Uusperhe
Miten ratkaista asuminen uuden miehen ja omien lasten kanssa. Jos ostan oman asunnon niin mikä ois kohtuullista pyytää miehen asumisesta.
Kommentit (58)
Meillä mies maksoi ihan nimellisen summan asumisesta, kun muutti minun ja kahden lapseni luokse. Käytännössä max neljäsosan kuluista. Ihan max.
Ja ruuastako, sähköstä ja vedestä ei mies maksaisi? Av -raadin älykkyys....:-D
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:14"]Ei todellakaan yhtään mitään. Entisistä suhteista peräisin olevat elätit ovat miehelle niin raskaita sietää, että jos joskus kuskaa niitä esimerkiksi harrastuksiin, asumisen ja peruselämisen ruokineen pitäisi olla maksutonta. Sinä hyödyt miehestä talossa, mies taas elää kuin kommuunissa ilman mahdollisuutta normaaliin parisuhde-elämään menneisyyden virhehankintojen pyöriessä jaloissa kaiken aikaa.
[/quote]
Tämä on kyllä jännä näkökulma asiaan, että lapset aiemmasta suhteesta kosivat jotain virhehankintoja, joita pitäisi hävetä?! Yhtään kolmesta lapsestani en häpeä, sitä kyllä häpeäisin, jos olisin valinnut miehekseni noin kapeakatseisen ja ehdottoman ihmisen! Ei se liene mikään yllätys uusperhekuvioon mukaan tulevalle, että mitä se pitää sisällään. Elämä on valintoja ja aikuinen ihminen osannee tehdä ne itse?! Turha siinä on lähteä ketään muuta syyttämään, kun itse on valintansa tehnyt ja ei pärjääkään valintojensa kanssa!
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:14"]Ei todellakaan yhtään mitään. Entisistä suhteista peräisin olevat elätit ovat miehelle niin raskaita sietää, että jos joskus kuskaa niitä esimerkiksi harrastuksiin, asumisen ja peruselämisen ruokineen pitäisi olla maksutonta. Sinä hyödyt miehestä talossa, mies taas elää kuin kommuunissa ilman mahdollisuutta normaaliin parisuhde-elämään menneisyyden virhehankintojen pyöriessä jaloissa kaiken aikaa.
[/quote]
Kommenttiesi ja ilkeytesi.perusteella ainoa virhehankinta olet sinä äidillesi. Mihinkä maailma tarvitsee noin negatiivista ja ilkeää ihmistä? Älä ainakaan hanki lapsia tai mene hoitoon turvataksesi heidän mielenterveyden.
Kuulostat sairaalle
[/quote]
Niin mikä oli ilkeää? Se, etten kannata yh-mammojen taholta tapahtuvaa hyväksikäyttöä? Kyllä minut vaan on kasvatettu tulemaan omillani toimiin ja kantamaan tekojeni seuraukset itse. Eivät vanhempani minusta pummia toivoneet, ihan tyytyväisiä ovat nykytilanteeseen.
[/quote]
Tekojen seuraukset? Jos kaksi aikuista menee yhteen, mutta äiti maksaa lasten elämän ja heidän isänsä niin mikä on hyväksikäyttöä?
Eikä omistusasuntoa pienillä tuloilla osteta.
Eroon joudutaan, tai päädytään. Ei kukaan sellaista erikseen toivo.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:14"]
Ei todellakaan yhtään mitään. Entisistä suhteista peräisin olevat elätit ovat miehelle niin raskaita sietää, että jos joskus kuskaa niitä esimerkiksi harrastuksiin, asumisen ja peruselämisen ruokineen pitäisi olla maksutonta. Sinä hyödyt miehestä talossa, mies taas elää kuin kommuunissa ilman mahdollisuutta normaaliin parisuhde-elämään menneisyyden virhehankintojen pyöriessä jaloissa kaiken aikaa.
[/quote]
samaa mieltä.
[/quote]
Koet siis omat lapsesi virhehankinnoiksi, koska epäilet toista siitä..?
