortit ja kirjeet ja muut ymmärtäisin kyllä ihan hyvin. Itsellänikin on jotain valokuvia exästä kovalevylläni ja jotain kirjeitäkin taitaa vielä löytyä. En kyllä niitä ikinä lue, mutta ehkä sitten joskus vanhana mummona voin lukeakin huvin vuoksi.
skitsomamma -Ap
Ethän nyt voi mennä toisen ihmisen henkilökohtaista omaisuutta turmelemaan tai hävittämään. Ei avioliitto anna siihen mitään erityslupaa. Meillä jokaisella on menneisyys ja siihen liittyvät asiat ovat yksityisiä. Ei miehelläsikään ole oikeutta mennä turmelemaan sinun omaisuuttasi, asiakirjoja, todistuksia, kirjeitä, muuta omaisuutta vaikka kuinka olisi katkera. Sehän on rikollista.
Mulla kävi itseasiassa vähän samanlainen tilanne kun odotin meidän esikoista viimesillään. Oltiin juuri muutettu ja luonnolisesti siis purin tavaroita ja laitoin paikalleen. No löysin kirjeen jonka kuoreen oli piirretty sydämiä ja tyhmänä menin ja luin sen. En osannut hillitä itseäni. Kamalan huono omatunto tuli ja muutenkin kamala fiilis, kun kirje oli miehen eksältä, jonka kanssa olivat vuotta seurustelleet ja asuneet yhdessä. Kirjeessä nainen kertoi kuinka halusi jonain päivänä vielä lapsia miehen kanssa ja kuinka tätä rakastaa. Kirje oli siis heidän seurustelunsa ajoilta.
En kuitenkaan siis repinyt kirjettä, mutta luin sen ja se oli tietysti todella väärin. Mies kun tuli töistä kotiin niin kerroin asiasta heti ja pyysin anteeksi. Mies ymmärsi. Totesi, että tilanteessani ei varmaan itsekkään olisi pystynyt olemaan lukematta. Kirjettä ei itse kuulemma edes muistanut tavaraoissaan olevan ja sen heittikin roskiin, vaikka yritin sanoa, ettei sen säästäminen minua loukkaisi.
Jokatapauksessa, piti vain jakaa tää kun oli vähän samanlainen. =) Loppu hyvin kaikki hyvin.
Mulla kävi itseasiassa vähän samanlainen tilanne kun odotin meidän esikoista viimesillään. Oltiin juuri muutettu ja luonnolisesti siis purin tavaroita ja laitoin paikalleen. No löysin kirjeen jonka kuoreen oli piirretty sydämiä ja tyhmänä menin ja luin sen. En osannut hillitä itseäni. Kamalan huono omatunto tuli ja muutenkin kamala fiilis, kun kirje oli miehen eksältä, jonka kanssa olivat vuotta seurustelleet ja asuneet yhdessä. Kirjeessä nainen kertoi kuinka halusi jonain päivänä vielä lapsia miehen kanssa ja kuinka tätä rakastaa. Kirje oli siis heidän seurustelunsa ajoilta.
En kuitenkaan siis repinyt kirjettä, mutta luin sen ja se oli tietysti todella väärin. Mies kun tuli töistä kotiin niin kerroin asiasta heti ja pyysin anteeksi. Mies ymmärsi. Totesi, että tilanteessani ei varmaan itsekkään olisi pystynyt olemaan lukematta. Kirjettä ei itse kuulemma edes muistanut tavaraoissaan olevan ja sen heittikin roskiin, vaikka yritin sanoa, ettei sen säästäminen minua loukkaisi.
Jokatapauksessa, piti vain jakaa tää kun oli vähän samanlainen. =) Loppu hyvin kaikki hyvin.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:17"]
Miten te jostain existä/vanhoista ihastuksista ootte mustasukkaisuus?? Eikös ne ole syystä exiä ja mies on nyt sun kanssa?
[/quote]
Ei kai siinä mustasukkaisia olla, vaan loukkaantuneita siitä, että mies tuo yhteiseen kotiin jotain mikä ei sinne kuulu. Anoppilan vintille säilöön asiat, jotka eivät ole puolison ja omien lasten silmille. Kiitos.
t. se, joka löysi kyseenalaisia valokuvia äitistänsä ja tämän exästä jostain 70-luvulta
[/quote]
Olet todella sairas yksilö. Ei kukaan omia tavaroitaan vie jonnekkin äidilleen säilytykseen sen takia kun muija ei niistä pidä. Sitten lähtee muija kävelemään. Jos sinä et kestä sitä että mieellä on ollut elämää ennen sinua niin se on sinun ongelmasi
Kai te repijät ja hävittäjät tajuatte, että samalla logiikalla kaikki teistä muistuttava pitäisi hävittää, kun eroatte.
Olen itse joutunut hävittäjätyypin uhriksi. Ensirakkaudesta ei ole enää yhtäkään valokuvaa tai kirjettä. Hävittäjä on syystä eksä ja voitte arvata, että hänestä taas en halua mitään, mikä muistuttaisi hänestä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:23"]
Ja minä kun luulin että rakkaus perustuu luottamukseen...
Hei cmon se oli vaan yks postikortti. Ei kenenkää elämä. En minä ainakaa suuttuis jos mun mies heittäisi jonku vanhan ihastukseb kortin menee, noi asiat kuuluu menneisyyteen. Jos ap nyt menee kertoo asian ja pahoittelee niin tuskin nyt mitää eroa luvassa
Kyse onkin siitä periaatteesta ja toisen yksityisyyden ja omaisuuden kunnioittamisesta! Toisen kortteihin ei kajota, lueta eikä heitetä ilman lupaa menemään. Ja tuo "minä en ainakaan" argumentti on tosi väsynyt, jollain toisella kun on oikeus loukkaantua, vaikka sinä et siihen antaisikaan omaa siunausta.
Vaikka se postikortti ei ole elämä, mulle on elämä se, ettei rakastettuni kunnioita omaisuuttani ja yksittäisyyttäni hänestä.
Tämä keskustelu antaa arveluttavan kuvan palstan naisista. Miehelle ja hänen omaisuudelleen saa tehdä mitä lystää tunnekuohun vallassa. Alhaista toimintaa.