T. Kyökkipsykologi
[/quote]
En ole tehtaillut penikoita jo päättyneisiin suhteisiin. Jos kokisin tarpeelliseksi aloittaa uuden suhteen, tietysti katuisin sitä, että en väärään suhteeseen hankittujen lapsien takia voi enää koskaan elää oikeana perheenä. Onneksi seksuaalivietti ei ohjaa elämääni vaan olen kykeneväinen sitoutumaan tekemiini päätöksiin.
Ei täältä kannata tommosia kysyä. Täällä pitää miesten saada kaikki ilmatteeksi. Elatusmaksuistakin marisevat. Kun ei ne lapset maksa mitään. Talvella voi syödä lunta ja kaarnaa ja kesällä on luonto täynnä ravintoa. Mitään harrastuksiakaan tarvi eroäpärät. Siinä on harrastusta ku metsästää oravannahat yllensä :D. Mutta tosiaan sähkö ja vesi olisi mielestäni ok ei mitään vuokraa tai vastinetta.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:37"]Meillä mies maksoi ihan nimellisen summan asumisesta, kun muutti minun ja kahden lapseni luokse. Käytännössä max neljäsosan kuluista. Ihan max.
[/quote]
Olet oikeudenmukainen nainen :). Toivon sinulle onnea myös jatkoon. Täällä on liikkeellä pelkkiä verenimijöitä, jotka yrittävät pilata sinunkin maineesi.
Kyllä fiksu mies tarjoutuu ihan itse osallistumaan perheen menoihin. Ei kai siitä tarvitse erikseen mitään sopparia tehdä...
Jos suhteessa on rakkautta ja arvostusta,niin tuollaiset asiat hoituu kyllä ilman sen kummempaa säätämistä. Pääasia, että pärjätään ja kaikilla on hyvä olla :)
Meinaatteko, että aikuisen, työssäkäyvän miehen tarvitsee maksaa asumisestaan vain muutama hassu satanen, kun toinen sitten maksaa oikeasti siitä tuhansia? Esim. meillä yhtiövastikkeesta puolet olisi 170 euroa ja sähkö, vesi, vakuutus kuukaudessa ehkä 60 euroa päälle, yhteensä max 250 euroa kun esim. samalla seudulla kaksiosta, jossa mies asuisi ilman minua, hän maksaisi vähintään 800 euroa vuokraa ja päälle vielä vesi, sähkö ja vakuutus eli vähintään 860 euroa. Asumalla minun kanssani hän hyötyisi suoraan 550 euron verran, kun taas minä hyödyn vain tuon 250 euron verran.
Minusta asumiskuluissa voidaan tehdä niin, että maksetaan kaikki asumiskulut eli meidän tapauksessamme mies maksaisi 460 euroa tai sitten hän maksaisi ns. edullista vuokraa esim. 500-600 euroa kuukaudessa. Näin hyöty ei ole epätasapainossa.
Ap älä välitä näistä älykkyydeltään koiraa korkeintaan vastaavista, joilta puuttuu paitsi empatiaan kyky ja tunneäly. Harva noista haaskoista tuskin koskaan on elättänyt itseään ja lapsiaan yksin. Ydinperheestä kannattaa huudella yh:lle perheen elättämiseen liittyen....kun ei ole kokenut itse.
Ero on aina rankka kokemus ja siitäkin huolimatta lapset ovat tärkeitä ja rakkaita aina.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:37"]Ja ruuastako, sähköstä ja vedestä ei mies maksaisi? Av -raadin älykkyys....:-D
[/quote]
Niiden eteen mies varmaan vahtii lapsia, vie harrastuksiin jne.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:14"]
Ei todellakaan yhtään mitään. Entisistä suhteista peräisin olevat elätit ovat miehelle niin raskaita sietää, että jos joskus kuskaa niitä esimerkiksi harrastuksiin, asumisen ja peruselämisen ruokineen pitäisi olla maksutonta. Sinä hyödyt miehestä talossa, mies taas elää kuin kommuunissa ilman mahdollisuutta normaaliin parisuhde-elämään menneisyyden virhehankintojen pyöriessä jaloissa kaiken aikaa.
[/quote]
samaa mieltä.
[/quote]
T. Kyökkipsykologi
[/quote]
En ole tehtaillut penikoita jo päättyneisiin suhteisiin. Jos kokisin tarpeelliseksi aloittaa uuden suhteen, tietysti katuisin sitä, että en väärään suhteeseen hankittujen lapsien takia voi enää koskaan elää oikeana perheenä. Onneksi seksuaalivietti ei ohjaa elämääni vaan olen kykeneväinen sitoutumaan tekemiini päätöksiin.
[/quote]
Entäpä jos jatkat yhtä vittumaista linjaa kodissasi niin miehesi jättääkin sinut? Et sinä häntä omista. Ei siinä silloin sinulta kysytä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:14"]Ei todellakaan yhtään mitään. Entisistä suhteista peräisin olevat elätit ovat miehelle niin raskaita sietää, että jos joskus kuskaa niitä esimerkiksi harrastuksiin, asumisen ja peruselämisen ruokineen pitäisi olla maksutonta. Sinä hyödyt miehestä talossa, mies taas elää kuin kommuunissa ilman mahdollisuutta normaaliin parisuhde-elämään menneisyyden virhehankintojen pyöriessä jaloissa kaiken aikaa.
[/quote]
Tämä on kyllä jännä näkökulma asiaan, että lapset aiemmasta suhteesta kosivat jotain virhehankintoja, joita pitäisi hävetä?! Yhtään kolmesta lapsestani en häpeä, sitä kyllä häpeäisin, jos olisin valinnut miehekseni noin kapeakatseisen ja ehdottoman ihmisen! Ei se liene mikään yllätys uusperhekuvioon mukaan tulevalle, että mitä se pitää sisällään. Elämä on valintoja ja aikuinen ihminen osannee tehdä ne itse?! Turha siinä on lähteä ketään muuta syyttämään, kun itse on valintansa tehnyt ja ei pärjääkään valintojensa kanssa!
[/quote]
Eihän niitä hävetä tarvitse tietenkään. Ovat kuitenkin riesa, josta mies ansaitsee kompensaatiota. Vai olisiko sinulle ok, että mies asuttaisi luoksesi raihnaisen äitinsä ja kaksi juoppoa veljeä olettaen sinun maksavan puolet kuluista? Kumma käsitys, että lapset ovat pyhiä lehmiä, joita vaan pitää sietää.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:37"]Ja ruuastako, sähköstä ja vedestä ei mies maksaisi? Av -raadin älykkyys....:-D
[/quote]
[/quote]
Ei sellaista voi automaattisesti odottaa, kun ei ole lasten isä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:14"]
[/quote]
samaa mieltä.
[/quote]
T. Kyökkipsykologi
[/quote]
[/quote]
Entäpä jos jatkat yhtä vittumaista linjaa kodissasi niin miehesi jättääkin sinut? Et sinä häntä omista. Ei siinä silloin sinulta kysytä.
[/quote]
Kuka minut siinä tapauksessa pakottaa juoksemaan helmat hampaissa miesten perässä? Joku viranomainenko? Kiitos huolehtimisestasi, pärjään kuitenkin lasten kanssa ilman ulkopuolista elättäjää.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:14"]Ei todellakaan yhtään mitään. Entisistä suhteista peräisin olevat elätit ovat miehelle niin raskaita sietää, että jos joskus kuskaa niitä esimerkiksi harrastuksiin, asumisen ja peruselämisen ruokineen pitäisi olla maksutonta. Sinä hyödyt miehestä talossa, mies taas elää kuin kommuunissa ilman mahdollisuutta normaaliin parisuhde-elämään menneisyyden virhehankintojen pyöriessä jaloissa kaiken aikaa.
[/quote]
[/quote]
Eihän niitä hävetä tarvitse tietenkään. Ovat kuitenkin riesa, josta mies ansaitsee kompensaatiota. Vai olisiko sinulle ok, että mies asuttaisi luoksesi raihnaisen äitinsä ja kaksi juoppoa veljeä olettaen sinun maksavan puolet kuluista? Kumma käsitys, että lapset ovat pyhiä lehmiä, joita vaan pitää sietää.
[/quote]
Lapset tulevat mukana ja mies ei ajattele, kuten sinä. Miksi olet hankkinut itse lapsia jos et osaa kasvattaa heitä kunnolla? Ei kaikkien lapset ole riesa - sun omasi sulle epäilemättä noilla taidoilla.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:37"]Meillä mies maksoi ihan nimellisen summan asumisesta, kun muutti minun ja kahden lapseni luokse. Käytännössä max neljäsosan kuluista. Ihan max. [/quote] Olet oikeudenmukainen nainen :). Toivon sinulle onnea myös jatkoon. Täällä on liikkeellä pelkkiä verenimijöitä, jotka yrittävät pilata sinunkin maineesi.
[/quote]
Kiitos.
Perusteluina sanoisin vielä, että olisimme asuneet ko. kämpässä lasten kanssa ilman miestäkin. Mies taas ei yksin olisi ikinä muuttanut niin isoon taloon. Mielestäni ei ollut mieheni velvollisuus kustantaa lasteni elämää tai esim. ruokia tai harrastuksia ja minulla oli onneksi varaa hoitaa ne itse. Mies kustansi käytännössä siis vain oman osuutensa, eikä ihan sitäkään. Sittemmin tilanne on vähän tasoittunut, kun meille on syntynyt yhteinenkin lapsi.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:14"]Ei todellakaan yhtään mitään. Entisistä suhteista peräisin olevat elätit ovat miehelle niin raskaita sietää, että jos joskus kuskaa niitä esimerkiksi harrastuksiin, asumisen ja peruselämisen ruokineen pitäisi olla maksutonta. Sinä hyödyt miehestä talossa, mies taas elää kuin kommuunissa ilman mahdollisuutta normaaliin parisuhde-elämään menneisyyden virhehankintojen pyöriessä jaloissa kaiken aikaa.
[/quote]
Kommenttiesi ja ilkeytesi.perusteella ainoa virhehankinta olet sinä äidillesi. Mihinkä maailma tarvitsee noin negatiivista ja ilkeää ihmistä? Älä ainakaan hanki lapsia tai mene hoitoon turvataksesi heidän mielenterveyden.
Kuulostat sairaalle
[/quote]
Niin mikä oli ilkeää? Se, etten kannata yh-mammojen taholta tapahtuvaa hyväksikäyttöä? Kyllä minut vaan on kasvatettu tulemaan omillani toimiin ja kantamaan tekojeni seuraukset itse. Eivät vanhempani minusta pummia toivoneet, ihan tyytyväisiä ovat nykytilanteeseen.
[/quote]
Tekojen seuraukset? Jos kaksi aikuista menee yhteen, mutta äiti maksaa lasten elämän ja heidän isänsä niin mikä on hyväksikäyttöä?
[/quote]
Ei uuden miehen tarvitse [quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:14"]Ei todellakaan yhtään mitään. Entisistä suhteista peräisin olevat elätit ovat miehelle niin raskaita sietää, että jos joskus kuskaa niitä esimerkiksi harrastuksiin, asumisen ja peruselämisen ruokineen pitäisi olla maksutonta. Sinä hyödyt miehestä talossa, mies taas elää kuin kommuunissa ilman mahdollisuutta normaaliin parisuhde-elämään menneisyyden virhehankintojen pyöriessä jaloissa kaiken aikaa.
[/quote]
Kuulostat sairaalle
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ihan sama kenen syy, ei uuden miehen kuulu kuitenkaan emännän menneisyyden valintoja maksaa.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:37"]Ja ruuastako, sähköstä ja vedestä ei mies maksaisi? Av -raadin älykkyys....:-D
[/quote]
[/quote]
Ei sellaista voi automaattisesti odottaa, kun ei ole lasten isä.
[/quote]
No sitten osallistuu hieman kuluihin. Molempia ei kuitenkaan saa vaatia.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:14"]Ei todellakaan yhtään mitään. Entisistä suhteista peräisin olevat elätit ovat miehelle niin raskaita sietää, että jos joskus kuskaa niitä esimerkiksi harrastuksiin, asumisen ja peruselämisen ruokineen pitäisi olla maksutonta. Sinä hyödyt miehestä talossa, mies taas elää kuin kommuunissa ilman mahdollisuutta normaaliin parisuhde-elämään menneisyyden virhehankintojen pyöriessä jaloissa kaiken aikaa.
[/quote]
Kuulostat sairaalle
[/quote]